Ухвала
від 18.10.2016 по справі 816/2838/15
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2016 року м. Київ К/800/21795/16

Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:

Єрьоміна А.В.(головуючий); Кравцова О.В., Калашнікової О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Полтавський гостинний двір» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області про скасування постанови, що переглядається за касаційною скаргою приватного підприємства «Полтавський гостинний двір» на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 31 березня 2016 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 липня 2016 року, -

ВСТАНОВИВ:

22 липня 2015 року Приватне підприємство "Полтавський гостинний двір"(далі - позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області (далі - відповідач) про скасування постанови від 14 липня 2015 року №П-3-15-ю про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 31 березня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 липня 2016 року, відмовлено у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Полтавський гостинний двір" до Департаменту Державної архітектурно- будівельної інспекції у Полтавській області про скасування постанови.

У касаційній скарзі позивач, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального та матеріального права, просить оскаржувані рішення скасувати, ухвалити нове судове рішення про задоволення адміністративного позову.

Заслухавши доповідача, здійснивши перевірку матеріалів справи та доводів касаційної скарги, суд вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Приватне підприємство "Полтавський гостинний двір" (код ЄДРПОУ 35796930) зареєстровано як юридична особа 18 березня 2008 року, номер запису 1588 102 0000 007605.

13 травня 2015 року на адресу відповідача для розгляду надійшла постанова старшого прокурора прокуратури міста Полтави юриста 2 класу Черчатого Є.О. про проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015170000000092 від 12 березня 2015 року, зі змісту резолютивної частини якої вбачається, що старшим прокурором прокуратури міста Полтави було постановлено провести позапланову перевірку дотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім інших, ПП "Полтавський гостинний двір", (код ЄДРПОУ35796930, Полтавська область, м. Полтава, вул. Харчовиків, 6); проведення перевірки доручити відповідальним особам Департаменту ДАБІ у Полтавській області.

На підставі Наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 2 червня 2015 року №499 "Про проведення позапланової перевірки", постанови старшого прокурора прокуратури міста Полтави юриста 2 класу Черчатого Є.О. про проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015170000000092 від 12 березня 2015 року та направлення для проведення позапланової перевірки від 23 червня 2015 року №54, направлення для проведення позапланової перевірки від 1 липня 2015 року №55 головним державним інспектором відділу у Центральному регіоні Крисько М.В., головним державним інспектором Полтавського інспекційного відділу Андріяшева Н.С., була проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил позивачем на об'єкті будівництва "Багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями та підземним паркінгом по Першотравневому проспекту, 18-а в м. Полтава".

За результатами перевірки складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 3 липня 2015 року, у якому зафіксовано порушення вимог пункту 8 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", пункту 9 "Порядку виконання будівельних робіт", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року за №466.

За наслідками перевірки складено Протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 3 липня 2015 року №ПЦ-24-15, у якому встановлено зазначення у декларації недостовірних даних, що є порушенням вимог пункту 8 статті 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", пункту 9 "Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року за №466, з якого вбачається, що розгляд про правопорушення у сфері містобудівної діяльності призначено на 11 годин 14 липня 2015 року. Від отримання другого примірника протоколу представник позивача відмовився, про що зроблено відповідний запис.

3 липня 2015 року відповідачем було винесено припис №26-ПЦ про зупинення підготовчих та будівельних робіт.

14 липня 2015 року, за результатами розгляду протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності №ПЦ-24-15 від 3 липня 2015 року та акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил від 3 липня 2015 року, директором Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області прийнято постанову №П-3-15-10, якою визнано ПП "Полтавський гостинний двір" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз 4 підпункту 6 пункту 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у розмірі 109620 грн.

Суди попередніх інстанцій, відмовляючи в задоволенні позову, виходили з того, що суб'єкт владних повноважень повністю довів правомірність оскаржуваної постанови.

Вищий адміністративний суд України погоджується з таким висновком судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.

Відносини, які виникають у сфері містобудівної діяльності регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", Законом України "Про архітектурну діяльність" від 20 травня 1999 року №687-XIV, Законом України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14 жовтня 1994 року №208/94-ВР, Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553, Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року №244.

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про архітектурну діяльність" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.

Згідно із статтею 10 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

Частиною другою статті 41 вищевказаного Закону встановлено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини другої статті 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі - Порядок) (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (далі - інспекції).

Згідно підпункту 1 частини першої статті 2 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється, зокрема за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції.

Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Повноваження посадових осіб Держархбудінспекції поширюються на всю територію України. Державний архітектурно-будівельний контроль на території інших областей здійснюється посадовими особами територіальних органів за рішенням Держархбудінспекції (пункт 5 Порядку).

Відповідно до пункту 16, 17 Порядку за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою інспекції складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис).

Судом встановлено, що правомірність дій під час здійснення позапланової перевірки під час будівництва об'єкту "Багатоквартирний житловий будинок з вбудованими приміщеннями та підземним паркінгом по Першотравневому проспекту, 18-а в м. Полтава", припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 3 липня 2015 року №26-ПЦ, акту перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 3 липня 2015 року та протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 3 липня 2015 року №ПЦ-24-15 була надана під час розгляду Полтавським окружним адміністративним судом справи №816/2733/15 за позовом Приватного підприємства "Полтавський гостинний двір" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області про визнання дій неправомірними, скасування припису, акту та протоколу.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2015 року по справі №816/2733/15 у задоволені позову Приватного підприємства "Полтавський гостинний двір" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області про визнання дій неправомірними, скасування припису, акту та протоколу відмовлено та було встановлено, що замовником у декларації про початок виконання будівельних робіт №ПТ083132670590 від 24 вересня 2013 року були зазначені недостовірні дані, а саме , що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалась в ній стосовно проектної документації та стосовно предмету оренди земельної ділянки і цільового призначення - не відповідала дійсності.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 14 грудня 2015 року апеляційну скаргу Приватного підприємства "Полтавський гостинний двір" залишено без задоволення, постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2015 року по справі №816/2733/15 залишено без змін.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України вищевказані рішення набрали законної сили 14 грудня 2015 року.

Відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Згідно із частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Пправомірність проведеної перевірки, складених за її результатами акту перевірки та протоколу встановлена рішенням суду по справі №816/2733/15.

Відповідно до пункту 20 Порядку протокол протягом трьох днів після його складення та всі матеріали перевірки подаються керівникові відповідної інспекції або його заступникові для винесення постанови про накладення штрафу, передбаченої законодавством України.

Абзацом другим підпункту 9 пункту 6 Положення про Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області, затвердженого наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 1 жовтня 2014 року №231 встановлено, що розглядати справи про правопорушення і накладати стягнення має право директор Департаменту архітектурно-будівельної інспекції та його заступник.

Судом встановлено, що за результатами розгляду матеріалів справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме - протоколу про правопорушення №ПЦ-24-15 від 3 липня 2015 року та акту перевірки від 3 липня 2015 року, директором Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області правомірно було визнано Приватне підприємство "Полтавський гостинний двір" винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 підпункту 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та вірно накладено штраф у розмірі 109620 грн.

Суди першої та апеляційної інстанцій об'єктивно, повно, всебічно дослідили обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, застосували до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини, а тому суд зробив правильний висновок про відмову в задоволенні адміністративного позову.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу приватного підприємства «Полтавський гостинний двір» залишити без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 31 березня 2016 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 липня 2016 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення18.10.2016
Оприлюднено24.10.2016
Номер документу62133167
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2838/15

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 19.07.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 25.08.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні