Рішення
від 26.04.2007 по справі 9/72-1460
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/72-1460

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" квітня 2007 р.Справа № 9/72-1460

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Кропивної Л.В.             

Розглянув справу

за позовом  Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця" вул. Гоголя, 1, м.Львів.    в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень  м. Тернопіль, пр. С. Бандери, 6      

до  Тернопільського обласного державно-комунального підприємства по заготовці і поставці палива населеню "Облпаливо" вул. Бродівська, 59а, м.Тернопіль.            

За участю представників сторін:

         позивача:  Вільчак О.О., довіреність № НЮ-1044 від 22.09.2006 р.

відповідача:   не з'явився.

роз'яснивши  у розпочатому судовому засіданні  представнику Позивача  права та обов'язки  учасників господарського процесу згідно з ст.ст. 22,  29  ГПК  України,

Встановив

Позивач –Державне територіально-галузеве об'єднання “Львівська залізниця”,                     м. Львів,  в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень, м. Тернопіль, звернувся до господарського суду Тернопільської області 28.03.2007 р. (вх. № 1476(н) з позовом до Відповідача –Тернопільського обласного державно-комунального підприємства по заготівлях і постачанню палива населенню “Облпаливо”, м. Тернопіль, про стягнення  665,76 грн. боргу  за договором про подачу та забирання вагонів  № 62  від  22.02.2005 р., посилаючись на таке :

У відповідності до п. 14.3 договору про подачу та забирання вагонів  при станції Хоростків Львівської залізниці № 62 від 22.02.2005 р.,  та  додаткового погодження  до  вказаного договору від 01.06.2006 р., Відповідач зобов'язався сплачувати Державному територіально-галузевому об'єднанню “Львівська залізниця” в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень плату за складування вантажів або примикання під'їзних колій у розмірі, передбаченому пунктом  22 параграфу 9 Розділу 2 Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України щомісячно до 10 числа  поточного місяця.

Однак, Відповідач свого зобов'язання за договором  не виконав : станом на  28.03.2007 р. (день звернення з позовом до господарського суду) заборгованість  ТОДКП “Облпаливо”  становить  665,76  грн.

   Ухвалою від  02.04.2007 р. порушено провадження  та призначено розгляд справи на 10:50 год. 26 квітня  2007 р.

    У  судовому засіданні  26.04.2007 р.  представник Позивача  підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач не скористався своїм правом на участь у судовому засіданні  26.04.2007 р., представника  не направив, відзиву на позов не подав.

Справа розглядається за наявними  у ній матеріалами згідно ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані по справі докази, суд дійшов до висновку, що позов підлягає до задоволення , враховуючи наступне:

22 лютого 2005 року  між Державним територіально-галузевим об'єднанням ”Львівська залізниця” в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень  укладено договір  № 62 про подачу та забирання вагонів при станції Хоростків Львівської залізниці..  

Відповідно до п. 3 вказаного договору у межах смуги відведення  під'їзною колією і спорудами  контрагента  зайнято ділянку землі площею 1849 кв.м.

Згідно п. 14.3 договору № 62  від 22.02.2005 р. та Додаткового погодження від 01.06.2006 р., яким внесено зміни до п. 14.3 вказаного договору, Відповідач зобов'язався сплачувати  Тернопільській дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці плату за складування вантажів або примикання під'їзних колій у розмірі, передбаченому пунктом  22 параграфу 9 Розділу 2 Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України щомісячно до 10 числа  поточного місця.

В порушення умов договору  Відповідач не виконав своїх зобов'язань –станом на  28.03.2007 р. (день звернення з позовом до господарського суду) заборгованість Тернопільського обласного державно-комунального підприємства по заготівлях і постачанню палива населенню “Облпаливо” складає   665,76 грн.

Оскільки вказана плата  відповідачем не вносилась, Державним територіально-галузевим об'єднанням “Львівська залізниця” в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень на адресу Відповідача направлялись претензії : № 39/10-ДНЮ від 23.10.2006 р. та № 45/11-ДНЮ від 16.11.2006 р. з вимогами про оплату  вказаної заборгованості.

Зазначені вимоги Відповідачем  залишені без задоволення .

Вимоги позивача підтверджуються також накопичувальними картками №№ 44, 49  зборів за роботи та штрафи, пов'язані  з перевезенням вантажів  (вантажобагажу).

Як стверджує Позивач та як визначається  ст. 21 Закону України “Про залізничний транспорт”, взаємовідносини підприємств залізничного транспорту з власниками залізничних під'їзних колій, що не належать до залізничного транспорту  загального користування, порядок і умови експлуатації цих колій, визначається Статутом залізниць України та укладеними на його основі договорами.

Згідно ст.ст. 9,12 Статуту залізниць і п. 1.9 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, а також у відповідності до п. 1.4 Роз'яснення Президії Вищого господарського суду України від 29.05.2002 р. 3 04-5/601 “Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажів та пасажирів залізницею”,  залізниці вправі також на підставі угод надавати у користування суб'єктам підприємницької діяльності станційні склади і майданчики, що перебувають у їх віданні, та приймати рішення про складування за плату суб'єктами підприємницької діяльності вантажів у смузі відведення, а також надавати дозвіл на примикання під'їзних колій та будівництво тимчасових споруд. Розмір відповідної плати встановлюється у договорі .

Статтями 526 ЦК України та 193 ГК України встановлено обов'язок учасників господарських відносин належним чином виконувати свої зобов'язання відповідно до вказівок закону, інших правових актів, договору, а при відсутності таких вказівок –відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених  Господарським кодексом України.

У відповідності до ч. 2 ст. 193 ГК України,  кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Як вбачається з матеріалів справи, при укладенні договору № 62  від 22.02.2005 р. сторонами досягнуто усіх істотних умов договору, зокрема погоджено сплату відповідачем  Тернопільській дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці  плати згідно пункту 22 параграфа 9 Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом України Тарифного керівництва № 1, затвердженого Наказом Міністерства транспорту України 15.11.1999 р. за № 551, яким передбачено плату за утримання ділянок землі, наданих залізницями в тимчасове користування іншим підприємствам і організаціям для складування вантажів, улаштування примикання під'їзних колій та в інших випадках.

Згідно Додаткового погодження від 01.06.2006 р. внесено зміни до договору № 62 від 22.02.2005 р, відповідно до яких  плата за складування вантажів та примикання під'їзних колій  у смузі відведення  утримується щомісячно до 10 числа поточного місяця.

Документами по справі підтверджуються доводи Позивача стосовно того, що Відповідачем  порушено  п. 14.3 договору № 62 про експлуатацію залізничної під'їзної колії від  22.02.2005 р., додаткове погодження до вказаного договору від 01.06.2006 р., та  приписів ст. ст. 509, 526 та 530 ЦК України.  

Доказів,  що підтверджують  виконання  Відповідачем  умов договору  щодо оплати за складування вантажів та примикання під'їзних колій, та відновлення тим самим   порушених  майнових прав  кредитора  на момент  розгляду спору судом,   матеріали справи не вміщують.   

Отже, доводи Позивача про порушення його майнових прав на заявлену суму є правомірними, документально підтвердженими та не спростованими Відповідачем в установленому законом порядку, відтак, згідно ст. 15 ЦК України, порушене право Державного територіально-галузевого об'єднання “Львіська залізниця” в особі  Тернопільської дирекції залізничних перевезень підлягає судовому захисту шляхом примусового стягнення з Відповідача  665,76  грн.

Судові витрати, які  включають 102,00 грн. державного мита, 118 грн. витрат в оплату інформаційно-технічного забезпечення судового процесу, згідно ст. 49 ГПК України покладаються на Відповідача.

З огляду на наведене, керуючись ст. ст. 15, 526, 527, 610 ЦК України,  ст.ст. 4, 22, 33, 34, 43, 49,  82, 84, 85, 116, 117 ГПК України, Господарський суд  

Вирішив:

1.  Позов задовольнити .

2. Стягнути з Тернопільського обласного державно-комунального підприємства по заготівлях і постачанню палива населенню, побутовим споживачам “Облпаливо”                         (м. Тернопіль, вул. Бродівська, 59а, код 01885331) 665,76 грн. боргу, та  220,00 грн. судових витрат  в користь  Державного територіально-галузевого об'єднання “Львівська залізниця” в особі Тернопільської дирекції залізничних перевезень (м. Тернопіль,   вул. С. Бандери, 6, ідент. код 25886921).

            Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор - апеляційне подання, протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) “03” травня 2007 р. рішення, через місцевий господарський суд.

 

Суддя                                                                                          Л.В. Кропивна

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення26.04.2007
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу622397
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/72-1460

Рішення від 26.04.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Кропивна Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні