Постанова
від 11.11.2016 по справі 805/3759/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 листопада 2016 р. Справа № 805/3759/16

Час прийняття постанови: 12 год. 00 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючий суддя Куденков К.О., судді: Аляб'єв І.Г., Бабаш Г.П., розглянувши у порядку письмового провадження позовну ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1Г.) звернувся до суду з адміністративним позовом до Міністерства внутрішніх справ України (в особі Департаменту фінансово-облікової політики) (надалі - відповідач) про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не виготовлення для перерахунку пенсії нової довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 та не надання нової довідки про розмір грошового забезпечення до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області для подальшого перерахунку пенсії; зобов'язання відповідача виготовити та направити до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з повною реальною інформацією згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015р. №988 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2400 грн.; оклад за спеціальним званням 1800 грн., надбавка за вислугу років - 30%.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що має право на перерахунок пенсії відповідно до ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015р. № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», у зв'язку з чим звернувся до Міністерства внутрішніх справ України з метою отримання відповідної довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням грошового забезпечення, встановленого для поліцейських. Позивач вважає незаконною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо ненадання відповідної довідки.

Позивач надав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач надав письмові пояснення, в яких зазначив, що Департамент фінансово-облікової політики, який є структурним підрозділом Міністерства внутрішніх справ України, не уповноважений видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився.

Враховуючи положення ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.

Згідно з копією паспорту громадянина України ВА746787, виданого 14.05.1997р. Добропільським МРВ УМВС України в Донецькій області, ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1.

Відповідно до копії посвідчення №33410, виданого ГУМВС України в Донецькій області, позивачу з 31.12.2006р. призначено пенсію за вислугою років згідно Закону України «Про пенсійне військовослужбовців, осіб начальницького та рядового складу органів внутрішніх справ».

Позивач надав до суду заяву від 02.09.2016р., яка адресована Міністерству внутрішніх справ України, та якою ОСОБА_1 просить для перерахунку пенсії виготовити на направити до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області нову довідку про розмір грошового забезпечення з повною реальною інформацією згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015р. №988 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад - 2400грн.; оклад за спеціальним званням 1800 грн., надбавка за вислугу років - 30%

Також позивач надав до суду заяву від 19.08.2016р., яка адресована Міністерству внутрішніх справ України, та якою ОСОБА_1 просить перерахувати його пенсію з розрахунку 1800,00 грн. за спеціальне звання, 2400,00 грн. за посадовий оклад та 30 відсотків за стаж служби.

До позовної заяви додана копія фіскального чека УКРПОШТИ від 19.08.2016р. №6846 щодо надіслання рекомендованого листа до відповідача. Але до суду не надано доказів того, що саме вказані заяви були надіслані (вручені) відповідачу.

У листі Міністерства внутрішніх справ України від 14.09.2016р. №15/2-П-1471, який складено Департаментом фінансово-облікової політики Міністерства внутрішніх справ України, за наслідками розгляду заяви позивача стосовно перерахунку пенсії з грошового забезпечення поліцейських повідомлено про відсутність достатніх законних підстав для здійснення перерахунку пенсій пенсіонерам з числа колишніх осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ.

В обґрунтування наведеного відповідач посилається на те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015р. № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» не були змінені розмір і види грошового забезпечення для поліцейських, оскільки цим нормативно-правовим актом розмір і види грошового забезпечення для поліцейських було встановлено вперше.

Станом на момент розгляду справи Добропільський міський відділ (з обслуговування міста Добропілля та Добропільського району) ГУМВС України в Донецькій області зареєстрований у якості юридичної особи, ідентифікаційний код: 08671573, місцезнаходження: 85000, Донецька область., місто Добропілля, вул. Первомайська, будинок 52, про що зазначено у відомостях з Єдиного державного реєстру, безоплатний доступ до яких забезпечується на підставі Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. № 1657/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 червня 2016р. за № 839/28969.

Відповідно до п.2 Положення про Департамент фінансово-облікової політики Міністерства внутрішніх справ України, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22.12.2015р. №1607, встановлено, що Департамент фінансово-облікової політики Міністерства внутрішніх справ України є структурним підрозділом апарату Міністерства внутрішніх справ України.

Відповідач не є органом, який вчиняє обчислення, призначення, перерахунок, надання або виплату пенсійних виплат.

В межах заявлених позовних вимог спірні правовідносини між позивачем та відповідачем виникли з приводу виготовлення надання (направлення) довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Таким чином, в межах цієї справи суд не встановлює наявність або відсутність права позивача на перерахунок пенсії, а перевіряє наявність у відповідача обов'язку щодо виготовлення, надання позивачу та направлення до органу пенсійного фонду довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Частинами 1 та 2 ст.63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв'язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Законом України 23 грудня 2015 року № 900-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей», який набрав чинності 29.12.2015р., статтю 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» доповнено новою частиною (ч.3 ст.63), якою передбачено, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Згідно з ч.4 ст.63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» встановлено, що усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008р. №45.

Пунктом першим вказаного Порядку передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» ( 2262-12 ) (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом ( 2262-12 ) (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Згідно з п.2 вказаного Порядку встановлено, що на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Пунктом 3 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» встановлено, що на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Довідки видаються на осіб, які звільнені із служби: у Національній гвардії України - державним органом, у якому вони перебували на пенсійному обліку до 1 січня 2007 року; у штабах і військах Цивільної оборони України, що ліквідовані, органах та підрозділах служби цивільного захисту та Держтехногенбезпеки - ДСНС; у розвідувальних підрозділах органів державної безпеки колишнього Союзу РСР та Служби безпеки України, що ліквідовані, - Службою зовнішньої розвідки за відповідними посадами у такому державному органі на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

Особам, що відряджалися для виконання службових обов'язків до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств та були звільнені із служби у зв'язку з виходом на пенсію безпосередньо з посад, на яких вони перебували, перерахунок пенсій провадиться на підставі довідок про розмір грошового забезпечення, виданих зазначеними органами, установами, організаціями і підприємствами.

У разі ліквідації таких органів, установ, організацій чи підприємств довідки видаються правонаступниками, а у разі їх відсутності або перейменування (відсутності) посад - у порядку, встановленому Мінсоцполітики.

Зазначені довідки надсилаються до державних органів, у яких особи проходили службу до відрядження, а їх уповноважені органи подають довідки у п'ятиденний строк головним управлінням Пенсійного фонду України.

Таким чином, складання довідки про розмір грошового забезпечення стосовно певної особи, видача такої довідки та направлення такої довідки до органів Пенсійного фонду України не належить до компетенції безпосередньо Міністерства внутрішніх справ України.

Частиною другою ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі наведеного, суд дійшов висновку, що безпосередньо у відповідача були відсутні передбачені законодавством підстави для складання, видачі позивачу та направлення до Добропільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії.

Таким чином, заявлені позивачем позовні вимоги до Міністерства внутрішніх справ України не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Постанова прийнята у порядку письмового провадження, складена у повному обсязі та підписана 11 листопада 2016 року.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Головуючий суддя Куденков К.О.

Судді ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2016
Оприлюднено16.11.2016
Номер документу62652126
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3759/16-а

Постанова від 11.11.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні