Постанова
від 10.11.2016 по справі 815/4432/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4432/16

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2016 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Потурнак А.М.,

за участю сторін:

представника позивача - Куряча Г.П.(довіреність від 13.01.2016р. №04-1/10),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нікомарівське" про стягнення 21237,83 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулась до суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нікомарівське" про стягнення адміністративно - господарських санкцій у розмірі 19997,83 грн. та пені у розмірі 1240,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що згідно «Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів» за 2015 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників у СТОВ «Нікомарівське» склала 23 особи та у відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не створив жодного. Представником позивача зазначено, що у відповідача протягом 2015 року працював інвалід ОСОБА_2, а саме 5 місяців та відповідно до п.3.4. Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 р. N 42 ( 5 місяців:12=0,42=0), норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом 2015 року відповідачем не виконано, у зв'язку із цим, СТОВ «Нікомарівське» було нараховано адміністративно - господарські санкції за 1 нестворене робоче місце у сумі 19997,83 грн. та пеню у сумі 1240,00 грн. за несплату вказаної суми, що загалом складає 21237,83 грн.

Представник відповідача повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з'явився, заперечень на адміністративний позов до суду не надано.

Заслухавши пояснення представників позивача та дослідивши матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до вимог ч.9 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-XI від 21.03.1991р., Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Відповідно до Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Мінітрів України №70 від 31.01.2007р., звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомедованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів".

Згідно звіту СТОВ «Нікомарівське» про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік за формою №10-ПІ від 27.01.2016р., середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві у 2015 році склала 23 штатні працівники, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 працівник. (а.с.7)

Згідно з вимогами статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було складено розрахунок заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2015 рік, відносно відповідача, у якому встановлено, що відповідно до фактичної кількості робочих місць у 2015 році норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів становив 1 робоче місце, а середньооблікова кількість штатних працівників за вказаний звітний період, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність складала 0 особи. Розрахована позивачем сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце складає 19997,83грн.(а.с.9)

Також, за порушення встановлених законодавством термінів сплати зазначених адміністративно - господарських санкцій СТОВ «Нікомарівське» нарахована пеня у розмірі 1240,00 грн.

Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до вимог ч.ч.2, 3 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону, яка передбачає, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, на підприємства покладається обов'язок щодо створення за власні кошти, у межах доведеного нормативу, робочих місць для працевлаштування інвалідів, надання щорічно до відділень Фонду соціального захисту інвалідів відомостей про середню річну заробітну плату на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу, про кількість працюючих інвалідів та інформування державної служби зайнятості та місцевих органів соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Разом з тим, згідно Порядку подання форми звітності N 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 31.05.2013 N 316(п.1.1, 2.1) форма звітності N 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" (далі - інформація) заповнюється роботодавцями. Форма подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Так, судом встановлено, що відповідач у 2015 році не здійснив передбачених діючим законодавством дій щодо створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів та своєчасно не інформував державну службу зайнятості про наявність робочих місць для працевлаштування інвалідів.

При цьому, інформація надана листом Ширяївського районного центу зайнятості адресованого директору ООВФСЗІ від 06.05.2016р. №223/01 , яким повідомило що СТОВ «Нікомарівська » подавало до центру зайнятості «Інформацію про попит на робочу силу (вакансії)» Форма №3-ПН, не може свідчити про виконання відповідачем за 2015 рік вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо створення місць, призначених для працевлаштування інвалідів згідно встановленого нормативу, оскільки вказана інформація була надана підприємством 07.10.2015р. (а.с.26)

Згідно п.3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 р. N 286 середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді.

Разом з тим, згідно п.3.4 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 р. N 42 дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення)

Так, судом встановлено що у 2015 році у СТОВ «Нікомарівське» працював інвалід ОСОБА_2 протягом 5 місяців: 5 відпрацьованих місяців : на 12 місяців=0,42., у зв'язку з чим норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом звітного 2015 року не виконано.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нікомарівське" про стягнення адміністративно - господарських санкцій у розмірі 19997,83 грн. та пені у розмірі 1240,00 грн. підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163,167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Нікомарівське» (код ЄДРПОУ 22515331) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 21 237,83 (двадцять одна тисяча двісті тридцять сім гривень вісімдесят три копійки) грн. на р/р 31218230700509, код ЄДРПОУ 37977060, банк ГУ ДКСУ в Одеській області, одержувач - УК у Ширяївському районі, МФО 828011.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено 10.11.2016р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.11.2016
Оприлюднено16.11.2016
Номер документу62657594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4432/16

Постанова від 10.11.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 02.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні