Постанова
від 21.10.2016 по справі 283/1961/16-п
МАЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 283/1961/16-п

Провадження №3/283/636/2016

П О С Т А Н О В А

І м е н е м У к р а ї н и

21 жовтня 2016 року м. Малин

Суддя Малинського районного суду Житомирської області Тимошенко Андрій Олександрович, розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли від Управління захисту економіки в Житомирській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1,

проживаючу ІНФОРМАЦІЯ_2

Малинського району Житомирської області,

працюючу охоронником Коростенського міжрайонного відділу управління поліції охорони в Житомирській області, РНОКПП НОМЕР_1

- за ч. 1 ст. 172 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 будучи охоронником цивільної охорони Коростенського міжрайонного відділу управління Державної служби охорони в Житомирській області допустила порушення встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю вчинивши адміністративне корупційне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення за наступних обставин.

Охоронник цивільної охорони Коростенського міжрайонного відділу управління Державної служби охорони при УМВС в Житомирській області ОСОБА_1 в порушення вимог ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», з метою отримання додаткового заробітку та покращання свого матеріального становища, окрім роботи в УДСО при УМВС в Житомирській області, у період часу з 25.10.2015 року по 26.10.2015 року приймала участь у роботі дільничної виборчої комісії № 180563 (смт. Гранітне Малинського району) при проведенні місцевих виробів у якості члена комісії, за що їй було нараховано заробітну плату у сумі 385,84 гривень.

ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала, про що надала суду відповідну заяву. В заяві заявила клопотання. про розгляд справи без її участі

Судом встановлено, що ОСОБА_1, наказом по особовому складу від 04.10.2013 року № 86о/с УДСО при УМВС України в Житомирській області, призначено на посаду охоронника цивільної охорони Коростенського міжрайонного відділу управління Державної служби охорони при УМВС в Житомирській області з посадовим окладом 1168 гривень. При призначенні на посаду ОСОБА_1 було видано форменний одяг та посвідчення встановленого зразка.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», в частині встановлених обмежень щодо суміщення та сумісництва з іншими видами діяльності, особами відповідальними за зайняття іншими видами оплачуваної діяльності є особи, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 3 цього Закону.

Згідно п. п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб'єктами відповідальності за вчинення корупційних правопорушень є посадові та службові особи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальними повноваженнями здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальними повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Згідно абзацу 2 ч. 1 Постанови пленуму Верховного Суду України від 26.04.2002 року № 5 «Про судову практику у справах про хабарництво» до представників влади належать, зокрема, працівники державних органів та їх апарату, які наділені правом у межах своєї компетенції ставити вимоги, а також приймати рішення, обов'язкові для виконання юридичними і фізичними особами незалежно від їх відомчої належності чи підлеглості.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про міліцію» міліція в Україні - державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань організаційно-правова форма Управління Державної служби охорони при УМВС України в Житомирській області - орган державної влади.

Відповідно до Положення про Управління Державної служби охорони при УМВС України в Житомирській області, затвердженого наказом Департаменту Державної служби охорони в Житомирській області при МВС України від 19.03.2008 року № 75, УДСО при УМВС України в Житомирській області є державною установою, яка підпорядкована та входить до сфери управління Департаменту Державної служби охорони при УМВС України, та основним завданням якого є забезпечення громадського порядку і боротьба зі злочинністю на регіональному рівні шляхом охорони об'єктів, майна державної та інших форм власності, охорони фізичних осіб, патрулювання працівників міліції охорони, у тому числі мобільних груп затримання.

Згідно п. 1.4 вказаного Положення УДСО має статус юридичної особи, печатку зі своїм повним найменуванням та зображенням державного герба України, бланки, відокремлене майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, самостійний баланс, рахунки в установах банків у національній та іноземній валютах, має право виступати в судах загальної юрисдикції, господарському та третейському судах.

Враховуючи викладене, ОСОБА_1 перебуваючи на посаді охоронника цивільної охорони Коростенського міжрайонного відділу управління Державної служби охорони при УМВС в Житомирській області, була службовою особою державного органу, а тому, згідно п. п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», на неї поширюються обмеження, встановлені п. 1 ч. 1 ст. 25 цього ж Закону.

ОСОБА_1, на підставі договору, укладеного між УДСО при УМВС України в Житомирській області та ПАТ «Малинський каменедробильний завод» (вказаний договір щорічно переукладається з метою продовження терміну дії), протягом 2015 року забезпечувала охорону складів вибухових матеріалів вказаного підприємства, розташованих у смт. Гранітне Малинського району. Вказані склади відносяться до категорії особливо важливих об'єктів із суворим режимом охорони і охороняються цілодобово воєнізованим підрозділом. При цьому ОСОБА_1 було ознайомлено з її функціональними та особливими обов'язками.

Поряд із цим встановлено, що ОСОБА_1 у жовтні 2015 року на підставі поданої нею заяви, було обрано членом дільничної виборчої комісії № 180563 (смт. Гранітне Малинського району) .

У подальшому ОСОБА_1 склала присягу члена виборчої комісії та виконувала обов'язки члена дільничної виборчої комісії № 180563, а саме: брала участь у засіданні даної комісії, надавала запрошення виборцям, приймала участь у підрахунку, підписувала відповідні протоколи засідань вказаної комісії та ін.

Згідно табелю обліку робочого часу за жовтень 2015 року по ДВК № 180563, встановлено, що ОСОБА_1 працювала у вказаній комісії 25.10.2015 року та 26.10.2015 року (а. с. 75-76).

Згідно відомості про нарахування заробітної плати ДВК № 180563 та Малинської РВК ОСОБА_1, за проведену роботу у ДВК № 180563, було нараховано заробітну плату у сумі 385,64 гривень, з них виплати - 310,73 гривень (а. с. 74).

У відповіді Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції від 12.09.2016 року № 14124/10/06-08-25-01 зазначено, що протягом жовтня-грудня 2015 року ОСОБА_1 отримала доходи в УДСО при УМВС України в Житомирській області (код ЄДРПОУ 08596877) в сумі 3311,37 гривень, УПО в Житомирській області (код ЄДРПОУ 40109091) в сумі 4147,26 гривень, із кодом та назвою ознаки доходів - 101, та у Малинській районній виборчій комісії (код ЄДРПОУ 34064842) у сумі 385,84 гривень, із кодом та назвою ознаки доходів - 101.

Згідно із довідником ознак доходів в 1 ДФ, затвердженого Наказом ДПА України від 24.12.2010 року № 1020, ознакою доходу із кодом № 101 є нарахована та виплачена заробітна плата.

Крім того, відповідно до табелю обліку робочого часу ОСОБА_1 в УДСО при УМВС України в Житомирській області за довтень 2015 року встановлено, що остання 26.10.2015 року, крім роботи у ДВК № 180563, також перебувала на чергуванні за основним місцем роботи.

Дані обставини також підтверджуються письмовими поясненнями свідків:

- голови ДВК № 180563 ОСОБА_2, яка пояснила, що 25.10.2015 року та 26.10.2015 року ОСОБА_1 дійсно виконувала обов'язки члена ДВК № 180563, яка знаходилася в смт. Гранітне Малинського району, а саме: брала участь у засіданні даної комісії, підписувала відповідні протоколи та ін. про своє основне місце роботи ОСОБА_1, під час свого перебування в ДВК, із її слів, не повідомляла. Також, ОСОБА_2 вказала, що період роботи ОСОБА_1 у складі ДВК № 180563 було зазначено у відомості табелювання робочого часу комісії, на підставі якої їй було нараховано 385,84 гривень, з яких вона отримала на банківську картку ПАТ КБ «ПриватБанк» 310 гривень;

- фахівця Коростенського МРВ УПО в Житомирській області ОСОБА_3, який протягом 2015 року перебував на посаді начальника охорони складів Коростенського МРВ УДСО при УМВС України в Житомирській області та пояснив, що протягом останніх семи років до даного часу ОСОБА_1, на підставі договору, укладеного між УДСО при УМВС України в Житомирській області та ПАТ «Малинський каменедробильний завод» (вказаний договір щорічно переукладається з метою продовження терміну дії), забезпечує охорону складів вибухових матеріалів вказаного підприємства. Дані склади відносяться до категорії особливо важливих об'єктів із суворим режимом охорони і охороняються цілодобово воєнізованим підрозділом. Як повідомив ОСОБА_3 у своїй службовій діяльності, будучи службовою особою державного правоохоронного органу, а саме УДСО при УМВС України в Житомирській області, ОСОБА_1 керувалася Законом України «Про міліцію», наказами, розпорядженнями МВС України. На даний час у своїй службовій діяльності вона керується Законом України «Про Національну поліцію», нормативно-правовими актами МВС та НПУ. Крім того, ОСОБА_3 пояснив, що згідно своїх функціональних обов'язків в УДСО при УМВС України в Житомирській області та на даний час ОСОБА_1 виконувала та виконує ряд адміністративно-господарських повноважень, а саме: забезпечувала охорону об'єкту, здійснювала пропускного режиму на охоронювану територію, вела облікові журнали по об'єкту охорони, перевіряла наявні документи у осіб, які проходять на територію, має право вимагати у перевіряючи необхідні службові документи та приписи на право здійснення перевірки, здійснювати затримання осіб, які намагаються проникнути на охоронювану територію та доставляти їх у службове приміщення, з подальшою їх передачею групі швидкого реагування, відповідно до Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про поліцію», застосовувати табельну вогнепальну зброю та спеціальні засоби. У своєму користуванні у 2009-2015 роках ОСОБА_1, мала службове посвідчення охоронника УДСО при УМВС України в Житомирській області, на даний час має посвідчення охоронника УПО в Житомирській області. У ході службової діяльності в УДСО при УМВС підпорядковувалася начальникові Коростенського МРВ УДСО, керівнику УДСО при УМВС України в Житомирській області та керівництву ДДСО МВС України.

При заступанні на службу, починаючи з 2009 року до даного часу, ОСОБА_1 кожного разу отримує табельну вогнепальну зброю та спецзасоби, отримує відповідний інструктаж, про що розписується у журналах обліку.

Згідно службової характеристики (а. с. 57), наданої УПО в Житомирській області, ОСОБА_1 за час служби зарекомендувала себе з позитивної сторони, добре знає функціональні обов'язки та нормативні акти, що регламентують її службову діяльність. До виконання службових обов'язків відноситься добросовісно, у службовій діяльності дотримується службової дисципліни та законності.

Із письмових пояснень ОСОБА_1 вбачається, що вона дійсно є службовою особою державного правоохоронного органу, а саме: УДСО при УМВС України в Житомирській області, у своїй діяльності керувалася Законом України «Про міліцію», наказами, розпорядженнями МВС України. На даний час у своїй службовій діяльності вона керується Законом України «Про поліцію», нормативно-правовими актами МВС та НПУ. Згідно зі своїми функціональними обов'язками в УДСО при УМВС України в Житомирській області на даний час вона виконувала та виконує ряд адміністративно-господарських повноважень, а саме: забезпечує охорону об'єкту, здійснення пропускного режиму на охоронювану територію, веде облікові журнали по об'єкту охорони, має право перевіряти наявні документи у осіб, які проходять на територію, вимагати у перевіряючи необхідні службові документи та приписи на право здійснення перевірки, здійснювати затримання осіб, які намагаються проникнути на охоронювану територію та доставляти їх у службове приміщення, з подальшою їх передачею групі швидкого реагування, відповідно до Закону України «Про міліцію» та Закону України «Про поліцію», застосовувати табельну вогнепальну зброю та спеціальні засоби. У жовтні 2015 року ОСОБА_1, окрім роботи в УДСО при УМВС України в Житомирській області приймала активну участь у проведенні місцевих виробів, а саме: була членом дільничної виборчої комісії № 180563 (смт. Гранітне Малинського району). Крім того, ОСОБА_1 пояснила, що дійсно у жовтні 2015 року вона виявила бажання працювати у складі виборчої комісії та звернулася із відповідною заявою до Малинської районної виборчої комісії. За результатами розгляду її заяви Малинською районною виборчою комісією було затверджено склад виборчої комісії, а також призначено її голову, заступника голови та секретаря. Про те, що її було обрано членом ДВК № 180563 вона дізналася від голови даної комісії.

Окрім неї, із її слів, до складу вказаної комісії також увійшли:

голова комісії - ОСОБА_2;

заступник голови комісії - ОСОБА_4;

члени комісії: ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15.

В подальшому ОСОБА_1, було прийнято присягу члена комісії, вона виконувала обов'язки члена комісії, а саме: брала участь у засіданні даної комісії та підрахунку голосів, підписувала відповідні протоколи. За виконану у ДВК № 180563 роботу ОСОБА_16 було нараховано 385,84 гривень, та у подальшому, на її банківську картку ПАТ КБ «ПриватБанк», із врахуванням обов'язкових утримань, було перераховано грошові кошти у сумі 310 гривень. Вказані кошти вона у подальшому витратила на власні потреби.

Тому, що працюючи за основним місцем роботи на посаді охоронника УДСО при УМВС України в Житомирській області та будучи членом ДВК № 180563 і приймаючи активну участь у місцевих виборах 2015 року, вона порушила встановлені Законом України «Про запобігання корупції» обмеження щодо сумісництва з іншими видами діяльності, ОСОБА_1, не придала значення, оскільки хотіла отримати додатковий заробіток, а також зобов'язалася у подальшому аналогічних порушень не вчиняти.

Вищевикладені обставини та факт вчинення адміністративного правопорушення підтверджується зібраними у ході перевірки матеріалами, а саме:

- висновком про результати перевірки УВБ в Житомирській області ДВБ НП України від 13.09.2016 року (а. с. 14-22);

-рапортом заступника начальника відділу УВБ в Житомирській області ОСОБА_17 від 05.09.2016 року (а. с. 23);

-письмовими поясненнями: ОСОБА_1 (а. с. 24-27), ОСОБА_3 (а. с. 29-31), ОСОБА_2 (а. с. 66-68);

-копіями паспорта та ідентифікаційного коду ОСОБА_1 (а. с. 28);

-запитом № 1168/42-05/01-2016 від 09.09.2016 року до УПО в Житомирській області (а. с. 32-33);

-матеріалами, наданими УПО в Житомирській області (а. с. 34-62);

-витягом з Єдиного державного реєстру (а. с. 63-65);

-матеріалами наданими КУ «Трудовий архів Малинського району» (а. с. 72-76);

-запитом до архівного сектору Малинської РДА (а. с. 77);

-матеріалами, наданими архівним сектором Малинської РДА (а. с. 78-81);

-запитом до Житомирської ОДПІ (а. с. 82);

-матеріалами, наданими Житомирською ОДПІ (а. с. 83-84).

Таким чином, охоронник цивільної охорони Коростенського міжрайонного відділу управління Державної служби охорони при УМВС в Житомирській області, ОСОБА_1, будучи службовою особою державного органу, тобто суб'єктом відповідальності за корупційні адміністративні правопорушення (п. п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»), займалася іншою оплачуваною діяльністю та, окрім заробітної плати за основним місцем роботи, протягом жовтня-грудня 2015 року отримала заробітну плату у розмірі 385,84 гривень у Малинській районній виборчій комісії Малинського району за виконання обов'язків члена ДВК № 180563, чим порушила обмеження, встановлені п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Обставин, що обтяжують відповідальність не виявлено.

Обставинами, що пом'якшують відповідальність є: щире каяття винної та активне сприяння розкриттю правопорушення.

Враховуючи вищевикладені обставини та незначну суму отриманого доходу в розмірі 385,84 гривень, суд приходить до висновку, що дане правопорушення можливо вважати малозначним. У зв'язку з цим суд вважає за можливе звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення, оголосивши їй усне зауваження.

Керуючись статтею 22, ч. 1 статті 172 4 , ч. 1 статті 280 та статтею 289 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

п о с т а н о в и в :

Закрити провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 статті 1 72 4 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв'язку з малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення та оголосити їй усне зауваження.

На постанову Малинського районного суду може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Житомирської області через Малинський районний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: ОСОБА_18

СудМалинський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення21.10.2016
Оприлюднено01.11.2016
Номер документу62279076
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —283/1961/16-п

Постанова від 07.12.2016

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Житомирської області

Слісарчук Я. А.

Постанова від 21.10.2016

Адмінправопорушення

Малинський районний суд Житомирської області

Тимошенко А. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні