Постанова
від 03.03.2011 по справі 2а/0270/349/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2011 р. Справа № 2а/0270/349/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Альчука Максима Петровича ,

при секретарі судового засідання: Ткачук Вікторії Олексіївні

за участю представників сторін:

прокурора : Бабчук Н.Л.

позивача : ОСОБА_1 - представник за довіреністю

відповідача : не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом : прокурора Замостянського району м. Вінниці в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Замостянському районі м. Вінниці

до : товариства з обмеженою відповідальністю "Вінагромілк"

про : стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся прокурор Замостянського району м. Вінниці в інтересах управління Пенсійного фонду України в Замостянському районі м. Вінниці (далі УПФУ у Замостянському районі) з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Вінагромілк" (далі - ТОВ "Вінагромілк") про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в сумі 87848 грн. 65 коп.

Позовні вимоги мотивовані тим, що внаслідок несплати в повному обсязі коштів на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за відповідачем рахується заборгованість по сплаті страхових внесків до УПФ України в Замостянському районі Вінницької області в сумі 87 848 грн.65 коп., що підтверджується відповідним розрахунком.

Оскільки досудові заходи врегулювання спору щодо сплати заборгованості не дали позитивного результату, позивач був змушений звернутись до суду з даним позовом.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила суд їх задовольнити посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Відповідач в судові засідання не з’явився, хоча про судове засідання повідомлявся завчасно та належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення.

В силу ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.

Крім того, відповідно до положень ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Тому, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 128 КАС України суд відкладає розгляд справи в разі неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень. Зазначена стаття не передбачає наслідків повторного неприбуття в судове засідання такого відповідача, проте визначає дії суду у разі неприбуття відповідача - суб’єкта владних повноважень.

Таким чином, виходячи з принципу рівності сторін, у разі повторного неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб’єктом владних повноважень та належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, справу може бути вирішено за його відсутності.

Відповідно до вимог ст. 122 КАС України адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

За таких обставин, враховуючи, що відповідач двічі не прибув в судове засідання, суд вважає за можливе розглянути справу без участі останнього відповідно до положень ст. 128 КАС України.

Засухавши думку осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з огляду на наступне.

Відносини, що виникають між суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, регулюються Законом України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон № 1058-IV). Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно положень ч. 2 ст. 5 Закону № 1058-IV, виключно цим законом визначаються принципи та структура системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, коло осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, а також платники страхових внесків.

Статтею 15 Закону № 1058-IV передбачено, що платники внесків є роботодавці, підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об’єднання громадян, профспілки, політичні партії, фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності, що обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору ( контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством або за договорами цивільно-правового характеру.

Згідно з ч. 3 ст. 18 Закону України № 1058-IV, страхові внески є цільовими загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку встановленому цим Законом.

Відповідно до п. 6 ст. 20 Закону України № 1058-IV, страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий період, не пізніше, ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. У разі недостатності у страхувальника коштів для здійснення в повному обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідних авансових платежів, виплата зазначених сум та сплата страхових внесків здійснюється в пропорційних розмірах.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінагромілк" зареєстроване в управлінні Пенсійного фонду України у Замостянському районі і є платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Водночас, страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до вимог Закону № 1058-IV.

Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники зобов’язані нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, визначеними п.п. 4.1, 4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16.01.2004 року № 64/8663, на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, що діє на день нарахування виплат (доходу).

Згідно з п.п. 5.1.4 п. 5.1 вказаної Інструкції нараховані за відповідний базовий звітний період страхові внески сплачуються платниками (крім гірничих підприємств) шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Відповідно до розрахунків сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ТОВ "Вінагромілк" самостійно нараховано за період з липня 2009 року по вересень 2010 року. Згідно рішення № 836 від 07.08.2009 року УПФУ у Замостянському районі до ТОВ "Вінагромілк" застосовано фінансову санкцію в сумі 200 грн. та нарахована пеня в сумі 582 грн. 23 коп.

Відповідно до п. 2 ст. 106 Закону № 1058-IV, суми страхових внесків своєчасні нараховані та/або не сплачені страхувальником у строки, встановлені ст. 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами ПФУ у випадках передбачених ч. 3 ст. 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю сплати страхових внесків (недоїмки) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій в розмірах. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне) перерахування страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суму своєчасно не сплачених ( не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсоток зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Дана заборгованість підтверджується розрахунком страхових внесків за період з липня 2009 року по вересень 2010 року, обліковою карткою страхувальника, рішенням про застосування фінансових санкцій.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону № 1058-IV, страхові внески є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

В силу ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.

Враховуючи те, що вимоги УПФ України у Замостянському районі м. Вінниці є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а також враховуючи те, що УПФ України у Замостянському районі Вінницької області має право звернутися до суду про стягнення заборгованості, а суд наділений повноваженнями на стягнення такої заборгованості, то суд вважає за необхідне позов задовольнити.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Вінагромілк" (м. Вінниця, вул. Тяжилівський тупік, 1, код ЄДРПОУ 34982831, р/р 26002111003001 філія АКБ "Надра" у м. Вінниці, МФО 302355) на користь управління Пенсійного фонду України в Замостянському районі м. Вінниці (м. Вінниця, вул. 50 років Перемоги, 7, р/р 25605323530103 в ОПЕРВ ВАТ "Держощадбанк" МФО 302076, код ЄДРПОУ 20097763) 87848,65 грн. (вісімдесят сім тисяч вісімсот сорок вісім гривень шістдесят п’ять копійок) заборгованості зі сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено24.10.2016
Номер документу62067245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/349/11

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 02.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 02.02.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні