Постанова
від 07.11.2016 по справі 715/1963/16-а
ГЛИБОЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 715/1963/16

Провадження № 2-а/715/43/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.11.2016 смт. Глибока

Суддя Глибоцького районного суду Чернiвецької областi Цуркан В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області про зобов'язання провести перерахунок пенсії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області про зобов'язання провести перерахунок пенсії свої вимоги обґрунтовує тим, що з 23 березня 2010 року перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Глибоцькому районі як одержувач пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року. У зв'язку з виходом на пенсію він подав відповідачу заяву та відповідні документи для призначення йому пенсії згідно із вказаним законом. Відповідач призначив пенсію та розрахував йому розмір на підставі виданої роботодавцем довідки про заробітну плату, форма якої затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.10.2008 року №19-11. Разом з тим, форма довідки, що затверджена даною постановою, на підставі якої відповідач виконав розрахунок пенсії, не включає усіх складових заробітної плати, які відповідно до чинного законодавства враховуються до розрахунку пенсії. Таким чином, при призначені пенсії з вини відповідача були враховані не всі складові заробітної плати, а саме: не було враховано матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, компенсацій за роботу у святкові дні та компенсація за роботу в нічний час та індексацію заробітної плати. З даного приводу 22 вересня 2016 року він звернувся до відповідача із заявою приведення розміру призначеної їй пенсії у відповідність до чинного законодавства та виконання з цією метою відповідного перерахунку, однак 03.10.2016 року отримав відмову у вчинення таких дій. Вважає, що відмова відповідача у здійсненні перерахунку пенсії є неправомірною, тому просить зобов'язати відповідача провести перерахунок раніше призначеної пенсії державного службовця з 22.09.2016 року та виплачувати її в подальшому.

Відповідач надав суду заперечення, згідно яких позовні вимоги не визнає і просить суд відмовити у їх задоволенні у зв'язку з безпідставністю.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що з 23 березня 2010 року позивачу ОСОБА_3 призначено пенсію державного службовця згідно Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року. При розрахунку пенсії позивача були враховані не всі складові заробітної плати, а саме: не було враховано матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, компенсацій за роботу у святкові дні та компенсація за роботу в нічний час та індексацію заробітної плати.

З даного приводу 22 вересня 2016 року ОСОБА_2 звернувся до відповідача із заявою про приведення розміру призначеної йому пенсії у відповідність до чинного законодавства та виконання з цією метою відповідного перерахунку. До заяви додав довідки Чернівецької митниці ДФС №6980/24-70-05-16/01 від 07.09.2016 року та №8128/24-70-05-16/01 від 20.10.2016 року про всі складові заробітної плати за той період часу, який включався до розрахунку розміру пенсії при її призначенні. До вказаної довідки включено всі складові заробітної плати, з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в тому числі: допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, індексацію заробітної плати, оплата праці у святкові дні, нічні зміни тощо.

На своє звернення ОСОБА_2 отримав відповідь від Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області від 03.10.2016р. №31/П-11, якою їй відмовлено у включенні всіх складових заробітної плати та здійснення відповідного перерахунку розміру пенсії.

Відповідно до змісту ст.37 Закону України "Про державну службу" (в редакції, що діяла на момент виходу позивача на пенсію) пенсія державним службовцям призначаються в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі, розмір пенсії збільшувався на один відсоток заробітку, але не більше як 90 відсотків заробітку, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Частиною 1 статті 1 Закону України 24 березня 1995 року "Про оплату праці" (далі Закону) встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Згідно положень ст.33 Закону України «Про державну службу», пенсійне забезпечення посадових осіб, які мають стаж державної служби не менше 10 здійснюється у порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Позивачу було призначено пенсію в розмірі 90 відсотків суми заробітної плати у зв'язку з наявністю у нього стажу державної служби, що підтверджується записами в трудовій книжці.

Відповідно до частини 7 ст.33 Закону, державним службовцям можуть встановлюватися надбавки за високі досягнення праці і виконання особливо важливих завдань, надаватись матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 41 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» визначено виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. До такого доходу (заробітна плата) враховуються суми виплат, отриманих застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, на які були нараховані та з яких сплачені страхові внески; суми виплат, отриманих застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувались внески на державне пенсійне страхування.

Показник фонду оплати праці застосовується для оцінки розміру заробітної плати згідно п.1.3 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом державного комітету статистики України від 13.01.2004р. №5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 року №114/8713, а згідно п.2.3. цієї Інструкції у складі заробітної плати до інших заохочувальних та компенсаційних виплат включається «матеріальна допомога, що має систематичний характер і надана всім, або більшості працівників (на оздоровлення, тощо)», входить до складу фонду оплати праці.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально - побутових питань та індексація заробітної плати входила до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України від 9 липня 2003 року "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно ст.33 Закону України «Про оплату праці», в період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Таким чином, матеріальна допомога, на яку нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування враховується при обчисленні розміру його пенсії.

Вищевказаний висновок також узгоджується з правовою позицією Верховного суду України, викладеною в Постанові від 20.02.2012 року у справі 21-430а11. Так, за правилами частини 1 ст.244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для усіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Окрім цього, згідно з позицією висловленою в постанові колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного суду України від 14.05.2013 року та 28.05.2013 року, листі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ від 07.05.2013 року "Про індексацію заробітної плати", визначено, що до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу, сукупного оподатковуваного доходу, з яких справляються страхові внески до соціальних фондів, що діяли на день одержання зазначеного заробітку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року №1170 надано вичерпний перелік видів оплати праці та інших видів, на які не нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та які не враховується при обчисленні середньомісячної заробітної плати для призначення пенсії. При цьому матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, компенсація за невикористану відпустку та індексація до зазначеного переліку не входить.

Індексація доходів громадян здійснюється згідно із Законом України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2003р. №1078 з метою часткового або повного відшкодування подорожчання споживчих товарів і послуг. Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» визначає правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», індексацію доходів населення, яка встановлюється задля підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, віднесено до державних соціальних гарантій, що, згідно зі ст.19 цього Закону, є обов'язковим для всіх підприємств та організацій незалежно від форм власності.

Відповідно до частини 5 ст.95 КЗпП України, заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

За змістом ст.83 КЗпП України, правовий статус грошової компенсації за невикористані щорічні відпустки тотожний заробітній платі, з даної компенсації сплачується єдиний соціальний внесок.

Перелічені вище закони та нормативні акти визначають виплати (доходи), що входять до структури заробітної плати для обчислення пенсії.

Таким чином, суд приходить до висновку, що підлягають врахуванню до суми заробітної плати для призначення пенсії суми матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення, компенсації за роботу у святкові дні та компенсації за роботу в нічний час та суми індексації заробітної плати, а тому позов в цій частині є обґрунтованим.

Відповідно до абз.1 ч.1 ст.84 Закону України Про пенсійне забезпечення перерахунок призначеної пенсії провадиться з таких строків при виникненні права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15-го числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15-го числа.

Відповідно до вимог ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.19, 46 Конституції України, ст.ст. 66, 84 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ст. ст. 41, 66 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", ст. 33, 37 Закону України «Про державну службу», ст. 1 Закону України "Про оплату праці", ст.ст.6-14, 71, 94, 99, 159-163, 167, 183-2, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_2 - задовольнити.

Зобов'язати Глибоцьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Чернівецької області здійснити перерахунок та виплату призначеної пенсії з 22.09.2016 року, з урахуванням усіх складових заробітної плати ОСОБА_2, відповідно до довідок від 20 жовтня 2016 року № 8128/24-70-05-16/01 та від 07 вересня 2016 року № 6980/24-70-05-16/01, в тому числі матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати, в розмірі 90 відсотків суми заробітної плати, з якої було сплачено єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне страхування.

Стягнути з Глибоцьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Чернівецької області (код ЄДРПОУ 40340861) на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 - 551 (п'ятсот п'ятдесят одну) гривню 20 копійок у відшкодування судових витрат.

Постанова може бути оскаржена в Вінницький апеляційний адміністративний суд через Глибоцький районний суд Чернівецької області шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

СУДДЯ:

СудГлибоцький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення07.11.2016
Оприлюднено09.11.2016
Номер документу62498915
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —715/1963/16-а

Постанова від 07.11.2016

Адміністративне

Глибоцький районний суд Чернівецької області

Цуркан В. В.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Глибоцький районний суд Чернівецької області

Цуркан В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні