Постанова
від 10.06.2011 по справі 2а-14858/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10 червня 2011 року                     № 2а-14858/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Федорчука А.Б. розглянувши адміністративну справу в письмовому провадженні

за позовом Фермерського господарства "Сокіл-2004"

до

третя особа Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в особі Київської обласної філії Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області

про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання внести відомості про право власності на земельну ділянку до Державного реєстру

На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач в особі Фермерського господарства «Сокіл-2004»звернувся до Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах»в особі Київської обласної філії, третя особа Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області, про визнання протиправною бездіяльність Київської обласної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" щодо невнесення відомостей з реєстраційної картки щодо державної реєстрації права власності ФГ "Сокіл-2004" на земельну ділянку до бази даних АС ДЗК; зобов'язати Київську обласну філію ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" внести відомості про право власності Фермерського господарства "Сокіл-2004" (ідентифікаційний код 33134028) на земельну ділянку, що посвідчується Державним актом на право власності на земельну ділянку Серія ЯБ №266443, виданим Бориспільським районним відділом земельних ресурсів 27.12.2004р. (кадастровим номером 3220886000:03:001:0535) до Державного земельного кадастру (Державного реєстру земель).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Позивач звернувся до Відповідача з Листом № 04 від 10.04.2010 р. до ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" в особі Київської обласної філії з проханням надати інформацію щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру (Державного реєстру земель) щодо права власності Фермерського господарства "Сокіл-2004". Проте, Відповідач повідомив Листом № 2-3/2892 від 07.07.2010 р. Позивача, що у зв'язку з відсутністю технічної документації на земельну ділянку Фермерського господарства "Сокіл-2004" в Управлінні Держкомзему в Бориспільському районні.

Позивач зазначає, що неправомірна бездіяльність Київської обласної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України" порушує права та охоронювані законом інтереси фермерського господарства "Сокіл-2004", що є підставою для захисту судом цих прав шляхом задоволення позовних вимог та зобов'язанням вчинити дії по усуненню вказаних порушень.

Відповідач до суду не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України.

В матеріалах справи міститься заперечення на позовну заяву, в обґрунтування заперечень Відповідач зазначає,

Представник третьої особи до суду не з'явився, вимоги суду не виконав. Представника третьої особи був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України. Заперечень проти позову до суду не надавав.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що між Бориспільською районною державною адміністрацією Київської області (продавець) та Фермерським господарством "Сокіл-2004" (покупець) 05.08.2004 р. було укладено Договір купівлі-продажу земельної ділянки (надалі по тексту Договір від 05.08.2004 р.).

Згідно п. 1.1 Договору від 05.08.2004 р., зазначено, що Продавець на підставі Розпорядження Бориспільської районної державної адміністрації Київської області від 04.11.2004 р. №925 зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, та відповідно до земельного законодавства України передати у власність Покупця земельну ділянку для ведення фермерського господарства загальною площею 100,0 гектарів, з них: сіножатей –70,3 га, пасовищ –18,7, польових доріг –1,5 га, боліт 6,3 га, під водою –3,2 га, а Покупець зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі та відповідно до земельного законодавства України прийняти вказану земельну ділянку та оплатити її вартість.

В матеріалах справи міститься Технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку ФГ "Сокіл-2004" для ведення фермерського господарства в адмінмежах Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області, розроблену ТОВ "Широта".

Розроблена Технічна документація містить відмітки Київського обласного головного управління земельних ресурсів ("дані введені 09.12.2004р.") та Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України" в особі Київської регіональної філії ("обмінний файл прийнято 09.12.2004р."). Відмітки на технічній документації, а також видання Бориспільським районним відділом земельних ресурсів 27.12.2004р.

Позивачу було видано Державним актом на право власності на земельну ділянку Серія ЯБ №266443, виданий Бориспільським районним відділом земельних ресурсів 27.12.2004р. та зареєстрованим в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №2.

Фермерське господарство "Сокіл-2004" 14.05.2010р. звернулось з Листом вих. № 04 (надалі по тексту Лист № 04) до Державного підприємства "Центр ДЗК при Держкомземі України" в особі Київської обласної філії з проханням надати інформацію щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру (Державного реєстру земель) щодо права власності Фермерського господарства "Сокіл-2004" (ідентифікаційний код 33134028) на земельну ділянку загальною площею 100,0 га, що знаходиться в адміністративних межах Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області (кадастровий номер 3220886000:03:001:0535), що посвідчується Державним актом на право власності на земельну ділянку Серія ЯБ №266443, виданим Бориспільським районним відділом земельних ресурсів 27.12.2004р.

У разі відсутності відомостей щодо права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 3220886000:03:001:0535) в Державному земельному кадастрі (Державному реєстрі земель), Фермерське господарство "Сокіл-2004" просило внести вказані відомості до Державного земельного кадастру (Державного реєстру земель). До Листа № 04 були долучені також документів: копія Державного акту на право власності на земельну ділянку Серія ЯБ №266443; копія Технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку Фермерського господарства "Сокіл-2004" для ведення фермерського господарства в адмінмежах Процівської сільської ради Бориспільського району Київської області; копія Листа № 61 від 23.03.2007р. Київської регіональної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України"; копія Листа № 2308 від 11.12.2007р. Київської регіональної філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України".

Листом № 2-3/2892 від 07.07.2010р. Державне підприємство "Центр ДЗК при Держкомземі України" в особі Київської обласної філії (надалі по тексту Лист № 2-3/2892) повідомило Позивача, що Державне підприємство "Центр ДЗК при Держкомземі України" в особі Київської обласної філії не має можливості внести відомості щодо права власності Фермерського господарства "Сокіл-2004" на земельну ділянку до АС ДЗК, у зв'язку з відсутністю технічної документації на земельну ділянку Фермерського господарства "Сокіл-2004" в Управлінні Держкомзему в Бориспільському районні.

Відповідно до п. 1 Наказу Державного комітету України по земельних ресурсів від 23.05.2003р. № 135 "Про створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру та удосконалення структури державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" (надалі за текстом - Наказ135), реєстрацію земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, договорів оренди землі здійснює державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" (надалі за текстом - Центр ДЗК).

Пунктом 2 Наказу 135, доручено Центру ДЗК створення та ведення автоматизованої системи державного земельного кадастру та Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно.

Згідно з п. 1.5 наказу Держкомзему "Про удосконалення ведення державного земельного кадастру в зв'язку з його автоматизацією" від 03.09.1999р. № 83 (надалі за текстом - Наказ83), призначенням державного земельного кадастру є визнання факту виникнення або припинення існування земельної ділянки як об'єкта права власності та права користування і забезпечення інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів та ресурсного потенціалу агропромислового комплексу, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування проектів землеустрою.

У відповідності до абз. 6 пп. 1.2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Державного комітету України по земельним ресурсам від 02.07.2003р. № 174 (надалі п тексту Тимчасовий порядок): Державний реєстр земель - це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК.

Відповідно до п. 2.1 Типового положення про Регіональну філію ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України", метою заснування Філії є ведення автоматизованої системи державного земельного кадастру та системи реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них, для забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадян, підприємств, установ та організацій достовірною інформацією про землю, нерухоме майно та права на них і отримання прибутку від здійснюваної діяльності.

У відповідності до п. 2.2 Типового положення про Регіональну філію ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України", предметом діяльності Філії є: ведення державного реєстру земель і Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно; запровадження та експлуатація програмно-інформаційних комплексів ведення державного земельного кадастру; ведення автоматизованого обліку кількості та якості земель; топографо-геодезичні та картографічні роботи при здійсненні землеустрою; інвентаризація земель при здійсненні землеустрою; проведення спеціальних геоботанічних, радіологічних, містобудівних, лісотехнічних, водогосподарських, земле оціночних вишукувань; бонітування ґрунтів при здійсненні землеустрою; земельно-оціночні роботи при здійсненні землеустрою; виконання окремих науково-дослідних робіт при здійсненні землеустрою; ведення чергового кадастрового плану в електронному вигляді; кадастрове зонування; надання кадастрової інформації органам державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованим підприємствам, установам і організаціям, а також громадянам; впровадження програмно-технічних засобів та ГІС-технологій для ведення державного земельного кадастру; організація та участь в проведенні науково-технічних конференцій та семінарів, що стосуються проблем автоматизованого ведення державного земельного кадастру, земельних відносин, землеустрою, моніторингу та охорони земель; придбання та експлуатація об'єктів нерухомості; випуск довідково-інформаційної та технічної продукції.

Згідно п. 13.12 Тимчасового порядку, у разі відсутності інформації в базі даних АС ДЗК оператор (реєстратор) отримує необхідні дані з технічної документації або реєстраційної справи, які зберігаються в територіальних органах земельних ресурсів, згідно з пунктом 14 цього Порядку.

У відповідності до п. 14.1 Тимчасового порядку, для внесення до Поземельної книги відомостей про земельну ділянку, на яку було оформлено державний акт на право власності на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, договір оренди землі до введення в дію цього Порядку, оператор (реєстратор) звертається з письмовим запитом про отримання відомостей про земельну ділянку до територіальних органів земельних ресурсів.

Згідно, п. 14.2 Тимчасового порядку, територіальний орган земельних ресурсів у тижневий термін з моменту подання письмового запиту надає за актом приймання-передавання оператору (реєстратору) технічну документацію або реєстраційну справу для створення реєстраційної картки.

Відповідно до п. 14.3 Тимчасового порядку у разі неможливості відтворення інформації територіальний орган земельних ресурсів надає офіційний висновок про відсутність відомостей для внесення їх до бази даних АС ДЗК.

Судом встановлено, що Відповідач звертався до Управління Держкомзему у Бориспільському районі Київської області про надання технічної документації для внесення відомостей в інформації в базі даних АС ДЗК, проте враховуючи відсутність технічної документації у архіві, Відповідач не може вносити дані.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в діях Відповідача відсутні порушення прав Позивача, а отже позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.

Відповідно до ч. 1 ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд, повно та всебічно розглянувши матеріали справи та дослідивши всі наявні в матеріалах справи докази, дійшов висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позовних вимог відмовити.

          Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Скарга про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, скарга подається до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Суддя                                                                                 А.Б. Федорчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.06.2011
Оприлюднено02.11.2016
Номер документу62300245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14858/10/2670

Постанова від 10.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кочан В.М.

Ухвала від 25.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні