Ухвала
від 13.10.2016 по справі 758/12512/16-к
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/12512/16-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2016 року слідчий суддя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , про призначення перевірки, по кримінальному провадженню № 12015100070002246, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.04.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України -

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , звернувся до суду з клопотанням про призначення перевірки.

Клопотання мотивує тим, що слідчим відділом Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у місті Києві проводиться досудове розслідування у об`єднаному кримінальному провадженні № 12015100070002246, внесеному 04.04.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України.

Досудовим розслідуванням попередньо встановлено, що на земельних ділянках, розташованих по вул. Костянтинівська, 72; вул. Стеценка, 2, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 ; вул. Новомостицька, 23; вул. Нижній Вал, 3; вул. Маршала Гречка, 26А, 30; вул. Заводська, 72; вул Електриків, 12, АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; просп. Правди, 39А; вул. Межигірська, 60, АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_2 ; вул. Фрунзе, 58, АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_9 ; пров. Електриків, 2; вул. Газопровідна; вул. Набережно-Рибальська у Подільському районі міста Києва фактично розташовані автомобільні газозаправні станції, де порушують правила безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі людей.

В ході проведеного огляду місця події 10.08.2016 року встановлено, що за адресою вул. Газопровідна, 1 в місті Києві встановлено вивіску «БАРС» та функціонує автомобільний газозаправний пункт. На момент огляду на вказаній території присутні легкові автомобілі, власники яких здійснюють проплату касиру та купують газ.

В ході повторного огляду місця події 06.10.2016 року встановлено, що по вул. Газопровідній, 1 встановлено вивіску «БАРС», функціонує автомобільний газовий заправний пункт та здійснює господарську діяльність ТОВ «БАРС-2000». На момент огляду здійснювалась заправка автомобіля скрапленим газом.

На підставі запиту місцевої прокуратури Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 11.10.2016 року проведено обстеження земельної ділянки по вул. Газопровідній (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру АДРЕСА_10 (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089), в ході якого встановлено наступне.

Відповідно до бази даних міського земельного кадастру земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) площею 0,0551 га на АДРЕСА_10 зареєстрована за гр. ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 07.08.2007 року № 868. Державний акт на право власності на земельну ділянку від 07.12.2007 року № 03-7-02603 (цільове призначення: для ведення садівництва).

Обстеженням встановлено, що частина зазначеної земельної ділянки та прилегла територія орієнтованою площею 0,02 га огороджена металевим парканом та використовується в комерційних цілях. На огородженій території функціонує автомобільний газозаправочний пункт «БАРС», зазначену діяльність здійснює ТОВ «БАРС-2000».

Частина земельної ділянки на АДРЕСА_10 (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) гр. ОСОБА_4 за цільовим призначенням (для ведення садівництва) не використовується.

В діях ОСОБА_4 вбачаються ознаки невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням (ст. 211 Земельного кодексу України).

Відповідно до отриманої інформації, дозволи на виконання робіт та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТОВ «БАРС-2000» Головним управлінням Державної служби України з питань праці у Київській області не видавалися.

Одночасно на адресу прокуратури направлено матеріали перевірки ТОВ «БАРС-2000» за адресою розташування АГЗП: м. Київ, вул. Газопровідна.

Відповідно до інформації Головного управління Державної служби України з питань праці у Київській області перевірка вказаної АГЗП здійснювалась у 2015 році, матеріали були направлені в Окружний адміністративний суд м. Києва. За результатами розгляду винесено постанову від 18.03.2015 року № 826/2571/15, якою задоволено адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві та застосовано заходи реагування до ТОВ «БАРС-2000» у вигляді зупинення роботи АГЗП ТОВ «БАРС-2000» за адресою: м. Київ, вул. Газопровідна, 1 (вул. Стеценка, 28).

На даний час у ході досудового слідства з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки у сферах пожежної і техногенної безпеки під час здійснення господарської діяльності на земельній ділянці по вул. Газопровідній (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089).

Відповідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення, серед іншого, здійснює збирання доказів шляхом витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.

Разом із тим, станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами" встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», який визначає правові, економічні, соціальні та організаційні основи діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, і спрямований на захист життя і здоров`я людей та довкілля від шкідливого впливу аварій на цих об`єктах шляхом запобігання їх виникненню, обмеження (локалізації) розвитку і ліквідації наслідків, об`єктами підвищеної небезпеки, до яких відносяться АГЗП (АГЗС), являються об`єкти, на яких використовуються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.

Відповідно до ст. 3 вказаного вище Закону, державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання охорони праці, державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної

безпеки.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» до повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, належать, зокрема, здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту населення, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб; реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Згідно п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.02.2015 року № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Відповідно до п.п. 2 п. 3 Положення, основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

П.п. 39 п. 4 Положення передбачено, що ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Згідно п. 3 Порядку проведення планових (позапланових) перевірок щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02.11.2015 року № 1337, посадові особи ДСНС України та її територіальних органів здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок стану додержання та виконання суб`єктами господарювання вимог законодавства з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій є Подільське районне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в м. Києві.

Враховуючи вищевикладене, прокурор просив надати дозвіл на проведення в рамках об`єднаного кримінального провадження № 12015100070002246, внесеного 04.04.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України, позапланової виїзної перевірки з дотримання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки під час здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089). Проведення позапланової перевірки доручити співробітникам Подільського районного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України в м. Києві у 30-денний термін. Посадовим особам юридичної особи, яка здійснює господарську діяльність по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089), надати співробітникам Подільського районного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України в м. Києві доступ до автомобільної газозаправної станції за вказаною адресою, для проведення всіх необхідних заходів, пов`язаних з проведенням позапланової перевірки. Результати проведення перевірки направити у максимально стислі строки до Київської місцевої прокуратури № 7.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з вищевикладених підстав, просить його задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши прокурора, вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його задоволення у зв`язку з наступним.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 КПК України одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другої статті 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Разом із тим, на даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» у зв`язку із запровадженням статтею 31 Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами Кабінет Міністрів України постановив: 1. Установити, що надання дозволу Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців державними інспекціями та іншими контролюючими органами за переліком згідно з додатком (за винятком перевірок стану підготовки до роботи енергетичних об`єктів суб`єктів електроенергетики та суб`єктів відносин у сфері теплопостачання) здійснюється шляхом прийняття відповідного розпорядження; 2. Надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України; 3. Міністерствам з урахуванням європейського досвіду опрацювати питання стосовно зменшення кількості контролюючих органів, усунення дублювання, скорочення обсягу та децентралізації функцій і контрольно-наглядової роботи та подати до 1 вересня 2014 р. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозиції для їх узагальнення та внесення Кабінетові Міністрів України в установленому порядку відповідних проектів актів законодавства.

Задовольняючи клопотання про призначення перевірки виходжу з того, що для проведення повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також враховуючи характер вчиненого кримінального правопорушення необхідні спеціальні знання.

На підставі викладеного, керуючись положеннями Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» та ст.ст. 2, 36, 91-93 КПК України, слідчий суддя,-

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 , про призначення перевірки по кримінальному провадженню № 12015100070002246, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 04.04.2015 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України - ЗАДОВОЛЬНИТИ.

Призначити позапланову виїзну перевірку з питань дотримання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки під час здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089).

Проведення позапланової перевірки доручити співробітникам Подільського районного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України в м. Києві.

Тривалість проведення перевірки - п`ятнадцять робочих днів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1 .

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.10.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу62197135
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —758/12512/16-к

Ухвала від 13.10.2016

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Роман О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні