Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2016 р. № 820/4382/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Червонозаводського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахування заяви про уточненням позовних вимог, просить суд:
- зобов'язати Червонозаводський районний у м. Харкові відділ Державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області сформувати справу про внесення зміни до актового запису про шлюб № 2234 від 07.08.1982 року, складений Палацом одруження м. Алма-Али Республіки Казахстан про національність жінки - ОСОБА_1 з "росіянка" на "німкеню" та надіслати для виконання за місцем збереження актового запису про шлюб №2234 від 07.08.1982 до Палацу одруження м. Алма-Али Республіки Казахстан.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що вона народилась ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Соснівка Тавричеського району Омської області, про що в книзі записів актів громадського стану про народження зроблено актовий запис №41 від 26.04.1961. В свідоцтві про народження вказано, що батько - українець, мати -німкеня. Проте, у актовому записі про шлюб №2234 від 07.08.1982, що складений Палацом одруження м.Алма-Ати Республіки Казахстан, зроблено запис, що жінка, а саме позивач - "росіянка". Позивач звернувся до Червонозаводського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, проте їй відмовлено у несенні змін до актового запису про народження за відсутності підстав. У зв'язку із чим позивач звернувся до суду та просить позов задовольнити у повному обсязі.
У судове засідання представник позивача не прибув, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву, відповідно до якої зазначив, зміни до актового запису цивільного стану вносяться за місцем зберігання відповідного актового запису. Підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану, відповідно до Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення, анулювання - є рішення суду.
Враховуючи, що сторони є належним чином повідомленими про дату, час та місце судового засідання, потреба заслухати свідка чи експерта відсутня, перешкод для розгляду справи у судовому засіданні немає, а тому суд вважає, що справу слід розглянути за наявними в ній матеріалами в порядку письмового провадження з огляду на положення ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1, народилась ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Соснівка Тавричеського району Омської області, про що в книзі записів актів громадського стану про народження зроблено актовий запис №41 від 26.04.1961. В свідоцтві про народження вказано, що батько - "українець", мати -"німкеня".
07 серпня 1982 року позивач одружилась із ОСОБА_3, про що Палацом одруження м.Алма-Ати Республіки Казахстан зроблено актовий запис про шлюб №2234 від 07.08.1982, відповідно до якого вбачається, що жінка - "росіянка".
Проте судом встановлено, що рішенням Червонозаводского районного суду м. Харкова від 27 квітня 2015 року встановлено юридичний факт, яким визнано національність позивача ОСОБА_1 - "німкеня".
У зв'язку з чим, відповідно до вимог Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 14.01.2011 за № 55/18793, ОСОБА_1 звернувся до Червонозаводського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції із заявою про внесення виправлення у запис акту цивільного стану про народження.
Так, 16.06.2016 відповідачем складено висновок про відмову у внесенні виправлень, у зв'язку з відсутністю підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" від 01.07.2010 року № 2398-VІ (далі - Закон) відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження.
Згідно ч.1 ст. 22 Закону внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Частиною 3, 4 ст. 22 Закону передбачено, що заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану. Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису.
Відповідно до ст. 26 Закону дії або бездіяльність працівника органу державної реєстрації актів цивільного стану можуть бути оскаржені до центрального органу виконавчої влади у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у сфері зовнішніх зносин України та/або до суду.
Відповідно до п. 1.1 Правил внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених Наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 р. № 96/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 р. за № 55/18793, внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.
У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.
Пунктом п. 1.5 Правил визначено, що заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами.
Пунктом 1.7 Правил встановлено, що зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил.
Відповідно до п.п. 2.13.2 п. 2.13. Правил, підставою для внесення змін в актові записи цивільного стану є постанова адміністративного суду.
Підпунктом 2.16.7 пункту 2.16 вказаних Правил, встановлено, що на підставі рішення суду про внесення змін, доповнень або виправлень в актові записи цивільного стану вносяться відповідні зміни, які зазначені в рішенні суду.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про національні меншини в Україні" відносини, які виникають з приводу реалізації громадянами України прав і свобод, пов'язаних з їх належністю до національних меншин, регулюються Конституцією України, цим Законом, прийнятими на їх підставі іншими законодавчими актами, а також міжнародними договорами України.
В порядку ст. 11 Закону України "Про національні меншини в Україні", громадяни України мають право вільно обирати та відновлювати національність, примушення громадян у будь-якій формі до відмови від своєї національності не допускається.
Відповідно до ч. 1 ст. 300 Цивільного кодексу України фізична особа має право на індивідуальність. В силу ч.2 ст. 300 Цивільного кодексу України, фізична особа має право на збереження своєї національної, культурної, релігійної, мовної самобутності, а також право на вільний вибір форм та способів прояву своєї індивідуальності, якщо вони не заборонені законом та не суперечать моральним засадам суспільства.
Статтями 1 та 3 Закону України "Про національні меншини в України" гарантовано громадянам республіки незалежно від їх національного походження рівні політичні, соціальні, економічні та культурні права і свободи, підтримує розвиток національної самосвідомості і самовиявлення. Усі громадяни України користуються захистом держави на рівних підставах. При забезпеченні прав осіб, які належать до національних меншин, держава виходить з того, що вони є невід'ємною частиною загальновизнаних прав людини. До національних меншин належать групи громадян країни, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення та спільності між собою.
Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про народження позивача - ОСОБА_1 - ІНФОРМАЦІЯ_1, національність її батька "українець", національність її матері - "німкеня".
Крім того, рішенням Червонозаводського районного суду м. Харкова від 06.04.2015 встановлено юридичний факт того, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 за національністю "німкеня".
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Враховуючи той факт, що позивачем до суду надано належні та допустимі докази у підтвердження власної національності, з метою захисту прав та інтересів позивача, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України "Про судовий збір".
Керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Червонозаводського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції про скасування рішення - задовольнити у повному обсязі.
Зобов'язати Червонозаводський районний у м. Харкові відділ Державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Харківській області сформувати справу про внесення зміни до актового запису про шлюб № 2234 від 07.08.1982 року, складений Палацом одруження м. Алма-Али Республіки Казахстан про національність жінки - ОСОБА_1 з "росіянка" на "німкеню" та надіслати для виконання за місцем збереження актового запису про шлюб №2234 від 07.08.1982 до Палацу одруження м. Алма-Али Республіки Казахстан.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 код НОМЕР_1) сплачену суму судового збору в розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) грн 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Червонозаводського відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції (61125, м. Харків, вул. Плеханівська, 11, код ЄДРПОУ 33292165).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2016 |
Оприлюднено | 17.11.2016 |
Номер документу | 62680350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні