Постанова
від 07.11.2016 по справі 715/2002/16-а
ГЛИБОЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 715/2002/16-а

Провадження № 2-а/715/46/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.11.2016 смт. Глибока

Суддя Глибоцького районного суду Чернiвецької областi Цуркан В.В., розглянувши у порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області про зобов'язання провести перерахунок пенсії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області про зобов'язання провести перерахунок пенсії, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що 18 листопада 2011 року перебуває на обліку в Глибоцькому об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Чернівецької області як одержувач пенсії по втраті годувальника (ОСОБА_3, який помер ІНФОРМАЦІЯ_2) відповідно до Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року. Вона подала відповідачу заяву та відповідні документи для призначення їй пенсії згідно із вказаним законом. Відповідач призначив пенсію та розрахував її розмір на підставі виданої роботодавцем довідки про заробітну плату чоловіка, форма якої затверджена Постановою правління Пенсійного фонду України від 30.10.2008 року №19-11. Разом з тим, форма довідки, що затверджена даною постановою, на підставі якої відповідач виконав розрахунок пенсії, не включає усіх складових заробітної плати, які відповідно до чинного законодавства враховуються до розрахунку пенсії. Таким чином, при призначені пенсії з вини відповідача були враховані не всі складові заробітної плати, а саме: не було враховано матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, компенсація за роботу в нічний час та індексацію заробітної плати. З даного приводу 20 вересня 2016 року вона звернулася до відповідача із заявою приведення розміру призначеної їй пенсії у відповідність до чинного законодавства та виконання з цією метою відповідного перерахунку, однак 03.10.2016 року отримав відмову у вчинення таких дій. Вважає, що відмова відповідача у здійсненні перерахунку пенсії є неправомірною, тому просить зобов'язати відповідача провести перерахунок раніше призначеної пенсії державного службовця з 20.09.2016 року та виплачувати її в подальшому.

Відповідач надав суду заперечення, згідно якої позовні вимоги не визнає і просить суд відмовити у їх задоволенні у зв'язку з безпідставністю.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що, що з 18 листопада 2011 року позивачу ОСОБА_2 призначено пенсію у зв'язку з втратою годувальника (ОСОБА_3, помер ІНФОРМАЦІЯ_2) згідно Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993 року у розмірі 70% від суми пенсії ОСОБА_3, який отримував пенсію в розмірі 90% заробітної плати. Проте ри розрахунку пенсії позивачу не були враховані всі складові заробітної плати померлого чоловіка позивача - ОСОБА_3, а саме: не було враховано матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, компенсацію за роботу в нічний час та індексацію заробітної плати.

З даного приводу 20 вересня 2016 року ОСОБА_2 звернулася до відповідача із заявою про приведення розміру призначеної їй пенсії у відповідність до чинного законодавства та виконання з цією метою відповідного перерахунку. До заяви додала довідку Чернівецької митниці ДФС №6979/24-70-05-16/01 від 07.09.2016 року про всі складові заробітної плати чоловіка за той період часу, який включався до розрахунку розміру пенсії при її призначенні. До вказаної довідки включено всі складові заробітної плати, з яких було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в тому числі: матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань, компенсацію за роботу в нічний час та індексацію заробітної плати.

На своє звернення ОСОБА_2 отримала відповідь Глибоцького об'єднаного Управління Пенсійного фонду України Чернівецької області від 03.10.2016р. №30/Б-11, якою їй відмовлено у включенні всіх складових заробітної плати та здійснення відповідного перерахунку розміру пенсії.

Відповідно до змісту ст.37 Закону України "Про державну службу" (в редакції, що діяла на момент виходу позивача на пенсію) пенсія державним службовцям призначаються в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі, розмір пенсії збільшувався на один відсоток заробітку, але не більше як 90 відсотків заробітку, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згіднгно ч.10 ст.37 вищевказаного Закону у разі смерті особи у період перебування на державній службі за наявності у померлого годувальника стажу державної служби не менше 10 років непрацездатним членам сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні (при цьому дітям - незалежно від того, чи були вони на утриманні померлого годувальника), призначається пенсія у зв'язку з втратою годувальника на одного непрацездатного члена сім'ї у розмірі 70 відсотків суми заробітної плати померлого годувальника, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а на двох і більше членів сім'ї - 90 відсотків. До непрацездатних членів сім'ї належать особи, зазначені у статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Частиною 1 ст.1 Закону України 24 березня 1995 року "Про оплату праці" встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Згідно положень ст.33 Закону України «Про державну службу», пенсійне забезпечення посадових осіб, які мають стаж державної служби не менше 10 здійснюється у порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Позивачу було призначено пенсію в розмірі 70 відсотків суми пенсії ОСОБА_3, який отримував пенсію в розмірі 90% заробітної плати ( страхових внесків) у зв'язку з наявністю у нього стажу державної служби.

Відповідно до частини 7 статті 33 Закону, державним службовцям можуть встановлюватися надбавки за високі досягнення праці і виконання особливо важливих завдань, надаватись матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 41 Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування» визначено виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. До такого доходу (заробітна плата) враховуються суми виплат, отриманих застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, на які були нараховані та з яких сплачені страхові внески; суми виплат, отриманих застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувались внески на державне пенсійне страхування.

Показник фонду оплати праці застосовується для оцінки розміру заробітної плати згідно п.1.3 «Інструкції зі статистики заробітної плати», затвердженої наказом державного комітету статистики України від 13.01.2004р. №5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2004 року №114/8713, а згідно п.2.3. цієї Інструкції у складі заробітної плати до інших заохочувальних та компенсаційних виплат включається «матеріальна допомога, що має систематичний характер і надана всім, або більшості працівників (на оздоровлення, тощо)», входить до складу фонду оплати праці.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально - побутових питань та індексація заробітної плати входила до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до частини першої статті 66 цього Закону до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).

Стаття 41 Закону України від 9 липня 2003 року "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно ст.33 Закону України «Про оплату праці», в період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Таким чином, матеріальна допомога, на яку нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування враховується при обчисленні розміру його пенсії.

Вищевказаний висновок також узгоджується з правовою позицією Верховного суду України, викладеною в Постанові від 20.02.2012 року у справі 21-430а11. Так, за правилами частини 1 ст.244-2 КАС України рішення Верховного Суду України, прийняте за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить зазначені норми права, та для усіх судів України. Суди зобов'язані привести свою судову практику у відповідність з рішенням Верховного Суду України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 року №1170 надано вичерпний перелік видів оплати праці та інших видів, на які не нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та які не враховується при обчисленні середньомісячної заробітної плати для призначення пенсії. При цьому матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, компенсація за невикористану відпустку та індексація до зазначеного переліку не входить.

Індексація доходів громадян здійснюється згідно із Законом України «Про індексацію грошових доходів населення» та Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17.07.2003р. №1078 з метою часткового або повного відшкодування подорожчання споживчих товарів і послуг. Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» визначає правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», індексацію доходів населення, яка встановлюється задля підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, віднесено до державних соціальних гарантій, що, згідно зі ст.19 цього Закону, є обов'язковим для всіх підприємств та організацій незалежно від форм власності.

Відповідно до ч.5 ст.95 КЗпП України, заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

За змістом ст.83 КЗпП України, правовий статус грошової компенсації за невикористані щорічні відпустки тотожний заробітній платі, з даної компенсації сплачується єдиний соціальний внесок.

Перелічені вище закони та нормативні акти визначають виплати (доходи), що входять до структури заробітної плати для обчислення пенсії.

Таким чином, суд приходить до висновку, що підлягають врахуванню до суми заробітної плати для призначення пенсії суми матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення, компенсації за роботу в нічний час та суми індексації заробітної плати, а тому позов в цій частині є обґрунтованим.

Відповідно до абз.1 ч.1 ст.84 Закону України «Про пенсійне забезпечення», перерахунок призначеної пенсії провадиться з таких строків при виникненні права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15-го числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15-го числа.

Згідно вимо ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19, 46 Конституції України, ст.ст. 66, 84 Закону України «Про пенсійне забезпечення», ст.ст.41, 66 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", ст.33, 37 Закону України «Про державну службу», ст.1 Закону України "Про оплату праці", ст.ст.6-14, 71, 94, 99, 159-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_2 - задовольнити.

Зобов'язати Глибоцьке об'єднане Управління Пенсійного фонду України Чернівецької області виконати з 20.09.2016 року перерахунок та виплату призначеної ОСОБА_2, пенсії, з урахуванням усіх складових заробітної плати померлого ОСОБА_3 відповідно до довідок Чернівецької митниці ДФС №8127/24-70-05-16/01 від 20.10.2016 року та №6979/24-70-05-16/01 від 07.09.2016 року , в тому числі матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, компенсації за роботу в нічний час та індексації заробітної плати, в розмірі 70% від належної ОСОБА_3 пенсії в розмірі 90 відсотків суми його заробітної плати, з якої було сплачено єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне страхування.

Стягнути з Глибоцького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Чернівецької області (код ЄДРПОУ 40340861) на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 - 551 (п'ятсот п'ятдесят одну) гривню 20 копійок у відшкодування судових витрат.

Постанова може бути оскаржена в Вінницький апеляційний адміністративний суд через Глибоцький районний суд Чернівецької області шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

СУДДЯ:

СудГлибоцький районний суд Чернівецької області
Дата ухвалення рішення07.11.2016
Оприлюднено11.11.2016
Номер документу62544086
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —715/2002/16-а

Ухвала від 17.01.2017

Адміністративне

Глибоцький районний суд Чернівецької області

Цуркан В. В.

Постанова від 07.11.2016

Адміністративне

Глибоцький районний суд Чернівецької області

Цуркан В. В.

Ухвала від 27.10.2016

Адміністративне

Глибоцький районний суд Чернівецької області

Цуркан В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні