Постанова
від 12.09.2016 по справі 807/777/16
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 вересня 2016 рокум. Ужгород№ 807/777/16

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.

за участю сторін:

сторони - не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області до відкритого акціонерного товариства "Закарпатоблтара" про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Закарпатоблтара" про стягнення податкового боргу у розмірі 51269,66 грн.

Позов мотивовано тим, що за ВАТ "Закарпатоблтара" рахується податковий борг в сумі 51269,66 грн.. який є несплачений, відтак позивач просить задовольнити заявлені позовні вимоги та стягнути заборгованість в судовому порядку.

Позивач, а саме державна податкова інспекція у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області в судове засідання не з'явився, проте в пункті 2 позовних вимог міститься клопотання про розгляд даної справи без участі позивача за наявними у справі матеріалами (а.с.6).

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання.

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи. Таким чином справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ВАТ "Закарпатоблтара" є юридичною особою, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.10-12).

Відповідно до ст.16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим Кодексом України та законами з питань митної справи.

Судом встановлено та підтверджено розрахунком податкового боргу за ВАТ «Закарпатоблтара» рахується податковий борг у розмірі 51269,66 грн. в т.ч. пеня в сумі 31165,22 грн.

Відповідно до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності),відповідачем самостійно задекларован:

- за 2015 рік (від 20.02.2015 №1500015994) - 23012,00 грн. (а.с.24-25). Відповідачем сплачено частково у розмірі 738,54 грн., однак 22273,46 грн. самостійно задекларованого зобов'язання залишаються непогашеними.

- за 2016 рік від 22.02.2016 №1600014181 із самостійно задекларованою сумою, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 41187,24 грн. (за січень - квітень 2016). Проте самостійно задекларована грошового зобов'язання залишається не сплаченою в повному обсязі.

Згідно п. 56.11 ст. 56 Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 203.2. ст.. 203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з п.54.1 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Підпунктом 56.11. ст. 56 Податкового Кодексу України зазначено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до ст. 286 Податкового Кодексу України платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Згідно ст. 287 Податкового Кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового ( звітного) місяця.

Відповідно до ч.1 п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України 57.1. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Самостійно визначене платником податків податкове зобов'язання не підлягає оскарженню.

Як вбачається з матеріалів справи 30 січня 2015 року ДПІ у м. Ужгороді проведено документальну невиїзну перевірку.

За результатами проведеної перевірки складено акт №265/15-03 від 30.01.2015 року (а.с.26).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що вищевказаний акт перевірки був надісланий відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення (а.с.17).

На підставі акту перевірки №265/15-03 від 30.01.2015 року прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.04.2015 року №0005431503 яким визначено до сплати суму штрафної санкції по платежу «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 189,06грн. (а.с.28) та податкове повідомлення - рішення №0005421503 від 08.04.2015р.,яким визначено до сплати суму штрафної санкції по платежу «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 11912,84 грн. (а.с.29)

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що вищевказані податкові повідомлення-рішення були надіслані відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення (а.с.32).

Відповідно до п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Судом встановлено, що вищевказні податкові повідомлення-рішення відповідачем не сплачені та не оскаржувались ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Відповідно до п. 129.1.1. ст.. 129 Податкового кодексу України пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;

У відповідності до ст. 129 Податкового кодексу України відповідачу нараховано пеню у розмірі 3 165,22грн., а саме: по платежу 30 14010100 «Податок на додану вартість» у сумі 61,88 грн. та по платежу 50 18010500 «Земельний податок з юридичних осіб» у розмірі 3 103,34грн.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи, що відповідачу на підставі п.59.1. ст. 59 Податкового кодексу України, було виставлено податкову вимогу від 07.05.2012 №368 (а.с.33) про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями та направлено на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак даний лист був повернутий на адресу інспекції у відповідності до довідки Ф.20 «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 33-зворотній бік).

Відповідно до п.58.3 ст. 58 ПК України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пп. 20.1.19.П., пп.20.1.34 пункту 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.п. 102.4 ст. 102 Податкового Кодексу України (далі-Кодекс) у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Заборгованість відповідача також підтверджується обліковими картками платника (а.с.13-21).

Зважаючи на вказані норми Закону, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.

Керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов державної податкової інспекції у м. Ужгороді Головного управління ДФС у Закарпатській області - задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Закарпатоблтара" (88000, м. Ужгород, вул. Огарьова, 25, код 01884123) податковий борг за рахунок коштів, що належать йому на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках платника у розмірі 51269,66 грн. (п'ятдесят одна тисяча двісті шістдесят дев'ять грн. 66 коп.) грн.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України .

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяМ.М. Луцович

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2016
Оприлюднено01.11.2016
Номер документу62270204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/777/16

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Постанова від 12.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 16.06.2016

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні