Постанова
від 12.07.2016 по справі 804/1093/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2016 р. Справа № 804/1093/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Гончарової Ірини Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХПРОМЕНЕРГО» до Головного управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа без самотійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпропетровська міська рада про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХПРОМЕНЕРГО» до Головного управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з вимогами:

- визнати протиправними дії Управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061 із застосуванням коефіцієнту індексації за 2014 рік 1,249 та 2015 рік 1,433 при фомуванні Витягу №190/86-16 від 08.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- визнати протиправним та скасувати витяг №190/86-16 від 08.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061, виданий Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області Товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕХПРОМЕНЕРГО»;

- зобов'язати управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області провести перерахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки у м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061, із застосуванням коефіцієнту індексації за 2015 рік 1,433 та видати новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за договором оренди землі від 02.08.2011 р., укладеного з орендодавцем Дніпропетровською міською радою, ТОВ «ТЕХПРОМЕНЕРГО» передано в строкове платне користування земельну ділянку за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015р. №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська та введено в дію з 01.01.2016р. нормативну грошову оцінку земель на території м. Дніпропетровська базовою вартістю 1 кв.м. - 306,35 грн. Відповідачем сформовано новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку вище наведеної земельної ділянки, проте з індексацією базової вартості із застосуванням коефіцієнтів індексації за 2014 рік (1,249) та 2015 рік (1,433), де базова вартість земельної ділянки з урахуванням проведеної індексації склала 548,31 грн. Позивач вважає дії з проведення індексації нормативної грошової оцінки із застосуванням коефіцієнтів інфляції за 2014, 2015 роки протиправним, посилаючись на те, що коефіцієнт індексації застосовується залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки, отже при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки має застосовуватись коефіцієнт лише за 2015 рік - 1,433.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.06.2016р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпропетровську міську раду.

Представник позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. На адресу суду надав письмові заперечення, в яких посилався на те, що 26.12.2007р. Дніпропетровська міська рада прийняла рішення №5/26 «Про затвердження проекту «Нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська», яка діяла з 01.01.2008 року до 31.12.2015 року. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013р. №103/36 «Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська» було погоджено проект «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м. Рішенням Дніпропетровської міської ради від 15.07.2015р. №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська» була затверджена Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська. Вказана технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м.Дніпропетровська була проведена станом на 01.01.2013 року, тому до затвердженої базової вартості 1 кв. м. землі - 306,35 грн застосовуються коефіцієнти індексації: за 2013 рік у розмірі 1,0; за 2014 рік у розмірі 1,249; за 2015 рік у розмірі 1,433.

Представник третьої особи до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно до ч.4 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи наведене, подану сторонами заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні відповідно до вимог ч.4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом встановлено, що на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 15.06.2011 року № 170/12 між ТОВ «ТЕХПРОМЕНЕРГО» (орендар) та Дніпропетровською міською радою (орендодавець) був укладений договір оренди землі від 02.08.2011 року (Договір).

Відповідно до умов Договору ТОВ «ТЕХПРОМЕНЕРГО» передано в строкове платне користування земельну ділянку по фактичному розміщенню будівель та споруд за адресою м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061, площею 1,0410 га, про що сторонами погоджено акт приймання-передачі земельної ділянки від 02.08.2011 року.

Відповідно до умов п. 7.5. Договору Довідка (витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки) надається згідно з чинним законодавством територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013р. №103/36 «Про проведення нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська» було погоджено проект «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м.

15.07.2015р. Дніпропетровською міською радою прийнято рішення №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська», якою введено в дію з 01.01.2016р. нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1кв.м. землі - 306,35 грн. Також вказано, що нормативна грошова оцінка земель м. Дніпропетровська підлягає щорічній індексації відповідно до вимог чинного законодавства.

Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області видано витяг №190/86-16 від 08.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061, якими визначено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і): за 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433, а також встановлену середню (базову) вартість земельної ділянки (з урахуванням коеф. індексації) - 548,31 грн..

Під час розгляду справи судом оцінено правомірність застосування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки К(і): за 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433 на відповідність вимогам чинного законодавства та встановлено наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного субєкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відносини, які виникають у сфері оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель регулюються Законом України «Про оцінку земель» (далі - Закон №1378-15).

Відповідно до Закону №1378-15 нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно вимог статті 18 Закону №1378-15 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій в межах населених пунктів не рідше ніж один раз на 5-7 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою.

Відповідно до статті 20 Закону №1378-15 за результатами економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. (ст.23 Закону №1378-15).

Видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - це адміністративна послуга, яку в даному випадку надає Управління Держгеокадастру у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області через центр надання адміністративних послуг, відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011р. №835 «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014р. №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг».

У відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про оцінку земель», Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213 розроблено Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (далі - Порядок), затвердженого наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. № 18/15/21/11.

Пунктом 3.1 та 3.2 Порядку передбачено, що в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель. Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах. Нормативна грошова оцінка населених пунктів для всіх категорій земель та земельних ділянок (за винятком сільськогосподарських угідь) визначається згідно з формулою 8.

Відповідно до п.п.3.3 Порядку нормативна грошова оцінка земельної ділянки підлягає індексації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000р. №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель».

Крім того, п.289.2 ст.289 Податкового кодексу України визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за відповідною формулою Кі = І:100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

У відповідності до пункту 289.3. ст. 289 Податкового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Так, листом Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру № 6-28-0.22-201/2-16 від 11.01.2016 року повідомлено про те, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, що застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, станом на 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433. Отже станом на 1 січня 2016 року коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення становить 1,433.

Згідно з Договором №573-07-2012 від 29.10.2012р. Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» ім.. ОСОБА_1 на замовлення Департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради розроблено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська.

У розділі 3 Технічної документації зазначено, що з урахуванням індексації на 01.01.2013р. - 1,0 середня (базова) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013р. становитиме 306,35 грн./м.

Як вже судом зазначалося, на виконання рішення Дніпропетровської міської ради від 26.06.2013р. №103/36 про погодження проекту «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» з середньою (базовою) вартістю земель м. Дніпропетровська, розраховану в межах міста - 306,35 грн за 1 кв.м. 15.07.2015р. Дніпропетровською міською радою прийнято рішення №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська», якою введено в дію з 01.01.2016р. нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1кв.м. землі - 306,35 грн.

Враховуючи, що Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпропетровська визначено середню (базову) вартість одного квадратного метра земель на 01.01.2013р. на рівні 306,35 грн./м, а також оскільки рішення №4/65 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Дніпропетровська», яким введено в дію з 01.01.2016р. нормативну грошову оцінку земель м. Дніпропетровська базовою вартістю 1кв.м. землі - 306,35 грн., прийнято у відповідності до погодженого проекту «Нормативна грошова оцінка земель міста Дніпропетровська» станом на 26.06.2013р., суд приходить до висновку, що нормативна грошової оцінки земель м.Дніпропетровська на рівні 306,35 грн. встановлений саме станом на 01.01.2013 року.

Вказане свідчить про необхідність врахування коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, які застосовуються кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, за 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, при проведенні грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2016р.

Отже, за умови розрахованого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення станом на 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433, який має застосуватися при визначенні середньої (базової) вартості земельної ділянки, Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області було правомірно застосовано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки за 2014 (1.249) рік при формуванні Витягу №190/86-16 від 08.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про те, що витяги №190/86-16 від 08.02.2016р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Байкальська, 6-Щ, кадастровий номер 1210100000:04:041:0061, якими враховано коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і): за 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433 при формуванні середньої (базової) вартості земельної ділянки на рівні 548,31 грн., наданий Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений чинним законодавством та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв'язку з чим в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХПРОМЕНЕРГО» до Головного управління Держгеокадастру у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, третя особа без самотійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпропетровська міська рада про визнання дій протиправними, скасування витягу та зобов'язання вчинити дії відмовити повністю.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_2

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2016
Оприлюднено03.11.2016
Номер документу62360545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1093/16

Ухвала від 07.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 20.04.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 30.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Ухвала від 02.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

Постанова від 12.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Гончарова Ірина Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні