Постанова
від 16.11.2010 по справі 2-а-4085/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2010 р. Справа № 2-а-4085/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Олесі Миколаївни ,

при секретарі судового засідання: Балан Марині Анатоліївні

за участю представників сторін:

прокуратури : не з'явився

позивача : ОСОБА_1

відповідача : не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом : прокурора Літинського району Вінницької області в інтересах держави в особі Літинського районного центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття

до : Дочірнього підприємства "Літинський райагроліс"

про : стягнення заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття

ВСТАНОВИВ :

14 жовтня 2010 року прокурор Літинського району Вінницької області в інтересах держави в особі Літинського районного центру зайнятості (Літинський РЦЗ) робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся в суд з позовом до Дочірнього підприємства Літинський райагроліс про стягнення заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття в сумі 2412 грн 55 коп.

Зазначав, що відповідач зареєстрований в Літинському районному центрі зайнятості як платник страхових внесків з 22 грудня 2008 року, а тому відповідно до Закону України від 02 березня 2000 року №1533-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (Закон №1533) всі роботодавці (підприємства, установи, організації та фізичні особи, які використовують найману працю) починаючи з 1 січня 2001 року повинні сплачувати внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за найманих працівників у порядку і в розмірах, передбачених Законом. Обов'язковість сплати страхових внесків встановлено статтею 35, а стаття 38 Закону передбачає відповідальність за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків у вигляді штрафу та пені.

Згідно з актом перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 09 лютого 2010 року №8, у ДП Літинський райагроліс рахується недоїмка із сплати страхових внесків до Фонду в сумі 3212 грн 55 коп. на яку нарахована пеня в розмірі 27 грн 60 коп. Проте, в кінці І кварталу відповідачем сплачено пеню - 27 грн 60 коп. та недоїмку в розмірі 800 грн, а відтак заборгованість склала 2412 грн 55 коп.

Оскільки відповідачем в добровільному порядку заборгованість в розмірі 2412 грн 55 коп. не погашена, то це стало підставою для звернення Фонду до суду про її стягнення.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 08 листопада 2010 року провадження відкрито і адміністративна справа призначена до розгляду.

Представник прокуратури в судові засідання не з'являвся по невідомій суду причині, хоча завчасно повідомлялася про час, дату і місце розгляду справи, про що свідчать розписка про вручення судової повістки від 10 листопада 2010 року (а.с. 36).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився 16 листопада 2010 року по невідомій суду причині, хоча завчасно повідомлявся про час, дату і місце розгляду справи, про що свідчить реєстр рекомендованих поштових відправлень Вінницького окружного адміністративного суду від 09 листопада 2010 року (а.с. 40).

За таких обставин, суд вважає, що вжив всіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду справи для участі повноважного представника відповідача та надав можливість для реалізації ними права на судовий захист.

Більше того, письмових заперечень на позовну заяву відповідно до ухвали Вінницького окружного адміністративного суду від 08 листопада 2010 року, інших доказів по справі, будь-яких заяв чи клопотань зі сторони відповідача не надходило, що свідчить про відсутність у них інтересу до розгляду справи.

Таким чином, виходячи зі змісту статті 128 КАС України неявка уповноваженого представника відповідача не є перешкодою для розгляду справи протягом розумного строку, а також враховуючи, що судом вжито всіх заходів для повідомлення прокуратуру належним чином про час і місце розгляду справи для їх участі, а також керуючись принципами КАС України, щодо правового статусу суб'єкта владних повноважень, який завжди має можливість направити свого представника, судом визнано неявку представника прокуратури такою, що не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв'язку з чим судом ухвалено справу розглянути у їх відсутність.

Представник Літинського РЦЗ - головний спеціаліст-юрисконсульт - ОСОБА_1 (довіреність на а.с. 39) в судовому засіданні в усній формі заявив клопотання про зменшення позовних вимог у зв'язку з погашенням відповідачем заборгованості в розмірі 1000 грн. Таким чином, на момент розгляду справи сума позову становить 1412 грн 55 коп.

Зважаючи на те, що в силу частини першої статті 51 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову, клопотання представника Літинського РЦЗ про зменшення позовних вимог прийнято судом, оскільки ці дії не суперечать закону.

Суд заслухав пояснення представника позивача, повно, всебічно, об'єктивно дослідив матеріали справи та надав їм юридичну оцінку виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 1 статті 1 цього Закону №1533, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з пунктом 4 статті 1 Закону №1533, роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру є страхувальниками і відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати страхові внески.

Так, судом встановлено, що як юридична особа ДП Літинський райагроліс відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію, зареєстроване Латинською районною державною адміністрацією Вінницької області 04 грудня 2008 року, про що зроблено запис за №11571020000000679 (а.с. 17).

Як вбачається з довідки, виданої відділом статистики у Літинському районі від 09 грудня 2008 року №062162, Підприємство включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 19).

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону №1533, роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі сплачувати до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття страхові внески.

Згідно із пунктом 6.7 Інструкції Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття , затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 грудня 2000 року №339 (Інструкція), роботодавці щокварталу складають у двох примірниках відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, один екземпляр якої подається до центру зайнятості у якому він перебуває на обліку до 20 (а за рік - 25) числа місяця, наступного за звітним періодом.

Розрахункова відомість заповнюється платником страхових внесків накопичувальним підсумком з початку року за даними первинного бухгалтерського обліку. В першому розділі розрахункової відомості показується нарахована заробітна плата з якої нараховуються і утримуються страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, а в другому розділі відображається сума нарахованих та утриманих страхових внесків, їх сплата та вираховується сума заборгованості за платником в тому числі недоїмка та строк сплати яких не настав.

Таким чином, відповідно до акту взаємозвірки між ДП Літинський райагроліс та Літинським районним центром зайнятості станом на 01 квітня 2010 року (а.с.13) загальна сума заборгованості склала 2412грн. 55 коп..

Як передбачено Законом №1533, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є правонаступником державного фонду сприяння зайнятості населення, що ліквідується.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року №955 Про організаційні заходи щодо запровадження загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття встановлено, що у зв'язку з ліквідацією державного фонду сприяння зайнятості населення, з 01 січня 2001 року кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, а також суми, одержані внаслідок погашення заборгованості із збору на соціальне страхування на випадок безробіття та інших боргів до державного фонду сприяння зайнятості населення, зараховуються на рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Відповідно до статті 12 Закону №1533, виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду.

Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості, а саме, центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Директор Державного центру зайнятості центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду.

Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи, зокрема, контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття.

Як вбачається з довідки, виданої Головним управлінням статистики у Вінницькій області від 19 жовтня 2009 року, Літинський РЦЗ включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 18).

Відповідно до положення про Літинський районний центр зайнятості, затвердженого директором Вінницького обласного центру зайнятості ОСОБА_2 20 жовтня 1997 року, позивач є юридичною особою, має штамп і печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням та у своїй діяльності керується, зокрема, указами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами і розпорядженнями Міністерства праці та соціальної політики України, наказами і розпорядженнями Державного центру зайнятості.

Літинський РЦЗ здійснює контроль за своєчасним і повним надходженням відрахувань до державного фонду сприяння зайнятості та раціональним їх використанням, а також має право розпоряджатися в установленому порядку коштами державного фонду сприяння зайнятості населення за напрямами, визначеними територіальними програмами зайнятості населення та кошторисами, затвердженими обласним центром зайнятості і місцевими органами державної виконавчої влади й проводити перевірки відрахувань сум зборів на обов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття на рахунок державного фонду сприяння зайнятості населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності і господарювання (а.с. 20-22).

Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок (п.7 Інструкції).

Так, на підставі направлення, виданого Літинським РЦЗ №8 від 09 лютого 2010 року головним спеціалістом ОСОБА_3 проведено перевірку ДП Літинський райагроліс щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року.

Перевірку проведено в присутності керівника та головного бухгалтера ДП Літинський райагроліс .

За результатами перевірки складено акт від 09 лютого 2010 року №8, у висновку якого встановлено, що платник несвоєчасно сплачує страхові внески до Фонду, а відтак, зазначено про наявну заборгованість в сумі 3240 грн 15 коп., в тому числі 3212 грн 55 коп. - основного боргу(недоїмки), пеню в розмірі 27 грн 60 коп. (а.с. 6-11).

Один примірник акту підписано та отримано керівником ДП Літинський райагроліс , про що свідчить підпис в акті (а.с. 11).

З матеріалів справи вбачається, що до акту перевірки від 09 лютого 2010 року долучено додаток №1 - нараховані страхові внески від роботодавців, утримані страхові внески з найманих працівників, та додаток №2 - розрахунок заборгованості та пені за результатами перевірки (а.с. 8-10).

Відповідно до статей 38, 39 Закону №1533, роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

Слід також зазначити, що Літинським РЦЗ до позовної заяви додано розрахунок суми боргу та докази на його обґрунтування (а.с. 6-13).

Як зазначено в акті перевірки від 09 лютого 2010 року №8, за період з 01 січня 2009 року до 31 грудня 2009 року та за І квартал 2010 року за несвоєчасні та не в повному обсязі сплати страхових внесків (на недоїмку) нарахована пеня відповідно до облікових ставок Національного банку України в сумі 27 грн 60 коп.

Згідно Рекомендацій щодо порядку проведення документальних перевірок платників страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття, затверджених Наказом Державного центру зайнятості №33 від 22 травня 2009 року - якщо недоїмка стягується в судовому порядку, то при наступній перевірці платника пеня не нараховується на суму недоїмки, яка зафіксована у рішенні суду про її стягнення на користь центру зайнятості. В цьому випадку в додатку №2 до акту перевірки на початок перевірки в стовпчику відхилення зазначена сума недоїмки не відображається.

Залишок заборгованості за платником на 01 квітня 2010 року в сумі - 2412 грн 55 коп. - недоїмка по сплаті страхових внесків.

В кінці І кварталу 2010 року ДП Літинський райагроліс відшкодувало пеню у розмірі 27 грн 60 коп. та 800 грн недоїмки з основного боргу, а також 29 вересня 2010 року сплачено 1000 грн, у зв'язку з чим на день розгляду справи за даним підприємством залишається борг в розмірі 1412 грн 55 коп.

Таким чином, як вбачається із наведеного, заборгованість 1412 грн 55 коп. знайшла своє підтвердження фактичними обставинами і матеріалами справи.

Статтею 8 Закону №1533 передбачено, що Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, а кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України.

Відповідно до статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом. Такі випадки, стосовно позивача, встановлені Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , відповідно до якого, робочі органи виконавчої дирекції Фонду мають повноваження проводити збір страхових внесків, застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків, стягувати із страхувальника передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання закону, а також представляти інтереси Фонду в судових та інших органах.

Згідно із статтею 39 Закону №1533, спори, що виникають із правовідносин загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, вирішуються в судовому порядку, а строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені, та фінансових санкцій, передбачених статтею 38 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , не застосовується.

Несплата в установленому порядку страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття тягне за собою виникнення заборгованості та порушення державних гарантій матеріального забезпечення застрахованих осіб на випадок безробіття й надання їм відповідних соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, тобто такі обставини ставлять під загрозу виконання державою соціальних, та інших функцій та суттєво порушують інтереси держави, що покладає на прокуратуру обов'язок представництва, як це передбачено статтею 121 Конституції України.

Згідно із статтею 36-1 Закону України Про прокуратуру від 05 листопада 1991 року №1789-ХІІ, підставою представництва прокурором у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Відповідно до статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Як вбачається із позовної заяви за підписом В.о. прокурора Літинського району О.В. Гедз, відповідно до наведених положень законодавства, в результаті проведеної перевірки дотримання службовими особами ДП Літинський райагроліс Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття встановлено порушення ними вимог чинного законодавства, що свідчить про неналежне виконання службовими особами своїх обов'язків, недотримання вимог нормативних актів, що призвело до порушення прав громадян, а відтак, стало підставою для звернення до суду.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи те, що вимоги прокурора Літинського району та Літинського РЦЗ є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, оскільки заявлена сума до стягнення складається із страхових внесків, несплачених в установленому порядку, що потягло за собою виникнення заборгованості та порушення гарантій забезпечення застрахованих осіб й надання їм відповідних соціальних послуг Фондом, а також враховуючи те, що ці суб'єкти владних повноважень наділені правом звернення до суду, а суд повноважний стягнути таку заборгованість, тому суд вважає за доцільне позов задовольнити.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статями 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Дочірнього підприємства Літинський райагроліс - вінницьке обласне комунальне спеціалізоване лісогосподарське підприємство Віноблагроліс (смт. Літин, Літинський район, Вінницька область, 22300, код ЄДРПОУ 36102127) на користь Літинського районного центру зайнятості (вул. Леніна, 9, смт. Літин, Вінницька область, 22300, код ЄДРПОУ 20088155, ГУДК у Вінницькій області, МФО 802015 рахунок 37175302900301- для утриманих страхових внесків, 37176301900301 - для нарахованих страхових внесків) 1412 грн 55 коп. (одна тисяча чотириста дванадцять гривень п'ятдесят п'ять копійок) заборгованості по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови оформлено: 19.11.10

Суддя Чудак Олеся Миколаївна

16.11.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2010
Оприлюднено21.10.2016
Номер документу62056296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4085/10/0270

Постанова від 16.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 08.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 08.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні