Ухвала
від 12.10.2016 по справі 758/12514/16-к
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/12514/16-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 жовтня 2016 року Слідчий суддя ОСОБА_1

при секретарі: ОСОБА_2

розглянувши клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 про призначення позапланової виїзної перевірки з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) за матеріалами кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015100070002246 від 04 квітня 2015 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про призначення позапланової виїзної перевірки з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089).

Матеріали досудового розслідування внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12015100070002246 від 04.04.2015 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України.

Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням попередньо встановлено, що на земельних ділянках, розташованих по вул. Костянтинівська, 72; вул. Стеценка, 2, АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 ; вул. Новомостицька, 23; вул. Нижній Вал, 3; вул. Маршала Гречка, 26А, 30; вул. Заводська, 72; вул Електриків, 12, АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; просп. Правди, 39А; вул. Межигірська, 60, АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_2 ; вул. Фрунзе, 58, АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_9 ; пров. Електриків, 2; вул. Газопровідна; вул. Набережно-Рибальська у Подільському районі міста Києва фактично розташовані автомобільні газозаправні станції, де порушують правила безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, що створює загрозу загибелі людей.

Прокурор у клопотанні вказує, що в ході проведеного огляду місця події 10.08.2016 року встановлено, що за адресою вул. Газопровідна, 1 в місті Києві встановлено вивіску «БАРС» та функціонує автомобільний газозаправний пункт. На момент огляду на вказаній території присутні легкові автомобілі, власники яких здійснюють проплату касиру та купують газ. В ході повторного огляду місця події 06.10.2016 встановлено, що по вул. Газопровідній, 1 встановлено вивіску «БАРС», функціонує автомобільний газовий заправний пункт та здійснює господарську діяльність ТОВ «БАРС-2000». На момент огляду здійснювалась заправка автомобіля скрапленим газом.

Прокурор вказує, що відповідно до бази даних міського земельного кадастру земельна ділянка (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) площею 0,0551 га на АДРЕСА_10 зареєстрована за гр. ОСОБА_4 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 07.08.2007 року № 868. Державний акт на право власності на земельну ділянку від 07.12.2007 року № 03-7-02603 (цільове призначення: для ведення садівництва).

Обстеженням встановлено, що частина зазначеної земельної ділянки та прилегла територія орієнтованою площею 0,02 га огороджена металевим парканом та використовується в комерційних цілях. На огородженій території функціонує автомобільний газозаправочний пункт «БАРС», зазначену діяльність здійснює ТОВ «БАРС-2000».

Частина земельної ділянки на АДРЕСА_10 (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) гр. ОСОБА_4 за цільовим призначенням (для ведення садівництва) не використовується.

Зазначено, що відповідно до отриманої інформації, дозволи на виконання робіт та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ТОВ «БАРС-2000» Головним управлінням Державної служби України з питань праці у Київській області не видавалися. Одночасно на адресу прокуратури направлено матеріали перевірки ТОВ «БАРС-2000» за адресою розташування АГЗП: м. Київ, вул. Газопровідна.

Відповідно до інформації Головного управління Державної служби України з питань праці у Київській області перевірка вказаної АГЗП здійснювалась у 2015 році, матеріали були направлені в Окружний адміністративний суд м. Києва. За результатами розгляду винесено постанову від 18.03.2015 № 826/2571/15, якою задоволено адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Київській області та м. Києві та застосовано заходи реагування до ТОВ «БАРС-2000» у вигляді зупинення роботи АГЗП ТОВ «БАРС-2000» за адресою: м. Київ, вул. Газопровідна, 1 (вул. Стеценка, 28).

Посилаючись на те, що з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки щодо дотримання та виконання вимог законодавства у сфері промислової безпеки, охорони праці та законодавства про працю під час здійснення господарської діяльності на земельній ділянці по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089), у зв`язку з чим прокурор звернувся з даним клопотанням.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив задовольнити з підстав, викладених в клопотанні.

Дослідивши надані матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 91 КПК України передбачено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню обставини, у тому числі: подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид та розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням.

Згідно з пунктом 78.1.11. Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка проводиться у разі отримання судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону.

Пункт 4 частини другої статті 40 КПК України та пункт 6 частини другої статті 36 КПК України, якими слідчий та прокурор уповноважувались призначати ревізії та перевірки, виключено на підставі Закону № 1697-VII від 14.10.2014 року.

Даний Закон набрав чинності 15.07.2015 року у відповідності до Закону України "Про внесення зміни до Закону України "Про прокуратуру" щодо відтермінування набрання чинності" № 335-VІІ від 21.04.15 року.

Таким чином, системний аналіз наведених норм закону вказує, що з 15.07.2015 року документальна позапланова перевірка під час досудового розслідування здійснюється не за рішенням слідчого чи прокурора про призначення такої перевірки, а за наявності отримання судового рішення слідчого судді про призначення такої перевірки, що узгоджується з повноваженнями слідчого судді щодо судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини 2 статті 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.

Відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», який визначає правові, економічні, соціальні та організаційні основи діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, і спрямований на захист життя і здоров`я людей та довкілля від шкідливого впливу аварій на цих об`єктах шляхом запобігання їх виникненню, обмеження (локалізації) розвитку і ліквідації наслідків, об`єктами підвищеної небезпеки, до яких відносяться АГЗП (АГЗС), являються об`єкти, на яких використовуються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.

Згідно ст. 3 вказаного вище Закону, державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання охорони праці, державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної безпеки.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» до повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, належать, зокрема, здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно зі ст. 38 Закону України «Про охорону праці», державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сфері охорони праці.

Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що для забезпечення розслідування в кримінальному провадженні та збирання доказів, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, необхідно надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки щодо дотримання та виконання вимог законодавства у сфері промислової безпеки, охорони праці та законодавства про працю під час здійснення господарської діяльності на земельній ділянці по АДРЕСА_11 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089).

На підставі викладеного, керуючись положеннями Постанови Кабінету Міністрів від 13.08.2014 року № 408 про «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» та ст.ст. 2, 36, 91-93 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 7 ОСОБА_3 про призначення позапланової виїзної перевірки автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089) задовольнити.

Призначити в рамках об`єднаного кримінального провадження № 12015100070002246, внесеного 04.04.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 271, ч. 1 ст. 272 КК України позапланову виїзну перевірку з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - автомобільного газового заправного пункту, розміщеного по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089).

Проведення позапланової перевірки доручити співробітникам Головного управління Державної служби України з питань праці у Київській області у 30-денний термін.

Посадовим особам юридичної особи, яка здійснює господарську діяльність по вул. Газопровідній, 1 (відповідно до витягу з бази даних земельного кадастру вул. Стеценка, 28 діл. 241, с/т Артемівець) у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:91:467:0089), надати співробітникам Подільського районного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України в м. Києві доступ до автомобільної газозаправної станції за вказаною адресою, для проведення всіх необхідних заходів, пов`язаних з проведенням позапланової перевірки.

Результати проведення перевірки направити у максимально стислі строки до Київської місцевої прокуратури № 7.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.10.2016
Оприлюднено15.03.2023
Номер документу62595740
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —758/12514/16-к

Ухвала від 12.10.2016

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Шаховніна М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні