Постанова
від 09.11.2016 по справі 905/2948/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

ПОСТАНОВА

ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.11.2016р. Справа № 905/2948/16

за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ (код ЄДРПОУ 39839291)

про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» ,

Суддя Тарапата С.С.

Представники сторін не з'явилися;

Ухвалою господарського суду Донецької області від 12.10.16р. прийнято до розгляду заяву ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» м.Краматорськ про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , підготовче засідання суду призначено на 20.10.16р.

Враховуючи наявність клопотання боржника про покладання обов'язку ліквідатора на голову ліквідаційної комісії ОСОБА_2 у порядку ч.2 ст.95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , яке судом визнано обгрунтованим та доведеним, суд, керуючись п.11 ст.65 ГПК України, при прийнятті заяви не здійснював заходи для автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Ухвалою господарського суду від 20.10.16р. за результатами підготовчого засідання порушено провадження у справі № 905/2948/16 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ на підставі ст.95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» ; введено мараторій на задоволення вимог кредиторів; розгляд справи призначено на 09.11.16р., боржника зобов'язано надати суду витребувані документи.

31.10.16р. до господарського суду Донецької області від ліквідатора надійшли:

- клопотання про долучення до матеріалів справи копій витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №50515619 від 13.10.16р; інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Держаного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №70470132 від 13.10.16р.; паспорту ОСОБА_2; статуту ТОВ В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» м.Краматорськ, а також довідка №7 від 01.11.16р. про відсутність рахунків у цінних паперах та довідка №8 від 01.11.16р. про відсутність відкритих банківських рахунків.

- клопотання про розгляд справи без участі боржника.

Суд визнає за можливе розглянути справу за відсутності представника боржника за наявними в матеріалах справи документами.

Розглянувши в судовому засіданні 09.11.16р. наявні у справі документи, господарський суд встановив:

Згідно частини першої статті 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

19.07.16р. загальними зборами учасників ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи шляхом ліквідації та призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_2 (протокол №10 від 19.07.16р.).

19.07.16р. проведено запис про внесення відомостей про перебування юридичної особи в стані припинення за рішенням засновників та про строк визначений засновниками для заявлення кредиторами своїх вимог, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 04.10.16р.

З наданих суду документів вбачається проведення ліквідатором заходів, передбачених чинним законодавством. Так:

Ліквідатор письмово повідомив про прийняття засновниками рішення про припинення діяльності товариства орган доходів і зборів, Управління Пенсійного фонду України у м.Краматорську та фонди соціального страхування.

В передбачений законом строк із заявою про визнання кредиторських вимог до боржника звернулося ТОВ В«ОСОБА_3 ЛТДВ» , м.Київ. За результатами розгляду поданої заяви ліквідатором визнані вимоги кредитора на загальну суму 40320тис.грн.

Ліквідатором проведена інвентаризація майнових активів ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ, в результаті якої встановлена відсутність активів боржника, окрім грошових коштів в сумі 600,00грн.

На виконання вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів ліквідатором складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 10.10.16р., який затверджений загальними зборами учасників ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ (протокол №11 від 10.10.16р.).

Згідно з відомостями, наданими боржником, та доданими до заяви документами, фінансовий стан характеризується неплатоспроможністю, кредиторська заборгованість, що не оспорюється, складає 40320грн.

Відповідно ст.1 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

На підставі вищевикладеного в судовому засіданні встановлена наявність ознак неплатоспроможності боржника.

Частина 4 ст.205 Господарського кодексу України передбачає, що у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

Згідно ч.1 ст. 37 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Відповідно до ст.40 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

В силу ч.2 ст.95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього статусу арбітражного керуючого.

В заяві про порушення справи про банкрутство та в доданому до заяви клопотанні голова ліквідаційної комісії ОСОБА_2 просить покласти на нього обов'язки ліквідатора.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника, суд виходить з наступного:

Стаття 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.

Згідно ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора.

Враховуючи, що розміром середньомісячної заробітної плати керівника боржника не може бути менш ніж встановлений законодавством розмір мінімальної заробітної плати, то мінімально можливий розмір оплати послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) становить дві мінімальні заробітні плати, а саме 2900 грн. - на час слухання справи (1450 х 2 = 2900). Беручі до уваги, що майнові активи боржника складаються виключно з грошових коштів у розмірі 600,00грн, а термін ліквідаційної процедури, виходячи з вимог закону щодо переліку дій, які необхідно здійснити ліквідатору становить 12 місяців, суд приходить до висновку, що у разі призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого, наявні активи (грошові кошти) лише частково задовольнять вимоги з оплати послуг арбітражного керуючого навіть без обов`язкових витрат (оприлюднення інформації у друкованих органах, поштові витрати, сплата послуг банка, тощо).

Натомість, закон не встановлює обов`язкових вимог щодо розмірів оплати послуг (заробітної плати) голови ліквідаційної комісії, що надасть змогу здійснювати її за наявності коштів та пропорційно з обов`язковими витратами у ліквідаційній процедурі. Судом також приймається до уваги, що враховуючі склад майнових активів боржника (виключно грошові кошти) ліквідатор не буде зобов`язаний здійснювати дії, виконання яких потребує спеціальних знань арбітражного керуючого як то: оцінка майна, організація процедури продажу і т.п.

Враховуючи викладене, суд, беручи до уваги недостатність майнових активів у боржника, що у разі призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого може призвести до неможливості задовольнити в повному обсязі вимоги з оплати послуг арбітражного керуючого та інших обов'язкових витрат, визнає за можливе покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії - ОСОБА_2.

З огляду на зазначене та приймаючи до уваги дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи у відповідності з вимогами ст. ст. 105, 110, 111 ЦК України, ст. ст. 33-34 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» , наявність кредиторської заборгованості та недостатність майнових активів для її задоволення, наявність ознак неплатоспроможності, господарський суд дійшов висновку про необхідність визнання банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ та відкриття ліквідаційної процедури.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст. 1, ч.1 ст.2, ст.ст. 37-41, 95 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , ст. 4 -1 , 43 ГПК України, господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» м.Краматорськ (код ЄДРПОУ 39839291) банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру.

Ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» м.Краматорськ призначити ОСОБА_2 (АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю В«ПРОФТОРГ АЛЬЯНСВ» , м.Краматорськ (84331, Донецька область, м.Краматорськ, вул.Двірцева, буд.10; код ЄДРПОУ 39839291).

Ліквідатору по закінченні ліквідаційної процедури представити суду звіт про проведену роботу, ліквідаційний баланс банкрута та документи, передбачені ст.46 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Суддя С.С. Тарапата

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення09.11.2016
Оприлюднено15.11.2016
Номер документу62607825
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/2948/16

Ухвала від 11.01.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 27.12.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Постанова від 09.11.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 20.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні