ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2016 року Справа № 915/982/16
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С. ,
при секретарі Косінчук О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за заявою боржника: Міжгосподарського кооперативно-державного санаторію В«Бузькі порогиВ» (55223, Миколаївська область, Первомайський район, с. Мигія, вул. 25 років Жовтня, 16, ідентифікаційний код 05410435)
про банкрутство,
за участю представників сторін:
від боржника: ліквідатор ОСОБА_1,
присутня: арбітражний керуючий ОСОБА_2,
В С Т А Н О В И В:
12.09.2016 до Господарського суду Миколаївської області від Міжгосподарського кооперативно-державного санаторію (МКДС) В«Бузькі порогиВ» надійшла заява за вих. № 02-09 від 02.09.2016 про порушення справи про його банкрутство в порядку ст. 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (далі - Закон про банкрутство).
Для виконання повноважень ліквідатора у справі про банкрутство МКДС В«Бузькі порогиВ» , автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення ліквідатора на запит суду у порядку, визначеному п. 4.6. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справі про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду від 16.01.2013 № 1, погодженою Міністерством юстиції листом від 15.01.2013 № 13.2-20/120, визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 356 від 28.02.2013) (далі - ОСОБА_2В.), про що свідчить довідка щодо кандидатури арбітражного керуючого від 14.09.2016 (п. 4.11 Положення).
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 14.09.2016 зазначену заяву прийнято та призначено до розгляду в підготовчому засіданні суду на 20 вересня 2016 року о 12 год. 00 хв.; зобов'язано надати до канцелярії господарського суду: заявника (боржника): оригінали документів, доданих до заяви про порушення справи про банкрутство (для огляду в судовому засіданні); арбітражного керуючого ОСОБА_2: відповідно до ч. 2 ст. 95, ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство заяву на участь у даній справі з відомостями про арбітражного керуючого згідно положень Розділу VIII Закону про банкрутство та документами, що підтверджують право на зайняття відповідною діяльністю (належним чином засвідчені копії: Свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), диплома (ів) про освіту; відомості щодо досвіду та показників роботи у попередніх справах; кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий в теперішній час).
19.09.2016 до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_2 надійшла заява за вих. № 02-01/369 від 19.09.2016 на участь у даній справі з доданими до неї документами (а. с. 90-99).
Ухвалою підготовчого засідання суду від 20.09.2016 порушено провадження у справі за заявою боржника - МКДС В«Бузькі порогиВ» про визнання його банкрутом за положеннями ст. 95 Закону про банкрутство, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та призначено справу до розгляду в засіданні суду для прийняття постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на 03 жовтня 2016 року о 14 год. 30 хв.
20.09.2016 від представника боржника до господарського суду надійшли додаткові пояснення б/н від 20.09.2016 до заяви про порушення справи про банкрутство (а. с. 120).
03.10.2016 судове засідання не відбулося у зв'язку з перебуванням судді Адаховської В.С. на лікарняному, про що було повідомлено учасників провадження у справі про банкрутство.
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 06.10.2016 призначено справу до розгляду в засіданні суду для прийняття постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури на 18 жовтня 2016 року о 14 год. 30 хв.
18.10.2016 у судовому засіданні ліквідатор боржника - ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1С.) просила суд визнати МКДС В«Бузькі порогиВ» банкрутом, відкрити відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначити ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора боржника, суд дійшов висновку про визнання МКДС В«Бузькі порогиВ» банкрутом та відкриття відносно нього ліквідаційної процедури з призначенням ліквідатором банкрута ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи, виходячи з такого.
Ліквідатор МКДС В«Бузькі порогиВ» звернулася до суду із заявою про визнання названого Підприємства банкрутом, оскільки під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредитора у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Міжгосподарський кооперативно-державний санаторій В«Бузькі порогиВ» (ідентифікаційний код 05410435) є юридичною особою, заснованою на об'єднанні майна різних форм власності (державній та приватній), створеною з метою отримання прибутку шляхом здійснення виробництва, торговельної та посередницької діяльності, виконання робіт та надання послуг, здійснення зовнішньоекономічної діяльності, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 16.06.1994 за № 1 519 120 0010 000474.
Згідно п. 2.4 нової редакції Статуту, затвердженого загальними зборами учасників (протокол № 2 від 28.05.2013) та зареєстрованого державним реєстратором 03.06.2013 за № 15191050024000474, засновниками (учасниками) Підприємства є:
- юридична особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «³льний вітерВ» , код за ЄДРПОУ 38012028, 55200, АДРЕСА_1;
- юридична особа - Фермерське господарство В«Золота рибкаВ» , код за ЄДРПОУ 31997672, 55223, Миколаївська область, Первомайський район, с. Мигія, вул. Набережна, буд. 3 (а. с. 15-25).
16 березня 2016 року на загальних зборах учасників Підприємства, у зв'язку з незадовільним станом надходження фінансових потоків від здійснення господарських операцій, складним становищем на відповідному ринку товарів та послуг, було прийнято рішення про припинення МКДС В«Бузькі порогиВ» шляхом його ліквідації у добровільному порядку, відповідно до чинного законодавства України, призначення ліквідатором ОСОБА_1, затвердження порядку проведення ліквідаційної процедури Підприємства із визначенням переліку необхідних заходів та встановленням їх строку (протокол б/н - а. с. 27-29).
Рішення про припинення діяльності Підприємства прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства та розділу 14 нової редакції Статуту МКДС В«Бузькі порогиВ» .
18.03.2016 державним реєстратором було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про перебування юридичної особи в процесі припинення за рішенням засновників.
На офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України було оприлюднено відповідне повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи із зазначенням строку заявлення вимог кредиторами до 18.05.2016 (а. с. 30).
Згідно відомостей довідки АБ № 697649 від 03.10.2013 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, виданої Управлінням статистики у Первомайському районі Головного управління статистики у Миколаївській області, керівником МКДС В«Бузькі порогиВ» значився ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3М.) (а. с. 26).
На підставі наказу № 1-к від 07.10.2014 ОСОБА_3 було припинено виконання обов'язків директора МКДС В«Бузькі порогиВ» з 07.10.2014 за власним бажанням (а. с. 85).
Листом б/н від 09.06.2016 ліквідатором повідомлено контролюючий орган - Первомайське відділення Южноукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області про прийняття рішення про припинення боржника та подано заяву про припинення платника податків форми № 8-ОПП (а. с. 31).
Також відповідно до пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України ліквідатор звернулася до Первомайського відділення Южноукраїнської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області з листом б/н від 11.08.2016, у якому просила повідомити щодо проведення відповідної перевірки та надати копію акту перевірки (а. с. 32). Однак, жодних документів боржником отримано не було, перевірка не проведена.
Додатково ліквідатором боржника на адреси Первомайського міськрайонного центру зайнятості, Первомайської міжрайонної виконавчої дирекції МОВ ФСС з ТВП, УПФУ у Первомайському районі Миколаївської області, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Первомайському районі Миколаївської області направлено повідомлення про припинення юридичної особи б/н від 09.06.2016 (а. с. 33-36).
Листом № 6016/06 від 17.06.2016 Первомайське об'єднане управління Пенсійного фонду України Миколаївської області повідомило, що 17.05.2016 Підприємству було надано довідку про відсутність заборгованості зі сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування (а. с. 76).
У визначений термін до ліквідатора кредитори МКДС В«Бузькі порогиВ» не зверталися.
Відокремлені підрозділи у МКДС В«Бузькі порогиВ» відсутні, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 18.08.2016 (а. с. 11-14).
Корпоративні права у МКДС В«Бузькі порогиВ» відсутні, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 22177251 від 19.08.2016 (а. с. 75).
Згідно листа Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Миколаївській області № 14-18-01143 від 17.06.2016, станом на 15.06.2016 інформація щодо наявності об'єктів державної власності на балансі боржника у Регіонального відділення відсутня, а також відсутні кредиторські вимоги (а. с. 71).
Згідно листа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 09/01/14650 від 02.07.2016 станом на 31.03.2016 МКДС В«Бузькі порогиВ» серед власників, які володіють значними пакетами акцій (10 відсотків і більше статутного капіталу) емітентів, відсутній (а. с. 72).
Згідно листа Управління Служби безпеки України в Миколаївській області № 64/20-7315 від 04.07.2016 боржнику спеціальний дозвіл на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, не надавався (а. с. 73).
Відповідно до листа Южноукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області № 653/10/14-08-08-011 від 16.06.2016 у МКДС В«Бузькі порогиВ» наявний один незакритий рахунок: № 26008396587 в українській гривні, відкритий 21.02.2013 в АТ В«Райффайзен банк АвальВ» у м. Києві (МФО 380805) (а. с. 69).
Згідно довідки Другого Первомайського відділення ПАТ В«Райффайзен банк АвальВ» за вих. № Д2-В54/9/2265 від 27.07.2016, залишок коштів по рахунку № 26008396587 в українській гривні становить 0,00 грн. (а. с. 70).
За інформацією, отриманою від реєструючих органів, майно за МКДС В«Бузькі порогиВ» не зареєстровано, про що свідчать:
- інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 60959718 від 08.06.2016 (а. с. 62-64);
- лист Регіонального сервісного центру в Миколаївській області № 31/14-1853 від 15.06.2016 (а. с. 65);
- відмітка відділу технічного нагляду Управління технічного нагляду, ОП та ПБ Державної інспекції сільського господарства у Миколаївській області від 10.06.2016 на запиті ліквідатора за вих. № 10-06/2 від 10.06.2016 (а. с. 66);
- лист Управління держпраці у Миколаївській області № 01.-08.02/2671 від 21.06.2016 (а. с. 67).
Крім того, ліквідатором отримано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 49767474 від 14.06.2016, згідно якого за вказаними параметрами запиту в Реєстрі знайдено 1 запис про публічне обтяження - податкову заставу майна платника податків згідно Акту опису майна № 34 від 14.11.2014, зареєстрований 18.11.2014 за № 14639641 (а. с. 68).
На підставі наказу № 3 від 28.03.2016 ліквідатором боржника було проведено повну інвентаризацію основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків з перевіркою їх фактичної наявності та документального підтвердження, за результатами якої складено:
- інвентаризаційний опис основних засобів від 31.03.2016 [відсутні ];
- інвентаризаційний опис № 2 товарно-матеріальних цінностей від 31.03.2016 [відсутні ];
- акт інвентаризації № 2 наявності грошових коштів від 31.03.2016 [відсутні ];
- акт інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 31.03.2016 [виявлено поточну кредиторську заборгованість ] (а. с. 55-61).
На підставі отриманої інформації ліквідатором складені:
- перелік майна [відсутнє ];
- перелік майна, що перебуває у заставі або є обтяженим у інший спосіб [згідно акту опису майна № 34 від 14.11.2014 ];
- перелік осіб, що мають невиконані зобов'язання перед боржником станом на 10.08.2016 [відсутні ] (а. с. 78-80).
Згідно даних фінансових звітів (балансів) суб'єкта малого підприємництва (форма № 1-м) станом на 31.12.2014, на 31.12.2015, на 31.03.2016, на 30.04.2016, на початок та на кінець звітних періодів баланс МКДС В«Бузькі порогиВ» (код рядка 1900) складає -93,6 (а. с. 43-50).
На підставі проведеної інвентаризації, опрацювавши бухгалтерську та іншу наявну документацію боржника, ліквідатором встановлено наявність безспірної кредиторської заборгованості Підприємства в сумі 93 634,00 грн. перед Первомайською ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області.
Відповідно до актів № 1-07 від 21.03.2016 (звірення розрахунків платника за період з 01.01.2014 до 31.12.2014), № 29-07 від 21.03.2016 (звірення розрахунків платника за період з 01.01.2015 до 31.12.2015), № 155-07 від 21.03.2016 (звірення розрахунків платника за період з 01.01.2016 до 21.03.2016), Первомайською ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області встановлено наявність заборгованості у МКДС В«Бузькі порогиВ» з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 93 634,00 грн. (а. с. 40-42).
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 20.03.2015 у справі № 814/656/15 було задоволено в повному обсязі позов Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів і зборів у Миколаївській області; стягнуто з рахунків у банках МКДС В«Бузькі порогиВ» податковий борг у сумі 93 634,00 грн.; для забезпечення податкового боргу в сумі 93 634,00 грн., накладено арешт на кошти МКДС В«Бузькі порогиВ» , що знаходяться в банку: р/р № 26008396587, АТ В«Райффайзен банк АвальВ» м. Києві, МФО 380805 (а. с. 51-54).
Старшим державним виконавцем державної виконавчої служби Первомайського міськрайонного управління юстиції відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа № 814/656/15 від 29.02.2016 ВП № 50805621 (постанова про відкриття виконавчого провадження від 11.04.2016) (а. с. 74).
Згідно переліку кредиторів МКДС В«Бузькі порогиВ» станом на 10.08.2016, кредитором боржника є Первомайська ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області із вимогами на загальну суму 93 634,00 грн., з яких: заборгованість на основним зобов'язанням - 73 683,00 грн., сума штрафу - 19 951,00 грн. (а. с. 39).
Згідно довідки ліквідатора боржника від 10.08.2016, у зв'язку з тим, що МКДС В«Бузькі порогиВ» не має у своєму штаті працівників, а директора було звільнено, надати протокол загальних зборів (конференції) працівників боржника неможливо; підприємство не створювало профспілкових організацій та не є учасником будь-якої профспілкової організації, отже надати відповідне рішення, на якому обраний представник працівників боржника для участі у справі про банкрутство неможливо (а. с. 81).
Згідно довідки ліквідатора боржника від 10.08.2016 на підприємстві МКДС В«Бузькі порогиВ» відсутня заборгованість: дебіторська, по відшкодуванню шкоди, заподіяної життю та здоров'ю, по виплаті заробітної плати та вихідної допомоги працівникам боржника, по виплаті авторської винагороди (а. с. 82).
Довідкою від 10.08.2016 ліквідатор боржника гарантує покрити витрати, пов'язані з проведенням ліквідації МКДС В«Бузькі порогиВ» (а. с. 83).
У відповідності до приписів ч. 2 ст. 111 ЦК України, повідомленням б/н від 10.08.2016 ліквідатор повідомила учасників МКДС В«Бузькі порогиВ» , що Підприємство не є учасником інших юридичних осіб та не має створених господарських товариств або дочірніх підприємств (а. с. 84).
Ліквідатором складено проміжний ліквідаційний баланс МКДС В«Бузькі порогиВ» (форма № 1) станом на 10.08.2016, який затверджено учасниками боржника (а. с. 37).
Вказаний проміжний ліквідаційний баланс надіслано на затвердження до контролюючого органу супровідним листом б/н від 10.08.2016 (а. с. 38).
Таким чином, ліквідатором боржника було прийнято рішення б/н від 10.08.2016 про звернення до Господарського суду Миколаївської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство МКДС В«Бузькі порогиВ» (а. с. 77).
Приймаючи до уваги дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи у відповідності з вимогами ст. ст. 105, 110-111 ЦК України, наявність кредиторської заборгованості та відсутність майна для її задоволення, наявність ознак неплатоспроможності (перевищення пасиву над активом), суд визнає МКДС В«Бузькі порогиВ» банкрутом, відкриває відносно нього ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
Щодо кандидатури ліквідатора боржника, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
У заяві за вих. № 02-09 від 02.09.2016 про порушення справи про банкрутство та в додаткових поясненнях б/н від 20.09.2016 заявник, посилаючись на ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство, просив суд ліквідатором МКДС В«Бузькі порогиВ» призначити ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.
В обґрунтування свого прохання боржник посилається на правову позицію Вищого господарського суду України, викладену в постанові від 08.04.2014 у справі № 920/1802/13, а також зазначає, що під час проведення процедури самоліквідації відсутні порушення головою ліквідаційної комісії процедури досудової ліквідації МКДС В«Бузькі порогиВ» або інших відомостей, що можуть свідчити про існування перешкод для виконання головою ліквідкомісії функцій ліквідатора банкрута; призначення ліквідатором у справі голови ліквідаційної комісії не потребуватиме додаткового часу для передачі статутної, бухгалтерської та іншої реєстраційної документації, а також додаткового часу на вивчення діяльності підприємства, що призведе до більш ефективної роботи в якості ліквідатора банкрута; також ліквідатор ОСОБА_1 не є заінтересованою особою в розумінні ч. 1 ст. 1 Закону про банкрутство, оскільки не є власником (учасником, акціонером) боржника, керівником боржника, особою, що входить до складу органів управління боржника, головним бухгалтером (бухгалтером) боржника, у тому числі звільненим з роботи за три роки до порушення провадження у справі про банкрутство, а також особою, яка перебуває у родинних стосунках із зазначеними особами.
Згідно з ч. 2 статті 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Так, призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна) у справі про банкрутство врегульоване нормами ст. 114 Закону про банкрутство, відповідно до яких кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Порядок функціонування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство регламентується Положенням про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення розпорядника майна господарським судом у справах про банкрутство, затвердженим Постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 16.01.2013 № 1 та погодженим Міністерством юстиції України 15.01.2013 за № 13.2-20/120 (із змінами, внесеними згідно з Постановою Вищого господарського суду № 7 від 10.07.2014) (далі - Положення).
Пунктом 1.3 Положення встановлено, що автоматизована система з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі - автоматизована система) є невід'ємною підсистемою автоматизованої системи документообігу суду, функціонування якої у господарських судах передбачено чинним законодавством.
У відповідності до п. 4.2 Положення у разі надходження заяви про порушення справи про банкрутство та прийняття суддею рішення про наявність підстав для її прийняття до винесення відповідної ухвали суддя до дванадцятої години робочого дня в межах строку, встановленого частиною першою статті 12 Закону: визначає коефіцієнт складності справи про банкрутство (далі - коефіцієнт складності); вчиняє електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого.
Абзацом 3 ч. 1 ст. 114 Закону про банкрутство унормовано, що під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
За приписами ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Отже, системний аналіз зазначених приписів законодавства дозволяє дійти висновку про те, що господарський суд у визначений строк зобов'язаний в будь-якому випадку вчинити електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого, і лише у разі, коли обраний автоматичною системою арбітражний керуючий не дав своєї згоди на виконання відповідних обов'язків, або з інших підстав господарський суд в порядку ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство має право покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії боржника, при цьому чітко обґрунтувавши такий свій висновок щодо непризначення визначеної автоматичною системою кандидатури арбітражного керуючого.
З урахуванням вищевказаних обставин, 13.09.2016 Господарським судом Миколаївської області вчинено електронний запит на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справі про банкрутство МКДС В«Бузькі порогиВ» у якості ліквідатора банкрута.
За результатами запиту автоматизованою системою надано довідку від 14.09.2016, згідно якої визначено кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво № 356 від 28.02.2013).
Враховуючи приписи ст. 114 Закону про банкрутство, ухвалою суду від 14.09.2016 було зобов'язано визначену автоматизованою системою кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_2 надати суду заяву на участь у даній справі з відомостями про арбітражного керуючого згідно положень Розділу VIII Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» та документами, що підтверджують право на зайняття відповідною діяльністю (належним чином засвідчені копії: Свідоцтва Міністерства юстиції України про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), диплома (ів) про освіту; відомості щодо досвіду та показників роботи у попередніх справах; кількість справ, у яких бере участь арбітражний керуючий в теперішній час).
Від визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого ОСОБА_2 19.09.2016 до суду надійшла заява за вих. № 02-01/369 від 19.09.2016 на участь у даній справі з доданими до неї документами (а. с. 90-99).
Як вбачається із матеріалів справи, арбітражний керуючий ОСОБА_2 здійснює свою діяльність на підставі Свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 356 від 28.02.2013. Відповідальність арбітражного керуючого ОСОБА_2 застрахована відповідно до норм ст. 110 Закону про банкрутство, що підтверджується договором № СО-16-0028-231 із ПрАТ В«Страхова компанія В«АСКО-МЕДСЕРВІСВ» від 05.01.2016.
Має дві повні вищі освіти (юридичну та економічну) та досвід участі в справах про банкрутство.
Протягом трудової діяльності має досвід юридичної роботи.
Арбітражний керуючий ОСОБА_2 не належить до жодної категорії осіб, які не можуть бути призначені арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) у відповідності до ч. 2 ст. 114 Закону про банкрутство.
На даний час як арбітражний керуючий виконує обов'язки розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора на чотирьох підприємствах.
Арбітражний керуючий ОСОБА_2 має всі необхідні організаційні та технічні можливості виконувати обов'язки ліквідатора, офіс належно пристосовано до роботи: забезпечено електрозв'язком для отримання факсограм, телефонограм, телеграм, доступом до мережі Інтернет, організаційною технікою; має електронну поштову адресу; офіс є придатним для зберігання документів діловодства, архіву, печатки та штампів підприємств-боржників.
Також арбітражному керуючому ОСОБА_2 видано свідоцтво Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників юстиції Міністерства юстиції України № 551 від 28.09.2014 про підвищення кваліфікації.
Матеріали справи свідчать про те, що господарським судом дотримано приписів ст. 114 Закону про банкрутство щодо визначення кандидатури ліквідатора із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, із зобов'язанням визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого надати заяву на участь у даній справі.
Разом з тим, саме суду належить право або призначити ліквідатором боржника арбітражного керуючого, визначеного згідно ст. 114 Закону про банкрутство, або ж покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) боржника, відповідно до ч. 2 ст. 95 цього Закону, чітко обґрунтувавши при цьому такий свій висновок.
Відповідно до абзаців 3,4 пункту 36.7 Інформаційного листа Вищого господарського суду України В«Про Закон України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI)В» від 28.03.2013 № 01-06/606/2013 (із змінами) вирішення питання щодо визнання банкрутом такого боржника та призначення ліквідатора повинно здійснюватися в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі, в якому судом перевіряється поданий ліквідаційний баланс боржника та з'ясовується факт недостатності вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів. Ліквідатором боржника, що ліквідується власником, може бути голова ліквідаційної комісії або арбітражний керуючий, який призначається в порядку, встановленому Законом для призначення розпорядника майна, тобто кандидатура арбітражного керуючого на призначення ліквідатором визначається судом за допомогою автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (частина друга статті 95 Закону).
Призначення голови ліквідаційної комісії ліквідатором боржника, що ліквідується власником, здійснюється господарським судом у виняткових випадках (в залежності від конкретних обставин справи), оскільки голова ліквідаційної комісії (ліквідатор) підпадає під ознаки заінтересованої особи стосовно боржника і відповідно до частини шостої статті 95 Закону несе солідарну відповідальність за незадоволення вимог кредиторів.
Відповідно до ч. ч. 1, 2, 9, 10 ст. 41 Закону про банкрутство ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку. Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, на строк не менше п'яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України В«Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищенняВ» , інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом. Ліквідатор не рідше ніж один раз на місяць надає комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів. Ліквідатор зобов'язаний на вимогу господарського суду та державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури.
Суд враховує відсутність відомостей щодо порушення ліквідатором процедури досудової ліквідації боржника або інших відомостей, що можуть свідчити про існування перешкод для виконання гр. ОСОБА_1 функцій ліквідатора банкрута. Крім того, суд враховує, що призначення ліквідатором у справі гр. ОСОБА_1 не потребуватиме додаткового часу для передачі статутної, бухгалтерської та іншої реєстраційної документації, а також, приймаючи до уваги нездійснення МКДС В«Бузькі порогиВ» господарської діяльності протягом останніх трьох років та відсутність у боржника будь-якого майна, виключить можливість створення безнадійної заборгованості по сплаті грошової винагороди арбітражному керуючому, послуги якого є платними.
Також, суд звертає увагу на той факт, що нездійснення боржником господарської діяльності протягом останніх трьох років та відсутність у нього будь-якого майна, свідчить про те, що проведення ліквідаційних заходів, передбачених розділом ІІІ Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , не потребує від ліквідатора МКДС В«Бузькі порогиВ» спеціальних знань, якими може володіти арбітражний керуючий.
З урахуванням зазначеного, суд призначає ліквідатором банкрута гр. ОСОБА_1, яка виконувала обов'язки ліквідатора МКДС В«Бузькі порогиВ» у досудовому порядку ліквідації юридичної особи, а заяву арбітражного керуючого ОСОБА_2 відхиляє, у відповідності до приписів діючого законодавства України.
Частиною 3 ст. 38 Закону про банкрутство передбачено, що з метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, здійснюється офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Частиною 4 вказаної статті встановлено, що повідомлення про визнання боржника банкрутом і про відкриття ліквідаційної процедури мають містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).
Згідно з приписами ч. 3 ст. 95 Закону про банкрутство, кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
Відповідно до п. 2.2. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство офіційному оприлюдненню підлягає, зокрема, повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
З врахуванням вищезазначеного, господарський суд вважає за необхідне оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання МКДС В«Бузькі порогиВ» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
У ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство зазначено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених цим розділом.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону про банкрутство з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута.
Згідно ч. 1 ст. 39 Закону про банкрутство власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника у будь-який час до закінчення ліквідаційної процедури має право одночасно задовольнити усі вимоги конкурсних кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів або надати боржнику грошові кошти, достатні для задоволення всіх вимог кредиторів, у порядку та на умовах, передбачених статтею 31 цього Закону. Власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника може брати участь в обговоренні звіту ліквідатора та мирової угоди, а також може заявляти клопотання про погашення заборгованості або перехід до процедури санації.
Частинами 3-6 ст. 41 Закону про банкрутство передбачено, що з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута. Ліквідатор (арбітражний керуючий) має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати. Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями боржника у зв'язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов'язкові для боржника вказівки чи мають можливість іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов'язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані тільки для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Законом. Протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов'язані передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов'язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до законів України.
За таких обставин, суд припиняє повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
Керуючись ст. ст. 37-41, 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Визнати Міжгосподарський кооперативно-державний санаторій В«Бузькі порогиВ» (ідентифікаційний код 05410435) банкрутом.
2. Відкрити відносно Міжгосподарського кооперативно-державного санаторію В«Бузькі порогиВ» (ідентифікаційний код 05410435) ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
3. Ліквідатором Міжгосподарського кооперативно-державного санаторію В«Бузькі порогиВ» (ідентифікаційний код 05410435) призначити гр. ОСОБА_1 (паспорт серія ЕР № 237734, виданий Заводським РВ ММУ УМВС України в Миколаївській області 19.04.2006, ідентифікаційний податковий номер НОМЕР_2; 54017, м. Миколаїв, вул. Дунаєва, 40), яка виконувала обов'язки ліквідатора боржника в досудовому порядку ліквідації юридичної особи.
4. Заяву арбітражного керуючого ОСОБА_2 за вих. № 02-01/369 від 19.09.2016 відхилити.
5. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання Міжгосподарського кооперативно-державного санаторію В«Бузькі порогиВ» (ідентифікаційний код 05410435) банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, текст якого додається.
6. Встановити місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет для пред'явлення кредиторами вимог до банкрута.
7. Зобов'язати ліквідатора банкрута скласти реєстр вимог кредиторів та завчасно надати його суду на затвердження.
8. Розгляд справи з приводу затвердження реєстру вимог кредиторів призначити на 06 грудня 2016 року о 10 год. 30 хв.
Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою:
м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22, 9 поверх.
9. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав.
10. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів, інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
11. Відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю.
12. Продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
13. Скасувати арешти, заборони, накладені на активи (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності) боржника, визнаного банкрутом та усі інші обмеження, обтяження щодо активів банкрута. Накладення нових арештів або інших обмежень відносно активів боржника не допускається.
14. З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
15. Зобов'язати ліквідатора банкрута провести ліквідаційні заходи, передбачені розділом ІІІ Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , після завершення ліквідаційних заходів надати до суду звіт та ліквідаційний баланс банкрута на затвердження.
16. Зобов'язати ліквідатора банкрута щомісячно надавати суду відомості щодо проведення ліквідаційної процедури з підтверджуючими документами.
17. Постанову надіслати ліквідатору банкрута.
18. Копію постанови надіслати: Первомайській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (55213, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Театральна (Дзержинського), 18), Южноукраїнській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (55002, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Енергобудівників, 5), Відділу державної виконавчої служби Первомайського міськрайонного управління юстиції (55200, Миколаївська область, м. Первомайськ, пров. Комуністичний, 16), державному реєстратору юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Первомайської районної державної адміністрації Миколаївської області (55213, Миколаївська область, м. Первомайськ, вул. Чкалова, 12), арбітражному керуючому ОСОБА_2 (54052, м. Миколаїв, вул. Айвазовського, 33/1), Головному територіальному управлінню юстиції у Миколаївській області (54029, м. Миколаїв, вул. 8-го Березня, 107) - до відома .
У відповідності до ч. 4 ст. 8 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури набирає законної сили з моменту її прийняття.
Постанову може бути оскаржено у встановленому порядку згідно ст. ст. 91, 93 Господарського процесуального кодексу України та ст. 8 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
Суддя В.С. Адаховська
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2016 |
Оприлюднено | 27.10.2016 |
Номер документу | 62176478 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні