Ухвала
від 09.11.2016 по справі 916/2521/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

"09" листопада 2016 р.Справа № 916/2521/16

Господарський суд Одеської області у складі судді Бездолі Ю.С.

при секретарі судового засідання: Горнович Л.О.

за участю представників сторін:

прокурор Галактіонова О.А., посвідчення від 11.02.2012р. №032131

від позивача: не з'явився

від відповідача: ОСОБА_1, довіреність від 25.01.2016р.

від третьої особи: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву: Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області (66300, Одеська обл., м. Подільськ, пр-т Шевченка, буд. 10) в інтересах держави в особі ОСОБА_2 районної державної адміністрації Одеської області (67900, Одеська обл., Окнянський р-н, смт. Окни, вул. Комарова, буд. 2, код ЄДРПОУ 04057178)

до відповідача: Державного підприємства Котовське лісове господарство Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства (66330, Одеська обл.., м. Подільськ, вул. Калініна, буд. 27, код ЄДРПОУ 00962622)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державна інспекція сільського господарства в Одеській області (юридична адреса: 65009, м. Одеса, вул. Жуковського, буд. 22, код ЄДРПОУ 38018166; адреса, вказана позивачем: 65001, м. Одеса, вул. Садова, 10, а/с 377)

про: стягнення 13492,13 грн., -

ВСТАНОВИВ:

14.09.2016р. Керівник Котовської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі ОСОБА_2 районної державної адміністрації Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Державного підприємства Котовське лісове господарство Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства про стягнення 13492,13 грн. шкоди, заподіяної використанням земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.09.2016р. порушено провадження у справі та прийнято позовну заяву до розгляду; розгляд справи призначено на 12.10.2016р. об 11:30; залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Державну інспекцію сільського господарства в Одеській області; витребувано додаткові документи.

06.10.2016р. за вх.№24394/16 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву та додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

10.10.2016р. за вх.№24569/16 до суду від Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області надійшли письмові пояснення.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.10.2016р. розгляд справи відкладено на 25.10.2016р. об 11:50; витребувано додаткові документи.

Судове засідання 25.10.2016р. не відбулось у зв'язку з перебуванням судді Бездолі Ю.С. на лікарняному.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.10.2016р. розгляд справи призначено на 09.11.2016р. о 12:30; витребувано додаткові документи.

09.11.2016р. за вх.№27232/16 до суду від відповідача надійшло клопотання про зміну назви відповідача та додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

Позивач та третя особа у судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи належним чином повідомлені.

Зміна назви Державного підприємства Котовське лісове господарство Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства на Державне підприємство Подільське лісове господарство (66300, Одеська обл., м. Подільськ, вул. Мельниченка, буд. 27, код ЄДРПОУ 00962622) вбачається з наявних в матеріалах справи наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 13.10.2016р. №373 Про зміну найменування та затвердження нової редакції статуту Державного підприємства Котовське лісове господарство , наказу Державного підприємства Котовське лісове господарство від 24.10.2016р. №143-ОД Про зміну найменування Державного підприємства Котовське лісове господарство , виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.10.2016р.

Відповідно до ст. 25 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за належне замінити назву відповідача з Державного підприємства Котовське лісове господарство Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства на Державне підприємство Подільське лісове господарство (66300, Одеська обл., м. Подільськ, вул. Мельниченка, буд. 27, код ЄДРПОУ 00962622).

Згідно з ч.1 ст. 2 ГПК України господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави.

Відповідно до ч.2 ст. 2 ГПК України прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Предметом спору у даній справі є стягнення 13492,13 грн. шкоди, заподіяної використанням земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Обґрунтовуючи правову підставу звернення до суду з позовом прокурор послався на захист інтересів держави у сфері земельних відносин.

При цьому відповідно до довідки Держгеокадастру спірна земельна ділянка відноситься до земель лісового фонду, цільове призначення - для ведення лісового господарства.

Відповідно до пункту 2 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999р. №3-рп/99 зі справи за конституційним поданням Вищого арбітражного суду України та Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України під поняттям орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах , зазначеним у частині другій статті 2 Арбітражного процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.

Згідно зі ст. 18 Земельного Кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії земель України мають особливий правовий режим. Україна за межами її території може мати на праві державної власності земельні ділянки, правовий режим яких визначається законодавством відповідної країни.

Частиною першою ст. 19 Земельного Кодексу України передбачено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ст. 5 Лісового Кодексу України до земель лісогосподарського призначення належать лісові землі, на яких розташовані лісові ділянки, та нелісові землі, зайняті сільськогосподарськими угіддями, водами й болотами, спорудами, комунікаціями, малопродуктивними землями тощо, які надані в установленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства. Віднесення земельних ділянок до складу земель лісогосподарського призначення здійснюється відповідно до земельного законодавства.

Згідно зі ст. 8 Лісового Кодексу України у державній власності перебувають усі ліси України, крім лісів, що перебувають у комунальній або приватній власності. Право державної власності на ліси набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій відповідно до закону.

Статтями 9, 10 Лісового Кодексу України передбачено, що у комунальній власності перебувають ліси в межах населених пунктів, крім лісів, що перебувають у державній або приватній власності. У комунальній власності можуть перебувати й інші ліси, набуті або віднесені до об'єктів комунальної власності в установленому законом порядку. Право комунальної власності на ліси реалізується територіальними громадами безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування. Ліси в Україні можуть перебувати у приватній власності. Суб'єктами права приватної власності на ліси є громадяни та юридичні особи України.

Згідно з ч.5 ст. 122 Земельного Кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Частинами 3, 4, 8 ст. 122 Земельного Кодексу України передбачено, що районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва . Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб. Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу, та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Так, у правовідносинах щодо володіння, користування, розпорядження земельною ділянкою лісового фонду урочища Білоусове , яка перебуває у державній власності та здійснення контролю за її використанням органами, уповноваженими державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах є Одеська обласна державна адміністрація, як виконавчий орган державної влади, якому надане право виступати від імені держави у спірних правовідносинах.

За таких обставин прокурор, пред'являючи позов до господарського суду, повинен був виступити в інтересах держави в особі: Одеської обласної державної адміністрації.

Проте, прокурор, звертаючись до господарського суду з відповідним позовом, визначив в якості позивача ОСОБА_2 районну державну адміністрацію Одеської області як орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 81 ГПК України господарський суд залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Якщо господарський суд помилково порушив провадження у справі за позовом прокурора, в якій неправильно визначено позивача за вимогами про захист інтересів держави, такий позов підлягає залишенню без розгляду відповідно до пункту 1 частини першої статті 81 ГПК.

Така ж правова позиція викладена і у п.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №7 Про деякі питання участі прокурора у розгляді справ, підвідомчих господарським судам (з наступними змінами і доповненнями).

За таких обставин позов прокурора слід залишити без розгляду на підставі п.1 ч.1 ст. 81 ГПК України.

При цьому господарський суд вважає необхідним звернути увагу позивача на те, що згідно з ч.4 ст. 81 ГПК України після усунення обставин, що зумовили залишення позову без розгляду, позивач має право знову звернутися з ним до господарського суду в загальному порядку.

Керуючись ст.ст. 25, 81, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Замінити назву відповідача у справі №916/2521/16 з Державного підприємства Котовське лісове господарство Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства на Державне підприємство Подільське лісове господарство (66300, Одеська обл., м. Подільськ, вул. Мельниченка, буд. 27, код ЄДРПОУ 00962622).

2. Позов Керівника Котовської місцевої прокуратури Одеської області в інтересах держави в особі ОСОБА_2 районної державної адміністрації Одеської області до Державного підприємства Подільське лісове господарство про стягнення 13492,13 грн. - залишити без розгляду.

Ухвалу про залишення позову без розгляду може бути оскаржено.

Суддя Ю.С. Бездоля

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення09.11.2016
Оприлюднено17.11.2016
Номер документу62692315
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2521/16

Ухвала від 09.11.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бездоля Ю.С.

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бездоля Ю.С.

Ухвала від 19.09.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Бездоля Ю.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні