Постанова
від 21.10.2016 по справі 442/6560/16-а
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 442/6560/16-а

Провадження № 2-а/442/235/2016

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2016 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі:

головуючого - судді Хомика А.П.

за участю секретаря - Лужецької С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Дрогобич адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Дрогобицької міської ради про скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом до відповідача, в якому просить скасувати рішення : сесії Дрогобицької міської ради №107 від 28.01.2016 року «Про реорганізацію шляхом перетворення відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради»; сесії Дрогобицької міської ради №234 від 05.04.2016 року «Про затвердження передавального акту відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та затвердження статуту Дрогобицького міського територіального об'єднання», скасувати п.7 рішення сесії Дрогобицької міської ради №329 від 18.08.2016 року «Про реорганізацію закладів охорони здоров'я м. Дрогобича і Стебника у комунальні підприємства».

В обґрунтування позову покладається на те, що 28.01.2016 року на сесії Дрогобицької міської ради було прийнято рішення №107 «Про реорганізацію шляхом перетворення відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради». На основі цього рішення було розпочато процедуру реорганізації та внесено запис до єдиного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців про початок припинення відділу охорони здоров'я, а також створено і затверджено склад комісії з припинення у зв'язку з реорганізацією. 05.04.2016 року на сесії Дрогобицької міської ради було прийнято рішення №234 «Про затвердження передавального акту відділу охорони здоров»я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та затвердження статуту Дрогобицького територіального медичного об'єднання». 18.08.2016 року на сесії Дрогобицької міської ради було прийнято рішення №329 «Про реорганізацію закладів охорони здоров'я м. Дрогобича та Стебника у комунальні некомерційні підприємства», де в п.7 вказано - затвердити в новій редакції статут Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання.

На основі всіх вищевказаних рішень було проведено реорганізацію шляхом перетворення відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради в Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання. 26.08.2016 року в єдиний реєстр юридичних та фізичних осіб підприємців внесено запис про реєстрацію Дрогобицького міського територіального об'єднання.

У зв'язку з порушенням норм чинного законодавства під час реєстрації Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання 28.09.2016 року винесено рішення Дрогобицького міськрайонного суду про скасування державної реєстрації юридичної особи Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання від 26.08.2016 року №14141450000003537 та скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 26.08.2016 року №14141120001451. На основі цього рішення Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання припиняє свою діяльність, але відділ охорони здоров'я залишається на етапі припинення згідно внесеного запису в єдиному реєстрі фізичних осіб та юридичних осіб підприємців.

Згідно наказу Міністерства фінансів України №938 від 23.08.2012 року, головні розпорядники до початку бюджетного періоду визначають мережу розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів, які згідно з рішенням (проектом рішення) про відповідний місцевий бюджет уповноважені на виконання програм та заходів, що проводяться за рахунок коштів бюджету із обов'язковим зазначенням їх статусу та органу Казначейства, в якому вони обслуговуються. У разі виявлення невідповідності встановленим вимогам до мережі, даним Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у мережу вносяться відповідні зміни.

Дрогобицьке управління Державної казначейської служби України повернуло без виконання довідки про зміни до річного розпису бюджету на 2016 рік, так як відсутня мережа розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання, що підтверджується довідкою №05-24/1184 від 22.09.2016 року. На даний момент, вона не може отримувати заробітну плату.

25.08.2016 року позивачка на підставі розпорядження міського голови від 25.08.2016 року №562-п була звільнена із займаної посади головного спеціаліста охорони праці відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та на підставі вказаних вище рішень переведена на роботу в Дрогобицьке територіальне медичне об'єднання.

Таким чином порушуються її права на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату не нижчу від визначеної законом.

В судове засідання від позивачки надійшла заява про розгляд справи без її участі та підтримання позовних вимог.

Представник відповідача Дрогобицької міської ради Романкевич І. подав заяву про розгляд справи без його участі, відносно задоволення позову, покладається на думку суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, оскільки особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явились.

Перевіривши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ч. 1 ст. 9 КАС України).

Як вбачається з ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Згідно ч. 1 ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Матеріалами справи встановлено, що рішенням Дрогобицької міської ради від 28.01.2016 року №107, вирішено реорганізувати шляхом перетворення відділ охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради в Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання.

Як наслідок, рішенням Дрогобицької міської ради VІІІ сесії сьомого скликання від 05.04.2016 року №234, затверджено передавальний акт відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та затверджено статут Дрогобицького міського територіального об'єднання.

Поряд з цим, вирішено реорганізувати шляхом перетворення заклади охорони здоров'я мм. Дрогобича і Стебника в комунальні некомерційні підприємства за рішенням Дрогобицької міської ради від 18.08.2016 року №329 ХІІ сесії сьомого скликання. Затверджено в новій редакції статут Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання. Визнано таким, що втратив чинність п.2 рішення сесії від 05.04.2016 року №234 «Про затвердження передавального акту відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та затвердження статуту Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання».

Розпорядженням від 25.08.2016 року №562-п по апарату Дрогобицької міської ради за п. 2 звільнено ОСОБА_1, головного спеціаліста з охорони праці відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради із займаної посади 25.08.2016 року у зв'язку із переведенням на роботу в Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання.

Постановою Дрогобицького міськрайонного суду від 28.09.2016 року справа №442/6231/16-а, позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора юридичних та фізичних осіб підприємців відділ-центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Дрогобицької міської ради Столярчук Валентини Ярославівни, за участю третьої особи виконавчого комітету Дрогобицької міської ради - задоволено, скасовано державну реєстрацію юридичної особи Дрогобицьке міське територіальне об'єднання код - 02013024 від 26.08.2016 року №14141450000003537; скасовано державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації від 26.08.2016 року №14141120001451. Зокрема встановлено, що реєстрація, яка здійснювалась відповідачем відбулась з порушенням чинного законодавства, на що вказує п. 7 рішення Дрогобицької міської ради №329, від 18.08.2016. Дана обставина унеможливлює здійснити оплату заробітної плати позивача, а відтак порушуються її права, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Згідно положень ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 р. № 7-рп/2009 орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Разом з тим, відповідно до пунктів 4 та 5 рішення Конституційного суду України від 16.04.2009 р. № 7-рп/2009 органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про Основи законодавства України про охорону здоров»я» заклад охорони здоров»я - це юридична особа будь-якої форми власності та організаційно -правової форми або відокремлений підрозділ, основним завданням яких є забезпечення медичного обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

Разом з тим, відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України №385 від 28.10.2002 року територіальне медичне об'єднання - це комплекс лікувально-профілактичних та інших закладів, функціонально і організаційно пов'язаних між собою з метою інтеграції і ефективного використання трудових і матеріальних ресурсів для досягнення найкращих кінцевих результатів у наданні медичної документації.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України №285 від 02.03.2016 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики» для провадження господарської діяльності з медичної практики необхідне отримання ліцензії, однак такої ліцензії Дрогобицьке міське територіальне медичне об'єднання не отримало.

22.09.2016 року за №05-24/1184 Дрогобицьке управління державної казначейської служби України у Львівській області повернуло без виконання довідки про зміни до річного розпису бюджету на 2016 рік Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання від 19.09.2016 року №№697, 706-709, 714-716,721 у зв'язку з відсутністю мережі розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету Дрогобицького міського територіального медичного об'єднання за вимогами п. 4.1., 4.3. Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 року №938).

Таким чином, суд приходить до переконання, що оскаржувані рішення не відповідають вимогам закону, оскільки таке прийнято без дотримання балансу між законом, нормативними актами, порушують права позивачки на отримання належної заробітної плати, тому позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 11, 72, 86, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити.

Скасувати рішення сесії Дрогобицької міської ради №107 від 28.01.2016 року «Про реорганізацію шляхом перетворення відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради».

Скасувати рішення сесії Дрогобицької міської ради №234 від 05.04.2016 року «Про затвердження передавального акту відділу охорони здоров'я виконавчих органів Дрогобицької міської ради та затвердження статусу Дрогобицького міського територіального об'єднання».

Скасувати п.7 рішення сесії Дрогобицької міської ради №329 від 18.08.2016 року «Про реорганізацію закладів охорони здоров'я м. Дрогобича і Стебника у комунальні підприємства».

Постанова може бути оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги, а у випадку відкладення складення постанови у повному обсязі чи її прийняття у письмовому провадженні - в цей же строк з дня отримання копії постанови.

Суддя Хомик А.П.

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення21.10.2016
Оприлюднено01.11.2016
Номер документу62264222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —442/6560/16-а

Постанова від 21.10.2016

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Хомик А. П.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Хомик А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні