ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 жовтня 2016 року № 813/3272/16
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,
представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіком» про накладення арешту на кошти, що знаходять у банку, -
В С Т А Н О В И В :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (надалі по тексту - Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіком» (надалі по тексту - ТзОВ «Сіком», відповідач), в якій просить суд:
-накаласти арешт у розмірі 17476,80 грн. на банківські рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіком» (код ЄДРПОУ 23966685).
Ухвалами суду від 04.10.2016 року відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, надали пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просила суд позов задовольнити.
В обґрунтуванні позовних вимог, представник позивача зазначила, що у відповідача наявний податковий борг в сумі 17476,80 грн. по податку на додану вартість. Крім того, ДПІ у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області зверталась до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом про стягнення заборгованості з ТзОВ «Сіком». Зокрема, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2015 року по справі №813/4330/15 адміністративний позов ДПІ задоволено повністю, суд постановив стягнути з ТзОВ «Сіком» податковий борг у розмірі 17476,80 грн. На підставі даної постанови ДПІ у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області виставило інкасові доручення №305 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн., №306 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн., №303 від 09.10.2015 року на суму 17476.80 грн., №304 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн. Проте, дані інкасові доручення повернулися до ДПІ без виконання, оскільки кошти на рахунках платника відсутні. Оскільки, станом на момент звернення позивача з адміністративним позовом до суду заборгованість відповідачем добровільно не погашена, вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, такий звернувся на підставі п. 20.1.17 ст. 20 Податкового кодексу України (надалі по тексту - ПК України ) з даним позовом до суду.
Відповідач явку уповноважених представників у судове засідання із невідомих суду причин не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення. Жодних клопотань, заперечень на позовну заяву, пояснень на адресу суду не надходило.
Судом, в порядку ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту - КАС України) було ухвалено здійснювати розгляд справи у відсутності відповідача та представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, із наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сіком» зареєстроване 18.03.1996 року №14151200000011204, внесений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій і присвоєний ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 23966685.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сіком» має податковий борг перед бюджетом, який згідно карток особових рахунків та довідки про заборгованість складає 17476,80 гри. Вказана основна сума податкового боргу виникла по податку па додану вартість, а саме: податкове повідомлення-рішення (форма 'Р') N НОМЕР_1 від 21.05.2014 року на суму 136,80 грн. ШС ст. 120 ПК України донараховано за акт пот. року; податкове повідомлення-рішення (форма 'Р') N НОМЕР_2 від 02.09.2014 року на суму 1020,00 грн. ШС ст. 120 ПК України донараховано за акт пот. року; податкове повідомлення-рішення (форма 'Р') N НОМЕР_3 від 10.10.2014 року на суму 2040,00 грн. ШС ст. 120 ПК України донараховано за акт пот. року; податкове повідомлення-рішення (форма 'Р') N НОМЕР_4 від 21.11.2014 року на суму 1020,00 грн. ШС ст. 120 ПК України донараховані в поточному році акт мин. року; податкове повідомлення-рішення (форма 'Р') N НОМЕР_5 від 10.12.2014 року на суму 13260,00 ШС ст. 120 ПК України донараховані в поточному році акт мин. року.
Окрім того, із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області зверталась до Львівського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом про стягнення заборгованості з ТзОВ «Сіком». Зокрема, Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2015 року по справі №813/4330/15 адміністративний позов ДПІ задоволено повністю, суд постановив стягнути з ТзОВ «Сіком» податковий борг у розмірі 17476,80 грн. На підставі даної постанови ДПІ у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області виставило інкасові доручення №305 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн., №306 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн., №303 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн., №304 від 09.10.2015 року на суму 17476,80 грн. Проте, дані інкасові доручення повернулися до ДПІ без виконання, оскільки кошти на рахунках платника відсутні.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Юрисдикція адміністративних судів, відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України, поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст.14.1.137 ст.14 Податкового Кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу.
Згідно із ст.15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п. 14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - сума грошового зобов'язання урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.20.1.17 cт.20 ПК України, органи державної податкової служби мають право на звернення до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходиться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутня майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.
Відповідно до п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація - документ, що подається платниками податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суму доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно із п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків додаткове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків в день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п.95.1 ст.95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків на користь держави зпаходи щодо погашення податкового боргу такого платика податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податкові заставі.
Відповідно до п.95.2 ст.95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних дні з дня надіслання (вручення) такому платнику податків вимоги.
Відповідно до п.95.3 ст. 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податкові заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики.
Окрім того, керуючись п.п.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» Товариству з обмеженою відповідальністю «Сіком» надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкову вимогу №3490-25 від 06.11.2014 року про факт узгодження податкового боргу та виникнення права податкової застави на активи та вимогою термінової сплати сум податкового боргу.
Відтак, кошти в розмірі 17476,80 грн. підприємством добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, і як наслідок, рахується податковий борг ТзОВ «Сіком» перед бюджетом в зазначених розмірах.
З огляду на встановлені обставини позовні вимоги Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області є обґрунтованими, документально підтвердженими та такими, що підлягають до задоволення.
Згідно з положеннями ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є субєкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 2, 6-14, 17-20, 50, 69-71, 86, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.Накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіком» (м. Львів, вул. Стрийська, 148/73; ЄДРПОУ 23966685) в сумі 17476 (сто сімдесят чотири тисячі сімдесят шість) грн. 80 коп., що знаходяться на рахунках у банківських установах, обслуговуючих такого платника податків.
3.Судові витрати зі сторін не стягувати.
Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Сакалош В.М.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 24 жовтня 2016 року.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2016 |
Оприлюднено | 27.10.2016 |
Номер документу | 62171034 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні