Ухвала
від 20.10.2016 по справі 243/8367/16-к
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

243/8367/16-к

Справа № 1-кс/243/718/2016

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2016 року м. Слов'янськ

Слідчий суддя Слов'янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю

слідчого ОСОБА_3

прокурора ОСОБА_4

розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 7 м. Слов'янська клопотання слідчого Слов`янського ВП ГУНП В Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КП «ЖЕК №6»,

В С Т А Н О В И В :

11 жовтня 2016 року до Слов`янського міськрайонного суду звернувся слідчий Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області ст. лейтенант поліції ОСОБА_3 з клопотанням про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КП «ЖЕК № 6», обґрунтувавши свої вимоги тим, що слідчим СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування за фактом порушення посадовими особами КП «ЖЕК № 6» правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою. 06.10.2016 року прокурором Слов`янської місцевої прокуратури даний факт було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, відповідальність за яке передбаченаст. 272 ч.1 КК України. В ході розслідування кримінального провадження отримані відомості про те що посадові особи КП «ЖЕК № 6» експлуатують ліфти багатоповерхових будинків м. Слов`янська Донецької області без відповідного дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, чим порушують вимоги законодавчих і нормативних актів та правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі чи настання інших тяжких наслідків. В ході проведення перевірки було встановлено, що відділом нагляду у будівництві, котлонагляді та за підйомними спорудами Територіального управління Державної інспекції з питань праці у Донецькій області направлено на адресу КП «ЖЕК №6» лист запит, щодо виведення з експлуатації ліфтів, які відпрацювали визначений нормативними документами термін експлуатації - 25 років і більше, а також ліфти, які в встановленому порядку не пройшли експертне обстеження та позачерговий технічний огляд. На теперішній час повідомлення про прийняті заходи щодо запобігання виникнення нещасних випадків, а також про виконання п.9.7.15 «Правил будови та безпечної експлуатації ліфтів» НПАОП 0.00-1.02-08 від КП «ЖЕК № 6» не отримано. На наданні запити у відділі експертної роботи, ринкового нагляду та надання адміністративних послуг ГУ Державної інспекції з питань праці у Донецькій області отримано відповідь згідно до якої житлово - комунальному господарству КП «ЖЕК № 6» дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеною небезпеки не видавався. В ході проведення досудового розслідування виникла необхідність в ініціюванні проведення перевірки дотримання вимог законодавства України з питань праці КП «ЖЕК № 6» (код ЄДРПОУ 36209059) спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці у Донецькій області, в частині дотримання законодавства про працю, використання найманої праці та надання інформації для своєчасного та об`єктивного розслідування випадків на виробництві, їх документального оформлення і ведення обліку, виконання заходів з усунення нещасних випадків.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримала заявлене клопотання, просила його задовольнити.

Прокурор ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримав доводи слідчого та просив задовольнити клопотання в повному обсязі.

Вислухавши слідчого, прокурора, який підтримав клопотання слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання слідчим, надані наступні докази:

-заява повідомлення від 27.09.2016 року про вчинення посадовими особами КП «ЖЕК № 6» кримінального правопорушення передбаченого ст. 272 КК України.

-витяг з кримінального провадження №42016051720000089, згідно якого до ЄРДР 06.10.2016 року, правова кваліфікація ст. 272 ч. 1 КК України, внесені відомості, що посадові особи КП «ЖЕК № 6» експлуатують ліфти багатоповерхових будинків м. Слов`янська Донецької області без відповідного дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, чим порушують вимоги законодавчих і нормативних актів та правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі чи настання інших тяжких наслідків.

-протокол допиту свідка ОСОБА_5 від 12.10.2016 року, який пояснив, що він з 2012 року працює в ГУ Державної інспекції з питань праці у Донецькій області. 18.04.2016 року відділом нагляду у будівництві, котлонагляді та за підйомними спорудами Територіального управління Державної інспекції з питань праці у Донецькій області було направлено на адресу КП «ЖЕК №6» лист запит, щодо виведення з експлуатації ліфтів, які відпрацювали визначений нормативними документами термін експлуатації - 25 років і більше, а також ліфти, які в встановленому порядку не пройшли експертне обстеження та позачерговий технічний огляд. Однак інформації про прийняті КП «ЖЕК №6» заходи відділом не отримано. Крім того, ним було виявлено порушення ст. 21 Закону України «Про охорону працю». На надані запити було встановлено, що житлово комунальному господарству КП «ЖЕК № 6» дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеною небезпеки не видавався.

Відповідно до Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці»(далі Положення зі змінами внесеними відповідно з Указа Президента № 19/2013 від 16.01.2013 року) державним органом виконавчої влади, яким здійснюється контроль за додержанням законодавства про працю є Державна інспекція України з питань праці.

Так, відповідно до абзацу 2 п. 1 Положення - Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до абзацу 1 п. 4 Положення Державна інспекція України з питань праці здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб,Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі-роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці,забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення обов`язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів праці та інших норм законодавства.

Відповідно до абзацу 5 п. 6 Положення Держпраці України для виконання покладених на неї завдань має право здійснювати безперешкодно перевірки у виробничих, службових та адміністративних приміщеннях в роботодавця, а також перевірки робочих місць працівників, розташованих поза цими приміщеннями, з метою нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, ознайомлюватися під час проведення перевірок з інформацією, документами і матеріалами та

одержувати від роботодавця, необхідні для виконання повноважень копії або витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та законодавством про зайнятість.

Прокурором доведена необхідність проведення спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог законодавства про працю, а саме спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області перевірки дотримання вимог законодавства про працю з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог законодавства про працю, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину.

Без проведення зазначеної перевірки спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.

На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).

Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.

Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.

Оскільки в інший спосіб, окрім як залучення співробітників Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області для проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці в КП «ЖЄК № 6» не можливо підтвердити або спростувати інформацію щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки, правил влаштування та безпеки ліфтів, дотримання вимог ст. 13-15, 21 Закону України «Про охорону праці», слідчий суддя приходить до висновку про необхідність надати дозвіл на проведення перевірки позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності тривалістю 10 робочих днів відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.36,93 КПК України, абз.1 п.4, абз. 5 п.6Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці», п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого Слов`янського ВП ГУНП В Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КП «ЖЕК №6» задовольнити.

Надати дозвіл Територіальному управлінню Державної інспекції з питань праці у Донецькій області, на проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці в КП «ЖЕК № 6» (код ЄДРПОУ 32359984), розташованого за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Шовковична, 29, за період з 01 січня 2016 року по теперішній час, терміном 30 робочих днів, з 20.10.2015 з наступних питань:

- про дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки у житловому фонді КП «Слов`янської міської ради» ЖЕК №6, а саме: вул. Центральна, 22, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_16 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_20 , АДРЕСА_21 , АДРЕСА_22 , АДРЕСА_23 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_24 , АДРЕСА_25 , АДРЕСА_26 , АДРЕСА_27 , АДРЕСА_28 , АДРЕСА_29 , АДРЕСА_30 , АДРЕСА_31 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_16 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_32 , АДРЕСА_33 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_16 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_34 , АДРЕСА_35 , АДРЕСА_36 , АДРЕСА_37 , АДРЕСА_38 , АДРЕСА_39 , АДРЕСА_40 , АДРЕСА_41 , АДРЕСА_42 , АДРЕСА_43 , АДРЕСА_44 , АДРЕСА_45 , АДРЕСА_46 , АДРЕСА_47 , АДРЕСА_48 , АДРЕСА_49 , АДРЕСА_50 , АДРЕСА_51 , АДРЕСА_52 , АДРЕСА_53 , АДРЕСА_54 , АДРЕСА_55 , АДРЕСА_56 , АДРЕСА_28 , АДРЕСА_57 , АДРЕСА_58 , АДРЕСА_59 , АДРЕСА_60 , АДРЕСА_61 , АДРЕСА_62 ;

-про дотримання вимог безпечного виконання робіт щодо організації технічного обслуговування та експлуатації димохідних та вентиляційних каналів за вищевказаними адресами;

- про дотримання вимог, правил влаштування та безпеки експлуатації ліфтів за вищевказаними адресами.

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Слідчій суддя ОСОБА_1

СудСлов'янський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення20.10.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу62207084
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —243/8367/16-к

Ухвала від 20.10.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

Ухвала від 20.10.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні