Рішення
від 24.10.2016 по справі 297/2312/16-ц
БЕРЕГІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 297/2312/16-ц

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2016 року м. Берегово

Берегівський районний суд Закарпатської області в складі:

головуючого Ільтьо І. І.,

при секретарі Куні О. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Берегово цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області №254 від 05.07.2016 року,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся в Берегівський районний суд з позовом до ОСОБА_2 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення ОСОБА_2 міської ради від 05.07.2016 року №254.

В огрунтування позовних вимог зазначив, що у 2007 році йому передано в приватну власність земельну ділянку за кадастровим номером: 2110200000:01:047:0031 площею 0,133 га, розташовану за адресою: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, б/н, для ведення особистого селянського господарства.

На підставі зазначеного рішення ОСОБА_2 районним управлінням юстиції Закарпатської області видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії СТА № 497642 від 25 листопада 2015 року - на спірну земельну ділянку.

Факт належності спірної земельної ділянки позивачу підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25 листопада 2015 року № 48338177.

В подальшому, рішенням виконавчого комітету ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 29 листопада 2011 року № 471 оформлено право власності позивача на садовий будинок, що знаходиться на спірній земельній ділянці, з присвоєнням йому поштової адреси: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, 12.

16 лютого 2016 року позивач звернувся до ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області із заявою, у якій просив затвердити йому проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки із зміною її цільового призначення на «для індивідуального садівництва».

На підставі поданої позивачем землевпорядної документації управлінням комунального майна та земельних відносин ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області підготовлено проект рішення ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 22 лютого 2016 року№ 10-151 «Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове».

24 травня 2016 року за результатами розгляду вищевказаного проекту рішення постійна комісія із земельних питань, управління майном та містобудування ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області вирішила рекомендувати ОСОБА_2 міській раді Закарпатської області відмовити в наданні дозволу на зміну цільового призначення спірної земельної ділянки та зобов'язати управління комунального майна та земельних відносин ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області підготувати відповідний проект рішення, оскільки на думку членів постійної комісії спірну земельну ділянку необхідно використовувати за цільовим призначенням і не потрібно змінювати її цільове призначення.

Рішенням ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 05 липня 2016 року № 254 «Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове» відмовлено в наданні дозволу на зміну цільового призначення спірної земельної ділянки.

При зверненні позивача до державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, останніми було проведено перевірку, за результатами якої складено довідку з питань дотримання вимог земельного законодавства ОСОБА_2 міською радою Закарпатської області від 24 червня 2016 року, згідно якої відповідач порушив вимоги частини третьої статті 20, частини шістнадцятої статті 186 Земельного кодексу України - оскільки такий протягом десяти робочих днів з дня одержання від позивача документації із землеустрою не надав розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері та не прийняла в місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки та зміну її цільового призначення. Так, проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки із зміною її цільового призначення було подано до ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області 16 лютого 2016 року, а рішення по ньому було прийнято лише 05 липня 2016 року, тобто з порушенням встановленого законом (частиною третьою статті 20 ЗК України) строку.

Крім того, незаконність оспорюваного рішення підтверджується довідкою з питань дотримання вимог земельного законодавства ОСОБА_2 міською радою Закарпатської області від 03 серпня 2016 року, складеною заступником начальника відділу контролю за використанням та охороною земель державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, державним інспектором сільського господарства ОСОБА_3.

В зв'язку з наведеним позивач просить скасувати рішення ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 05 липня 2016 року № 254 «Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове» та зобов'язати ОСОБА_2 міську раду Закарпатської області розглянути на пленарному засіданні найближчої сесії ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області, питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що знаходиться за адресою: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, б/н, із зміною її цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для індивідуального садівництва», поданого 16 лютого 2016 року.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, однак подав заяву в якій просить розглянути справу без його участі, позовні вимоги підтримує та просить задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_2 міської ради в судове засідання не з'явився, однак подав заяву в якій просить розглянути справу без їх участі та не заперечує проти позовних вимог ОСОБА_1.

Перевіривши матеріали справи, з'ясувавши повно і всебічно обставини, на які позивач посилався, як на підставу своїх вимог, оцінивши докази на ствердження цих обставин в їх сукупності, суд вважає позов задовольнити, виходячи з наступного.

Згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії СТА № 497642 від 25 листопада 2015 року, земельна ділянка за кадастровим номером: 2110200000:01:047:0031 площею 0,133 га, яка розташована за адресою: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, б/н, яка за цільовим призначенням надана, для ведення особистого селянського господарства - належить ОСОБА_1 (а.с. 10).

Рішенням виконавчого комітету ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 29 листопада 2011 року № 471, оформлено право власності позивача на садовий будинок, що знаходиться на спірній земельній ділянці, з присвоєнням йому поштової адреси: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, 12 (а.с. 12).

16 лютого 2016 року позивач звернувся до ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області із заявою, у якій просив затвердити йому проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки із зміною її цільового призначення на «для індивідуального садівництва».

Судом встановлено, рішенням ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 05 липня 2016 року № 254 «Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове» позивачу було відмовлено в наданні дозволу на зміну цільового призначення спірної земельної ділянки (а.с. 18).

Згідно перевірки, яка проведена державною інспекцією сільського господарства в Закарпатській області, складено довідку з питань дотримання вимог земельного законодавства ОСОБА_2 міською радою Закарпатської області від 24 червня 2016 року, згідно якої відповідач порушив вимоги частини третьої статті 20, частини шістнадцятої статті 186 Земельного кодексу України - оскільки такий протягом десяти робочих днів з дня одержання від позивача документації із землеустрою не надав розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері та не прийняла в місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки та зміну її цільового призначення. Так, проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки із зміною її цільового призначення було подано до ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області 16 лютого 2016 року, а рішення по ньому було прийнято лише 05 липня 2016 року, тобто з порушенням встановленого законом (частиною третьою статті 20 ЗК України) строку (а.с. 16-17).

Крім того, згідно довідки з питань дотримання вимог земельного законодавства ОСОБА_2 міською радою Закарпатської області від 03 серпня 2016 року, яка складена заступником начальника відділу контролю за використанням та охороною земель державної інспекції сільського господарства в Закарпатській області, державним інспектором сільського господарства ОСОБА_3, вбачається, що ОСОБА_2 міською радою при розгляді питання гр.. ОСОБА_1 порушені вимоги земельного законодавства (а.с. 19-20).

Відповідно до частини першої статті 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (ч. 2 ст. 20 ЗК України).

Частиною шістнадцятою статті 186 ЗК України встановлено, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб'єкти, визначені цією статтею, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відноси ни у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації (ч. 17 ст. 186 ЗК України).

Згідно із частиною третьою статті 152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування;відшкодування заподіяних збитків;застосування інших, передбачених законом, способів.

Відповідно до частини першої статті 155 ЗК України в разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Згідно приписів ч. 1 ст. 21 Цивільного Кодексу України, суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до ч.1 ст.393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

З огляду на вищевказане, суд вважає, що рішення ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 05 липня 2016 року № 254 «Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове» є незаконним та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 10, 11, 60, 197 ч. 2, 212, 215, 218 ЦПК України, ст.ст. 328, 331, 358, 364, 393 Цивільного кодексу України, ст.ст. 20, 152, 155, 186 ЗК України, суд -

в и р і ш и в:

Позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області від 05 липня 2016 року № 254 «Про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки по вул. Достоєвського, б/н у м. Берегове».

Зобов'язати ОСОБА_2 міську раду Закарпатської області розглянути на пленарному засіданні найближчої сесії ОСОБА_2 міської ради Закарпатської області в порядку та строки, передбачені Земельним кодексом України, питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що знаходиться за адресою: Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Достоєвського, б/н, із зміною її цільового призначення з «для ведення особистого селянського господарства» на «для індивідуального садівництва», поданого 16 лютого 2016 року.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом десяти днів з його проголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.

Суддя ОСОБА_4.

СудБерегівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення24.10.2016
Оприлюднено28.10.2016
Номер документу62198460
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —297/2312/16-ц

Ухвала від 18.12.2018

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Собослой Г. Г.

Постанова від 13.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Закарпатської області

Собослой Г. Г.

Ухвала від 20.11.2017

Цивільне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Гецко Ю. Ю.

Ухвала від 17.04.2018

Цивільне

Апеляційний суд Закарпатської області

Собослой Г. Г.

Ухвала від 19.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Закарпатської області

Собослой Г. Г.

Ухвала від 12.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Закарпатської області

Собослой Г. Г.

Ухвала від 22.01.2018

Цивільне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Гецко Ю. Ю.

Ухвала від 22.12.2017

Цивільне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Гецко Ю. Ю.

Рішення від 16.11.2017

Цивільне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Ільтьо І. І.

Ухвала від 14.08.2017

Цивільне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Фейір О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні