Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
31 жовтня 2016 р. Справа № 820/5216/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Нуруллаєва І.С.,
при секретарі судового засідання - Король Д.О.,
за участю: представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області ОСОБА_3 про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_2, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області ОСОБА_3, в якому просить суд:
- скасувати рішення №РВ-6300653642016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яке прийняте Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_3;
- зобов'язати Державного кадастрового реєстратора внести відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку, розташовану за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6, площею 0,3 га, шляхом державної реєстрації зазначеної земельної ділянки відповідно до проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення розташованої за межами населених пунктів Роганської селищної ради на території Харківського району Харківської області.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що рішення №РВ-6300653642016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача, Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, у судове засідання не прибув, був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Згідно наданих до суду письмових заперечень вказав про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову, оскільки відповідач діяв у відповідності до діючого законодавства України.
Представник відповідача, Державний кадастровий реєстратор Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області ОСОБА_3, у судове засідання не прибув, був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав.
Судом встановлено, що між ПП «АГРОСЕРВІС» (в якості продавця) та ОСОБА_2 (в якості покупця) 09.04.2015 року укладено договір купівлі-продажу (зареєстровано в реєстрі за №921) (а.с.15-16).
Відповідно до п. 1.1 договору ПП «АГРОСЕРВІС» передає, а ОСОБА_2 приймає у власність одну другу частку нежитлової будівлі, будівлю молочно-доїльного блоку загальною площею 713,90 кв. м., що знаходяться за адресою: Харківська область. Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6 і зобов'язується сплатити за неї обговорену грошову суму.
В ході розгляду справи судом встановлено, що такий же договір було укладено з ОСОБА_4, відповідно до якого ПП «АГРОСЕРВІС» передало, а ОСОБА_4 прийняв у власність одну другу частку нежитлової будівлі, будівлі молочно-доїльного блоку загальною площею 713,90 кв. м., що знаходяться за адресою: Харківська область. Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6.
Та як вбачається з матеріалів справи 16.07.2015 року ОСОБА_4 згідно договору дарування передав, а ОСОБА_2 прийняв у дар, належну ОСОБА_4 одну другу частку нежитлової будівлі, будівлю молочно-доїльного блоку загальною площею 713,90 кв. м., що знаходяться за адресою: Харківська область. Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6(а.с.18).
На підставі п. 6 ст. 118 Земельного кодексу України позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 0,3 га, яка розташована на території Роганської селищної ради Харківського району Харківської області, для подальшої передачі у власність(а.с.29).
Наказом в.о начальника Головного управління від 02.10.2015 року №2267-СГ надано ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, розташованої за межами населених пунктів Роганської селищної ради на території Харківського району Харківської області(а.с.30).
У зв'язку з чим позивачем замовлено у ПП «Регіонземпроект» проект землеустрою.
За результатами виготовленого проекту Управлінням Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області 09.12.2015 року погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки(а.с.40).
Також проект землеустрою погоджено Відділом містобудування та архітектури Харківської районної Державної адміністрації Харківської області, що підтверджується висновком щодо додержання містобудівних вимог проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства(а.с.41).
За таких обставин, ОСОБА_2 07.09.2016 року звернувся до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківській області з заявою та доданими до неї документами, в якій просив відповідно до Земельного кодексу України та Закону України «Про державний земельний кадастр» зареєструвати земельну ділянку площею 0,3 га, яка розташована за адресою: Харківська область, Харківський район, Роганська селищна рада.
Проте, Державним кадастровим реєстратором Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області ОСОБА_3 16.09.2016 року прийнято рішення №РВ-6300653642016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру(а.с.13).
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов наступного висновку.
Спірні правовідносини регулюються Земельним кодексом України від 25.10.2001 р. №2768-111, Законом України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 р. №3613-VІ та Порядком ведення Державного земельного кадастру затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. №1051 (далі-Порядок).
Відповідно до пункту 67 Порядку внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати, зокрема, вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" Державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками та користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номеру.
Приписами ст. 195 Земельного кодексу України встановлено, що основними завданнями ведення державного земельного кадастру є:
а) забезпечення повноти відомостей про всі земельні ділянки;
б) застосування єдиної системи просторових координат та системи ідентифікації земельних ділянок;
в) запровадження єдиної системи земельно-кадастрової інформації та її достовірності.
Згідно з ст. 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, до реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно ч. 3, 4 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:
особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;
власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;
органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).
Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:
- заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;
- оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;
- документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Аналогічні норми закріплені і пунктами 67 та 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.10.2012 р. №1051.
Відповідно до положень статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до пункту 70 Порядку державний кадастровий реєстратор у момент надходження до нього заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, перевіряє: повноваження особи, що звернулася за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; наявність повного пакета документів, необхідних для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; розташування об'єкта Державного земельного кадастру на території дії його повноважень; придатність електронного документа для проведення його перевірки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Пунктом 98 Порядку передбачено, що підставою для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць є: подання документів, передбачених пунктом 96 цього Порядку, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 70 цього Порядку.
Судом встановлено, що державний реєстратор приймаючи рішення №РВ-6300653642016 посилається на необхідність подання оригіналу або завіреної належним чином копії постанови президії української академії аграрних наук від 14.09.2006 року №14 та на відсутність згоди землекористувача про вилучення земельної ділянки.
Суд зазначає, що в матеріалах справи наявна копія Постанови президії української академії аграрних наук від 14.09.2006 року №14 «Про вилучення землі із землекористування Державного підприємства дослідного господарства імені Чапаєва Інституту тваринництва УААН»(а.с.43).
Крім того, до матеріалів справи надано лист Державного підприємства дослідного господарства імені Чапаєва Інституту тваринництва УААН №125 від 16.08.2005 року, в якому останній звертається до голови Харківської Державної районної адміністрації з проханням припинення права користування земельною ділянкою площею 0,3 га(а.с.45).
До того ж, ДП ДГ імені Чапаєва Інституту тваринництва УААН листом від 06.02.2006 року зверталось до голови Роганської селищної ради, в якому повідомляло про відмову від частини земельної ділянки(а.с.46).
Слід вказати, що на даний час правонаступником ДП ДГ імені Чапаєва Інституту тваринництва УААН є ДП ДГ «Кутузівка».
Саме з ДП ДГ «Кутузівка» 10.11.2015 року було підписано акт погодження меж земельної ділянки суб'єкта права користування суміжними власниками та землекористувачами, що розташована за межами населених пунктів Роганської селищної ради на території Харківського району Харківської області(а.с.38).
Таким чином, суд приходить до висновку про неправомірність рішення №РВ-6300653642016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яке прийняте Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_3
Щодо частини позовних вимог позивача про зобов'язання Державного кадастрового реєстратора внести відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку, розташовану за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6, площею 0,3 га, шляхом державної реєстрації зазначеної земельної ділянки відповідно до проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення розташованої за межами населених пунктів Роганської селищної ради на території Харківського району Харківської області, суд зазначає, що позивачем доведено обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, а відповідачем не доведено наявності правових підстав для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, поданих позивачем, а тому, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача в цій частині підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 86).
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. Також рішення суб'єкта владних повноважень не може ґрунтуватися на припущеннях.
З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області, Державного кадастрового реєстратора Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області ОСОБА_3 про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Скасувати рішення №РВ-6300653642016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яке прийняте Державним кадастровим реєстратором ОСОБА_3
Зобов'язати Державного кадастрового реєстратора внести відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку, розташовану за адресою: Харківська область, Харківський район, смт. Рогань, вул. Дослідна, буд. 1/6, площею 0,3 га, шляхом державної реєстрації зазначеної земельної ділянки відповідно до проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель державної власності сільськогосподарського призначення розташованої за межами населених пунктів Роганської селищної ради на території Харківського району Харківської області.
Стягнути на користь ОСОБА_2 (код НОМЕР_1) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 1102 (одна тисяча сто дві) грн. 40 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у Харківському районі Харківської області (код ЄДРПОУ - 39881469).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 04 листопада 2016 року.
Суддя Нуруллаєв І.С.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2016 |
Оприлюднено | 08.11.2016 |
Номер документу | 62471701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Нуруллаєв І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні