Постанова
від 11.11.2011 по справі 2а/0270/4209/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2011 р. Справа № 2а/0270/4209/11

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Комара Павла Анатолійовича ,

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи

за позовом : Державної податкової інспекції у м. Вінниці

до : дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина"

про : припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція у м. Вінниці звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина" про припинення (скасування) юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному державному реєстрі місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов’язано з банкрутством юридичної особи.

11.11.2011 року представник позивача подав до суду заяву про розгляд даної справи за його відсутності за наявними у справі матеріалами та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився. Про час і місце розгляду справи відповідача було повідомлено належним чином. Судові повістки разом з процесуальними документами направлялись відповідачу за юридичною адресою згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Повідомлення про вручення поштових відправлень повернулись до суду із відміткою поштового відділення зв’язку: "за зазначеною адресою не існує".

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Судом вжито всіх залежних від нього заходів для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж наслідки застосовуються у разі повторного неприбуття за таких самих умов відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень.

Враховуючи дані обставини, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких грунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців дочірнє підприємство "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Вінницької міської ради від 19.04.2007 року , ідентифікаційний код - 35054683, за адресою АДРЕСА_1. Відповідно із останнім записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ДП "Схід" ТОВ "Єдина родина" знаходиться за адресою: м.Вінниця, пл.Жовтнева, буд.1, кім.230, 21001.

ДП "Схід" ТОВ "Єдина родина" з 20.04.2007 року перебуває на обліку в державній податковій інспекції у м. Вінниці за №5813, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків № 833/29 від 07.07.2011 року.

Відповідно до довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків № 1211 від 13.07.2011 року, місцезнаходження ДП "Схід" ТОВ "Єдина родина" не встановлено.

Згідно із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ", Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

В абзаці 6 частини 1 статті 1 названого Закону надано визначення місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частина 3 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачає, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються: найменування юридичної особи; ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі; прізвище та ініціали державного реєстратора; підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.

Відповідно до абз.7 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Частина 1 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачає, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов’язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов’язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. В разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

З аналізу вищенаведених норм закону вбачається, що відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов’язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і обов’язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.

Водночас, із системного аналізу норм законодавства України вбачається, що скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове значення, оскільки утворюють один правовий інститут - скасування держаної реєстрації суб’єкта господарювання, який знайшов своє правове втілення у формі припинення юридичної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щодо відсутності ДП "Схід" ТОВ "Єдина родина" за вказаним місцезнаходженням (будь-яких подальших записів не внесено), суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи.

З приписів статей 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.

Зважаючи, що на день судового розгляду відповідач доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративной позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина".

Покласти на керівника дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина" виконання функцій ліквідатора юридичної особи дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина".

Після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що дочірнє підприємство "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина" перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідатора не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина", та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами 1, 2 статті 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Встановити строк роботи ліквідатора дочірнього підприємства "Схід" товариства з обмеженою відповідальністю "Єдина родина" 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію даної постанови направити державному реєстратору для виконання вимог статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Комар Павло Анатолійович

11.11.2011

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2011
Оприлюднено26.10.2016
Номер документу62133886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/4209/11

Постанова від 11.11.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 10.10.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні