Постанова
від 17.11.2010 по справі 2а-4934/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-4934/10/2370

17.11.2010 р. м. Черкаси

15 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Коваленка В.І.,

при секретарі - Поповій Ю.Є.,

за участю прокуратури -ОСОБА_1, прокурора відділу прокуратури Черкаської області,

позивача -ОСОБА_2, за довіреністю,

відповідача -не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом заступника прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Черкаського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Будівельно -монтажна фірма «Житлобуд - 3»про стягнення 102000 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Черкаської області звернувся до суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Будівельно -монтажна фірма «Житлобуд - 3»про стягнення 102000 грн. штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні в обґрунтування своїх позовних вимог зазначили, що за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів -невиконання розпорядження уповноваженої особи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, керуючись п.14 ст.8 та п.8 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»на відповідача постановою №93-ЧК про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів накладено штраф у сумі 102000 грн.

Вищевказаний штраф відповідач в установлені законодавством строки не сплатив, тому прокурор та представник позивача просять суд стягнути штраф з відповідача в судовому порядку.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, місце та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Вислухавши доводи прокурора та представника позивача, вивчивши подані матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено, що в порушення п.1 та п.6 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та п.5 глави 7 Положення, відповідач не надав до Черкаського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2008 рік.

Уповноваженою особою ДКЦПФР, начальником Черкаського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_3 23.11.09р. ВАТ «БМФ «Житлобуд - 3»надано обов'язкове для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери 142-ЧК.

Згідно з вищевказаним розпорядженням відповідач зобов'язаний у термін до 01.03.10р. виконати вимоги розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, а саме: опублікувати в офіційному друкованому виданні ДКЦПФР та розмістити в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії річну інформацію за 2008 рік.

Станом на 04.03.10р. ВАТ «БМФ «Житлобуд - 3»не виконало вимоги розпорядження №142-ЧК про усунення порушень законодавства про цінні папери від 23.11.09р., чим порушило вимоги п.10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" в частині обов'язковості виконання розпоряджень Комісії учасниками ринку цінних паперів.

Відповідно до вимог п.1 глави 7 розділу 5 Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до комісії.

Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що по факту правопорушення уповноваженою особою ДКЦПФР винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 04.03.2010р. вих. №01-327 та викликано представника відповідача на складання акту про правопорушення на ринку цінних паперів і надання пояснень 15.03.2010р.

Представник відповідача 15.03.2010 на складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів не з'явився. Про складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів відповідач повідомлявся своєчасно, про що свідчить поштова квитанція по списку №161 від 26.01.2010 року.

Керуючись п.8 Розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 №2272 (далі - Правила), акт №18-ЧК про правопорушення па ринку цінних паперів від 15.03.2010 року складено за відсутності представника відповідача.

Суд встановив, що в зв'язку з тим, що товариство не звітується до Черкаського територіального управління ДКЦПФР про результати фінансово-господарської діяльності, для всебічного, повного і об'єктивного дослідження всіх обставин у справі та для встановлення факту подання звітності ВАТ «БМФ «Житлобуд - 3»до інших органів державної влади, а також чи не знаходиться підприємство у стадії банкрутства, постановою від 15.03.2010 року провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів зупинено.

Також суд встановив, що Черкаським територіальним управлінням ДКЦПФР у зв'язку з отриманням відповідних висновків 25.06.2010 року відновлено провадження у справі, про що винесено постанову про відновлення провадження про правопорушення на ринку цінних паперів та викликано відповідача на розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

З матеріалів справи вбачається, що про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів ВАТ «БМФ «Житлобуд-3»повідомлялося своєчасно, про що свідчить поштова квитанція №1793 від 25.06.2010р., проте представник відповідача 06.07.2010 року на розгляд справи не з'явився.

Керуючись пунктом 1 розділу VI Правил, де зазначено, що уповноважена особа при виявленні ознак правопорушення негайно виносить постанову про порушення справи та у відповідності до п. 14 ст. 8 та п.8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" розглянута справа про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесена постанова №93-ЧК про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 06.07.2010 року, згідно з якою за не виконання розпорядження уповноваженої особи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 102000 грн.

Суд зазначає, що п.14 ст.8 вищевказаного Закону визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно п. 8 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постанову №93-ЧК від 06.07.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 102000 грн., яку 06.07.2010 року надіслано відповідачу рекомендованим листом - поштова квитанція по списку від 07.07.2010 року №1914.

Вимогами п 7.1. Порядку визначено, що справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.

У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справу може бути розглянуто лише в разі, якщо є дані про своєчасне її повідомлення про місце і час розгляду справи і якщо від юридичної особи не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Рішення про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в 10-денний термін до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та до окружного адміністративного суду.

Суд встановив, що відповідач рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив і штрафну санкцію у добровільному порядку не сплатив.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі-ДКЦПФР) є органом державної влади. Комісія створена для забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо цінних паперів і функціонування фондового ринку в Україні.

Черкаське територіальне управління ДКЦПФР є складовою частиною системи комісії, яка здійснює державне регулювання ринку цінних паперів у Черкаській області.

При дослідженні письмових матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до п.1 та п.6 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді).

Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно вимог п. 5 глави 7 Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р. № 1591, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.02.2007 р. за №97/13364 (далі - Положення), при поданні річної інформації до комісії, емітенти, які є не професійними учасниками фондового ринку, банками, страховиками, інститутами спільного інвестування та емітентами іпотечних сертифікатів, іпотечних облігацій, сертифікатів ФОН, емітентами облігацій місцевих позик надають (надсилають) річну інформацію до територіального органу комісій зі їх місцезнаходженням.

Суд зазначає, що запобігання правопорушенням на ринку цінних паперів та фондовому ринку України забезпечується, в тому числі, невідворотністю відповідальності самих правопорушників, в даному випадку шляхом реальної сплати штрафу.

Крім цього, ненадходження до Державного бюджету України суми нарахованої штрафної санкції безпосереднім чином зачіпає майнові інтереси держави.

Суд встановив, що ст. 121 Конституції України покладає на органи прокуратури обов'язок здійснювати представництво інтересів держави в суді шляхом внесення та підтримання даного позову.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд приходить до висновку, що штрафна санкція на відповідача накладена згідно вимог чинного законодавства, тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Будівельно -монтажна фірма «Житлобуд - 3», що знаходиться за адресою: 18002, м. Черкаси, вул. Дашковича, 34, код ЄДРПОУ 01274188 на користь бюджету через Черкаське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, що знаходиться за адресою: 18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 225, ідентифікаційний код 22803076 штрафну санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 102000 (сто дві тисячі) грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства.

Суддя В.І. Коваленко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2010
Оприлюднено11.11.2016
Номер документу62556801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4934/10/2370

Постанова від 17.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 10.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні