Постанова
від 28.12.2010 по справі 2-а-1453/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2010 р. Справа № 2-а-1453/10/0270 м. Вінниця

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Чернюк Алли Юріївни ,

при секретарі судового засідання: Котюжанській Тетяні Олександрівні

за відсутності представників сторін:

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи:

за позовом : Державної податкової інспекції у Тульчинському районі Вінницької області

до : Приватного малого підприємства "Велс"

про : стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 27659,30 гривень

ВСТАНОВИВ :

В квітні 2010 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у Тульчинському районі Вінницької області (далі - ДПІ у Тульчинському районі) з позовом до Приватного малого підприємства "Велс" (далі - ПМП "Велс") про стягнення штрафних (фінансових) санкції в сумі 27659,30 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням ДПІ у Тульчинському районі №0000342308 від 23.02.2010 року, прийнятим на підставі акту перевірки від 15.02.2010 року №224/02/32/23/20090353 проведеної посадовими особами Державної податкової адміністрації у Вінницькій області за порушення п.13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до ПМП "Велс" були застосовані штрафні санкції на загальну суму 27659,30 гривень.

Посилаючись на те, що відповідач в добровільному порядку суму заборгованості не погашає, позивач просив задовольнити позов та стягнути з ПМП "Велс" заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 27659,30 гривень.

Ухвалою суду від 07.04.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі №2-а-1453/10/0270 та призначено її до розгляду в судовому засіданні.

Втім, 20.04.2010 року представник позивача заявив клопотання про зупинення провадження у справі, у зв'язку з розглядом судом апеляційної інстанції адміністративної справи за позовом директора ПМП "Велс" ОСОБА_1 до ДПА у Вінницькій області, ДПІ у Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій ДПА у Вінницькій області щодо проведення перевірки протиправними та визнання неправомірним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (а.с. 17).

Ухвалою суду від 26.04.2010 року провадження в адміністративній справі зупинено до вирішення по суті та набрання законної сили судовим рішенням по справі №2-а-800/10/0270, яка була направлена на розгляд до Київського апеляційного адміністративного суду (а.с. 21).

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року по справі №2-а-800/10/0270 за позовом директора ПМП "Велс" ОСОБА_1 до ДПА у Вінницькій області, ДПІ у Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій ДПА у Вінницькій області щодо проведення перевірки протиправними та визнання неправомірним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій задоволено позовні вимоги у повному обсязі.

09 грудня 2010 року позивачем - ДПІ у Тульчинському районі було подано суду клопотання (вх. № 27222) щодо не поновлення провадження по справі №2-а-1453/10/0270, у зв`язку з тим, що ДПІ у Тульчинському районі 08.11.2010 року направлено касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 19.10.2010 року та постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року у справі №2-а-800/10/0270 за позовом директора ПМП "Велс" ОСОБА_1 до ДПА у Вінницькій області, ДПІ у Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій ДПІ у Вінницькій області щодо проведення перевірки протиправними та визнання неправомірним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій

На ряду з цим, 10 грудня 2010 року відповідачем - ПМП "Велс" було надано суду інформацію (вх. №27419) про те, що рішення Вінницького окружного адміністративного суду у справі №2-а-800/10/0270 набрало законної сили, у зв'язку з проголошенням 19 жовтня 2010 року Київським апеляційним адміністративним судом по справі №2-а-800/10/0270 ухвали, яка так само набрала законної сили.

З огляду на викладене, судом встановлено, що ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду по справі №2-а-800/10/0270 від 19.10.2010 року відмовлено в задоволенні апеляційних скарг Державної податкової адміністрації у Вінницькій області, Державної податкової інспекції у Тульчинському районі Вінницької області, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року по справі №2-а-800/10/0270 залишено без змін (а.с.34-37).

За таких обставин, рішення суду першої інстанції по справі №2-а-800/10/0270 набуло законної сили, а відтак обставини які були підставою для зупинення провадження у справі відпали, в зв'язку з чим, ухвалою від 13.12.2010 року провадження по справі №2-а-1453/10/0270 поновлено і призначено до розгляду у судовому засіданні (а.с.38).

Позивач в судове засідання 28.12.2010 року не прибув по невідомим суду причинам та повноважного представника не направив, хоча про дату, час і місце розгляду справи останній повідомлявся завчасно та належним чином за адресою, вказаною у позовній заяві, що підтверджується матеріалами справи, зокрема: повідомленням про вручення поштового відправлення від 22.12.2010 року №20405936 (а.с.41).

Відповідач в судове засідання не з'явився, але надав суду повідомлення (від 10.12.2010 вх. №27419), у якому окрім поданої суду інформації, просив подальший розгляд справи здійснювати без його участі (а.с.33).

Розглянувши адміністративну справу у відкритому судовому засіданні, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Приватне мале підприємство "Велс" зареєстроване як юридична особа Тульчинською районною державною адміністрацією, ідентифікаційний код 20090353 та включене до ЄДРПОУ з 28.12.1999 року, що підтверджується довідкою №5567 від 28.12.1999 року (а.с. 4,5).

Також встановлено, що 15.02.2010 року посадовими особами Державної податкової адміністрації у Вінницькій області було проведено перевірку господарської одиниці - складу - магазину ПМП "Велс" за адресою: Вінницька область, м. Тульчин, вул. Польова, 4. За результатами перевірки, яка оформлена актом від 15.02.2010 року №224/02/32/23/20090353 (а.с.8,9), було виявлено порушення п.13 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме, не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті. Невідповідність склала 5531,86 гривень.

На підставі зазначеного акту перевірки, ДПІ у Тульчинському районі прийняте рішення за №0000342308 від 23.02.2010 року про застосування до ПМП "Велс" штрафних санкцій в розмірі 27659,30 грн. за порушення п. 13 ст.3 згаданого Закону (а.с.7).

Відповідно до відмітки в корінці рішення про застосування штрафних санкцій, копію даного рішення відповідач особисто отримав 23.02.2010 року (а.с. 7).

У зв'язку з несплатою заборгованості ДПІ у Тульчинському районі звернулася до суду з позовною заявою від 24.03.2010 року, яка надійшла до Вінницького окружного адміністративного суду 06.04.2010 року (а.с. 2,3).

В судовому засіданні з'ясувалося, що відповідач -ПМП "Велс" не погоджуючись з рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000342308 від 23.02.2010 року, оскаржило його до Вінницького окружного адміністративного суду. Постановою суду від 11.05.2010 року у справі №2-а-800/10/0270 позов задоволено повністю.

В подальшому, ДПА у Вінницькій області, ДПІ у Тульчинському районі Вінницької області оскаржили постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року до суду апеляційної інстанції.

Судом встановлено, що ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду по справі №2-а-800/10/0270 від 19.10.2010 року відмовлено в задоволенні апеляційних скарг Державної податкової адміністрації у Вінницькій області, Державної податкової інспекції у Тульчинському районі Вінницької області, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 11.05.2010 року по справі №2-а-800/10/0270 залишено без змін (а.с. 34-37).

Окрім того, у судовому засіданні з'ясовано, що відповідач надалі продовжив процедуру оскарження рішень судів першої та другої інстанцій у справі №2-а-800/10/0270 за позовом ПМП "Велс" до Державної податкової адміністрації у Вінницькій області, Державної податкової інспекції у Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій щодо проведення перевірки протиправними та визнання неправомірним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, шляхом подання касаційної скарги, по якій на момент розгляду справи №2-а-1453/10/0270, Вищим адміністративним України судом не прийняте рішення.

Визначаючись по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно зі ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

У ч. 1 ст. 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1. ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до ч. 5 ст. 254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а судове рішення першої інстанції, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи (ч. 3 ст. 254 КАС України).

З поданих сторонами матеріалів судом встановлено, що спірна сума виникла на підставі рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № НОМЕР_1 від 23.02.2010 року ДПІ у Тульчинському районі, яким до ПМП "Велс", застосовано штрафні (фінансової) санкції на загальну суму 27659,30 грн., яка є предметом стягнення за поданим ДПІ у Тульчинському районі позовом.

Суд також дослідив, що ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.10.2010 року (а.с. 34-37), яка набрала законної сили, встановлено, що посадовими особами ДПА у Вінницькій області було розпочато перевірку з порушенням вимог ст. 11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", оскільки ними не було надано до початку проведення перевірки посадовим особам підприємства під розписку направлення на проведення такої перевірки. Перевірка проводилась без присутності жодного працівника ПМП "Велс", оскільки у перевірці приймали участь працівники ПП ОСОБА_2, ОСОБА_3, яка взагалі перебувала на момент перевірки у декретній відпустці, та ОСОБА_4 При цьому судами першої та другої інстанцій встановлено, що саме ОСОБА_4 було видано накладну на відвантаження товару та вибито фіскальний чек з касового апарату ПМП "Велс", однак її прізвище взагалі не фігурує в акті перевірки. Більш того, ОСОБА_3 вказана в акті перевірки касиром-стажером ПМП "Велс", хоча фактично не перебувала на даній посаді.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що відповідачами по справі №2-а-800/10/0270 було порушено порядок складання акту перевірки, внаслідок недбалого відношення працівниками ДПА України у Вінницькій області до свого обов'язку відповідно до чинного законодавства встановлювати дані осіб при здійсненні перевірки, оскільки останніми було надано право підпису акту ОСОБА_3, яка не являлась посадовою особою ПМП "Велс" та особою, яка уповноважена ПМП "Велс" на здійснення розрахункових операцій.

Окрім того, як вбачається з ухвали суду апеляційної інстанції від 19.10.2010 року, останній погодився з висновками суду першої інстанції про те, що представниками ДПА у Вінницькій області, а також викликаними в якості свідків податковими ревізорами-інспекторами не було доведено факт оплати ними при покупці товару його вартості, що в свою чергу означає недоведеність представниками ДПА у Вінницькій області факту порушення ПМП "Велс" законодавства з питань дотримання касової дисципліни. При цьому, належних доказів на підтвердження перевірки саме каси ПМП "Велс" представники відповідачів, суду також не надали.

Враховуючи встановлені обставини, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку про те, що складений за результатами проведеної перевірки акт про виявлені під час її здійснення порушення, за умови невиконання посадовими особами органу державної податкової служби вимог законодавства стосовно надання платнику податків відповідних документів про право проведення перевірки та порушення порядку складання такого акту, в даному випадку не міг бути підставою для прийняття відповідного рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Таким чином, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0000342308 від 23.02.2010 року ДПІ у Тульчинському районі, яким до ПМП "Велс", застосовано штрафні (фінансової) санкції на загальну суму 27659,30 грн., правомірно скасоване на підставі законного та обґрунтованого рішення суду першої інстанції, а постанова суду від 11 травня 2010 року набула законної сили згідно з ч. 3 ст. 254 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Згідно частини 2 цієї норми обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватись в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Отже, виходячи з вищезазначеного, в судовому засіданні 28 грудня 2010 року, Вінницьким окружним адміністративним судом встановлено, що рішення ДПІ у Тульчинському районі про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.02.2010 року №0000342308, на підставі якого позивачем по справі заявлено вимогу про стягнення штрафних (фінансових) санкцій, є нечинним, а відтак і позовні вимоги ДПІ у Тульчинському районі є необґрунтованими.

Згідно ч.1 ст.1 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та 3аконів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

В силу ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обвЂ�єктивному дослідженні.

З урахуванням встановлених обставин справи та вищезазначених положень чинного законодавства України, суд не знаходить законних підстав для примусового стягнення з Приватного малого підприємства "Велс" штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 27659,30 грн. по рішенню Державної податкової інспекції у Тульчинському районі про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.02.2010 року №0000342308 та приходить до висновку щодо відмови в задоволенні адміністративного позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Тульчинському районі Вінницької області до Приватного малого підприємства "Велс" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 27659,30 гривень - відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови оформлено: 28.12.10

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2010
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62056293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1453/10/0270

Постанова від 28.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 13.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 14.09.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 26.04.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сауляк Юрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні