Постанова
від 03.11.2016 по справі 813/3012/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 листопада 2016 року № 813/3012/16

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Присташ І.М.,

представника позивача Клострейх О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Львівській області до Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Львівській області (надалі по тексту - Держекоінспекції у Львівській області, позивач) до Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» (надалі по тексту - відповідач), в якій просить суд:

-зобов'язати Сільськогосподарське Товариство з обмеженою відповідальністю «Мокряни» (82125, Львівська область, Дрогобицький район, с. Мокряни, код ЄДРПОУ 20788591) допустити працівників Державної екологічної інспекції у Львівській області до проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства та надати необхідні документи у відповідності до ст.8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду від 13.09.2016 року дану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення її недоліків.

27 вересня 2016 року представник позивача усунув недоліків позовної заяви, яка була залишена без руху.

Ухвалами суду від 27.09.2016 року відкрито провадження, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві просила суд позов задовольнити.

В обґрунтуванні позовних вимог, представник позивача зазначила, що на підставі Наказу Держекоінспекції №269-і/п від 11.08.2016 року видано направлення №526 про проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» у період з 15 серпня 2016 року по 29 серпня 2016 року. Підставою для проведення перевірки стало звернення громадянина ОСОБА_2 та згода Держекоінспекції України від 05.08.2016 року №2/1-918 Зг. Однак, працівників Держекоінспекції у Львівській області не допущено до проведення позапланової перевірки відповідача про, що складено акт №526/06/110.1.3 від 25.08.2016 року. На переконання позивача, підстави недопуску держінспекторів Держекоінспекції у Львівській області до проведення планової перевірки посадовими особами Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» являються необгрунтованими та надуманими, а відтак просить позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач явку уповноважених представників із невідомих суду причин не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення. Жодних клопотань, заперечень на позовну заяву, пояснень на адресу суду не надходило.

Судом, в порядку ст.128 КАС України було ухвалено здійснювати розгляд справи у відсутності відповідача та представника відповідача.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає до задоволення, із наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно п.2 Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища №464 від 10.09.2008 року «Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства», для здійснення перевірки керівником відповідно органу Держекоінспекції або його заступником видається наказ про проведення перевірки, на підставі наказу оформляється направлення на проведення перевірки, яке підписується керівником або заступником керівника органу Держекоінспекції (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», однією із підстав для здійснення позапланових заходів є обґрунтоване звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.

Відтак, на підставі наказу Держекоінспекції №269-і/п від 11.08.2016 року видано направлення №526 про проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» у період з 15 серпня 2016 року по 29 серпня 2016 року.

Підставою для проведення перевірки стало звернення громадянина ОСОБА_2 та згода Держекоінспекції України від 05.08.2016 року №2/1-918 Зг.

Таким чином, 15.08.2016 року старшим держінспектором з ОНПС Львівської області Барабашом М.М. та держінспекторами з ОНПС Львівської області Нечепурним Т.В. та Колодієм Р.Р. було здійснено виїзд на фактичне місце ведення господарської діяльності Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» в с. Ходовичі, Стрийського району, Львівської області разом. Виїзд за вищезазначеного аресою відповідача здійснювався разом із депутатами Стрийської районної ради і членами громадської організації «Розвиток громади», які є членами комісії, щодо доцільності та законності проведення руслорегулюючих робіт в руслі річки Стрий на території Піщано-Ходовицького родовища для здійснення позапланової перевірки даного підприємства.

16.08.2016 року в телефонному режимі директора Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» ОСОБА_6 було повідомлено про те, що в Держекоінспекції у Львівській області є згода Держекоінспекції України на проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни».

19.08.2016 року держінспекторами з ОНПС Львівської області Нечепурним Т.В., Колодієм Р.Р. та Красіличем О.Д. було здійснено виїзд за юридичною адресою даного підприємства в с.Мокряни Дрогобицького району Львівської області для того, щоб вручити копію направлення для проведення позапланової перевірки посадовим особам Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни». Прибувши на вищевказану юридичну адресу держінспекторами виявлено двоповерхову будівлю, яка на момент приїзду держінспекторів була зачинена.

25.08.2016 року держінспекторами з ОНПС Львівської області Нечепурним Т.В., Колодієм Р.Р. та Красіличем О.Д. мав бути здійснений повторний виїзд на фактичне місце здійснення господарської діяльності відповідача, із залученням представників Львівського обласного управління водного господарства, які ведуть авторський нагляд за робочим проектом «Відновлення та підтримання сприятливого гідрологічного режиму річки Стрий від наслідків шкідливої дії води після повеней в районі сіл Ходовичі, Піщани Стрийського району Львівської області», підрядником якого є Сільськогосподарське Товариство з обмеженою відповідальністю «Мокряни» в особі директора ОСОБА_6

25.08.2016 року приблизно о 10 год. 05 хв. до держінспекторів надійшов телефонний дзвінок директора Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» ОСОБА_6, в ході якого він повідомив, що недопускає Держекоінспекцію у Львівській області до проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Водночас, від підпису акту про недопущення на об'єкт для проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №536/06/110.1.3 від 25.08.2016 року та надання будь-яких пояснень в письмовій формі директор Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» ОСОБА_6 відмовився.

Другий примірник акту про недопущення до проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 25.08.2016 року №526/06/110.1.3 скеровано на адресу Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» засобами поштового зв'язку (супровідний лист від 26.08.2016 року (вих.№06-4219).

При виконанні своїх посадових обов'язків посадові особи Держекоінспекції у Львівській області діють виключно на підставі законодавства, чинного на момент проведення перевірки.

Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011, Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.

Державна екологічна інспекція у Львівській області діє на підставі Положення, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України від 12 грудня 2011 №136, згідно якого Держекоінспекція є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі та їй підпорядковується.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Відповідно до п.4.10 Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища №464 від 10.09.2008 року «Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства», у разі, якщо державний інспектор не допускається до проведення перевірки, ним складається акт про відмову в проведенні перевірки. В цьому акті зазначаються посада, прізвище, ім'я, по батькові особи керівника суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи, яку ознайомлено з актом та якій вручено акт під розписку, або робиться відмітка щодо відмови від ознайомлення з актом та його отримання. У разі, якщо керівник або уповноважена ним особа суб'єкта господарювання відмовляється від отримання акта про відмову особисто, такий акт із зазначенням в ньому реєстраційного номера передається через канцелярію суб'єкта господарювання або відправляється рекомендованим листом.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб'єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) зобов'язаний надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), відповідно до закону.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», посадові особи органу державного нагляду (контролю) з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення заходу, здійснюють у межах повноважень, передбачених законом, огляд територій або приміщень, які використовуються для провадження господарської діяльності, а також будь-яких документів чи предметів, якщо це передбачено законом.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що жодних законних підстав для недопущення держінспекторів до проведення позапланової перевірки Сільськогосподарського Товариства з обмеженою відповідальністю «Мокряни» не було.

Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 цієї ж статті, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського Суду з прав людини у п.53 рішення у справі «Федорченко та Лозенко проти України», відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення «поза розумними сумнівом».

Проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.2, 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Сільськогосподарське Товариство з обмеженою відповідальністю «Мокряни» (82125, Львівська область, Дрогобицький район, с. Мокряни, код ЄДРПОУ 20788591) допустити працівників Державної екологічної інспекції у Львівській області до проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства та надати необхідні документи у відповідності до ст.8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі у відповідності до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Сакалош В.М.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 07 листопада 2016 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2016
Оприлюднено09.11.2016
Номер документу62499551
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3012/16

Постанова від 03.11.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 13.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні