Окрема ухвала
від 02.12.2010 по справі 25/111
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

          

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОКРЕМА УХВАЛА

01 грудня 2010 р.                     Справа № 25/111

Колегія суддів у складі:

головуючий суддя Сіверін В. І., суддя Білоконь Н. Д.* , суддя Терещенко О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу другого відповідача (вх. № 3397 П/1-7) на рішення господарського суду Полтавської області від 23.09.10 року у справі № 25/111

за позовом Відкритого акціонерного товариства "Полтавський хлібокомбінат", м. Полтава,

до 1) Полтавської міської ради, м. Полтава,

2) Виконавчого комітету Полтавської міської ради, м. Полтава,

треті особи на стороні відповідачів без самостійних вимог на предмет спору

1) Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради, м. Полтава, 2) Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області, м. Полтава, 3) Приватне підприємство "Полтавське бюро технічної інвентаризації "Інвентаризатор", м. Полтава,

про визнання права власності на нежитлові приміщення,

встановила:

          У позовній заяві до господарського суду Полтавської області позивач просив визнати за ним право власності на нежитлові приміщення, що входять до складу виробничого підприємства, розташованого у м. Полтаві по вул. Комарова, 10?А?: в будівлі головного корпусу (в технічному плані позначені літ. А-1-4) - виробниче приміщення № 215 площею 64,0 кв. м, їдальня № 216 площею 35,0 кв. м, виробниче приміщення № 217 площею 33,7 кв. м, їдальня № 48 площею 59,6 кв. м, майданчик № 161-“б”площею 124,0 кв. м; під літ. Л-1 –пункт обліку води; під літ. В-1 –склад; під літ. Б-1 –склад; під літ. К-1 –прохідна; під літ. К1-1 –склад.

          Рішенням господарського суду Полтавської області від 23.09.2010р. у справі № 25/111 (суддя Босий В.П.) позов задоволено.

          Визнано за ВАТ “Полтавський хлібокомбінат”право власності на нежитлові приміщення, що входять до складу виробничого підприємства, розташованого у м. Полтаві по вул. Комарова, 10?А? : в будівлі головного корпусу (в технічному плані позначені літ. А-1-4) - виробниче приміщення № 215 площею 64,0 кв. м, їдальня № 216 площею 35,0 кв. м, виробниче приміщення № 217 площею 33,7 кв. м, їдальня № 48 площею 59,6 кв. м, майданчик № 161-“б”площею 124,0 кв. м; під літ. Л-1 –пункт обліку води; під літ. В-1 –склад; під літ. Б-1 –склад; під літ. К-1 –прохідна; під літ. К1-1–склад.

          Другий відповідач не погодився з цим рішенням, вважає, що воно винесене з порушенням норм матеріального та процесуального права. Подав до Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу. Просить оскаржуване ним рішення скасувати, прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

          Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 25.11.2010 року апеляційна скарга задоволена, рішення господарського суду Полтавської області від 23.09.2010 року скасоване, постановлено нове рішення, яким у задоволенні позову відмовлено у повному обсязі.

          Колегія суддів зазначає, що відповідно до положень частин 1та 2 статті 90 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу. Окрема ухвала надсилається відповідним підприємствам, установам, організаціям, державним та іншим органам, посадовим особам, які несуть відповідальність за ухилення від виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, в порядку та розмірі, передбачених частиною першою статті 119 цього Кодексу.

          Колегія суддів зазначає, що під час розгляду господарської справи № 25/111 колегією суддів встановлені недоліки в діяльності Полтавської міської ради, які полягають у наступному.

          Як свідчать матеріали справи, що у відповідності до наказу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Полтавській області № 16-пр від 28.01.1997 року позивачеві належать на праві власності виробничі будівлі підприємства ВАТ “Полтавський хлібокомбінат”, які розташовані за адресою: м. Полтава, вул.Комарова, 10 “а”.

Право власності на вищевказане нерухоме майно зареєстровано в КП “Бюро технічної інвентаризації “Інвентаризатор”09.01.2001 р. в реєстровій книзі №5 за реєстровим № 627 та 18.02.2010 р. в реєстровій книзі №6 за реєстровим № 742.

Позивач без належного дозволу та без належно затвердженого проекту самовільно збудував: в будівлі головного корпусу, яка позначена в технічному плані під літерою А-1-4, - виробниче приміщення №215 пл.34,0 кв.м; їдальню № 216 площею 35,0 кв.м.; виробниче приміщення №217 площею 33,7 кв.м; їдальню № 48 площею 59,6 кв.м.; майданчик № 161-б площею 124,0 кв.; пункт обліку води, що позначений в технічному плані під літерою Л-1; склад, що позначений в технічному плані під літерою В-1; склад, що позначений в технічному плані під літерою Е-1; прохідну, що позначена в технічному плані під літерою К-1; склад, що позначений в технічному плані під літерою К1 -1.

Згідно технічного паспорту від 02.10.2009р. дані будівлі є самочинно збудованими та не введеними в експлуатацію. Згідно висновку експертного будівельно-технічного дослідження № 42-1 від 07.06.2010 р. вартість вищевказаних приміщень складає 666 385 грн. (без ПДВ).

Таким чином, колегія суддів зазначає, що станом на 02.10.2009 року вищенаведені нежитлові приміщення вже були самовільно збудовані позивачем.

В той же час, 02.06.2010 року між Полтавською міською радою на ВАТ «Полтавський хлібокомбінат»було укладено договір оренди земельної ділянки за адресою: м. Полтава, вул. Комарова, 10 «а»(далі за текстом - Договір) . Розділом 5 наведеного договору встановлені умови використання земельної ділянки.

Пунктом 5.5 Договору встановлено, що умовами збереження стану об'єкта оренди є використання Орендарем земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з умовами договору; дотримання екологічної безпеки землекористування, додержання державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів.

Згідно статті 1 Закону України "Про основи містобудування" містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об'єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.

Статтями 3 та 5 названого Закону України встановлено, що об'єктами містобудування є територія України та території її адміністративно-територіальних одиниць, їх частини та окремі земельні ділянки; функціональні території (зони) адміністративно-територіальних одиниць (житлової і громадської забудови, виробничі, рекреаційні, комунальні, охорони нерухомої культурної та природної спадщини та інші); будинки і споруди, їх комплекси; комунікації та споруди Інженерної і транспортної інфраструктури; об'єкти архітектурної діяльності. При здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені в тому числі розробка містобудівної документації, проектів конкретних об'єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил, регіональних і місцевих правил забудови; розміщення і будівництво об'єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об'єктів; раціональне використання земель та територій для містобудівних потреб, підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок; урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій; урахування законних інтересів та вимог власників або користувачів земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва; інформування через засоби масової інформації громадян про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів, розміщення важливих містобудівних об'єктів; захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством.

Статтею 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" встановлено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил, місцевих правил забудови населених пунктів у порядку, визначеному статтею 24 Закону України "Про планування і забудову територій"

Згідно статті 23 Закону України "Про планування і забудову територій", забудова територій полягає в розміщенні та здійсненні будівництва нових об'єктів, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, впорядкування існуючих об'єктів містобудування, розширення та технічного переоснащення підприємств (далі - будівництво). Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки при проектуванні і здійсненні будівництва об'єкта містобудування. Будівництво об'єктів містобудування здійснюється згідно з вимогами законодавства та відповідно до затвердженої проектної документації. Планування окремої земельної ділянки, будівництво на ній будинків і споруд власниками або користувачами здійснюються з урахуванням законних інтересів інших власників або користувачів земельних ділянок, будинків і споруд.

Статтею 24 Закону України "Про планування і забудову територій" встановлено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки за її цільовим призначенням та відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, встановлених згідно з вимогами цього Закону.

Відповідно до статті 29 вказаного Закону, дозвіл на виконання будівельних робіт - документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд. Здійснення будівельних робіт на об'єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважається самовільним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Перелік будівельних робіт, на виконання яких не вимагається дозвіл, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2009 року № 1104 "Про деякі питання надання дозволів на виконання підготовчих і будівельних робіт" затверджено в тому числі перелік будівельних робіт, на виконання яких не вимагається дозвіл.

До прийняття зазначено постанови питання щодо переліку таких робіт, проведення яких не вимагало отримання дозволу, було врегульовано Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 273 від 05 грудня 2000 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 грудня 2000 року за № 945/5166 "Про затвердження Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт".

У відповідності до ст. 10 Закону України “Про пожежну безпеку”виробничі, жилі, інші будівлі та споруди, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію чи в експлуатацію після завершення будівництва, реконструкції або технічного переоснащення, а також технологічні процеси та продукція повинні відповідати вимогам нормативних актів з пожежної безпеки.

Забороняється будівництво, реконструкція, технічне переоснащення приміщень, об'єктів виробничого та іншого призначення, впровадження нових технологій, випуск пожежонебезпечної продукції без попередньої експертизи (перевірки) проектної та іншої документації на відповідність нормативним актам з пожежної безпеки. Фінансування таких робіт може провадитися лише після одержання позитивних результатів експертизи.

За змістом ст. ст. 11, 12 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягає проектна документація на відведення земельних ділянок, техніко-економічні обґрунтування і розрахунки, проекти будівництва, розширення, реконструкції об'єктів будь-якого призначення, за винятком тих, для затвердження проектів будівництва яких висновок державної експертизи не є обов'язковим.

Державна санітарно-епідеміологічна експертиза проводиться установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, а в особливо складних випадках - комісіями, що утворюються головним державним санітарним лікарем.

Таким чином, колегія суддів констатує, що на день укладення вищезазначеного Договору, ВАТ «Полтавський хлібокомбінат»вже здійснив порушення державних стандартів, норм і правил, у тому числі місцевих правил забудови населених пунктів, оскільки без належного дозволу та без належно затвердженого проекту самовільно збудував на земельній ділянці об'єкти нерухомості.

Вказаний факт порушення ВАТ «Полтавський хлібокомбінат»був залишений поза увагою Полтавської міської ради, що свідчить про недоліки в роботі Полтавської міської ради, які не можуть залишитись без відповідного реагування з боку Харківського апеляційного господарського суду.

Колегія суддів вважає за доцільне повідомити про вищенаведене Полтавську міську раду для вжиття організаційно-правових заходів.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 86, 90, 99 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду

ухвалила:

Окрему ухвалу направити Полтавській міській раді.

Повідомити Полтавську міську раду про вказані недоліки в її роботі для вжиття відповідних організаційно-правових заходів.

Про вжиття заходів повідомити Харківський апеляційний господарський суд у місячний строк.

Головуючий суддя                    Сіверін В. І.

Суддя          Білоконь Н. Д.*

Суддя          Терещенко О.І.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.12.2010
Оприлюднено27.10.2016
Номер документу62162014
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/111

Окрема ухвала від 02.12.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В. І.

Ухвала від 26.07.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

Ухвала від 17.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

Ухвала від 05.08.2010

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

Ухвала від 04.11.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В. І.

Ухвала від 18.10.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Сіверін В. І.

Ухвала від 01.07.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 24.06.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 18.06.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

Ухвала від 30.07.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Пазичев В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні