А-17/89
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 травня 2007 р. Справа № А-17/89
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Неверовської Л.М. при секретарі судового засідання Нестеренко А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом:Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20.
до відповідача:Дочірнього підприємства "Інливмаш" Відкритого акціонерного товариства "Автоливмаш", м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 23.
про стягнення 3897 грн. 07 коп. за рахунок активів
За участю представників:
Від позивача:Кучірка В.Й. - головний податковий інспектор юридичного відділу, (довіреність №16783/10-039 від 11.04.2007 року ).
Від відповідача:представники не з"явилися.
встановив: заявлено позов про стягнення 3897 грн.07 коп. за рахунок активів відповідача.
Позивач заявлені вимоги підтримав.
Відповідач в судове засідання не з”явився, відзиву на позов не подав. За наведених обставин, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до ст.128 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача, суд встановив, що Дочірнє підприємство "Інливмаш" Відкритого акціонерного товариства "Автоливмаш", м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 23 є платником податків.
Відповідно до пунктів 1, 2 ст.ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
В порушення зазначеної норми даного Закону Дочірнє підприємство "Інливмаш" Відкритого акціонерного товариства "Автоливмаш" не своєчасно звітує до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську. Так, проведеною перевіркою своєчасності подання податкової звітності, встановлено факт несвоєчасного подання відповідачем до Державної податкової інспекції податкової декларації з податку на додану вартість за період з 01.04.2001 р по 30.03.2004 р. та з податку на прибуток за І квартал, півріччя 9 місяців, 11 місяців 2005 р., за І квартал, півріччя, 9місяців, 11 місяців 2006 р.
За результатами даної перевірки складено акти:
- з податку на прибуток: акт №197/15-151 від 25.01.2007 р., на підставі якого винесено податкове повідомлення рішення №0002481501/0 від 05.02.2007 р на суму 1530 грн.;
- з податку на додану вартість: акт № 0038/6/152 від 31.01.07 р., на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0000621502 від 18.10.2006 р. на суму 170 грн.; акт №465-6-152 від 31.03.2004 р., на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення №0005881510 від 31.03.2004 р. на суму 89 грн.40 коп. та №0005891510/0 від 31.03.2004 р. на суму 817 грн. 12 коп.
Вказані повідомлення-рішення відповідачем не оскаржені, а отже податкові зобов»язання є узгодженими.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про податок на додану вартість" відповідач являється платником податків на додану вартість та відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов"язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зобов"язаний здійснювати проплату податкового зобов"язання в строки, визначені вищезгаданим законом.
Відповідно до вимог ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. /з наступними змінами та доповненнями/ органами державної податкової служби проведено перевірку своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість відповідачем, анульованого рішенням Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську №423/152 від 30.11.2005 р. Перевіркою встановлено, що в порушення п.9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" /з наступними змінами та доповненнями/, будучи ліквідованим, як платник податку на додану вартість, суб"єкт підприємницької діяльності затримує повернення свідоцтва платника податку на додану вартість, терміном, що перевищує 20-ти денний термін з дня анулювання. Вказана затримка прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з податку на додану вартість, за що відповідно до приписів ст. 17.1.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено застосування фінансових санкцій у розмірі десіти неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Дані правопорушення зафіксовані в Акті № 0038/6/152 від 31.01.07 р., на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №0000621502 від 18.10.2006 р. на суму 170 грн.
У відповідача також існує податковий борг перед бюджетом на загальну суму 581 грн. 40 коп. :
- штрафних санкцій, нарахованих за несвоєчасну сплату збору за забруднення НПС, згідно Акту №1363 від 25.09.2006 р. та податкового повідомлення-рішенняя від 25.09.2006 р. №0029601500 на суму 0 грн. 80 коп.;
- по комунальному податку згідно самостійно поданого розрахунку на суму 30 грн. 60 коп.;
- пені, яка обліковується по особовому рахунку в сумі 90 грн. 28 коп.
У відповідності із підпунктом 16.1.1 пункту 16.1 ст.16 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Розмір пені визначений пунктом 16.4 –120 відсотків річних облікової ставки НБУ діючої на день виникнення податкового боргу або на день його (його частини) погашення, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Сума стягуваної пені, згідно з поданим позивачем розрахунком, в даному випадку складає 619 грн.
Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції (підпункт 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України N 2181-III від 21.12.2000 року).
Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене пунктом 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу".
Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визнається сумою податкового боргу платника податку.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів зобов'язані сплачувати відповідну суму податків і зборів в установлені законом строки.
Так відповідно до п.5.3.1. ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" боржник зобов"язаний сплачувати в бюджет протягом 10 календарних днів, наступним за останнім днем граничного строку для подання відповідної податкової декларації, або протягом 10 календарних днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення. Однак платник не виконав вимоги даного Закону і не погасив узгоджені суми податкових зобов"язань.
Згідно пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податковим зобов'язанням є зобов'язання платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Податковим боргом в розумінні п. п. 1.3 ст.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується довідкою-розрахунком ДПІ № 128 станом на 19.03.2007 року.
Відповідно до п.3.1.ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов»язань виключно за рішенням суду. Активами платника податків в розумінні п.1.7. ст.1 вказаного закону є - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Доказів, які б свідчили про виконання відповідачем зобов'язання щодо сплати податкового боргу в сумі 3897 грн. 07 коп., або ж спростували доводи позивача про наявність такої заборгованості суду не подані.
За наведених обставин, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.124 Конституції України, Законом України "Про державну податкову службу в Україні", Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.4. ст.94, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив :
позов задоволити.
Стягнути за рахунок активів Дочірнього підприємства "Інливмаш" Відкритого акціонерного товариства "Автоливмаш", м. Івано-Франківськ, с. Микитинці, вул. Юності, 23 (ідентифікаційний код 30107054) в дохід бюджету 3897 грн. 07 коп., про що в порядку ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Неверовська Л.М.
Постанова виготовлена в повному обсязі та підписана 14.05.2007 р.
Документ виготовлено в системі Діловодство
Боднарчук М.Б.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 622632 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Неверовська Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні