Справа № 346/4620/16-а
Провадження № 19102016
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2016 року м. Коломия
Коломийський міськрайонний суд
Івано-Франківської області
у складі
головуючого судді Димашка В.П.,
участі секретаря Гайової Г.Ф.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Коломия справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Універсал - Плюс» до ОСОБА_3 сільської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання незаконними дій суб'єкта владних повноважень та скасування його рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Директор ПП «Універсал-Плюс» звернувся до суду із позовною заявою, в якій просив визнати незаконними дії відповідача щодо прийняття рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року про відмову директору приватного підприємства «Універсла - Плюс» ОСОБА_4 в наданні дозволу на викуп орендованої земельної ділянки загальною площею 0,1721 га., кадастровий номер 2623688801:02:001:0760; визнати протиправним та скасувати рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року, судові витрати покласти на відповідача.
Свої вимоги мотивував тим, що 08.11.2014 року між відповідачем та Приватним підприємством «Універсал-плюс» (орендар) укладено договір оренди земельних ділянок №1 (площею 0,4766 га., кадастровий №2623688801:02:001:0758), №2 (площею 0,9777 га, кадастровий №2623688801:02:001:0759), №3 (площею 0,1721га, кадастровий №2623688801:02:001:0760), що знаходяться в селі Шешори по вулиці Чорновола.
Згідно пункту 14 вищевказаного Договору оренди, цільове призначення земельної ділянки: 07.01 - для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення.
Маючи намір викупити земельну ділянку №3 (площею 0,1721 га, кадастровий №2623688801:02:001:0760) підприємство звернулось 13.06.2016 року (лист за №15) до відповідача з відповідним клопотанням.
Однак, 19.08.2016 року позивачем отримано лист за №137/02.2-17 від 05.08.2016 року про направлення рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року «Про звернення ПП Універсал-Плюс».
З даного рішення відповідача вбачається, що в задоволенні заяви ПП «Універсал- Плюс» відмовлено.
Вважає, що дії відповідача - суб'єкта владних повноважень є незаконними, а рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 127 Земельного кодексу України, органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.
Порядок продажу земельних ділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичним особам регулюються статтею 128 Земельного кодексу України.
Частиною 1 даної статті передбачено, зокрема, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень.
Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, додають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу (частина 2 статті 128 Земельного кодексу України).
Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови (частина 3 статті 128 Земельного кодексу України).
Заява (клопотання) позивача не було розглянуто у вищезазначений строк.
Підстави для відмови в продажі земельної ділянки є виключними та передбачені в частині 5 статті 128 Земельного кодексу України, якими є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Таким чином, в рішенні органу місцевого самоврядування, який розглядає заяву (клопотання) про викуп земельної ділянки (комунального майна), повинні бути зазначені підстави для відмови в продажі земельної ділянки передбачені частиною 5 статті 128 Земельного кодексу України.
Однак, відмовляючи ПП «Універсал-Плюс», в наданні дозволу на викуп орендованої земельної ділянки площею 0,1721 га., кадастровий №2623688801:02:001:0760, відповідач не навів законних та обґрунтованих підстав передбачених чинним законодавством України.
Отже, пункт 1 рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року прийнятий відповідачем всупереч вимогам ст.19 Конституції України, ч.5 статті 128 Земельного кодексу України.
Крім, того пунктом другим оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень зобов'язано позивача до 15.08.2016 року: винести межі земельної ділянки площею 0,7121 га. в натурі на місцевості; представити ОСОБА_3 сільській раді план реконструкції належних заявнику будівель; припинити будівництво будівель та розчищення орендованої земельної ділянки без погодження відповідних служб на виконання даних робіт та встановлення меж в натурі.
Однак, такі вимоги є необґрунтованими та такими, що виходять за межі його повноважень з огляду на наступне.
Згідно статті 79- 1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру (частина 1 даної статті). Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі (частина 3 даної статті). Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера (ч. 4 даної статті).
Земельна ділянка орендована позивачем, вже винесена в натурі, що підтверджується: договором оренди землі від 08.11.2014 року, витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №НВ-2600606532014 від 27.02.2014 року, актом прийому-передачі об'єкту оренди від 08.11.2014 року, яким відповідачем передано позивачу земельну ділянку в натурі, актом встановлення та узгодження зовнішніх меж земельної ділянки №3 від 01.07.2009 року та актом обстеження земельної ділянки, що передається в оренду ПП Універсал-Плюс» від 01.07.2009 року.
Згідно статті 13 Закону України «Про архітектурну діяльність», до уповноважених органів містобудування та архітектури належать: центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архітектури; орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань архітектури; структурні підрозділи обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань архітектури; виконавчі органи сільських, селищних, міських рад з питань архітектури.
Органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність у сфері містобудування та архітектури відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (ч.2 ст. 13 Закону України «Про архітектурну діяльність»).
З питань делегованих повноважень, передбачених підпунктом "б" частини першої статті 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчі органи сільських, селищних, міських рад підконтрольні відповідним органам виконавчої влади (ч.3 статті 13 Закону України «Про архітектурну діяльність»).
Статтею 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», встановлено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до ст.ст. 25, 26 та частини 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження у галузі будівництва надані виконавчим комітетам сільських, селищних, міських рад. При цьому слід зазначити, що відповідно до підпункту 3 пункту «б» частини 1 статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації відноситься до делегованих виконавчим комітетам сільських, селищних, міських рад повноважень, а не сесії ОСОБА_3 сільської ради, яка не підконтрольна органам виконавчої влади в галузі будівництва.
Крім того відповідачем в пункті 2 оскаржуваного рішення зобов'язано позивача вчинити певні дії до 15.08.2016 року, однак саме рішення доведено до відома та направлено на адресу позивача тільки 18.08.2016 року, що свідчить про неможливість виконання таких вимог.
Частиною 10 статті 128 Земельного кодексу України передбачено, що рішення про відмову продажу земельної ділянки може бути оскаржено в суді.
Згідно статті 6 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Пунктом 1 частини 1 статті 18 КАС України, передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
Представник позивача позовні вимоги підтримав та пояснив, що ще в 60 роках земельна ділянка закріплена за лікувально-оздоровчим комплексом.
У 2005 році позивачем викуплено об'єкти, технічна документація затверджена без змін. Було укладено договір оренди на земельну ділянку 0.1721 га.
Приватне підприємство «Універсал-Плюс» звернулося із заявою на приватизацію вказаної земельної ділянки і через два місяці, з пропущенням визначеного строку прийшла відповідь не по суті, відмова невмотивована і незаконна, був акт на право постійного користування.
Підстави для відмови передбачені ч.5 ст. 128 Земельного Кодексу відсутні, та не наведені у рішенні.
Земельна ділянка сформована межі винесені в натурі, що підтверджується наданими документами. Вимоги вказані у рішенні протизаконні.
Представник відповідача ОСОБА_2 визнав, що другий пункт оскаржуваного рішення сільської ради є незаконним, а перший вважає що законний, оскільки виникли сумніви щодо будівництва у встановлених межах, однак доказів цьому немає, так як сільська рада зверталася до органів держархбудконтролю, але відповіді немає. Доказу що ведеться будівництво немає. Були б і не відмовили у приватизації, якби фірма надала відповідні документи на будівництво.
Дослідивши матеріали справи, беручи до уваги пояснення сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 128 Земельного Кодексу України громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Відповідно до ч.5 ст. 128 Земельного Кодексу України підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладання договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.
Встановлено, що відповідно до Договору оренди землі від 08 листопада 2014 року орендодавець - ОСОБА_3 сільська рада в особі голови ОСОБА_2 та орендар - ПП «Універсал-Плюс», в особі директора ОСОБА_4, уклали договір відповідно до якого орендодавець надає, а орендар на підставі рішення XVIII сесії VI демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 10 липня 2013 року та XIX сесії VI демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 04 жовтня 2013 року приймає у строкове платне користування земельну ділянку, (07.01 - для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення) для обслуговування будівель і споруд в с. Шешори, вул. Чорновола.
Об'єктами оренди відповідно до договору є земельні ділянки в с. Шешори, вул. Чорновола, зокрема земельна ділянка №3, площею 0,1721 га, кадастровий номер - 2623688801:02:001:0760. На земельних ділянках знаходяться об'єкти нерухомого майна будівлі та споруди, що належать орендарю (ПП «Універсал-Плюс») на підставі Договору купівлі-продажу серія ВСЕ №314046 від 20 жовтня 2005 року, Договору купівлі-продажу серія ВСЕ №314043 від 20 жовтня 2005 року. Договір укладено на 49 років.
Відповідно до п.14 Договору оренди, цільове призначення земельної ділянки 07.01 - для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення.
Відповідно до п. 26 Договору оренди орендар має право самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди; за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди і закладати багаторічні насадження.
Згідно акту прийому-передачі об'єкту оренди від 08.11.2014 року представником ОСОБА_3 сільської ради в особі сільського голови ОСОБА_2 передано земельні ділянки, загальною площею 1,6264 га. в натурі, яка знаходиться в с. Шешори, вул. Чорновола та призначена для обслуговування будівель та споруд.
Згідно акту обстеження земельної ділянки, що передається в оренду ПП «Універсал -Плюс» від 01.07.2009 року земельна ділянка площею 0,1721 га, знаходиться в с. Шешори, кут Заріччя, Косівського району Івано-Франківської області. Конфігурація ділянки у формі багатокутника, рельєф рівний.
Як вбачається з акту встановлення та узгодження зовнішніх меж земельної ділянки від 01 липня 2009 року, встановлено в натурі межі земельної ділянки, що знаходяться за адресою кут Заріччя, Косівського району Івано-Франківської області. Межі в натурі проходять по умовній межі. Суміжними землекористувачами претензій при встановленні меж не виявлено. Межові знаки, якими закріплена земельна ділянка в кількості 6 (штук) вказані в натурі і передані під нагляд на зберігання землекористувачу. Розміри та місце знаходження землекористувачів, а також місця закладки межових знаків наведені на кадастровому плані.
13.06.2016 року директор ПП «Універсал-Плюс» на підставі та у відповідності із вимогами ст. 128 ч.2 Земельного кодексу України, звернувся до голови ОСОБА_3 сільської ради із заявою, в якій просив внести на розгляд чергової сесії ОСОБА_3 сільської ради питання надання дозволу на право приватизації (викупу) орендованої земельної ділянки та дозволу на здійснення оцінки вартості земельної ділянки, загальною площею 0,1721 га., під належними їм спорудами за адресою с. Шешори, вул. Чорновола, що належить на праві приватної власності ПП «Універсал-Плюс».
Рішенням №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради Косівського району, директору ПП «Універсал-Плюс» відмовлено в наданні дозволу на викуп орендованої ними земельної ділянки загальною площею 0,1721 га., кадастровий номер2623688801:02:001:0760 цільове використання якої для обслуговування будівель та споруд та зобов'язано директора ПП «Універсал-Плюс» до 15 серпня 2016 року винести межі земельної ділянки пл. 0,1721 га. в натурі на місцевості; представити ОСОБА_3 сільській раді план реконструкції (перебудови) належних їм будівель; припинити будівництво будівель та розчищення орендованої земельної ділянки без погодження відповідних служб на виконання даних робіт та встановлення меж в натурі.
Беручи до уваги наведене, суд вважає, що рішення №4-6/2016 року шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради Косівського району від 02.08.2016 року щодо відмови директору ПП «Універсал-Плюс» в наданні дозволу на викуп орендованої земельної ділянки площею 0,1721 га. є незаконним та необґрунтованим, оскільки відсутні підстави передбачені ч.5 ст. 128 Земельного кодексу України для відмови продажу земельної ділянки, так як земельна ділянка орендована позивачем, вже винесена в натурі, що підтверджується: договором оренди землі від 08.11.2014 року, витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №НВ-2600606532014 від 27.02.2014 року, актом прийому-передачі об'єкту оренди від 08.11.2014 року, яким відповідачем передано позивачу земельну ділянку в натурі, актом встановлення та узгодження зовнішніх меж земельної ділянки №3 від 01.07.2009 року та актом обстеження земельної ділянки, що передається в оренду ПП Універсал-Плюс» від 01.07.2009 року, а вимоги зазначені в п.2 рішення є необґрунтованими, такими, що виходять за межі повноважень відповідача , та не підтверджено доказами, що фактично визнав представник відповідача.
Крім того, дане рішення надіслано позивачу з наперед визначеною неможливістю його виконати, оскільки відіслано його позивачу 18.08.2006 року, про що свідчить вихідний штемпель на конверті, а зобов'язано виконати вказані і рішенні заходи до 15.08.2016 року.
Тому суд вважає, що діями відповідача порушено права позивача на приватизацію, і позовні вимоги підлягають до задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст. 128 Земельного кодексу України, ст.ст. 71, 94, 159-163 КАС України,
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву задовольнити.
Визнати незаконними дії відповідача ОСОБА_3 сільської ради Косівського району Івано-Франківської області щодо прийняття рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року про відмову директору приватного підприємства «Універсал - плюс» ОСОБА_4 в наданні дозволу на викуп орендованої земельної ділянки загальною площею 0,1721 га, кадастровий номер 2623688801:02:001:0760.
Визнати протиправним та скасувати рішення №4-6/2016 шостої сесії сьомого демократичного скликання ОСОБА_3 сільської ради від 02.08.2016 року.
Стягнути з ОСОБА_3 сільської ради на користь приватного підприємства «Універсал-Плюс» сплачений судовий збір в розмірі 2756 грн.
Постанова може бути оскаржена до Львівського Апеляційного Адміністративного суду через Коломийський міськрайонний суд шляхом подачі в 10-ти денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копії до Львівського Апеляційного Адміністративного суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення якщо воно не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Димашок В. П.
Суд | Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2016 |
Оприлюднено | 27.10.2016 |
Номер документу | 62173560 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Димашок В. П.
Адміністративне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Димашок В. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні