Справа № 307/1535/15-ц
Провадження № 4-с/307/25/16
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2016 року м. Тячів
Тячівський районний суд Закарпатської області в особі
головуючого судді Розман М.М.
при секретарі Цех Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Тячів скаргу ОСОБА_1 на дії посадових осіб Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 подала скаргу на дії посадових осіб Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження. Свої вимоги мотивує тим, що на виконанні у відділі державної виконавчої служби знаходиться виконавче провадження № 51523454 з примусового виконання виконавчого листа № 307/1535/15-ц, виданого 14 червня 2016 року Тячівським районним судом про повернення у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44.9869 га. (кадастровий номер 2124487000:01:002:0005), що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля, призначеної для ведення фермерського господарства шляхом зобов'язання ОСОБА_1 повернути у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44.9869 га. ( кадастровий номер 2124487000:01:002:0005) , що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля , призначеної для ведення фермерського господарства. Термін виконання постанови до 05.07.2016 року.
29.06.2016 року державним виконавцем було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження.
Заявниця вказує на те, що оскаржувана постанова була прийнята старшим державним виконавцем Токар А.В. 29.06.2016 року та вказано строк виконання даної постанови до 05.07.2016 року, тобто на протязі п'яти днів. В той же час державний виконавець зазначає , що дана постанова може бути оскаржена , в установленому законом порядку, в 10-денний строк з моменту її отримання , тобто до 09.07.2016 року. Таким чином , зобов'язуючи скаржника самостійно виконати оскаржувану постанову в строк до 05.07.2016 року, державний виконавець позбавляє скаржника можливості скористатися належним йому правом на оскарження зазначеної постанови. Також скаржник вказує на те, що згідно змісту рішення суду, на підставі якого видано виконавчий лист та винесено постанову про відкриття виконавчого провадження , ОСОБА_1 , як фізична особа (громадянка) , зобов'язана повернути у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44.9869 га. (кадастровий номер 2124487000:01:002:0005), що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля , призначеної для ведення фермерського господарства.
Також ОСОБА_1 посилається на те, що на підставі розпорядження в.о. голови Тячівської райдержадміністрації № 82 від 10.02.2006 року ( яке на сьогоднішній день не скасоване) , зазначена земельна ділянка площею 44.9869 га. (кадастровий номер 2124487000:01:002:0005), згідно договору оренди від 07.03.2006 року, знаходилась в оренді ФГ " Зоря Тереблі" , головою якого вона являлась, а не особисто в ОСОБА_1, тобто сторонами по договору оренди являються Тячівська райдержадміністрація( юридична особа) та ФГ "Зоря Тереблі" ( юридична особа), та з огляду на те, що сторонами по договору оренди являються юридичні особі, то відповідно до вимог ст..ст. 1, 2 ГПК України, спір між даними юридичними особами підвідомчий господарському суду, а не суду загальної юрисдикції.
Таким чином , скаржниця вважає, що вона як фізична особа жодних договорів землі не укладала з Тячівською райдержадміністрацією, вищевказана земельна ділянка ніколи не знаходилась і не знаходиться в її віданні чи користуванні, а тому вона немає жодних як правових, так і фізичних підстав для виконання вимог оскаржуваної постанови.
Просить визнати неправомірними дії старшого державного виконавця Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області щодо відкриття виконавчого провадження № 51523454 та постанову старшого державного виконавця Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області про відкриття виконавчого провадження № 51523454 від 29.06.2016 року з примусового виконання виконавчого листа № 307/1535/15-ц, виданого 14 червня 2016 року Тячівським районним судом про повернення у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44.9869 га (кадастровий номер 2124487000:01:002:0005) , що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля , призначеної для ведення фермерського господарства , шляхом зобов'язання ОСОБА_1 повернути у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44.9869 га.( кадастровий номер 2124487000:01:002:0005), що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля , призначеної для ведення фермерського господарства.
В судовому засіданні ОСОБА_1 і її представник ОСОБА_2 заявлені вимоги підтримали повністю посилаючись на викладені в письмовій скарзі обставини і просять скаргу задовольнити.
Представник Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області в судове засідання не з'явився неодноразово, хоч про час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений , а тому суд в порядку ст. 169 ЦПК України розглянув справу у його відсутності на підставі наявних у справі доказів.
Дослідивши всі обставини справи, суд дійшов наступного висновку.
В судовому засіданні встановлено, що згідно до рішення Тячівського районного суду в Закарпатській області від 14 січня 2016 року ухвалено зобов'язати ОСОБА_1 повернути у власність держави орендовану земельну ділянку площею 44. 9869 га ( кадастровий номер 2124487000:01:002:0005) , що розташована в урочищі "Гори", за межами населеного пункту с.Теребля , призначеної для ведення фермерського господарства.
Вказане рішення звернуто до виконання, 14 червня 2016 року видано виконавчий лист №307/1535/15-ц, на виконання якого 29 червня 2016 року постановою головного державного виконавця Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області відкрито виконавче провадження та визначено строк боржнику самостійно виконати рішення суду до 05.07.2016 року.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» , в редакції, яка діяла станом на 29.06.2016 року, передбачено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів - це сукупність дій органів і посадових осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів, які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Примусове виконання рішень здійснюють державні виконавці визначені Законом України «Про державну виконавчу службу», а саме частиною другою статті 2 Закону України «Про виконавче провадження».
Згідно частини другої статті 4 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець є представником влади і здійснює примусове виконання судових рішень, постановлених іменем України, та рішень інших органів (посадових осіб), виконання яких покладено на державну виконавчу службу, у порядку передбаченому законом.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 11 Закону України «Про виконавче провадження» державний виконавець здійснює заходи, необхідні для своєчасного і в повному обсязі виконання рішення, зазначеного в документі на примусове виконання рішення, у спосіб та в порядку, встановленому виконавчим документом і цим Законом.
А згідно до статті 25 цього Закону державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення такого документа до виконання, він відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, і пред'явлений до виконання до відповідного органу державної виконавчої служби.
Державний виконавець протягом трьох робочих днів з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.
У постанові державний виконавець вказує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови (у разі виконання рішення про примусове виселення боржника - у строк до п'ятнадцяти днів) та зазначає, що у разі ненадання боржником документального підтвердження виконання рішення буде розпочате примусове виконання цього рішення із стягненням з боржника виконавчого збору і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, передбачених цим Законом.
Копії постанови про відкриття виконавчого провадження надсилаються не пізніше наступного робочого дня стягувачу та боржникові.
Постанова про відкриття виконавчого провадження може бути оскаржена сторонами у десятиденний строк у порядку, встановленому цим Законом.
Підстави для відмови у відкритті виконавчого провадження визначені у статті 26 Закону України «Про виконавче провадження».
Оцінивши доводи заявниці і її представника, суд вважає, що підстав для відмови у відкритті виконавчого провадження, визначених у статті 26 Закону України «Про виконавче провадження», ними не наведено.
Їх доводи про те, що земельний спір між Тячівською райдержадміністрацією та ФГ "Зоря Тереблі" повинен був розглядатися господарським судом, а не судом загальної юрисдикції, суд вважає необґрунтованим, оскільки законодавством державного виконавця не наділено правом оцінювати рішення суду, яке набуло законної сили, на предмет компетенції відповідного суду.
Що стосується зазначених у оскаржуваній постанові термінів на добровільне виконання і на оскарження, то строк на добровільне виконання державним виконавцем визначено в межах семиденного строку, а строк на оскарження постанови про відкриття виконавчого провадження визначений частиною 6 статті 25 Закону України « Про виконавче провадження» і не може бути змінений державним виконавцем.
Отже у даному виконавчому провадженні положення статті 25 Закону України «Про виконавче провадження» застосовано правильно.
Відповідно до вимог статті 387 ч.1 і 3 ЦПК України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу.
Якщо оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність були прийняті або вчинені відповідно до закону, в межах повноважень державного виконавця або іншої посадової особи державної виконавчої служби і права чи свободи заявника не було порушено, суд постановляє ухвалу про відмову в задоволенні скарги.
Оскільки скаржником і його представником в даному випадку не доведено факт порушення законодавства при прийнятті оскаржуваної постанови, то в задоволенні скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст.. 383-389 ЦПК України, на підставі ст.. 19 Конституції України, ст.ст. 1, 4, 11, 25 Закону України «Про виконавче провадження, суд,
У Х В А Л И В:
В задоволенні скарги ОСОБА_1 на дії посадових осіб Тячівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Закарпатської області через Тячівський районний суд протягом 5 днів з дня її оголошення.
Суддя Тячівського районного суду: М.М.Розман
Суд | Тячівський районний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2016 |
Оприлюднено | 10.11.2016 |
Номер документу | 62510760 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Тячівський районний суд Закарпатської області
Розман М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні