Рішення
від 08.11.2016 по справі 904/8791/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08.11.16р. Справа № 904/8791/16

За позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Українська панчішна компанія", м. Львів Львівської області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Українсько-Італійське спільне підприємство "Екотекстиль", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 10 697 481,98 грн. заборгованості за отриманий товар

Суддя Бондарєв Е.М.

Представники:

Від позивача: не з'явився

Від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська панчішна компанія" звернулось до суду з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Українсько-Італійське спільне підприємство "Екотекстиль" заборгованості на суму 10 697 481,98 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за дистриб'юторським договором № 2711 від 01.07.2011 року в частині своєчасної та повної оплати за товар поставлений за видатковими накладними, копії яких залучені до матеріалів справи (а.с. 53-150 том 1, а.с. 1-48 том 2) на загальну суму 11 673 033,91 грн.

18.10.2016 року представник позивача звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи без участі представника товариства з обмеженою відповідальністю "Українська панчішна компанія" та зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

18.10.2016 року до господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява відповідача про повне визнання позову про стягнення заборгованості та судового збору, та не заперечує проти ухвалення судом рішення про задоволення позовних вимог за відсутності представника відповідача без фіксування судового процесу.

Провадження у справі було порушено ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 04.10.2016 року з призначенням її до розгляду на 18.10.2016 року, після чого розгляд справи відкладався до 08.11.2016 року.

У судовому засіданні 08.11.2016 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

01.07.2011 року між товариством з обмеженою відповідальністю "Українська панчішна компанія" (далі - позивач, постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Українсько-Італійське спільне підприємство "Екотекстиль" (далі - відповідач, дистриб'ютор) укладеного дистриб'юторський договір № 2711 (далі - договір) відповідно до п. 2.1 якого постачальник зобов'язався передати на умовах цього договору панчішно-шкарпеткові вироби (далі - товар) у власність дистриб'ютора, а дистриб'ютор зобов'язався прийняти товар у власність та сплатити за нього обумовлену цим договором грошову суму.

Документи, що підтверджують якість та відповідність товару, постачальник зобов'язаний передати дистриб'ютору заздалегідь або в момент передачі партії товару в пункті поставки. Такі документи вважаються переданими дистриб'ютору у випадку підписання ним відповідної накладної, за якою була здійснена поставка товару (п.3.8 договору).

Згідно з п.5.1 договору товар поставляється на умовах: ЕХW відповідно до вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів "Інкотермс" в редакції 2010р. На умовах ЕХW товар поставляється на складі постачальника за адресою відповідно до оформлених замовлень та/або видаткових документів. Можлива поставка товару на умовах DDP товар поставляється на склад покупця за адресою відповідно до оформлених замовлень та/або видаткових документів. Міжнародні правила щодо тлумачення термінів "Інкотермс" застосовуються з урахуванням положень договору та законодавства України.

Право власності на всі ризики на товар переходять від постачальника до дистриб'ютора з моменту фактичної передачі товару дистриб'ютору та підписання сторонами оформленої належним чином накладної (п.5.7 договору).

Відповідно до п.9.1 договору плата за поставлений товар за цим договором здійснюється в національній валюті України - гривні.

Оплата за кожну партію товару повинна бути проведена протягом 120 календарних днів з моменту поставки товару (п.9.4 договору).

За результатами кожного місяця дистриб'ютор буде складати акти звірки взаєморозрахунків і направляти їх постачальнику. Постачальник повинен протягом одного тижня з моменту отримання акту звірки підписати його та надіслати дистриб'ютору чи заявити письмові мотивовані зауваження (п.9.5 договору).

Договір вступає в силу з дня його підписання сторонами та діє до 31.12.2015 року. Якщо за 30 календарних днів до закінчення дії договору будь-яка із сторін не повідомить своєму контрагенту про бажання розірвати цей договір, його дія вважається продовженою на кожен наступний календарний рік на тих самих умовах (п.13.1 договору з урахуванням Додаткової угоди № 2 від 17.12.2014 року).

На виконання умов договору позивач поставив, а відповідач прийняв товар на загальну суму 11 673 033,91 грн., що підтверджується видатковими накладними, копії яких залучені до матеріалів справи (а.с. 53-150 том 1, а.с. 1-48 том 2),:

- № 784 від 05.10.2015 року на суму 97 983,36 грн.;

- № 785 від 05.10.2015 року на суму 349 061,04 грн.;

- № 801 від 09.10.2015 року на суму 35 437,44 грн.;

- № 807 від 12.10.2015 року на суму 3 228,48 грн.;

- № 808 від 12.10.2015 року на суму 169 865,88 грн.;

- № 809 від 12.10.2015 року на суму 104 605,02 грн.;

- № 810 від 12.10.2015 року на суму 26 870,40 грн.;

- № 811 від 13.10.2015 року на суму 64 099,32 грн.;

- № 814 від 13.10.2015 року на суму 149 610,12 грн.;

- № 821 від 16.10.2015 року на суму 258 379,68 грн.;

- № 822 від 16.10.2015 року на суму 258 975,30 грн.

- № 833 від 20.10.2015 року на суму 144 454,44 грн.;

- № 834 від 20.10.2015 року на суму 185 145,90 грн.;

- № 836 від 21.10.2015 року на суму 43 625,52 грн.;

- № 835 від 21.10.2015 року на суму 40 329,60 грн.;

- № 837 від 21.10.2015 року на суму 60 718,68 грн.;

- № 840 від 21.10.2015 року на суму 159 023,88 грн.;

- № 851 від 22.10.2015 року на суму 209 420,82 грн.;

- № 852 від 22.10.2015 року на суму 202 648,08 грн.;

- № 855 від 23.10.2015 року на суму 11 615,76 грн.;

- № 856 від 23.10.2015 року на суму 80 285,52 грн.;

- № 857 від 26.10.2015 року на суму 13 492,32 грн.;

- № 858 від 26.10.2015 року на суму 15 157,20 грн.;

- № 859 від 26.10.2015 року на суму 29 247,84 грн.;

- № 860 від 26.10.2015 року на суму 16 840,32 грн.;

- № 862 від 26.10.2015 року на суму 137 201,28 грн.;

- № 863 від 26.10.2015 року на суму 206 399,70 грн.;

- № 864 від 26.10.2015 року на суму 31 832,64 грн.;

- № 865 від 27.10.2015 року на суму 20 011,68 грн.;

- № 866 від 27.10.2015 року на суму 23 613,12 грн.;

- № 870 від 27.10.2015 року на суму 26 243,70 грн.;

- № 871 від 27.10.2015 року на суму 11 264,76 грн.;

- № 872 від 28.10.2015 року на суму 20 011,68 грн.;

- № 873 від 28.10.2015 року на суму 7 943,04 грн.;

- № 878 від 28.10.2015 року на суму 25 271,16 грн.;

- № 880 від 28.10.2015 року на суму 121 826,04 грн.;

- № 881 від 28.10.2015 року на суму 81 658,14 грн.;

- № 885 від 28.10.2015 року на суму 98 861,52 грн.;

- № 887 від 29.10.2015 року на суму 31 316,64 грн.;

- № 895 від 30.10.2015 року на суму 26 929,44 грн.;

- № 904 від 02.11.2015 року на суму 119 774,88 грн.;

- № 905 від 02.11.2015 року на суму 146 041,68 грн.;

- № 908 від 02.11.2015 року на суму 355 433,76 грн.;

- № 906 від 03.11.2015 року на суму 10 604,16 грн.;

- № 907 від 03.11.2015 року на суму 17 873,76 грн.;

- № 915 від 04.11.2015 року на суму 101 923,20 грн.;

- № 916 від 04.11.2015 року на суму 138 640,80 грн.;

- № 920 від 06.11.2015 року на суму 65 241,36 грн.;

- № 921 від 06.11.2015 року на суму 18 405,30 грн.;

- № 923 від 06.11.2015 року на суму 8 723,58 грн.;

- № 924 від 06.11.2015 року на суму 25 985,52 грн.;

- № 935 від 09.11.2015 року на суму 116 019,48 грн.;

- № 936 від 09.11.2015 року на суму 231 129,06 грн.;

- № 937 від 10.11.2015 року на суму 10 855,44 грн.;

- № 938 від 10.11.2015 року на суму 14 140,80 грн.;

- № 939 від 10.11.2015 року на суму 49 634,64 грн.;

- № 940 від 10.11.2015 року на суму 29 205,36 грн.;

- № 947 від 11.11.2015 року на суму 227 262,18 грн.;

- № 948 від 11.11.2015 року на суму 135 471,24 грн.;

- № 951 від 12.11.2015 року на суму 11 441,52 грн.;

- № 952 від 12.11.2015 року на суму 16 742,16 грн.;

- № 953 від 12.11.2015 року на суму 463 341,24 грн.;

- № 954 від 13.11.2015 року на суму 13 469,40 грн.;

- № 960 від 16.11.2015 року на суму 198 447,12 грн.;

- № 961 від 16.11.2015 року на суму 133 301,58 грн.;

- № 966 від 17.11.2015 року на суму 32 555,52 грн.;

- № 982 від 18.11.2015 року на суму 81 021,24 грн.;

- № 983 від 18.11.2015 року на суму 129 660,96 грн.;

- № 986 від 20.11.2015 року на суму 41 582,04 грн.;

- № 988 від 20.11.2015 року на суму 63 894,00 грн.;

- № 989 від 20.11.2015 року на суму 83 227,92 грн.;

- № 992 від 24.11.2015 року на суму 14 696,28 грн.;

- № 993 від 24.11.2015 року на суму 202 671,12 грн.;

- № 1006 від 26.11.2015 року на суму 94 709,16 грн.;

- № 1000 від 26.11.2015 року на суму 22 042,20 грн.;

- № 1002 від 26.11.2015 року на суму 49 593,90 грн.;

- № 1003 від 26.11.2015 року на суму 51 853,44 грн.;

- № 1011 від 01.12.2015 року на суму 129 971,52 грн.;

- № 1012 від 01.12.2015 року на суму 298 687,14 грн.;

- № 1015 від 01.12.2015 року на суму 37 685,46 грн.;

- № 1016 від 01.12.2015 року на суму 25 444,62 грн.;

- №1018 від 02.12.2015 року на суму 42 327,36 грн.;

- № 1019 від 02.12.2015 року на суму 233 689,14 грн.;

- № 1028 від 04.12.2015 року на суму 206 225,52 грн.;

- № 1039 від 07.12.2015 року на суму 93 234,66 грн.;

- № 1038 від 07.12.2015 року на суму 175 632,48 грн.;

- № 1043 від 09.12.2015 року на суму 12 577,44 грн.;

- № 1044 від 09.12.2015 року на суму 68 646,96 грн.;

- № 1045 від 09.12.2015 року на суму 97 084,68 грн.;

- № 1050 від 10.12.2015 року на суму 6 514,56 грн.;

- № 1060 від 10.12.2015 року на суму 434 901,60 грн.;

- № 1063 від 14.12.2015 року на суму 26 181,06 грн.;

- № 1064 від 14.12.2015 року на суму 101 210,70 грн.;

- № 1067 від 15.12.2015 року на суму 18 865,02 грн.;

- № 1069 від 15.12.2015 року на суму 13 778,04 грн.;

- № 1073 від 16.12.2015 року на суму 148 694,52 грн.;

- № 1074 від 16.12.2015 року на суму 40 020,24 грн.;

- № 1082 від 18.12.2015 року на суму 11 115,12 грн.;

- № 1083 від 17.12.2015 року на суму 217 269,96 грн.;

- № 1088 від 21.12.2015 року на суму 170 269,56 грн.;

- № 1089 від 21.12.2015 року на суму 81 169,98 грн.;

- № 1091 від 22.12.2015 року на суму 12 470,40 грн.;

- № 1095 від 23.12.2015 року на суму 48 216,00 грн.;

- № 1096 від 23.12.2015 року на суму 133 442,40 грн.;

- № 1097 від 23.12.2015 року на суму 19 082,16 грн.;

- № 1098 від 23.12.2015 року на суму 11 926,32 грн.;

- № 1099 від 23.12.2015 року на суму 19 947,54 грн.;

- № 1100 від 23.12.2015 року на суму 22 390,38 грн.;

- № 1106 від 25.12.2015 року на суму 21 034,98 грн.;

- № 1105 від 25.12.2015 року на суму 10 639,38 грн.;

- № 1110 від 28.12.2015 року на суму 59 780,64 грн.;

- № 1111 від 28.12.2015 року на суму 9 915,36 грн.;

- № 1115 від 29.12.2015 року на суму 9 941,70 грн.;

- № 959 від 30.12.2015 року на суму 14 247,36 грн.;

- № 960 від 30.12.2015 року на суму 22 628,16 грн.;

- № 1 від 11.01.2016 року на суму 838,08 грн.;

- № 2 від 11.01.2016 року на суму 34 458,24 грн.;

- № 3 від 11.01.2016 року на суму 7 604,64 грн.;

- № 4 від 11.01.2016 року на суму 154 872,24 грн.;

- № 5 від 11.01.2016 року на суму 137 585,16 грн.;

- № 6 від 12.01.2016 року на суму 1 904,40 грн.;

- № 9 від 13.01.2016 року на суму 32 326,56 грн.;

- № 10 від 14.01.2016 року на суму 24 244,92 грн.;

- № 12 від 15.01.2016 року на суму 29 247,84 грн.;

- № 13 від 15.01.2016 року на суму 6 157,44 грн.;

- № 14 від 18.01.2016 року на суму 6 157,44 грн.;

- № 17 від 19.01.2016 року на суму 108 480,96 грн.;

- № 18 від 19.01.2016 року на суму 73 711,20 грн.;

- № 19 від 20.01.2016 року на суму 88 000,98 грн.;

- № 20 від 20.01.2016 року на суму 72 672,84 грн.;

- № 27 від 21.01.2016 року на суму 1 076,40 грн.;

- № 28 від 21.01.2016 року на суму 8 017,92 грн.;

- № 29 від 21.01.2016 року на суму 166 519,44 грн.;

- № 31 від 25.01.2016 року на суму 35 869,92 грн.;

- № 32 від 26.01.2016 року на суму 45 403,20 грн.;

- № 33 від 26.01.2016 року на суму 97 684,20 грн.;

- № 34 від 26.01.2016 року на суму 31 61,04 грн.;

- № 35 від 26.01.2016 року на суму 18 054,00 грн.;

- № 36 від 27.01.2016 року на суму 13 592,52 грн.;

- № 38 від 27.01.2016 року на суму 6 912,00 грн.;

- № 43 від 28.01.2016 року на суму 33 630,72 грн.;

- № 44 від 29.01.2016 року на суму 11 136,00 грн.;

- № 49 від 29.01.2016 року на суму 101 048,04 грн.;

- № 50 від 29.01.2016 року на суму 90 254,40 грн.

Відповідачем повернуто товар позивачу на суму 802 330,56 грн., що підтверджується накладною про повернення постачальнику № 87 від 11.12.2015 року (а.с. 49 том 2).

Також за договором про відступлення права вимоги № 1-08/07 від 08.07.2016 року (а.с. 53 том 2) позивач відступив товариству з обмеженою відповідальністю "Торгівельний дім "Дюна-Схід" право вимоги до відповідача в сумі 172 298,22 грн., належне позивачу за дистриб'юторським договором № 2711 від 01.07.2011 року.

15.07.2016 року відповідачем платіжним дорученням № 1038 від 15.07.2016 року сплачено 923,15 грн., що підтверджується банківською випискою (а.с. 54 том 2).

Таким чином, відповідач взяті на себе зобов'язання із оплати вартості поставленого товару не виконав, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість за договором у розмірі 10 697 481,98 грн., що і є причиною виникнення спору.

Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Суб’єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п.1 ст.193 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов’язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст.530 Цивільного кодексу України).

З огляду на умови договору, строки визначені у специфікаціях, строк оплати товару є таким, що настав.

Доказів оплати поставленого товару в сумі 10 697 481,98 грн. відповідач не надав, доводи позивача, наведені в обґрунтування позову, не спростував, позовні вимоги визнав.

Право відповідача визнати позов повністю або частково передбачено ст. 22 Господарського процесуального кодексу України. Згідно ст. 78 Господарського процесуального кодексу України визнання позову відповідачем викладається в адресованій господарському суду письмовій заяві, що долучається до справи. Згідно ч. 5 ст. 78 Господарського процесуального кодексу України, у разі визнання відповідачем позову господарський суд приймає рішення про задоволення позову за умови, що дії відповідача не суперечать законодавству або не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб.

Дії відповідача не суперечать законодавству, не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб, з огляду на що господарський суд приймає визнання відповідачем позову.

За викладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача боргу в сумі 10 697 481,98 грн.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача у розмірі 160 462,23 грн.

Керуючись статтями 4, 32-34, 36, 43-44, 49, 82-85, 115-117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім Українсько-Італійське спільне підприємство "Екотекстиль" (50065, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Костенка, будинок 17, ідентифікаційний код 32827892) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Українська панчішна компанія" (79032, Львівська область, м. Львів, вул. Пасічна, 93, ідентифікаційний код 32894162) основний боргу у сумі 10 697 481,98 грн. та витрат зі сплати судового збору у сумі 160 462,23 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом десяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 09.11.2016 року.

Суддя ОСОБА_1

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.11.2016
Оприлюднено11.11.2016
Номер документу62559427
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/8791/16

Рішення від 08.11.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 18.10.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

Ухвала від 04.10.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Бондарєв Едуард Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні