Ухвала
від 27.10.2016 по справі 243/8757/16-к
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

243/8757/16-к

Справа № 1-кс/243/749/2016

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 жовтня 2016 року м. Слов'янськ

Слідчий суддя Слов'янського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю

слідчого ОСОБА_3

розглянувши у судовому засіданні в залі суду № 7 м. Слов'янська клопотання слідчого Слов`янського ВП ГУНП В Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями»,

В С Т А Н О В И В :

25 жовтня 2016 року до Слов`янського міськрайонного суду звернувся слідчий Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області ст. лейтенант поліції ОСОБА_3 з клопотанням про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями», обґрунтувавши свої вимоги тим, що16.08.2016 року в Слов`янське ВП ГУНП в Донецькій області надійшла заява про вчинене кримінальне правопорушення, а саме про те, що директор Комунального закладу «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» (ЄДРПОУ: 36209111) в м. Слов`янську ОСОБА_4 в період з 2015 року до 2016 року привласнював бюджетні кошти, незаконно нараховуючи заробітну платню двом невідомим співробітникам, які у вказаній установі не працювали. 16.08.2016 року матеріали вищевказаного повідомлення було внесено до ЄРДР №12016050510002395 за ознаками складу кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст. 191 КК України. 18.08.2016 року досудове розслідування за кримінальним провадженням №12016050510002395 було доручено старшому слідчому СВ Слов`янського ВП ГУНП України в Донецькій області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 17.08.2016 року по кримінальному провадженню №12016050510002395 було призначено групу прокурорів у складі ОСОБА_5 та ОСОБА_6 . Старший групи ОСОБА_5 .

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання, просив його задовольнити.

Вислухавши слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Під час судового розгляду, на обґрунтування даного клопотання слідчим, надані наступні докази:

- витяг з кримінального провадження №12016050510002395, згідно якого до ЄРДР 16.08.2016 року, правова кваліфікація ст. 191 ч. 1 КК України, внесені відомості, що 16.08.2016 року в Слов`янське ВП ГУНП в Донецькій області, надійшла заява про вчинене кримінальне правопорушення від ОСОБА_7 , про те, що директор КЗ «Донецького обласного центру соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» в м. Слов`янську ОСОБА_8 в період 2015 2016 років привласнював бюджетні кошти, незаконно нараховуючи зарплатню двом невідомим співробітникам, які у вказаній установі не працювали;

- протокол допиту свідка ОСОБА_9 від 19 серпня 2016 року, яка пояснила, що з 18.01.2016 року по 15.08.2016 року вона працювала в КЗ «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, на посаді вихователя соціального по роботі з дітьми

інвалідами. Графік роботи всіх працівників з 08:00 до 17:00, перерва в розмірі 48 хвилин, у протягом робочого дня. П`ять робочих днів. Заробітна плата нараховувалась на банківські карти в «Ощад банку», виплати проводилися у два етапи, перший аванс, а другий етап заробітна плата. В рекламному проспекті нашого закладу було зазначено наступні посади фахівців, які повинні були бути у них, а це: масажист, логопед, педагог-соціальний, реабілітолог, психолог, а також вихователя соціального по роботі з дітьми інвалідами. Також штатним розписом було передбачено посади директора, адміністратора, двірника, прибиральниця, санітарка, бухгалтер, завгосп. В період її роботи, крім прибиральника, вихователя соціального по роботі з дітьми інвалідами, психолога, медсестри, бухгалтера, двірника, реабілітолога, директора, завгоспа, інших фахівців у комунальному закладі не було, тобто працювало лише 9 чоловік. У звіті за півріччя 2016 року вона бачила відомості про те, що в їх комунальному закладі значилося, що фактично працюють 11 осіб, з яких насправді працювало лише 9. Хто ці двоє людей і які вони займали посади їй не відомо. Даний звіт подавався в Донецький обласний центр сприяння сім`ї та молоді, начальником якого був ОСОБА_10 .

- протокол допиту свідка ОСОБА_7 від 19 серпня 2016 року, яка пояснила, що вона працює психологом в КЗ «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» в 2016 році, в період її роботи, в КЗ «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» офіційно отримували заробітну платню 11 працівників, з яких реально працювало 9.

- протокол допиту свідка ОСОБА_11 від 17 вересня 2016 року, яка пояснила, що в серпні 2015 року вона влаштувалась на роботу в КЗ «Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями», на посаду чергового адміністратора. Після чого в серпні отримала банківську картку для виплат заробітної плати. Працювала вона лише два місяця до кінця вересня 2015 року. Після чого, вона поступила в Дон НМУ ім. Горького на денну форму навчання, даний університет знаходиться в м. Краматорську. В цей час, вона звільнилась з роботи в комунальному закладі, написала заяву яку передала директору особисто, разом з банківською карткою. Більш грошей з картки вона не знімала та більш не працювала в комунальному закладі.

- протокол допиту свідка ОСОБА_12 від 07 жовтня 2016 року, який пояснив, що приблизно з жовтня 2015 року по теперішній час в кафе «Баррель» на посаді бармена з графіком 7 днів робочих, 7 днів вихідних, з 10:00 годин до 23:00 годин працювала ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_1 .

- протокол допиту свідка ОСОБА_14 від 07 жовтня 2016 року, яка пояснила, що приблизно з жовтня 2015 року по теперішній час в кафе «Баррель» на посаді бармена з графіком 7 днів робочих, 7 днів вихідних, з 10:00 годин до 23:00 годин працювала ОСОБА_13 ІНФОРМАЦІЯ_1 .

- протокол огляду від 07 жовтня 2016 року, відповідно до якого була оглянута соціальна сторінка «Вконтакте», яка зареєстрована на ОСОБА_15 .

Відповідно до Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці»(далі Положення) державним органом виконавчої влади, яким здійснюється контроль за додержанням законодавства про працю є Державна інспекція України з питань праці.

Так, відповідно до абз. 2 п. 1 Положення, Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до абз. 1 п. 4 Положення Державна інспекція України з питань праці здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб,Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі-роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці,забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення

обов`язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів праці та інших норм законодавства.

Відповідно до абзацу 5 п. 6 Положення Держпраці України для виконання покладених на неї завдань має право здійснювати безперешкодно перевірки у виробничих, службових та адміністративних приміщеннях в роботодавця, а також перевірки робочих місць працівників, розташованих поза цими приміщеннями, з метою нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, ознайомлюватися під час проведення перевірок з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від роботодавця, необхідні для виконання повноважень копії або витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та законодавством про зайнятість.

Прокурором доведена необхідність проведення спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог законодавства про працю, а саме спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області перевірки дотримання вимог законодавства про працю з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню у даному кримінальному провадженні, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог законодавства про працю, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину.

Без проведення зазначеної перевірки спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та/ організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 36 КПК України передбачено, що прокурор уповноважений самостійно звертатися до слідчого судді з клопотаннями про проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках передбачених цим кодексом.

На даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим (пункт 4 частини другої статті 40 виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014).

Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.

Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.

Оскільки в інший спосіб, окрім як залучення співробітників Територіального управління Державної

інспекції з питань праці в Донецькій області для проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці в КЗ «Донецького обласного центру соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» не можливо підтвердити або спростувати інформацію щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно правових актів з питань праці, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність надати дозвіл на проведення перевірки позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності тривалістю 10 робочих днів відповідно до ч. 4 ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.36,93 КПК України, абз.1 п.4, абз. 5 п.6Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці», п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого Слов`янського ВП ГУНП В Донецькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» задовольнити.

Надати дозвіл Територіальному управлінню Державної інспекції з питань праці у Донецькій області, на проведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці в КЗ «Донецького обласного центру соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» (код ЄДРПОУ 36209111), розташованого за адресою: Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Вільна, 7а, за період з 01 серпня 2016 року по 01 вересня 2016 року, терміном 10 робочих днів, з 27.10.2015 з наступних питань:

- чи дотримано законодавство про працю, з питань працевлаштування та роботи в КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями»?

- чи відповідає нарахування та виплата заробітної плати, надбавки за вислугу років працівникам які значились в КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями» відповідно до законодавства про працю (З урахуванням Наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 12.02.2007 року №44 «Про встановлення тривалості роботи та педагогічного навантаження для окремих категорій працівників закладів та установ соціального захисту населення»)?

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Слідчій суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення27.10.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу62305851
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення перевірки дотримання вимог законодавства з питань праці КЗ «Донецький обласний центр соціально психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями

Судовий реєстр по справі —243/8757/16-к

Ухвала від 27.10.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

Ухвала від 27.10.2016

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Мірошниченко Л. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні