Провадження №3/760/5603/16
у справі №760/14813/16-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2016 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС Власенко М.І., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, с. Макарівка Київської обл., зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, працював на посаді директора ТОВ Атлант Торг Буд (код ЄДРПОУ 38327349, 02121, м. Київ, вул. Архитектора Вербицького, 32 А, оф. 301), паспорт громадянина України серії НОМЕР_5, виданий Іванківським РВ ГУ МВС України у Київській області 18.05.2012, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
10.08.2016 року державним інспектором відділу аналітично пошукової роботи та протидії митним правопорушенням управління боротьби з митними правопорушеннями Київської міської митниці ДФС Клочко П.М. складено протокол про порушення митних правил №0516/10000/16 та розпочато провадження у справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно даних викладених у вказаному протоколі в діях директора ТОВ Атлант Торг Буд ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання митному органу, як підстави для переміщення товару, документів що містять неправдиві данні щодо вартості та одержувача товару.
В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності не з'явилася, будучи належним чином повідомлена про день, час та місце судового засідання.
З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суддя вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Представник Київської міської митниці ДФС, вважав обставини викладені в протоколі №0516/10000/16 від 10.08.2016 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суддя приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Судом встановлено, що 10.07.2013 року через п/п Рава-Руська - Хребенне митного поста Рава-Руська Львівської митниці з Республіки Польща до України транспортним засобом р/н НОМЕР_2/НОМЕР_4, фірма перевізник ТДВ Львівська Автобаза №1 (вул. Пасічна, буд. 127, м. Львів, код ЄДРПОУ 01268489) на адресу ТОВ Атлант Торг Буд (вул. Архітектора Вербицького, буд. 32А, м. Київ, Код ЄДРПОУ 38327349) був ввезений вантаж труби сталеві, безшовні та фітинги для труб у кількості 60 місць, вагою брутто 18 542 кг.
Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наступних документів: - інвойс від 08.07.2013 № 130708-ATB01; - CMR від 09.07.2013 № 103791; - книжка МДП від 09.07.2013 № ХВ73460885; - пакувальний аркуш від 09.07.2013 № 103791.
Відповідно до зазначених документів продавцем товару виступала компанія Auva Company S.A. (Molon Tower, 5th floor, Aquilino de la Guardia Street, Panama City, Republic of Panama), покупцем товару було українське підприємство ТОВ Атлант Торг Буд .
Поставка товару здійснювалась на виконання умов контракт купівлі - продажу від 21.09.2012 № 214UC укладеного між компанією Auva Company S.A. та ТОВ Атлант Торг Буд . Даний контракт підписаний - з боку ТОВ Атлант Торг Буд директором гр. ОСОБА_2
Відправку товару здійснило польське підприємство Iseco Logistic Magazyn Celny (ul. Lwowska 52, 37-700 Przemysl, Польща).
Загальна вартість товару, зазначена в інвойсі 08.07.2013 № 130708-ATB01, становить - 18 210,90 дол. США або 145 559,72 грн. (курс станом на 10.07.2013 становить 1 дол. США = 7,993 грн.).
Даний вантаж 11.07.2013 на митному посту Західний Київської регіональної митниці за МД № 100250000/2013/016108, декларантом ПП Імпекс Логістік гр. ОСОБА_6 заявлений до митного оформлення у вільний обіг на території України.
З метою здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України даного вантажу був направлений запит до митних органів Республіки Польща (лист КРМ від 18.10.2013 № 8-38/4574).
Митними органами Республіки Польща (лист ГОУ ДФС України від 25.09.2014 № 5491/7/99-99-07-16-10-17) надано копію книжки МДП від 09.07.2013 № ХВ73460885 та супроводжуючу книжку МДП роздруківку з митної електронної системи NCTS. Відповідно до наданої митними органами Республіки Польща інформації зазначений товар оформлений в режимі Експорт в Німеччині за митною декларацією № 13DE735279907582Е5.
12.04.2016 Департаментом боротьби з митними правопорушеннями ДФС України листом № 12924/7/99-99-26-03-0317 на адресу Київської міської митниці ДФС направлено відповідь митних органів Німеччини з копіями документів (інвойс, CMR) що стосуються експорту товару за декларацією № 13DE735279907582Е5, оформлених під час здійснення експорту товару - труби у кількості 60 місць, загальною вагою брутто 18 542 кг з Німеччини до України. Загальна вартість товару, яка зазначена в надісланих документах, становить 109 947 Євро або 1 129 881,34 грн. (курс станом на 10.07.2013 становив 1 Євро = 10,2766 грн.).
Крім того, відповідно до надісланих митними органами Німеччини документів, експорт товару здійснила фірма MKM Mansfelder Kuper und Messing Gmbh (Lichtlocherberg 40, 06333 Hettstedt DE), одержувачем (адреса доставки) товарів зазначено підприємство ТОВ Комсервіс (вул. Донецька, 14/30, м. Київ, 10001), інвойси були виставлені фірмою Comservis Limited (69 Ridge Road, Albany, Auckland, Neuseeland) фірмі ТОВ Комсервіс .
Переміщення товару було здійснено автомобілем НОМЕР_3/НОМЕР_4, також відповідно до інформації наданої митними органами Німеччини, оплату за товар здійснено в повному обсязі.
Тобто інформація щодо товару, а саме 60 місць, вагою брутто 18 542 кг, заявленого у МД від 11.07.2013 № 100250000/2013/016108, труби сталеві , яка зазначена в документах (інвойс, CMR) наданих митним органам України під час ввезення та оформлення зазначеного товару, щодо кількості та ваги товару співпадає з даними зазначеними в документах (інвойс, CMR) надісланими митними органами Німеччини, проте вартість товару відрізняється.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що вантаж труби сталеві загальною вагою брутто 18 542 кг, у кількості 60 місць, був переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні щодо вартості та одержувача товару.
Оцінюючи в сукупності надані докази, суд знаходить їх належними та допустимими, у зв'язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.
У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до листа Головного управління регіональної статистики Державної служби статистики України від 14.07.2016 № 12/2-22/353, у період з 10.08.2012 по 08.11.2013, керівником ТОВ Атлант Торг Буд був ОСОБА_2.
Відповідно до інформації розміщеної в ПІК Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил ЄАІС Держмитслужби України встановлено, що ОСОБА_2, до адміністративної за вчинення правопорушень відповідальність за які передбачена ст.ст. 482, 483 МК України не притягувався.
З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме ОСОБА_2 є суб'єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.
Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Як встановлено вище вартість безпосередніх предметів порушення митних правил становить 1 129 881,34 грн.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру мінімальної заробітної плати.
Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 519, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 1 129 881,34 грн., який необхідно сплатити за наступними реквізитами: отримувач - УДКСУ у Солом'янському районі; код ЄДРПОУ - 38050812; МФО 820019; банк отримувача - ГУ ДКСУ у м. Києві; р/р 31113106705010; призначення платежу - *; 121; 38716451; 21081100; 01; с.106; код 095 від (ПІП платника), згідно ст. 483 МКУ та постанови суду від __.__.20__№___.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 275,60 грн., який підлягає сплаті на наступні реквізити: УДК СУ Солом'янського району м. Києва, код отримувача /код за ЄДРПОУ/: 38050812, рахунок отримувача: 31212206700010, банк отримувача: ГУ ДКУ у м. Києві, код банку отримувача /МФО/: 820019, код класифікації доходів бюджету: 22030101.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя О.М. Букіна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2016 |
Оприлюднено | 17.11.2016 |
Номер документу | 62692154 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні