СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
24 жовтня 2016 р. Справа № 818/1382/16
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Соп'яненко О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "СОЮЗ МЕДИЦИНИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ" до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області, третя особа: управління охорони здоров'я Сумської обласної державної адміністрації, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Сумського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "СОЮЗ МЕДИЦИНИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ" з адміністративним позовом до Головне управління Державної казначейської служби України у Сумській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Вивчивши подані матеріали, суд вважає, що справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства. ТОВ "Союз медицини та технології" свої вимоги мотивує тим, що 13 жовтня 2015 року Господарським судом Сумської області у справі № 920/1322/15 видано судовий наказ. Цей наказ позивач направив на виконання до Головного управління Державної казначейської служби України в Сумській області, однак судове рішення залишається не виконаним. Просить визнати дії ГУ ДКСУ в Сумській області щодо невиконання наказу № 920/1322/15 Господарського суду Сумської області протиправними та зобов'язати здійснити дії щодо виконання наказу. Зобов'язати відповідача відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень " нарахувати та виплатити компенсацію в розмірі 3% річних від несплаченої суми. Зобов'язати подати до суду звіт про примусове виконання рішення Господарського суду Сумської області у справі № 920/1322/15.
Відповідно до ч. 1 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.
Законом України "Про виконавче провадження", крім органів які здійснюють примусове виконання рішень, визначено інші органи, до повноважень яких віднесено виконання окремих категорій рішень. Зокрема, частиною другою статті 6 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до ч. 1 ст. 181 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Відповідно до ст.121-2 ГПК України скарга на рішення, дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби, приватних виконавців щодо виконання судових рішень господарських судів може бути подана стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів, крім рішень виконавця про відкладення проведення виконавчих дій, які можуть бути оскаржені протягом трьох робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів.
З огляду на викладене, справи з приводу оскарження стягувачами дій територіальних органів Державної казначейської служби України, вчинених під час виконання рішень господарських судів, предметно підсудні цим судам. Звернення до адміністративного суду сторони виконавчого провадження з приводу оскарження дій виконавця судового рішення допускається у разі, якщо не встановлено інший порядок оскарження таких дій. Господарським процесуальним кодексом України прямо визначено порядок оскарження дій виконавця, вчинених під час виконання рішення господарського суду. Враховуючи, що виконавчий документ видав Господарський суд Сумської області, а спір між сторонами виник з приводу бездіяльності казначейської служби під час виконання наказу господарського суду, даний спір не може бути розглянутий в порядку адміністративного судочинства. Вимога про зобов'язання управління казначейської служби нарахувати та виплатити компенсацію за несвоєчасне виконання судового рішення є похідною від вимоги про визнання протиправними дій по невиконанню рішення та не може бути предметом розгляду у цій адміністративній справі.
Також позивач просить зобов'язати ГУ ДКСУ в Сумській області подати до суду звіт щодо виконання наказу. Відповідно до ч. 1 ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Цією нормою передбачено, що право на зобов'язання подати звіт про виконання судового рішення має лише суд, який ухвалив таке рішення. Адміністративний суд не має повноважень контролювати виконання рішень господарського суду. За таких обставин, вимога про зобов'язання казначейської служби подати звіт про виконання судового наказу також не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч.1ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ТОВ "СОЮЗ МЕДИЦИНИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ" про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії, необхідно відмовити, а також роз'яснити позивачу, що розгляд даної справи відноситься до юрисдикції господарського суду, який видав судовий наказ.
Керуючись ст. ст. 107,109,186 КАС України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СОЮЗ МЕДИЦИНИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ" до Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в п'ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.В. Соп'яненко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2016 |
Оприлюднено | 02.11.2016 |
Номер документу | 62329496 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.В. Соп'яненко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні