ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" листопада 2016 р.Справа № 922/1213/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Хотенця П.В.
при секретарі судового засідання Гаврильєву О.В.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН", м. Харків про та зустрічним позовом до про внесення змін до договору оренди землі Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН", м. Харків 1. Харківської міської ради, м. Харків, 2. Управлінням Держземагентства у м. Харкові Харківської області, м. Харків внесення змін до договору оренди землі за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_2, дов. № 08-11/7818/2-15 від 30.12.2015 року
відповідача - 1. ОСОБА_1, дов. № 3 від 11.03.2014 року, 2. не з*явився
ВСТАНОВИВ:
Розглядається позов Харківської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" про внесення змін до договору оренди землі від 01 вересня 2006 року № 140667100213 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі та зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" до 1. Харківської міської ради, 2. Управлінням Держземагентства у м. Харкові Харківської області про зобов*язання Харківську міську раду внести зміни до договору оренди землі від 01 вересня 2006 року, що зареєстрований 01 вересня 2006 року за № 140667100213 шляхом укладення додаткової угоди до договору оренди землі.
Свої позовні вимоги Харківська міська рада Харківської області обґрунтовує тим, що 03 липня 2013 року рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання №1209/13 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" було затверджено нову нормативно-грошову оцінку землі. Позивач за первісним позовом зазначає, що ним від Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області було отримано витяг №812 від 24 вересня 2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. В зазначеному витязі зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки, розташованої у м. Харкові по вул. Клочківській, 119-А (кадастровий номер земельної ділянки: 6310136300:05:013:0002, площа земельної ділянки 16673,00 кв.м) з 01 січня 2014 року складає 35641872,00 грн. Оскільки даний розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки є вищим у порівнянні з тим, що був встановлений на момент укладення договору оренди землі, Харківська міська рада Харківської області звернулася до суду з відповідним позовом.
Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" вважає дії Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області стосовно оформлення Витягу №812 від 24 вересня 2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої у м. Харкові по вул. Клочківській, 119-А (кадастровий номер земельної ділянки: 6310136300:05:013:0002, площа земельної ділянки 16673,00 кв.м) неправомірними, а вказаний витяг таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства та порушує права Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" як користувача зазначеної земельної ділянки, тому Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держземагентства у Харківській області про визнання протиправними дій Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області та скасування Витягу №812 від 24 вересня 2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, оформленого Управлінням Держземагентства у м. Харкові Харківської області.
Враховуючи, що заяв та клопотань представниками сторін не заявлено, суд переходить до розгляду справи по суті.
Представник позивача за первісним позовом у судовому засіданні підтримує заявлені позовні вимоги і просить їх задовольнити у повному обсязі, посилаючись на те, що положеннями норм чинного законодавства встановлено, що зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок є підставою для перегляду розміру орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, встановленої умовами договору оренди землі, а визначення статтею 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.
Представник відповідача за первісним позовом у судовому засіданні та у наданих запереченнях проти заявлених позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2016 року у справі №820/17276/14 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" були задоволені, а саме: визнано неправомірними дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо встановлення розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 119-А, згідно з Витягом № 812 від 24.09.2013 р. Вказана постанова була залишена без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 серпня 2016 року у справі №К/800/15291/16.
Представник позивача за зустрічним позовом у судовому засіданні наполягає на задоволенні зустрічного позову у повному обсязі.
Представник першого відповідача за зустрічним позовом у судовому засіданні та у відзиві на зустрічний позову проти зустрічних позовних вимог заперечує, просить відмовити у їх задоволенні.
Представник другого відповідача за зустрічним позовом у судове засідання не з*явився, витребувані ухвалами суду документи не надав. про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином за адресою: 61003, м. Харків, вул. Квітки-Основ*яненка, 7 та саме за цією адресою другому відповідачу за зустрічним позовом направлялись ухвали суду у справі № 922/1213/14.
У постанові пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26 грудня 2011 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" зазначено, що у разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Таким чином, суд вважає, що другий відповідач за зустрічним позовом - Управлінням Держземагентства у м. Харкові Харківської області належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України, статтею 4-3 та статтею 33 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами у відповідності до статті 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши надані учасниками судового процесу документи і матеріали, всебічно та повно з’ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об’єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вислухавши пояснення повноважних представників позивача за первісним позовом (першого відповідача за зустрічним позовом) та відповідача за первісним позовом (позивача за зустрічним позовом), судом встановлено наступне.
На підставі рішення Харківської міської ради від 28 вересня 2005 року №180/05 "Про припинення та надання у користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам для експлуатації та обслуговування будівель і споруд" Харківською міською радою укладено договір оренди землі від 01 вересня 2006 року, що зареєстровано за №140667100213.
На підставі статті 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про оренду землі" об’єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Згідно статті 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Згідно статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Відповідно до статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Згідно статті 18 Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.
Відповідно до пункту 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01 січня 2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.
Попередня вартість 1 кв.м землі у місті Харкові була визначена станом на 01 січня 2007 року на підставі рішення Харківської міської ради від 25 грудня 2007 року № 335/07 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року", рішень Харківської міської ради від 27 лютого 2008 року № 42/08 "Про затвердження "Положення про впровадження нормативної грошової оцінки земель м. Харкова станом на 01.01.2007 року" та була введена в дію з 01 березня 2008 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (пункт 2, пункт 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01 січня 2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов’язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 зазначеного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов’язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Рішенням Харківської міської ради від 29 грудня 2012 року № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів землі у місті Харкові.
Згідно пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов’язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
Всі вищевказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані, приписи прокурора на дані рішення не вносилися.
Відповідно до статті 144 Конституції України та статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом є обов’язковими до виконання на відповідній території.
Згідно пунктів 2.1., 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01 січня 2013 року затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі пункту 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Відповідно до пунктів 3.1., 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові.
Згідно частини 1 статті 11 Господарського процесуального кодексу України підприємство чи організація, які вважають за необхідне змінити чи розірвати договір, надсилають пропозиції про це другій стороні за договором.
На підставі вищевказаних положень рішень Харківської міської ради Департаментом земельних відносин Харківської міської ради було: одержано витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку; виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01 січня 2013 року; одержано витяг № 812 від 24 вересня 2013 року з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
На підставі вказаних документів Департаментом підготовлено проект додаткової угоди до договору оренди землі, який разом із листами-пропозиціями рекомендованим поштовим відправленням направлено на адресу Відповідача.
Одержання вказаних листів відповідачем підтверджується копією відповідного поштового відправлення, що додано до матеріалів справи та не заперечується відповідачем.
З метою забезпечення здійснення реєстрації додаткових угод шляхом внесення відповідних змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації з реєстру у формі витягу, на підставі положень статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року №1204 "Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру", Департаментом земельних відносин було запропоновано Відповідачеві сплатити кошти: в розмірі 51,00 грн. за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; в розмірі 120,00 грн. за надання інформації з Реєстру у формі витягу та надати оригінали платіжних документів до міської ради.
Вказані законні вимоги виконавчого органу Харківської міської ради Відповідачем було проігноровано, у встановлений термін відповідь на лист-пропозицію до Харківської міської ради направлено не було.
Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України та статті 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором.
Статтею 653 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов’язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.
Згідно статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вичиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється.
Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) або у разі неодержання відповіді у встановлений строк, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Харківська міська рада просить укласти додаткову угоду до договору оренди землі у судовому порядку, при цьому у пункті 5 Договору планується внести зміни наступного характеру: "5. Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу до технічної документації №812 від 24.09.13 становить 35641872,00 грн. (тридцять мільйонів шістсот сорок одна тисяча вісімсот сімдесят дві грн. 00 коп.)".
Згідно Постанови Харківського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2016 року у справі №820/17276/14 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" були задоволені частково, а саме: визнати неправомірними дії Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області щодо встановлення Розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою м. Харків, вул. Клочківська, 119-А, згідно з Витягом №812 від 24 вересня 2013 року. Вказана постанова була залишена без змін ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 серпня 2016 року у справі №К/800/15291/16.
Таким чином, витяг з технічної документації №812 від 24 вересня 2013 року є нечинним і не підлягає застосуванню.
Відповідно до частини 3 статті 35 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
З урахуванням того, що витяг №812 від 24 вересня 2013 року з нормативної грошової оцінки є нечинним, тому позовні вимоги Харківської міської ради Харківської області не підлягають задоволенню.
Аналізуючи зустрічні позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН" суд встановив наступне.
Рішенням Харківської міської ради від 29 грудня 2012 року № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів землі у місті Харкові.
Згідно пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов’язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пунктів 2.1., п. 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01 січня 2013 року затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі пункту 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторинг виконання умов договорів оренди землі.
Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Згідно пунктів 3.1., 3.2. зазначеного Порядку зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладання договорів оренди землі у м. Харкові. Судом встановлено, що проект додаткової угоди, запропонований Товариством з обмеженою відповідальністю "СЛОН" складався і надавався Харківській міській раді Харківської області з боку Товариства з обмеженою відповідальністю "СЛОН". Таке положення суперечить зазначеній вище нормі. Також судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СЛОН" у встановленому порядку не отримало витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку, не виконано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності станом на 01 січня 2013 року, не одержано витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
На підставі викладеного зустрічні позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Суд зазначає, що відповідно до положень статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
За загальним правилом обов’язок доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини. Обов’язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами, виходячи з того, котра з сторін посилається на юридичні факти, які обґрунтовують її вимоги та заперечення. Це стосується позивача, який повинен доказати факти, на підставі яких пред’явлено позов, а також відповідача, який має можливість доказувати факти, на підставі яких він будує заперечення проти позову. При цьому, відповідно до пункту 4 частини 1 статті 57 Господарського процесуального кодексу України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Відповідно до частини 3 статті 35 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог про внесення змін до договору оренди землі від 01 вересня 2006 року №14066710021 шляхом визнання укладеною додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у редакції, яка викладена позивачем за первісним позовом (Харківською міською радою Харківської області) у позовній заяві, а також суд зазначає про відсутність правових підстав для задоволення зустрічних позовних вимог про внесення змін до договору оренди землі від 01 вересня 2006 року №14066710021 шляхом зобов’язання укладення додаткової угоди до вказаного договору оренди землі у редакції, яка викладена відповідачем (Товариством з обмеженою відповідальністю "СЛОН") у зустрічній позовній заяві.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд керується статтею 49 Господарського процесуального кодексу України. У спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: при задоволенні позову - на відповідача; при відмові в позові - на позивача; при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного та керуючись статтями 6, 8, 124, 129 Конституції України, статтею 188 Господарського кодексу України, статтею 96 Земельного кодексу України, статтями 14, 632, 651 Цивільного кодексу України, статтею 288 Податкового кодексу України, статтями 15, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування", статтями 1, 4, 12, 22, 33-34, 43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України,-
ВИРІШИВ:
У первісному позові відмовити повінстю.
У зустрічному позові відмовити повністю.
Повне рішення складено 04.11.2016 р.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2016 |
Оприлюднено | 11.11.2016 |
Номер документу | 62540878 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Хотенець П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні