Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2016 року Справа № П/811/1300/16
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (надалі - відповідач) про визнання неправомірною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом і просить:
1) визнати неправомірною бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви від 12.09.2016 р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду;
2) зобов'язати відповідача затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду позивачу, строком на 49 років.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що виконавши всі передбачені законодавством вимоги щодо розроблення та погодження проекту землеустрою щодо відведення в оренду терміном на 49 років для ведення фермерського господарства земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, ним 11.08.2016 року подано до Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області заяву про затвердження проекту землеустрою. Листом від 30.08.2016 року № М-14014/0-7887/0/6-16 відповідачем було повідомило, що відповідно до листа Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, керівникам головних управлінь Держгеокадастру в областях, місті Києві рекомендовано утриматись від укладення договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на без конкурентних засадах строком більше 7 років та встановлення розміру орендної плати на рівні менше 8 % від нормативної грошової оцінки, враховуючи зазначене запропоновано висловити позицію щодо погодження чи заперечення щодо встановлення іншого строку та орендної плати. Також, відповідачем відмовлено у затвердженні проекту у вказаному варіанті орендної плати та строку дії.
02.09.2016 року до Головного управлінні Держгеокадастру в Кіровоградській області подано заяву, в якій позивач повторно просив затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, та надання в оренду терміном на 7 (сім) років зі встановленням орендної плати на рівні 8 %. Проте, 08.09.2016 р. Головне управління Держгеокадастру в Кіровоградській області своїм листом №32-11-0.31-12769/2-16 повідомило, що у поданому на затвердження проекті землеустрою встановлено відсутність передбачених ст.50 ЗУ "Про землеустрій" документів, а також до проекту не було долучено документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві у відповідності до ст.118 ЗК України, а також розпорядження РДА не завірено у відповідності до вимог Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади. Враховуючи зазначене, відповідачем повторно відмовлено у затвердженні проекту землеустрою.
Однак, на думку позивача, оскільки ним виконано передбачені законодавством умови, необхідні для затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у користування, відповідач свідомо ухиляється від проведення передбаченого Законом порядку затвердження проекту землеустрою, тобто здійснює повне ігнорування норм діючого законодавства, що й стало підставою звернення до суду з даним позовом.
Представник позивача у судовому засіданні 28.10.2016 р. позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити з підстав, зазначених в позові. Також, представником подано клопотання про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження (а.с.130).
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити у їх задоволенні. З поданих заперечень зазначив, що 30.08.2016 листом №М-14014/0-7887/0/6-16 управління за результатами розгляду заяви позивача щодо затвердження проекту землеустрою повідомило про необхідність збільшення орендної плати та зменшення строку до семи років. 08.09.2016 року листом №32-11-0.31-12769/2-16 Головне управління повідомило позивача про підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 22,9406 га (15,7504 га та 7,1902 га) для ведення фермерського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області. 30.09.2016 року листом №М-15 601/0-9213/0/6-16 повідомило позивача про підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою. 05.10.2016 року в автоматизованій системі діловодства ДокПроф 2.00 Головного управління зареєстровано заяву позивача про затвердження проекту землеустрою, тому позовні вимоги є необгрунтованими (а.с.97-98).
Щодо подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження представник відповідача не заперечував (а.с.130).
Згідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
При цьому, за приписами ч. 6 статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Заслухавши думку представників сторін, на підставі усної ухвали, прийнятої у судовому засіданні та занесеної до журналу судового засідання, суд дійшов висновку про подальший розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні в справі матеріали, заслухавши пояснення представників та всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до частини 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в тому числі: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що 19.04.2012 року позивач звернувся із заявою до Маловисківської районної державної адміністрації про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду, терміном на 49 років, для ведення фермерського господарства земельної ділянки, загальною площею 109,90 га, що знаходиться на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області (а.с.8).
Розпорядженням Голови Маловисківської районної державної адміністрації "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земель в оренду для ведення фермерського господарства" від 24.05.2012 р. №409-р надано згоду позивачу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земель с/г призначення державної власності (землі резерву) в оренду на території Хмелівської сільської ради терміном на 49 років загальною площею 109,90 га, в тому числі рілля 8,00 га, багаторічні насадження 68,10 га, пасовища 21,00 га, під господарськими шляхами і прогонами 12,80 га для ведення фермерського господарства з орендно платою в розмірі 4,0 % від нормативної грошової оцінки земель з урахуванням індексу інфляції (а.с.26).
Розпорядженням Голови Маловисківської районної державної адміністрації "Про внесенні змін до розпорядження Голови Маловисківської районної державної адміністрації від 24.05.2012 року № 409-р" від 04.08.2016 р. №264-р, до розпорядження №409-р внесено зміни, а саме: слова та цифри "загальною площею 109,90 га, в тому числі рілля 8,00 га, багаторічні насадження 68,10 га, пасовища 21,00 га, під господарськими шляхами і прогонами 12,80 га" було замінено словами та цифрами "загальною площею 22,9406 га, в тому числі багаторічні насадження 15,7504 га, пасовища 7,1902 га" (а.с.28).
Згідно довідки Маловисківської районної державної адміністрації від 08.08.2016 р. № 01-27/18/1 райдержадміністрація повідомила, що розпорядження від 24.05.2012 року за № 409-р не скасоване та не втратило чинність (а.с.27).
На виконання вимог Закону та розпорядження від 24.05.2012 р. №409-р (зі змінами від 04.09.2016 р.) позивач уклав з ПП "Громадський земельний центр" договір про розроблення проекту землеустрою щодо відведення йому в оренду терміном на 49 років для ведення фермерського господарства земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, в т.ч. по угіддях - багаторічні насадження 15,7504 га, пасовища 7,1902 га, із земель держави власності сільськогосподарського призначення, для ведення фермерського господарства, що розташована на території Хмелівської сільради Маловисківського району (за межами населеного пункту).
В подальшому, розроблено проект землеустрою щодо відведення в оренду терміном на 49 років позивачу для ведення фермерського господарства земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, у т.ч. по угіддях: багаторічні насадження - 15,7504 га, пасовища - 7,1902 га, із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області (за межами населеного пункту) (а.с.19-75).
Висновком про погодження проекту землеустрою від 19.08.2016 року № 169/41-наданого Відділом Держгеокадастру у Маловисківському районі Кіровоградської області погоджено проект землеустрою та не заперечується проти відведення позивачу земельних ділянок (а.с.72).
Згідно витягу з ДЗК про земельну ділянку від 31.08.2016 р. за №НВ-3503081862016 дана земельна ділянка розміром 7,1902 га сформована і зареєстрована в ДЗК, земельній ділянці присвоєно кадастровий номер: 3523186800:02:000:1423 згідно проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою від 10.10.2013 р. (а.с.11-15).
Згідно витягу з ДЗК про земельну ділянку від 31.08.2016 р. за №НВ-3503081792016 дана земельна ділянка розміром15,7504га сформована і зареєстрована в ДЗК, земельній ділянці присвоєно кадастровий номер: 3523186800:02:000:1436 згідно проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою від 10.10.2013 р. (а.с.16-18).
11.08.2016 р. позивачем було подано до Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області заяву про вирішення питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення йому земельної ділянки, загальною площею 22,9406 га, що розташована на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту для ведення фермерського господарства та надати в оренду терміном на 49 (сорок дев'ять) років вищезазначену земельну ділянку (а.с.76).
30.08.2016 р. Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області розглянувши заяву від 11.08.2016 р. листом від 30.08.2016 р. №М-14014/0-7887/0/6-16 повідомило позивача, що відповідно до листа Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, керівникам головних управлінь Держгеокадастру в областях, місті Києві рекомендовано утриматись від укладення договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на безконкурентних засадах строком більше 7 років та встановлення розміру орендної плати на рівні менше 8 % від нормативної грошової оцінки. Враховуючи зазначене Головне управління запропонувало висловити позицію щодо погодження чи заперечення щодо встановлення іншого строку та орендної плати, та відповідно відмовило у затвердженні проекту у вказаному варіанті орендної плати та строку дії (а.с.77).
При цьому, будь-яких порушень або невідповідностей вимогами чинного законодавства поданого на затвердження проекту землеустрою Головне управління Держгеокадастру в Кіровоградській області у листі від 30.08.2016 р. №М-14014/0-7887/0/6-16 не вказало.
01.09.2016 р. позивачем було подано до Головного управлінні Держгеокадастру у Кіровоградській області заяву про вирішення питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення йому земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, що розташовані на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області, за межами населеного пункту для ведення фермерського господарства та наданні в оренду терміном на 7 (сім) років зі встановленням орендної плати на рівні 8 % від нормативної грошової оцінки (а.с.79).
08.09.2016 р. Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області розглянувши заяву від 01.09.2016 р. листом від 08.09.2016 р. №32-11-0.31-12769/2-16 повідомило позивача, що відповідно до поданого на затвердження проекті землеустрою встановлено відсутність передбачених ст.50 Закону України "Про землеустрій" документів, а також до проекту не долучено документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві у відповідності до ст.188 Земельного кодексу України. Також, кадастровий план земельної ділянки привести у відповідність до ст.34 Закону України "Про Державний земельний кадастр". Крім того, розпорядження Маловисківської РДА не завірено у відповідності до вимог Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, ОСОБА_2 АРК, місцевих органах виконавчої влади. Враховуючи зазначене, Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області не знайшло підстав для задоволення заяви позивача (а.с.79).
Отже, з даного листа встановлено вже інші підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою.
12.09.2016 р. позивач повторно подав до Головного управлінні Держгеокадастру у Кіровоградській області заяву про вирішення питання про затвердження проекту землеустрою (а.с.80).
Як зазначив позивач, на день подання позовної заяви відповідь на заяву не надходила.
В ході судового розгляду справи встановлено, що 30.09.2016 Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області розглянувши заяву від 12.09.2016 р. листом від 30.09.2016 р. №М-15601/0-9213/0/6-16 повідомило позивача, що проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства має розбіжності в частині складу угідь земельних ділянок, а саме в розробленому проекті із землеустрою-склад угідь пасовища та багаторічні насадження та у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку - склад угідь рілля та сади. Відтак, Головне управління знову не знайшло підстав для задоволення заяви позивача (а.с.102).
Таким чином, з вищевказаного вбачається, що у кожному із листів відповідач посилався на різні обставини для відмовити позивачу у затвердженні проекту землеустрою.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно абз.1-2 ч.1 ст.123 Земельного кодексу України (далі ЗК України) надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Абзацами 3-4 ч.1 ст.123 ЗК України передбачено, що надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.
При цьому, земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування (абз.5 ч.1 ст. 123 ЗК України).
Абзацом 1 ч.2 даної статті Кодексу визначено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно вимог абз.1 ч.3 ст. 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відповідно до абз.4 ч.3 статті 123 ЗК України, умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом МіністрівУкраїни.
Згідно з ч. 4 вказаної статті проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Проаналізувавши вищевказані правові положення, суд зазначає, що статтею 123 ЗК України чітко визначено саму процедуру надання земельних ділянок у користування. Зокрема, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення повинна звернутися з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного суб'єкта владних повноважень, визначеного ст. 122 цього Кодексу. В свою чергу, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за результатом розгляду такого клопотання надає особі дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або відмовляє у його наданні.
Як встановлено судом, з метою отримання в оренду земельної ділянки для ведення фермерського господарства позивачу розпорядженням Голови Маловисківської районної державної адміністрації "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земель в оренду для ведення фермерського господарства" від 24.05.2012 р. №409-р (зі змінами, внесеними розпорядженням №264-р від 04.08.2016 р.) надано згоду на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земель сільськогосподарського призначення державної власності (землі резерву) терміном на 49 р. на території Хмелівської сільської ради загальною площею загальною площею 22,9406 га, в тому числі багаторічні насадження 15,7504 га, пасовища 7,1902 га, для ведення фермерського господарства з орендною платою в розмірі 4,0 % від нормативної грошової оцінки земель з урахуванням індексу інфляції.
В подальшому, ПП "Громадський земельний центр" на замовлення позивача розроблено проект землеустрою щодо відведення в оренду терміном на 49 років для ведення фермерського господарства земельної ділянки загальною площею 22,9406 га, у т.ч. по угіддях: багаторічні насадження - 15,7504 га, пасовища - 7,1902 га, із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Хмелівської сільської ради Маловисківського району Кіровоградської області (за межами населеного пункту).
Позивач погодився з позицією відповідача та: 1) зменшив термін оренди земельної ділянки із 49 до 7 років, збільшив орендну плату з 4 % до 8 % від нормативної грошової оцінки (а.с.78, 80).
У відповідності до вимог ч. 6 ст. 123 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
При цьому, згідно ч.10 ст.123 ЗК України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Згідно ч.13 даної статті ЗК України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Частиною 6 статті 186-1 ЗК України передбачено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
При цьому, відповідно до абз.1-2 ч.8 ст. 186-1 ЗК України, у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій-третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.
Висновком про погодження проекту землеустрою від 19.08.2016 року № 169/41-наданого Відділом Держгеокадастру у Маловисківському районі Кіровоградської області погоджено проект землеустрою та не заперечується проти відведення позивачу земельних ділянок (а.с.72).
Однак, як встановлено матеріалами справи, позивачем неодноразово подавався на затвердження відповідачу проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки. При цьому, відмовляючи у його затвердженні відповідач кожного разу вказував на нові невідповідності документації вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Положеннями статті 50 Закону України "Про землеустрій", визначено перелік складових проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Так проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають:
- завдання на розроблення проекту землеустрою;
- пояснювальну записку;
- копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності);
- рішення Верховної ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом);
- письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду;
- довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;
- матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);
- відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
- копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва III - V категорії складності, які розташовані на земельній ділянці;
- розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом);
- розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом);
- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);
- акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);
- перелік обмежень у використанні земельних ділянок;
- викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);
- кадастровий план земельної ділянки;
- матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки);
- матеріали погодження проекту землеустрою.
Як вбачається з матеріалів справи, у проекті землеустрою позивач надав всі передбачувані вище документи. Отже, проект землеустрою позивача відповідає ст.50 Закону України "Про землеустрій".
Разом з тим, згідно до ч. 7 ст. 186-1 Земельного кодексу України органам, зазначеним у частинах першій - третій цієї статті, при погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не включені до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до статті 50 Закону України "Про землеустрій".
Відтак, на підставі вищевказаного суд дійшов висновку, що доводи відповідача про неможливість затвердження поданого позивачем проекту землеустрою не заслуговують на увагу.
Відповідно до вимог частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідач порушив строки, встановлені ч.6 ст.123 ЗК України, розгляду заяви позивача про затвердження проекту землеустрою від 12.09.2016 року (отримано заяву 12.09.2016 р., відповідь надана 30.09.2016 р.) (а.с.102-103). Також, відповідач діяв непослідовно та необґрунтовано, тричі відмовляючи позивачу у затвердженні погодженого проекту із землеустрою з різних причин не звертаючи увагу на те, що позивачем зменшено термін оренди землі до 7 років та збільшено орендну плату до 8 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Отже, з урахуванням тих обставин, що позивач виготовив та погодив проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, суд вважає, що правильним способом захисту порушеного права позивача буде зобов'язання відповідача затвердити проект землеустрою.
Згідно ч.1 статті 94 КАС України суд присуджує на користь позивача всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1102,40 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 71-72, 86, 94, 158-163, 254, 267 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити частково.
Визнати неправомірними дії Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області щодо порушення строку розгляду заяви ОСОБА_1 від 12 вересня 2016 року (№М-15601/0/5-16 від 12.09.2016 року).
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, з урахуванням заяв ОСОБА_1 від 01.09.2016 р. та 12.09.2016 р., затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ОСОБА_1, загальною площею 22,9406 га, в тому числі: 15,7504 га багаторічні насадження, 7,1902 га пасовища, на території Хмелівської сільської ради Маловисківського районі Кіровоградської області для ведення фермерського господарства терміном на 7 (сім) років з орендною платою на рівні 8,0 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Присудити ОСОБА_1, код: НОМЕР_1, з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області судовий збір у розмірі 1102 (одна тисяча сто дві) грн. 40 коп..
Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_4
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2016 |
Оприлюднено | 03.11.2016 |
Номер документу | 62368621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні