ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
27 липня 2012 р. Справа № 2а/0270/3250/12
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Яремчука Костянтина Олександровича,
за участі секретаря судового засідання: Медяній Наталії Анатоліївні
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
до: Пеньківської сільської ради Літинського району
про: стягнення заборгованості
ВСТАНОВИВ :
03 липня 2012 року до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась виконавча дирекція Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Пеньківської сільської ради Літинського району про стягнення заборгованості в сумі 808 грн. 78 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість перед Фондом в розмірі 808 грн. 78 коп. В зв'язку з несплатою Пеньківською сільською радою зазначеної суми заборгованості позивач звернувся до суду щодо її стягнення.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини, вказані в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував.
Заслухваши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності врегульовані Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".
Відповідно до статті 1 Закону загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, догляду за малолітньою дитиною, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із народженням дитини, смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами.
Частиною 2 статті 3 цього Закону передбачено, що завданням законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є встановлення гарантій щодо захисту прав громадян на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг у разі тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, смерті громадянина або члена його сім'ї.
Статтею 9 Закону передбачено, що керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням здійснює Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності -некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.
В силу статті 19 Закону джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є, в тому числі, страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених Законом; суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, пені, штрафів та інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб до Закону та інших актів законодавства.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 27 Закону страхувальник зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг і згідно частини 2 статті 30 цього ж Закону несе відповідальність за порушення порядку використання страхових коштів відповідно до частини 1 статті 21 та статті 22 цього ж Закону.
Частиною 1 статті 30 Закону передбачено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Як випливає із матеріалів справи, при перевірці Пеньківської сільської ради Літинського району встановлено факти порушення законодавства із соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в частині порядку використання страхових коштів загальнообов'язкового соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, а саме правильності видачі дитячих новорічних подарунків на суму 485 грн. 75 коп., про що складено акт №21 від 23 березня 2012 року (а.с. 7-11).
За результатами перевірки директором Хмільницької міжрайонної виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення ФССзТВП прийнято рішення №23 від 23 березня 2012 року (а.с. 12) про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в таких розмірах:
- сплаті до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності підлягають не прийнятті до зарахування витрати в сумі 485 грн. 75 коп.;
- фінансові санкції за порушення порядку використання страхових коштів у розмірі 50% неправомірно використаних коштів, тобто 242 грн. 88 коп.
Зазначене рішення було отримане відповідачем 23 березня 2012 року, про що свідчить підпис головного бухгалтера Пеньківської сільської ради (зворотній бік а.с. 12). Проте, протягом 10 днів з дня отримання рішення Пеньківська сільська рада не повернула кошти до Фонду.
З урахуванням довідки від 12 квітня 2012 року, що фіксує факт несвоєчасного повернення страхових коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 728 грн. 63 коп., директором Хмільницької міжрайонної виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення ФССзТВП прийнято рішення №34 від 12 квітня 2012 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а саме: нараховано пені - 7 грн. 29 коп. та штрафні санкції - 72 грн. 86 коп.
Відтак, загальна сума коштів, яка підлягала перерахуванню до Фонду склала 808 грн. 78 коп. Відомостей щодо оскарження рішень №23 від 23 березня 2012 року та №34 від 12 квітня 2012 року відповідачем до суду не надано.
Відповідно до статтей 11, 71 та 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
На підставі викладеного, враховуючи, що позов підтверджений матеріалами справи, а обставини, наведені у ньому, відповідачем не спростовані, тому підлягає задоволенню.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, а в матеріалах справи відсутні докази понесених ним судових витрат, суд дійшов висновку про відсутність підстав для такої компенсації відповідно Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовільнити.
Стягнути з Пеньківської сільської ради Літинського району (22336, с. Пеньківка, вул. Жовтнева, 83, Літинський район, Вінницька область, р/р 35412026001531 в УДКСУ в Літинському районі, спецрах. 37119048001531 в ГУДКСУ в Літинському районі, МФО 802015, код ЄДРПОУ 04326454) на користь виконавчої дирекції Вінницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (21037, м. Вінниця, вул. Зодчих, 22, р/р 37178500300001 в УДК у Вінницькій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 21727137) заборгованість в розмірі 808 (вісімсот вісім) гривень 78 копійок.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2012 |
Оприлюднено | 02.11.2016 |
Номер документу | 62318842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні