Справа №515/1513/16-п
Провадження №3/515/2768/16
Татарбунарський районний суд Одеської області
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 жовтня 2016 р. Суддя Татарбунарського районного суду Одеської області Шевирін А.О.,
за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1,
розглянувши матеріали, які надійшли від Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, про притягнення ОСОБА_1, 26.08.1959року народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1, громадянина України, одруженого, працюючого директором СФГ «САМІ», проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1,
до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В :
До суду з Арцизької об'єднаної державної податкової інспекції (далі - ОДПІ) Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КупАП), відносно ОСОБА_1
Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення від 05.09.2016 року серії КН№907529 №52, складеного головним державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи управління податків і зборів з фізичних осіб ОСОБА_2, вбачається, що при перевірці селянського (фермерського) господарства «САМІ», код ЄДРПОУ - 32758405, виявлені факти неутримання та неперерахування керівником юридичної особи до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб за 2013, 2014, 2015 роки та неповідомлення ОДПІ за встановленою формою відомостей про доходи громадян за ІІІ квартал 2013 року, І квартал 2014 року, ІІІ квартал 2015 року, чим допущені порушення п.51.1 ст.51, п.119.2 ст.119, пп.пп.168.1.1, 168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу (далі - ПК) України.
Зазначені порушення встановлені посадовою особою ОДПІ під час планової виїзної документальної перевірки СФГ «САМІ», проведеної з 15.08.2016 року по 29.08.2016 року, та відображені в акті Арцизької ОДПІ про результати планової перевірки фермерського господарства від 05.09.2016 року №249/15-07-13-01-32758405/48.
В судовому засіданні ОСОБА_1 не визнав себе винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП, та подав клопотання про закриття провадження у справі, в якому зазначив, що виявлені посадовою особою порушення, які на її думку мали місце в 2013-2015 роках, не є триваючими, а носять разовий характер, і тому встановлений ст.38 КУпАП трьохмісячний строк притягнення до відповідальності сплинув. Крім того зазначив, що посадовою особою ОДПІ було грубо порушено його права, передбачені Конституцією України та Кодексом України про адміністративні правопорушення, оскільки акт про результати планової виїзної перевірки керівнику СФГ «САМІ» не надавався, протокол про адміністративне правопорушення, всупереч ст.ст.254, 256 КУпАП та п. 12 Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 02.07.2016 року №566, складався за відсутності ОСОБА_1, другий примірник протоколу він не отримував, при цьому запрошення для підписання протоколу директору фермерського господарства у встановленому порядку рекомендованим листом з повідомлення про вручення не направлялося та особисто не вручалося.
Представник ОДПІ, належним чином повідомлена про час та місце розгляду справи, не з'явилася. Додаткових пояснень з приводу поданих ОСОБА_1 письмових заперечень, які надсилалися судом на адресу Арцизької ОДПІ, не надала.
Перевіривши матеріали справи, дійшов таких висновків.
Частина 1 ст.163-4 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій, неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
Порядок утримання та перерахування податків, повідомлення державної податкової інспекції відомостей про доходи громадян, встановлення строків та обов'язковість вчинення таких дій для посадових осіб підприємств та фізичних осіб-підприємців врегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України.
Так, податковим законодавством, зокрема, визначені загальні засади встановлення податків і зборів, які передбачають, крім іншого, обов'язку наявність таких елементів як строк та порядок сплати податку, а також строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку (п.п.7.1.7, 7.1.8. п.7.1 ст.7 ПК України).
Підпунктом 16.1.7 п.16.1 ст.16 ПК України встановлено обов'язок платника податків подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
За змістом п.п.31.2, 31.3 ст.31 ПК України строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до п.36.1 ст.36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 49.1 ст.49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. При цьому нормами Податкового кодексу України визначені різні строки (від 20 днів до 1 року) подання податкової декларації в залежності від виду податку та базового звітного період (місячний, квартальний, піврічний, річний) (пп.49.18 п.49.1 ст.49 ПКУ).
З наведеного слідує, що подання податкової звітності, обчислення сум різних видів податків, в тому числі нарахування та утримання податків на доходи фізичних осіб, а також обов'язок з їх сплати пов'язується спеціальним податковим законом з настанням певних подій або спливанням конкретно визначених строків, недотримання яких тягне відповідальність посадових осіб платника податку або фізичної особи-підприємця.
З наведеного також слідує, що несвоєчасне подання податкової звітності, невірне обчислення суми внеску або податку, його заниження, ненарахування чи неутримання, а також порушення обов'язків з їх сплати є порушеннями, які мають разовий, а не триваючий характер, оскільки відповідальність за їх вчинення пов'язана з граничними строками, встановленими ПК України.
За змістом ч.2 ст.38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частині третій цієї статті.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.247 КУпАП обставиною, що виключає провадження у справі про адміністративне правопорушення, є закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
За таких обставин, з урахуванням того, що виявлені інспектором ОДПІ порушення, допущені посадовою особою СФГ «САМІ», мали місце у період з 01.01.2013 року по 31.12.2015 року, при цьому такі порушення за своїм характером не є триваючими, вважаю, що на момент розгляду справи про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за ч.1 ст.163-4 КУпАП закінчилися строки накладення стягнення, встановлені ч.2 ст.38 КУпАП, і тому провадження у справі слід закрити.
На підставі викладеного, керуючись ч.2 ст.38, п.7 ч.1 ст.247, ст.ст.283-285, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
П О С Т А Н О В И В :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1, до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП, - закрити у зв'язку з закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ст.38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути оскаржено до Апеляційного суду Одеської області через Татарбунарський районний суд Одеської області особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілим або захисником.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Шевирін
Суд | Татарбунарський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2016 |
Оприлюднено | 24.10.2016 |
Номер документу | 62062819 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Татарбунарський районний суд Одеської області
Шевирін А. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні