Справа № 620/685/16-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19.10.2016 року слідчий суддя Зачепилівського районного суду Харківської області ОСОБА_1 ,
за участю: прокурора ОСОБА_2 ,
начальника СВ ОСОБА_3 ,
секретар судового засідання ОСОБА_4 ,
розглянувши матеріали клопотання начальника СВ Зачепилівського ВП Красноградського ВП ГУНП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 , погодженого з начальником Зачепилівського відділу Первомайської місцевої прокуратури Харківської області юристом 2-го класу ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки спеціалістами Державної екологічної інспекції в Харківській області та Державної інспекції сільського господарства з питань дотримання природоохоронного (земельного) законодавства під час використання земельних ділянок, розташованих на території Забаринської сільської ради Зачепилівського району в межах досудового розслідування по кримінальному провадженню №42016221400000034 від 11.08.2016р., розпочатого за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК України, -
У С Т А Н О В И В:
11.10.2016р. до суду надійшло клопотання з якого вбачається, що Слідчим відділенням Зачепилівського ВП Красноградського ВП ГУНП в Харківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016221400000034 від 11.08.2016р. за фактом самовільного зайняття земельних ділянок на території Забаринської сільської ради Зачепилівського району Харківської області загальною площею близько 24,05 га, чим спричинено шкоду державі, за ознаками кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч.1 ст.197-1 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що станом на серпень місяць 2016 року ТОВ «Новий Сад», діючи всупереч вимогам ст.ст. 116 - 126 Земельного кодексу України, не маючи жодних рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, про передачу їм у власність чи надання в користування земельних ділянок на території Зачепилівського району Харківської області, а саме Забаринської сільської ради, самовільно зайняло та використовує земельні ділянки державної власності сільськогосподарського призначення загальною площею близько 24,05 га.
В рамках зазначеного кримінального провадження 17.08.2016р. слідчим проведено огляди місць події 3 земельних ділянок розташованих в територіальних межах Забаринської сільської ради приблизною площею 4 га, 2,2 га та 16 га Оглядом вказаних земельних ділянок встановлено, що площі земельних ділянок використовуються та на них здійснено посів соняшника.
Вивченням Публічної кадастрової карти України встановлено розміщення зазначених ділянок:
Забаринська сільська рада:
*земельна ділянка площею 4 га поряд з земельною ділянкою за кадастровим номером 6322281000:01:000:0942;
*земельна ділянка площею 2,2 га поряд з земельною ділянкою за кадастровим номером 6322281000:01:000:0193;
*земельна ділянка площею 16 га поряд з земельною ділянкою за кадастровим номером 6322281000:01:000:0194;
Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельні ділянки, вказані вище земельні ділянки відносяться до земель державної власності, інші права на них відсутні.
Згідно Національної кадастрової системи дані про надання у власність чи користування вказаної земельної ділянки в Управлінні відсутні.
В ході досудового слідства з метою виявлення і фіксації відомостей щодо обставин скоєного правопорушення, встановлення законності використання земельних ділянок і визначення розміру завданої шкоди, виникла необхідність в проведенні позапланової виїзної перевірки додержання вимог природоохоронного (земельного) законодавства при використанні цих земельних ділянок.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі Закон № 877-V), який, зокрема встановлює порядок, умови та вимоги до проведення заходів державного нагляду (контролю) у вигляді планових та позапланових заходів.
Згідно зі ст. 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, органів місцевого самоврядування, інших органів (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня безпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Положеннями ст.6 Закону N 877-V встановлено підстави для здійснення позапланових заходів серед яких є: подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов`язкової звітності, поданих суб`єктом господарювання; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення; неподання у встановлений термін суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання. Проведення позапланових заходів з інших підстав, крім передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не передбачається законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України.
Статтею 2 Закону N 877-V визначено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів: контролю органами державної фіскальної служби; валютного контролю; державного експортного контролю; контролю за дотриманням бюджетного законодавства; банківського нагляду; державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції; державного нагляду за дотриманням вимог ядерної безпеки; державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації; при проведенні оперативно-розшукової діяльності, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства і правосуддя; державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду); державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014р. «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Контроль за додержанням вимог земельного законодавства на цей час віднесено до компетенції Державної інспекції сільського господарства в Харківській області.
Разом з цим, відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покрову (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженого Постановою КМУ від 25.07.2007р. за №963 розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам територіальними органами Держгеокадастру на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000р. за №1619.
Територіальним органом Держекоінспекції України у Харківській області є Державна екологічна інспекція у Харківській області.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.99 КПК України до документів, як доказів у кримінальному провадженні, за умови наявності в них відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Без проведення позапланової перевірки спеціалістами Державної інспекції сільського господарства в Харківській області та Державної екологічної інспекції в Харківській області, які мають спеціальні знання у сфері земельного законодавства, сторона обвинувачення об`єктивно позбавлена можливості іншим чином зібрати належні докази щодо підтвердження факту самовільного зайняття земельних ділянок та розрахунку шкоди завданої їх використанням.
В зв`язку з чим і виникла необхідність залучити спеціалістів інспекцій для проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного (земельного) законодавства при використанні земельних ділянок керівником ТОВ «Новий Сад» ОСОБА_6 поряд з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194 поставивши на вирішення наступні питання:
- на якій підставі керівник ТОВ «Новий Сад» ОСОБА_6 використовує земельні ділянки поряд з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
- чи дотримано при використанні норми земельного законодавства? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушено?
- чи самовільно керівник ТОВ «Новий Сад» ОСОБА_6 використовує земельні ділянки, які знаходяться поряд з земельними ділянками за кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
- який розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, які знаходяться поряд з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
Керуючись ст.ст. 3, 40, 93, 99 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання начальника СВ Зачепилівського ВП Красноградського ВП ГУНП в Харківській області капітана поліції ОСОБА_3 , погодженого з начальником Зачепилівського відділу Первомайської місцевої прокуратури Харківської області юристом 2-го класу ОСОБА_5 на проведення позапланової виїзної перевірки спеціалістами Державної екологічної інспекції в Харківській області та Державної інспекції сільського господарства з питань дотримання природоохоронного (земельного) законодавства під час використання земельних ділянок, розташованих на території Забаринської сільської ради Зачепилівського району в межах досудового розслідування по кримінальному провадженню №42016221400000034 від 11.08.2016р., розпочатого за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК України, - задовольнити.
Дозволити в межах кримінального провадження №42016221400000034 від 11.08.2016р. залучити спеціалістів Державної екологічної інспекції в Харківській області (61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 1 під`їзд, 2 поверх) та Державної інспекції сільського господарства (61000, м. Харків, вул. Луї Пастера, 9), яким доручити проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання природоохоронного (земельного) законодавства під час використання земельних ділянок, розташованих в територіальних межах Забаринської сільської ради Зачепилівського району Харківської області поряд з земельними ділянками за кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194.
На вирішення перевіркою поставити наступні питання:
- на якій підставі керівник ТОВ «Новий Сад» ОСОБА_6 використовує земельні ділянки поряд з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
- чи дотримано при використанні норми земельного законодавства? Якщо ні, то які норми чинного законодавства порушено?
- чи самовільно керівник ТОВ «Новий Сад» ОСОБА_6 використовує земельні ділянки, які знаходяться поряд з земельними ділянками за кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
- який розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, які знаходяться поряд з земельними ділянками з кадастровими номерами 6322281000:01:000:0942, 6322281000:01:000:0193, 6322281000:01:000:0194?
Визначити строк проведення позапланової перевірки в 10 (десять) робочих днів з дня отримання ухвали слідчого судді.
Матеріали перевірки та розрахунки шкоди направити до СВ Зачепилівського ВП Красноградського ВП ГУНП в Харківській області для долучення до матеріалів кримінального провадження №42016221400000034 від 11.08.2016р.
Надати слідчому 4 (чотири) копії цієї ухвали.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Зачепилівського районного суду
Харківської області ОСОБА_1
Суд | Зачепилівський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2016 |
Оприлюднено | 15.03.2023 |
Номер документу | 62057962 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Зачепилівський районний суд Харківської області
Огієнко Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні