Постанова
від 12.08.2010 по справі 2а-1885/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

12 серпня 2010 року Справа № 2а-1885/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могилан С.В., розглянувши у судовому засіданні о 15-25 год. адміністративну справу

за позовом : Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції

до відповідача : Приватного підприємства «ОСОБА_1 Плюс»

про припинення підприємницької діяльності юридичної особи,

за участю :

секретаря судового засідання -Господарікова М.О.,

представників:

позивача -не з'явився,

відповідача -не з'явився,

Державна податкова інспекція у м. Кіровограді звернулася з позовом до ПП «ОСОБА_1 Плюс»та зазначила, що відповідач 24.12.2005 р. зареєстрований виконкомом Кіровоградської міської ради та взятий на облік у ДПІ в м. Кіровограді. Позивач просить припинити підприємницьку діяльність Приватного підприємства «ОСОБА_1 Плюс»з підстави, визначеної абз.6 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»- наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.07.2010 р. за клопотанням представника позивача допущено заміну позивача -Державної податкової інспекції у м. Кіровограді на її правонаступника -Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію.

В судове засідання представник позивача не з'явився, до суду надійшло клопотання позивача про розгляд справи без участі його представника та про підтримання позовних вимог у повному обсязі (а.с.38).

У судове засідання представник відповідача не з'явився, кореспонденція двічі направлена за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України: 25013, АДРЕСА_1 (а.с.10-12) повернулася до суду (а.с.26, 37), про судове засідання 02.07.2010 року відповідач повідомлений, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.17-а).

У відповідності до ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Згідно ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи те, що кореспонденція направлена відповідачеві за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, повернулася не вручена адресату з незалежних від суду причин, суд вважає повістку врученою належним чином.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ОСОБА_1 Плюс»зареєстроване виконкомом Кіровоградської міської ради 24.12.2005 року та 24.12.2005 р. взяте на облік ДПІ в м. Кіровограді як платник податків (а.с.5).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.10-12) державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність ПП «ОСОБА_1 Плюс»за місцезнаходженням.

У відповідності до довідки про стан розрахунків станом на 21.05.2010 р. (а.с.8) у відповідача немає заборгованості зі сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Пунктом 1 ст. 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації -за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб -засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»від 15.05.2004р. №755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 вищевказаного Закону.

Суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»державні податкові інспекції в районах, містах, районах у містах входять до системи органів державної податкової служби.

Повноваження позивача, в тому числі і звернення до суду, передбачені ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», яка передбачає право органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності і не містить повноважень щодо звернення до суду із позовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позивач має право на звернення до суду з позовом про припинення підприємницької діяльності юридичної особи у зв'язку з неподанням останньою протягом року органам державної податкової служби звітності про отримані доходи. Даний висновок суду ґрунтується на підставі наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст. 2 Закону України «Про судоустрій», суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України «Про судоустрій», усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що частина 2 статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права будь-якими не забороненими засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захист своїх прав не може бути обмежене. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»визначено, що функцію по контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірку достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, покладено на державні податкові інспекції, а тому Кіровоградську ОДПІ слід вважати органом, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах, в тому числі і діяльності спрямованої на захист інтересів держави та уповноваженим органом держави, який має право на звернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спору у даній справі.

Таким чином, в судовому засіданні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167, 183? КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьку діяльність юридичної особи Приватного підприємства «ОСОБА_1 Плюс»(код ЄДРПОУ 33962809, адреса: 25013, АДРЕСА_2 ).

Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Державному реєстратору виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для виконання вимог ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців».

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з моменту отримання копії постанови.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_2

Дата ухвалення рішення12.08.2010
Оприлюднено18.11.2016
Номер документу62696076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1885/10/1170

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні