ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
02 листопада 2016 р. Справа № 802/1342/16-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Воробйової Інни Анатоліївни,
за участю:
секретаря судового засідання: Фурмана В.В.
представника позивача: Коцюби Г.І.
у відсутність відповідача:
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства "Бурий ведмідь"
до: сектора з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації
про: зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства "Бурий ведмідь" (ПП "Бурий ведмідь", підприємство, позивач) до державного реєстратора Тростянецької районної адміністрації про зобов'язання вчинити дії, а саме, виключити запис про Приватне підприємство "Бурий ведмідь" з Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 22.07.2014р. у справі №802/2366/14-а припинено юридичну особу - ПП "Бурий ведмідь" та судове рішення для виконання направлено до державного реєстратора.
Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців", в редакції чинній станом на 06.08.2014р., передбачено, що у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Оскільки в постанові від 22.07.2014р. не було зазначено склад ліквідаційної комісії позивача, ліквідатором юридичної особи призначено її керівника - ОСОБА_2. Однак, ОСОБА_2 помер ще у 2011 році, а відтак не міг надати державному реєстратору необхідні документи для завершення процедури припинення діяльності ПП "Бурий ведмідь" .
В свою чергу, відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в редакції станом на 05.10.2016р., передбачено, що у разі неодержання від державних органів відомостей необхідних для завершення державної реєстрації юридичної особи вона проводиться за принципом мовчазної згоди. Однак незважаючи на дану норма, державним реєстратором до цього часу не здійснено дій щодо виключення з реєстру відомостей про юридичну особу.
У зв'язку з чим, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Ухвалою від 17.10.2016р. замінено неналежного відповідача - Державного реєстратора Тростянецької районної державної адміністрація на належного - сектор з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації.
Крім того, ухвалою від 17.10.2016р. прийнято до розгляду заяву про зміну предмету позову, згідно якої позивач просить зобов'язати відповідача вчинити дії, а саме здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ПП "Бурий ведмідь".
Представник позивача в судовому засіданні змінені позовні вимоги підтримала та просила позов задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до частини четвертої статті 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи положення даної норми та належне повідомлення відповідача, суд, протокольним рішенням ухвалив здійснити розгляд справи за відсутності останнього.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
22.07.2014 р. постановою Вінницького окружного адміністративного суду у справі №802/2366/14-а прийнято рішення про припинення юридичної особи - ПП "Бурий ведмідь" Вказана постанова направлена для подальшого виконання державному реєстратору Тростянецької РДА.
У зв'язку із відсутністю в постанові суду від 22.07.2014р. складу ліквідаційної комісії позивача, ліквідатором ПП "Бурий ведмідь" призначено його керівника ОСОБА_2.
Для завершення процедури припинення діяльності ПП "Бурий ведмідь" ліквідатору потрібно було подати відповідні документи державному реєстратору, однак останній помер 14.12.2011, що підтверджується свідоцтвом про смерть серії 1-БК №223833 від 15.12.2011р.
На думку представника позивача, державний реєстратор повинен був припинити діяльність юридичної особи ПП "Бурий ведмідь" за принципом мовчазної згоди відповідно до вимог Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", проте даної дії не вчинив. У зв'язку із чим представник звернувся з цим позовом до суду.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (далі - Закон №755-IV).
Відповідно до частини першої статті 25 Закону № 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
В свою чергу, згідно частини четвертої вищевказаної статті Закону № 755-IV, у разі неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації.
Із положень частини п'ятої статті 25 Закону №№ 755-IV видно, що порядок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації включає:
1) проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру - не пізніше наступного робочого дня з дати настання підстави, передбаченої частиною четвертою цієї статті;
2) державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації - не пізніше наступного робочого дня після отримання відомостей: про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;про відсутність нескасованих випусків цінних паперів юридичної особи - емітента;про відсутність нескасованої реєстрації випуску акцій акціонерного товариства.
У разі неодержання від державних органів відомостей, зазначених у цій частині, у порядку та строки, визначені цим Законом, державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації проводиться за принципом мовчазної згоди.
В свою чергу, в розумінні пункту 12 частини першої статті 1 Закону № 755-IV, принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі - принцип мовчазної згоди) - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.
Із системного аналізу вищевказаних норм видно, що законодавець передбачив проведення державної реєстрації припинення юридичної особи без одержання відповідних документів або відомостей.
Як зазначалось вище, рішенням суду від 22.07.2014р. припинено юридичну особу ПП "Бурий ведмідь", проте процедуру державної реєстрації не завершено через неподання відповідних документів ліквідатором.
При цьому законодавець встановив, що державний реєстратор набуває права на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості за принципом мовчазної згоди.
Суд звертає увагу, що з моменту набуття права державного реєстратора на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ПП "Бурий ведмідь" минуло 2 роки, однак процедура припинення не завершена.
За сукупністю наведених обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог та зобов'язання відповідача здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - ПП «Бурий ведмідь».
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що відповідно до частини першої статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на те, що позов підлягає задоволенню, на користь позивача необхідно стягнути понесені ним і документально підтверджені судові витрати у даній справі за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 14, 69, 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Зобов'язати сектор з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації вчинити дії, а саме здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Приватного підприємства «Бурий ведмідь» (код ЄДРПОУ 36166199).
Стягнути на користь Приватного підприємства «Бурий ведмідь» (24361, Вінницька область, Тростянецький район, с. Торканівка, вул.Виробнича, буд.6 -А, код ЄДРПОУ 36166199) судовий збір, сплачений згідно квитанцій №0.0.609247997 від 31.08.2016 р. у розмірі 1378 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень) за рахунок бюджетних асигнувань сектора з питань державної реєстрації Тростянецької районної адміністрації районного управління юстиції Вінницької області (вул. Соборна, 37,смт.Тростянець,24300).
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Воробйова Інна Анатоліївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2016 |
Оприлюднено | 09.11.2016 |
Номер документу | 62496266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Воробйова Інна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні