Постанова
від 27.10.2016 по справі 808/2405/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 жовтня 2016 року 12год.52хв.Справа № 808/2405/16 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Дуляницької С.М., за участю секретаря судового засідання Філоненко Ю.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник ОСОБА_1,

відповідача 1: представник не прибув,

відповідача 2: представник ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Житлово-будівельного кооперативу №44 "Весна"

до Державного реєстратора Реєстраційної служби Якимівського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_3 (далі - відповідач 1), Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі - відповідач 2)

про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Житлово-будівельного кооперативу № 44 "Весна" (далі іменується - позивач або ЖБК № 44 "Весна") до Державного реєстратора Реєстраційної служби Якимівського районного управління юстиції Запорізької області ОСОБА_3 (далі - відповідач 1), Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області (далі - відповідач 2), в якому позивач просить:

- визнати протиправними (незаконними) дії відповідача 1 по внесенню змін до відомостей про юридичну особу ЖБК № 44 "Весна" ЄДРПОУ 20528855, що не пов'язані зі змінами до установчих документів № 11011070007002344 від 03.08.2015 року;

- зобов'язати відповідача 2 скасувати реєстраційний запис № 11011070007002344 від 03.08.2015 року про внесення змін до відомостей про юридичну особу ЖБК № 44 "Весна" ЄДРПОУ 20528855, що не пов'язані зі змінами до установчих документів (а.с.74-77).

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що вчинені 03.08.2015 відповідачем дії по внесенню змін до відомостей про юридичну особу щодо керівника ЖБК № 44 "Весна" є протиправними, а самі зміни підлягають скасуванню, оскільки реєстраційні дії проведено на підставі документів, що не відповідають встановленим вимогам, а зокрема протоколу правління від 14.07.2015, який складений російською мовою, хоча для внесення таких змін необхідний протокол загальних зборів, складений українською мовою. Крім того, відповідачем не було зроблено сканування копій поданих для реєстрації документів. Представник позивача просить позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач 1 в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача 2 вважає, що підстави для скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців змін у відомостях про ЖБК № 44 "Весна" відсутні.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Житлово-будівельний кооператив № 44 "Весна" пройшов процедуру державної реєстрації, а відтак набув правового статусу суб'єкта господарювання.

03.08.2015 відповідачем 1 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 11011070006002344 про зміни до відомостей про юридичну особу ЖБК № 44 "Весна", зміна керівника юридичної особи, відповідно до яких керівником ЖБК № 44 "Весна" зазначена ОСОБА_4

22.06.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис № 11011070007002344 про зміни до відомостей про юридичну особу ЖБК № 44 "Весна", зміна керівника юридичної особи, відповідно до яких керівником ЖБК № 44 "Весна" зазначена ОСОБА_1

Позивач не погоджується з діями відповідача 1 по внесенню запису 03.08.2015, тобто запису про попереднього керівника юридичної особи.

Розглядаючи вказану справу судом встановлено, що відповідно до п. 42 Статуту ЖБК № 44 "Весна", правління вибирає зі свого складу керівника та його заступника (а.с.53).

14.07.2015 проведено засідання правління ЖБК № 44 "Весна", на якому керівником юридичної особи обрано ОСОБА_4 (а.с.8, 66).

03.08.2015 до відповідача 1 звернулася ОСОБА_4 з пакетом документів, необхідних для проведення реєстраційної дії "зміна керівника", що підтверджується описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" (а.с.63-65, 98-102).

Згідно вказаного опису, заявником ОСОБА_4 були надані наступні документи: Реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осію-підприємців; Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (Примірник оригіналу).

03.08.2015 відповідачем 1 внесені зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме: змінено керівника юридичної особи на ОСОБА_4

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб'єктом владних повноважень в основу спірного рішення (вчиненої дії), на відповідність вимогам частини третьої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд зазначає наступне.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" № 755-IV (тут і надалі - в редакції, чинній на дату внесення запису, далі по тексту постанови - Закон України №755-IV).

Згідно статті 19 Закону України №755-IV, у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.

Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо:

документи подані не за місцем проведення державної реєстрації;

документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону;

документи подані не у повному обсязі;

документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

У разі якщо державному реєстратору надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій, яке набрало законної сили, державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Як вбачається з копій реєстраційної справи, пакет документів, необхідних для проведення реєстраційної дії "зміна керівника", отриманий від ОСОБА_4, поданий у повному обсязі та повністю відповідав вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 Закону України №755-IV.

Щодо покликання позивача на те, що для проведення реєстраційної дії надано протокол правління, а не протокол загальних зборів, суд зазначає, що чинний на час проведення реєстраційної дії статут ЖБК № 44 "Весна" передбачав, що керівник обирається правлінням. Не відповідність положень статуту ЖБК № 44 "Весна" вимогам Закону України "Про кооперацію" не може бути підставою для визнання дій відповідача 1 протиправними.

Щодо покликання позивача на те, що протокол правління складений не державною мовою, суд зазначає, що відповідно до Рішення Запорізької обласної ради від 16.08.2012 № 2, на території Запорізької області застосовуються заходи, передбачені Законом України "Про засади державної мовної політики", спрямовані на використання російської мови як регіональної.

Стаття 18 Закону України "Про засади державної мовної політики" передбачає, що в економічній і соціальній діяльності об'єднань громадян, приватних підприємств, установ та організацій, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб вільно використовуються державна мова, регіональні мови або мови меншин, інші мови. У внутрішніх правилах підприємств, установ та організацій будь-якої форми власності забороняється прийняття будь-яких положень, що виключають або обмежують у спілкуванні співробітників використання державної мови, російської, інших регіональних мов або мови меншин. В роботі підприємств можуть використовуватися й інші мови.

Щодо покликання позивача на те, що при внесенні змін до відомостей про юридичну особу, які вносилися 22.06.2016, державним реєстратором не було прийнято протокол російською мовою, а тому неправомірними є дії відповідача 1, суд зазначає, що дії чи рішення одного державного реєстратора не можуть свідчити про протиправність дій чи рішень іншого державного реєстратора. Відмова у проведенні державної реєстрації, датована 29.04.2016 (а.с.103), не є предметом розгляду даної справи.

Щодо покликань позивача на те, що державним реєстратором не виготовлена електронна копія з документів, поданих для проведення державної реєстрації на паперових носіях, суд зазначає, що таке не свідчить про протиправність внесеного запису про вчинення реєстраційної дії, а може лише свідчити про неналежне виконання державним реєстратором покладених на нього обов'язків.

Подані документи містили всі необхідні реквізити, отже підстав вважати їх недійсними у державного реєстратора не було.

Оскільки державним реєстратором не було виявлено підстав для залишення без розгляду документів, поданих для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, 03.08.2015 відповідачем 1 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 11011070006002344 про зміну керівника юридичної особи.

Суд критично ставиться до тверджень позивача про те, що оскільки особи, підписи яких містяться у протоколі засідання Правління від 14.07.2015, заперечують свою участь в такому засіданні, то внесений запис на підставі цього протоколу є незаконним, а дії державного реєстратора щодо внесення відомостей про керівника ЖБК № 44 "Весна" - ОСОБА_4 - протиправними, з огляду на наступне.

Згідно з частиною третьою статті 8 Закону України №755-IV, установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Статтею 6 Закону України №755-IV передбачені дії, які проводить державний реєстратор, а саме: проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; передає органам державної статистики (далі - органи статистики), доходів і зборів, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб; формує та веде реєстраційні справи (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 цього Закону); надає відомості з Єдиного державного реєстру в порядку та обсязі, встановлених цим Законом; проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб - підприємців; проводить державну реєстрацію припинення юридичних осіб та державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичними особами - підприємцями; звертається до суду із заявою про зміну мети установи у встановленому законом порядку; здійснює оформлення, видачу та засвідчення юридичним особам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду; здійснює облік одержаного ним від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту одержання електронного документа, проводить необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим Законом, та надсилає заявнику відповідний документ у вигляді електронного документа і на паперовому носії. У разі наявності підстави для відмови у проведенні державної реєстрації заявникові надсилається відповідне повідомлення в електронній формі; повідомляє правоохоронні органи щодо порушення визначеного законом строку для подання відповідними посадовими особами юридичної особи державному реєстраторові рішень щодо припинення юридичної особи; проводить у випадках, передбачених цим Законом, спрощену процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Таким чином, надання правової оцінки поданим документам не відноситься до компетенції державного реєстратора.

Відповідно до пункту 4 статті 53 Закону України №755-IV, особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, які подаються державному реєстратору, завідомо неправдивих відомостей, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

З огляду на викладене, вбачається, що відповідальність за подання недостовірних даних до державного реєстратора несе особа, яка подала такі дані.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що державний реєстратор 03.08.2015 вносячи зміни до відомостей про керівника ЖБК № 44 "Весна" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, діяв відповідно до вимог діючого законодавства.

З огляду на викладене вище, адміністративний позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню у повному обсязі.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя С.М.Дуляницька

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.10.2016
Оприлюднено08.11.2016
Номер документу62453657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2405/16

Постанова від 27.10.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Постанова від 27.10.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Дуляницька Світлана Мефодіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні