Справа № 815/5223/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2016 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л. І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання надати інформацію, - ВСТАНОВИВ:
До суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення про визнання протиправною бездіяльності Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення, що полягає у залишенні без розгляду запиту позивача від 05.08.2016 року та зобов'язання відповідача надати ОСОБА_1 запитувану інформацію, а саме: перелік наборів даних, що оприлюднюються Відділом поліції охорони об'єктів стратегічного значення у формі відкритих даних.
Позивач в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без його участі. Позовні вимоги обґрунтовані бездіяльністю відповідача, яка полягає у не розгляді запиту позивача від 05.08.2016 року на отримання публічної інформації, яку відповідач зобов'язаний надавати у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно. На адресу суду надійшов лист Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення №401/43/49/01-2016 від 25.10.2016 року, в якому відповідач зазначає, що запит на інформацію має містити загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит та просить заявника чітко сформулювати запитувану інформацію.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України суд має право розглянути справу у письмовому провадженні, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду та за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені приписи КАС України, не прибуття в судове засідання позивача, представника відповідача, відсутність клопотань про допит свідків, експертів, суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вивчивши позовну заяву та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
ОСОБА_1 05 серпня 2016 року звернувся на адресу Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення із інформаційним запитом на отримання публічної інформації щодо переліків наборів даних, які оприлюднюються відповідачем у формі відкритих даних, де оприлюднюються такі дані та з якою періодичністю оновлюються (аркуш справи 6).
За результатами розгляду запиту Відділом поліції охорони об'єктів стратегічного значення 15.08.2016 року зареєстрована відповідь №341/43/49/01-2016, яка отримана позивачем та в якій зазначено, що відповідно до ст. 2 Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, запит на інформацію щодо надання переліку наборів даних що оприлюднюється буде розглянутий в порядку, встановленому Законом України «Про звернення громадян» (аркуш справи 7).
Зазначені обставини стали підставою для звернення позивача до суду з вимогами про визнання такої бездіяльності щодо відмови у розгляді запиту на публічну інформацію протиправною та зобов'язання відповідача надати запитувану інформацію.
Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання.
Отже, Відділ поліції охорони об'єктів стратегічного значення є розпорядником інформації, запитуваної позивачем у інформаційному запиті від 05.08.2016 року.
На адресу суду надійшов лист Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення від 25.10.2016 року №401/43/49/01-2016, з якого вбачається, що запит на інформацію має містити загальний опис інформації, або вид, назву, реквізит чи зміст документа, щодо якого зроблено інформацію та прохання заявника чітко сформулювати запитувану інформацію (аркуш справи 16-17).
Відповідно до ст. 1, 5 Закону України «Про інформацію» інформація - це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Відповідно до ст. 1, 2, 3 Закон України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Метою даного Закону є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.
Відповідно до ст. 5 Закон України «Про доступ до публічної інформації», доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.
Згідно із п. 6 ч. 1 ст. 14, ч. 4 ст. 19 Закон України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Письмовий запит подається в довільній формі.
Відповідно до ч. 4 ст. 10-1 Закон України «Про доступ до публічної інформації», перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов'язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом.
Згідно із п. 3-5 «Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», затвердженого 21.10.2015 року Постановою КМУ №835, розпорядники інформації згідно з цим Положенням оприлюднюють у формі відкритих даних набір даних, визначений у переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, згідно з додатком, а також будь-які інші наявні дані, що відповідають визначенню публічної інформації у формі відкритих даних.
Набори даних оприлюднюються та регулярно оновлюються розпорядником інформації на його офіційному веб-сайті та на його веб-сторінці на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Для забезпечення доступу до публічної інформації розпорядник інформації може здійснювати оприлюднення наборів даних, які не включені до переліку, якщо інше не передбачено Законом України «Про доступ до публічної інформації», у разі високого суспільного інтересу до таких даних (високої частоти їх запитування; за результатами опитування громадської думки; наявності інших обставин).
Перелік форматів, які використовуються для оприлюднення переліку наборів даних, зазначений у п. 9 вищезазначеного Положення, а перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних усіма розпорядниками інформації наведений у додатку до цього Положення.
З системного аналізу наведених норм вбачається, що переліки (реєстри) наборів даних оприлюднюються розпорядником інформації у формі відкритих даних та, відповідно, самі по собі, відносяться до виду публічної інформації.
Таким чином, суд вважає безпідставними посилання відповідача на те, що позивачем не було надано загального опису інформації або виду, назви, реквізитів чи змісту документа, оскільки перелік наборів даних фактично являється видом інформації і не може мати іншу назву, ніж ту, що зазначена у вищевказаному Положенні, та яку зазначив позивач у запиті.
Як встановлено судом, запит позивача від 05 жовтня 2016 року містить всі необхідні реквізити, визначені нормами ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
З огляду на викладене, не надання інформації на запит позивача від 05.08.2016 року є протиправною бездіяльністю відповідача, а тому відповідач має бути зобов'язаний судом надати публічну інформацію на цей запит.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно із ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати розподіляються відповідно до вимог ст. 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення про визнання протиправною бездіяльності Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення, що полягає у залишенні без розгляду запиту позивача від 05.08.2016 року та зобов'язання відповідача надати ОСОБА_1 запитувану інформацію, а саме: перелік наборів даних, що оприлюднюються Відділом поліції охорони об'єктів стратегічного значення у формі відкритих даних - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення, що полягає у залишенні без розгляду запиту ОСОБА_1 від 05.08.2016 року .
Зобов'язати Відділ поліції охорони об'єктів стратегічного значення надати ОСОБА_1 запитувану інформацію, а саме: перелік наборів даних, що оприлюднюються Відділом поліції охорони об'єктів стратегічного значення у формі відкритих даних.
Стягнути з Відділу поліції охорони об'єктів стратегічного значення (код ЄДРПОУ 40110608) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) грн. 20 коп.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Л.І. Свида
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2016 |
Оприлюднено | 08.11.2016 |
Номер документу | 62471682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні