Постанова
від 31.10.2016 по справі 815/4568/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4568/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрухіва В.В.

при секретарі Рижук В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» до Одеської митниці ДФС про визнання рішення протиправним, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» звернулося до суду з позовом до Одеської митниці ДФС, в якому просило суд:

- визнати протиправним рішення Одеської митнці ДФС, оформлене листом №2622/10/15-70-19-01 від 26.07.2016 року, щодо відмови в поверненні платнику податків ТОВ «КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛ» митних платежів;

- зобов'язати Одеську митницю ДФС оформити та напрвити до органу Державної казначейської служби України пакет документів на повернення з Державного бюджету коштів, надмірно сплачених до бюджету ТОВ «КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛ» у розмірі 93 468, 10 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що між ТОВ В«Колумбус ІнтернейшнлВ» (Україна, Покупець) та компанією В« The New NGC, Inc., d/b/a National Gypsum Co.В» (США, Продавець), було укладено зовнішньоекономічний контракт № 15/02 від 15 лютого 2013 року. 15.09.2015 року з метою декларування партії ввезеного товару позивач направив через програму «Електронна митниця» до Одеської митниці ДФС митну декларацію № 500060001/2015/017087, у якій була зазначена митна вартість товару за основним методом - за ціною договору, на рівні 0,3276 долара США за 1 кг. За результатами проведеного контролю митної вартості товару відповідач направив позивачу ОСОБА_1 відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500060001/2015/00305 та виніс Рішення про коригування митної вартості товарів №500060001/2015/610167/2 від 16.09.2015 року. 16.09.2015 року декларантом подано нову митну декларацію № 500060001/2015/017201, згідно з якою митну вартість товару розраховано на рівні 1,21 долара США за 1 кг, тобто за ціною, що визначена у рішенні Одеської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року № 500060001/2015/610167/2, що призвело до переплати митних платежів на суму 274714,92 грн. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.10.2015 року по справі № 815/5998/15, яка набрала законної сили, визнано недійсним вищевказане рішення про коригування митної вартості товарів. Відповідно до ухвали Вищого адміністративного суду України № К/800/544/16 від 26.05.2016 року (справа № 815/5998/15) разом з митною декларацією № 500060001/2015/017087 позивач подав усі необхідні документи для визначення ціни митної вартості товару за першим методом, які не містять розбіжностей та містять всі відомості, що підтверджують числові значення складової митної вартості товару. Тому позивач вважає, що додатково контролювати та перевіряти заявлену митну вартість за законом немає потреби. 29 червня 2016 року ТОВ «КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛ» звернулося до відповідача із заявою про повернення надміру сплачених митних та інших платежів на поточний рахунок на підставі скасування рішення Одеської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року №500060001/2015/6710167/2 та скасування рішення Одеської митниці ДФС про відмову в прийнятті митної декларації. Листом від 26 липня 2016 року за № 2622/10/15-70-19-01 митницею з посиланням на відсутність Інструкції щодо дій посадових осіб у процесі повернення надміру сплачених митних платежів внаслідок скасування судами рішень про коригування митної - відмовлено у поверненні коштів. Позивач вважає таку відмову протиправною, оскільки рішення, на підставі якого було сплачено митні платежі, скасовано у судовому порядку. Тому заява позивача, подана у встановленому законом порядку, є підставою для складання відповідачем висновку про повернення позивачу надмірно сплачених до бюджету коштів. Також позивач зазначив, що 29.12.2015 року на електронний рахунок позивача в системі електронного адміністрування ПДВ була повернута сума у розмірі 181246,82 грн. Решта митних платежів у розмірі 93468,10 грн. позивачу не повернута.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов з наведених вище підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити у задоволенні позову з викладених у запереченнях підстав (а.с.105-108). У запереченнях відповідач зазначив, що оскільки Одеська митниця ДФС під час розгляду заяви ТОВ "Колумбус Інтернейшнл" від 29.06.2016 року б/н (вхідний номер митниці 4792/10-29 від 29.06.2016 року) та надання відповіді на неї листом № 2622/10/15-70-19-01 від 26.07.2016 року, діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, не порушувала права та законні інтереси позивача, відсутні підставі для задоволення адміністративного позову ТОВ "Колумбус Інтернейшнл".

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що між ТОВ В«Колумбус ІнтернейшнлВ» (Україна, Покупець) та компанією В« The New NGC, Inc., d/b/a National Gypsum Co.В» (США, Продавець), було укладено зовнішньоекономічний контракт № 15/02 від 15 лютого 2013 року.

Згідно даного контракту Продавець виготовив та продав, а Покупець прийняв та оплатив будівельно-оздоблювальні матеріали в кількості, асортименті та вартості, згідно специфікації, яка є невід'ємною частиною контракту. Оплата товару здійснювалась в доларах США.

15.09.2015 року з метою декларування партії ввезеного товару позивач направив через програму «Електронна митниця» до Одеської митниці ДФС митну декларацію №500060001/2015/017087, у якій була зазначена митна вартість товару за основним методом - за ціною договору, на рівні 0,3276 долари США за 1 кг.

За результатами проведеного контролю митної вартості товару відповідач направив позивачу ОСОБА_1 відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500060001/2015/00305 та прийняв Рішення про коригування митної вартості товарів №500060001/2015/610167/2 від 16.09.2015 року.

16.09.2015 року декларантом подано нову митну декларацію № 500060001/2015/017201, згідно з якою митну вартість товару розраховано на рівні 1,21 долари США за 1 кг, тобто за ціною, що визначена у рішенні Одеської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року № 500060001/2015/610167/2, що призвело до додаткової сплати митних платежів на суму 274714,92 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 16.10.2015 року по справі № 815/5998/15, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.12.2015 року, визнано протиправними дії Одеської митниці ДФС щодо відмови в прийнятті митної декларації від 15.09.2015 року №500060001/2015/017087, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України; щодо самостійного визначення митної вартості імпортованих товарів за шостим методом їх оцінки; визнано протиправним та скасовано рішення Одеської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року №500060001/2015/610167/2; визнано протиправним та скасовано рішення Одеської митниці ДФС про відмову в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500060001/2015/00305.

ТОВ «КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛ» звернулося до Одеської митниці ДФС із заявою про повернення надміру сплачених митних та інших платежів на поточний рахунок на підставі скасування рішення Одеської митниці про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року №500060001/2015/6710167/2 та скасування рішення ОМ ДФС про відмову в прийнятті митної декларації.

Листом від 12 січня 2016 року за № 58/10/15-70-25-01 Одеської митниці ДФС з посиланням на касаційне оскарження судових рішень по справі № К/800/544/16, відмовлено у поверненні коштів.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України (К/800/544/16) від 26.05.2016 року постанову Одеського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2015 року залишено без змін.

29 червня 2016 року ТОВ «КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛ» звернулося до Одеської митниці ДФС із заявою про повернення надміру сплачених митних та інших платежів на поточний рахунок.

Листом від 26 липня 2016 року за № 2622/10/15-70-19-01 митницею з посиланням на відсутність Інструкції щодо дій посадових осіб у процесі повернення надміру сплачених митних платежів внаслідок скасування судами рішень про коригування митної вартості, котра не надійшла станом на 26.07.2016 року до Одеської митниці ДФС - відмовлено у поверненні коштів.

Як вбачається з листа Одеської митниці ДФС від 26 липня 2016 року за № 2622/10/15-70-19-01, завершення процедури правильності визначення митної вартості має бути здійснено з урахуванням рішення суду, а висновок про наявність надмірної сплати до бюджету податків та їх розмір зроблено за результатами та в залежності від висновків про митну вартість товарів. Такий висновок може бути зроблений шляхом проведення процедур застосування форм контролю, а саме: перевірки в порядку, визначеному статтями 345-354 Митного кодексу України.

Відповідно до змісту частин 1-4 ст.301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України. У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів орган доходів і зборів не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов'язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів. Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Якщо надмірна сплата сум митних платежів сталася внаслідок помилки з боку посадових осіб органу доходів і зборів, повернення надміру сплачених сум митних платежів здійснюється у першочерговому порядку.

Пунктом 8 вказаної статті визначено, що повернення не здійснюється якщо сума митних платежів, що підлягає поверненню, не перевищує 20 гривень та в інших випадках, встановлених Податковим кодексом України.

В свою чергу, відповідно до ст.43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. У разі повернення надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Як вбачається з наявної в матеріалах справи довідки Державної податкової інспекції у Київському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 06.09.2016 року № 17361/10/15-51-17-00-26, у позивача податковий борг відсутній.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Пунктом 1.2 Порядку розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затвердженого наказом Міністерством фінансів України, Державної митної служби України від 24.01.2006 №25/44, визначено, що надміру сплачені митні та інші платежі це сума коштів, що з різних причин внесена понад розмір, установлений законодавством.

Митне та податкове законодавство не містить переліку причин, через які може статися помилкова та/або надмірна сплата сум платежів. Оскільки визначення розміру (суми) митних платежів здійснюється шляхом дій над кількісними числовими показникам (одиницями) виміру, не виключено, що операції з ними з якихось причин можуть призвести до неправильного (хибного) розрахунку чи обчислення сум платежів. Важливо, що в основі таких дій не було умисних протиправних дій суб'єктів правовідносин, діяльність яких пов'язана із визначенням і справлянням митних платежів.

Відповідно до п.3.4. вказаного Порядку повернення платникам помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів, що зараховані на депозитні рахунки митних органів 3734, здійснюється відповідно до Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України № 618 від 20.05.2007 року.

За змістом пункту 2 Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, цей Порядок на виконання вимог статті 43 Податкового кодексу України визначає процедуру повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів.

Згідно пункту 1 розділу ІІІ Порядку повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як передоплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20 липня 2007 року № 618 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2007 року за № 1097/14364 (далі за текстом- Порядок), для повернення з Державного бюджету України митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, платником податків до загального відділу митного органу, яким здійснювалось оформлення митної декларації, подається заява довільної форми, яка підписується керівником і головним бухгалтером суб'єкта господарської діяльності або фізичною особою.

Заява може бути подана не пізніше 1095-го дня, наступного за днем зарахування коштів до Державного бюджету України.

У заяві зазначаються причини повернення коштів, реквізити банку, найменування та код за ЄДРПОУ платника податків - юридичної особи, або прізвище, ім'я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті) та напрям перерахування коштів, зокрема, для повернення платнику податків - на поточний рахунок платника податків в установі банку.

До заяви додаються: аркуші з позначенням "3/8" комплектів бланків митних декларацій форм МД-2 і МД-3 і доповнення (у разі їх оформлення) або другий аркуш оформленої посадовою особою митного органу уніфікованої митної квитанції МД-1, за якою помилково та/або надмірно сплачено митні та інші платежі; документи, що підтверджують суму помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяв про повернення надмірно сплачених митних та інших платежів, у випадках, передбачених в абзацах третьому - восьмому цього пункту.

Заява, зареєстрована в загальному відділі, після розгляду керівником (заступником керівника) митного органу разом з пакетом документів передається до відділу митних платежів митного органу (далі - Відділ) для перевірки обґрунтованості повернення заявлених сум.

Відділ перевіряє факт перерахування митних та інших платежів з відповідного рахунку до Державного бюджету України та наявність переплати.

Для підготовки висновку про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи (далі - Висновок про повернення), керівництвом Відділу за потреби ініціюється проведення перевірки в митному органі щодо правильності митного оформлення із залученням відповідних підрозділів митного органу. Керівник або заступник керівника митного органу на підставі результатів перевірки, в разі її проведення, підписує висновок про повернення, реєстр висновків про повернення та супровідний лист, адресований органу Державного казначейства України - пакет документів на повернення коштів. Пакет документів на повернення коштів передається до загального відділу для реєстрації та відправки до органу Державного казначейства України.

Відповідно до пункту 7 розділу III Порядку № 618 висновок про повернення платникам податків помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів повинен бути прийнятий митним органом не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення 20-денного строку з дня подання платниками податків заяви.

Згідно із пунктом 11 розділу III Порядку № 618 за відсутності підстав для повернення коштів у встановленому порядку митним органом готується та надсилається заявнику письмова обґрунтована відповідь.

Отже, з наведених вище норм вбачається, що платник податків у наданий законодавством строк (1095 днів) має право звернутися до контролюючого органу із заявою про повернення помилково та/або надмірно сплачених митних та інших платежів. Митний орган, в свою чергу, зобов'язаний перевірити обґрунтованість повернення заявлених сум та підготувати або висновок про повернення, або письмову обґрунтовану відповідь про відсутність підстав для повернення коштів.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем дотримано вищевказані вимоги щодо надання до митниці заяви про повернення надмірно сплачених коштів в порядку, передбаченому Порядком повернення платникам податків коштів, що обліковуються на відповідних рахунках митного органу як переплата, і митних та інших платежів, помилково та/або надмірно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами.

Вказані положення кореспондуються з п.п. 5, 7, 8 Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, №1146 від 15.12.2015 року, відповідно до яких повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку, яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

У разі якщо вказана у заяві платника сума (її частина) за даними інформаційних систем обліковується як помилково та/або надміру сплачена, орган ДФС готує:

- висновок на повернення такої суми (її частини) за формує згідно з додатком 1 до цього Порядку;

- два примірники реєстру висновків за платежами, належними державному бюджету за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку;

- три примірники реєстру висновків за платежами, належними місцевим бюдж етам та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевим бюджетами, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

На підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку (п. 11 Порядку взаємодії територіальних органів Міністерства доходів і зборів України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань).

Відповідно до п.11 вищевказаного Порядку, на підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у визначеному законодавством порядку.

З вищезазначених норм законодавства вбачається, що підставою для повернення органом казначейства платникам податків надміру сплачених сум є висновок митного органу про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів.

Окрім того, згідно з ч.2 ст.45 Бюджетного кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, веде бухгалтерський облік усіх надходжень Державного бюджету України та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.

У разі, якщо після сплати декларантом податків і зборів (обов'язкових платежів) згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, буде прийнято рішення про застосування митної вартості, заявленої декларантом, сума надмірно сплачених податків і зборів (обов'язкових платежів) повертається декларанту у порядку, передбаченому Порядком повернення та Порядком взаємодії, на підставі його заяви та у місячний термін з дня прийняття висновку митного органу, що здійснював оформлення митної декларації, про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмірно зарахованих до бюджету митних та інших платежів, контроль за справлянням яких покладається на митні органи.

Аналогічний висновок міститься в постановах Верховного Суду України від 25 листопада 2014 року (справа № 21-207а14), від 24 березня 2015 року (справа № 21-3а15), від 16 лютого 2016 року (справа № 21-343а14), від 15 квітня 2014 року (справа № 21-29а14), від 12 листопада 2014 року (справи №№ 21-268а14, 21-391а14), від 25 листопада 2014 року (справа № 21-338а14) та в силу вимог статті 244-2 КАС України має бути врахований судами при постановленні судових рішень для забезпечення єдності судової практики.

Відповідно до вимог ч.1 ст.244-2 КАС України, висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.

Висновок щодо застосування норм права, викладений у постанові Верховного Суду України, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм права. Суд має право відступити від правової позиції, викладеної у висновках Верховного Суду України, з одночасним наведенням відповідних мотивів.

Тому відповідно до ч.1 ст.244-2 КАС України суд враховує висновки Верховного Суду України у вищеперелічених справах.

Судом також встановлено, що 29.12.2015 року на елкектронний рахунок ТОВ В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» в системі електронного адміністрування ПДВ була повернута сума в розмірі 181246,82 грн., що підтверджується витягом в розрізі операцій з Системи електронного адміністрування ПДВ № 1869372 від 29.12.2015 року.

При цьому, на момент розгляду даної справи Одеською митницею ДФС висновок до Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області щодо надмірно сплачених сум ввізного мита - 52829,80 грн. та імпортного збору - 40638,30 грн., які підлягають поверненню з бюджету на користь позивача, не подано.

Таким чином, незважаючи на наявність судового рішення, яке набрало законної сили, та яким скасовано рішення про коригування митної вартості товарів від 16.09.2015 року №500060001/2015/610167/2 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №500060001/2015/00305, Одеська митниця ДФС не виконала процедурних обов'язків щодо алгоритму дій, покладених на неї зазначеними вище Порядком повернення та Порядком взаємодії та безпідставно відмовила у задоволенні заяви ТОВ В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» про повернення надмірно сплачених ввізного мита та імпортного збору в загальній сумі 93468,10 грн.

Відмовляючи у поверненні позивачу надмірно сплаченого платежу, митний орган фактично позбавляє позивача права користування та розпорядження своєю власністю, що фактично є втручанням публічних органів державної влади у майнові права позивача.

Відповідно до статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Стаття 1 Першого протоколу, яка спрямована на захист особи від будь-якого посягання держави на право володіння своїм майном, також зобов'язує державу вживати деякі необхідні заходи, спрямовані на захист права власності.

Втручання у майнові права є незаконним, з огляду на цілі статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Таким чином, кошти, які підлягають поверненню позивачу, за наявності відповідного судового рішення, яке набрало законної сили, довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів, заяви позивача, Товариству з обмеженою відповідальністю В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» безпідставно не сплачені.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.94 КАС України суд присуджує всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 6-9, 11, 69, 71, 86, 94, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» - задовольнити повністю.

Визнати протиправним рішення Одеської митниці ДФС, оформлене листом № 2622/10/15-70-19-01 від 26.07.2016 року, щодо відмови в поверненні платнику податків ТОВ В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» митних платежів.

Зобов'язати Одеську митницю ДФС оформити та направити до органу Державної казначейської служби України висновок про повернення з Державного бюджету коштів, надмірно сплачених до бюджету ТОВ В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» у розмірі 93468,10 грн.

Стягнути судові витрати у сумі 1402,02 грн. (одна тисяча чотириста дві гривні 02 копійки) з Одеської митниці ДФС (код ЄДРПОУ 39441717) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю В«КОЛУМБУС ІНТЕРНЕЙШНЛВ» (код ЄДРПОУ 38352574).

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови суду виготовлено 31.10.2016 року.

Суддя: В.В.Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2016
Оприлюднено03.11.2016
Номер документу62368551
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4568/16

Ухвала від 12.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 21.11.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 31.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 17.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 29.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 12.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні