Справа № 815/4341/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2016 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Кравченка М.М.,
розглянувши в скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Спортивного клубу «Краян» про стягнення заборгованості у розмірі 10021,00 грн., -
СУТЬ СПОРУ:
Позивач звернувся з адміністративним позовом до Спортивного клубу «Краян» про стягнення заборгованості у розмірі 10021,00 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне.
29.02.2016 року Спортивний клуб «Краян» подав до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік.
На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів склало розрахунок адміністративно-господарських санкцій від 30.03.2016 року № 03-1/467 за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2015 звітний рік у розмірі 9435,72 грн., які відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня 2016 року.
Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів вважає, що в зв'язку з самостійною несплатою адміністративно-господарських санкцій в строк до 15 квітня поточного року Спортивний клуб «Краян» повинен сплатити пеню у розмірі 585,28 грн.
Станом на 17.08.2016 року заборгованість в розмірі 10021,00 грн. відповідачем не сплачена, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Відповідно до ч.1 ст.183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах у випадках, передбачених законом, якщо такі вимоги не стосуються прав, свобод, інтересів та обов'язків третіх осіб.
Ухвалою суду від 31.08.2016 року було відкрите скорочене провадження по адміністративній справі в якій відповідачеві було запропоновано надати на адресу суду заперечення проти позову та докази, які у нього є або заяву про визнання позову у десятиденний строк з дня одержання даної ухвали безпосередньо до канцелярії суду.
Копію ухвали суду від 31.08.2016 року суд направив відповідачеві.
13.10.2016 року до суду надійшло поштове повернення.
Станом на 20.10.2016 року до суду не надійшли від відповідача заперечення на позов або заява про визнання позову.
Відповідно до ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. До суду не надійшло заперечень від відповідача. Справа розглядається за місцезнаходженням відповідача.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені позивачем обставини по справі та враховуючи відсутність заперечень з боку відповідача, суд дійшов висновку щодо достатності підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі. Суд, -
ВСТАНОВИВ:
Спортивний клуб «Краян» 29.02.2016 року подав до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік.
Відповідно до зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу Спортивного клубу «Краян» за 2015 рік склала 14 осіб.
Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.
Так, відповідно до ч.3 ст.18 України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Суд встановив, що у 2015 році на підприємстві відповідача працювала ОСОБА_1 (3 місяці) відповідно до списку працюючих інвалідів - штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві у 2015 році.
Відповідно до п.3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої Наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286, середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді.
Крім того, згідно з п.3.4 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Тобто, на підприємстві відповідача протягом 2015 року середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, становить 0, а не 1, як зазначено відповідачем у звіті.
Таким чином, суд встановив, що відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року відповідачем не виконано.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 цього Закону.
На підставі даних звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів склало розрахунок адміністративно-господарських санкцій від 30.03.2016 року № 03-1/467 за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2015 звітний рік у розмірі 9435,72 грн., які відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня 2016 року.
Згідно з ч.2 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Суд встановив, що до 15 квітня 2016 року відповідач не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 9435,72 грн., в зв'язку з чим станом на 17.08.2016 року йому нараховано пеню у розмірі 585,28 грн.
Відповідно до ч.9 та ч.10 ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку; Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
На час розгляду справи сума адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 10021,00 грн. відповідачем не сплачена.
На підставі зазначених норм, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги про стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 10021,00 грн. є обґрунтованими та такими, що належать до задоволення в повному обсязі.
Відповідно до ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
З урахуванням встановлених фактів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони належать до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст.ст.2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159-163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Спортивного клубу «Краян» (код ЄДРПОУ 20991949) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 9435 (дев'ять тисяч чотириста тридцять п'ять) грн. 72 коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 585 (п'ятсот вісімдесят п'ять) грн. 28 коп., на рахунок Управління Державної казначейської служби України в Одеській області, банк ГУДКСУ в Одеській області, одержувач УК у Малиновському районі, МФО 828011, р/р 31215230700007, код ЄДРПОУ 38016923.
3. Постанова належить до негайного виконання.
Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя М.М. Кравченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2016 |
Оприлюднено | 26.10.2016 |
Номер документу | 62141900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні