ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2016 р. м. Чернівці Справа № 824/764/16-а
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левицького В.К.,
за участю секретаря судового засідання Мандрик І.А.,
сторони в судове засідання не з'явилися,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Чернівецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області
до Чернівецького малого приватного виробничого підприємства "ОЗОН"
про стягнення заборгованості.
ВСТАНОВИВ:
Чернівецька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Чернівецькій області (далі - позивач, Чернівецька ОДПІ) звернулася до суду з вказаним позовом, в якому просить стягнути кошти з Чернівецького малого приватного виробничого підприємства "ОЗОН" (далі - відповідач), яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на суму 94689,40 грн. до Державного бюджету України.
Позов мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 94689,40 грн. Оскільки, борг в добровільному порядку відповідачем не сплачений, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення вказаного боргу в судовому порядку.
10.11.2016 р. позивачем подано до суду клопотання, в якому просив провести розгляд справи в порядку письмового провадження. Водночас вказував, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується довідкою Укрпошти від 26.10.2016 р. Згідно вказаної довідки, рекомендоване поштове відправлення повернене до суду за не запитом.
Частиною 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Згідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Окрім того, ч. 11 ст. 35 КАС України, передбачає, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, незважаючи на повернення рекомендованого поштового відправлення на адресу суду.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи приписи ст. 122 та ст. 128 КАС України, суд вважає, що подання до суду позивачем клопотання про розгляд справи без його участі, а також неприбуття без поважних причин відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, не є перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що Чернівецьке мале приватне виробниче підприємство "ОЗОН" (58000, Чернівецька область, м. Чернівці, вулиця Південно-Кільцева, будинок 3А, квартира 21, код ЄДРПОУ 14263424) зареєстроване як юридична особа та взяте на облік платника податків (а.с. 10, 12, 41 - 43).
Дослідженням витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців встановлено, що до нього внесено запис про перебування юридичної особи малого приватного підприємства "Олвік" з 07.11.2007 р. в стані припинення за рішенням засновників.
Як слідує з матеріалів справи, 31.12.2015 р. відповідачем подано до Чернівецької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Чернівецькій області звітну податкову декларації з податку на додану вартість за 12 місяць 2015 р. №9273897501, у якій визначив суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду у сумі 32905,00 грн. (а.с. 14 - 15).
З матеріалів справи також вбачається, що Чернівецькою ОДПІ проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт №1715/24-12-15-01/14263424 від 24.12.2015 р. (а.с. 17).
На підставі висновків викладених в акті перевірки, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0001021501 від 04.02.2016 р., яким за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за затримку на 42 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 1483,40 грн. застосовано штрафні санкції в сумі 296,68 грн. (а.с. 16).
Вказане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте згідно довідки Укрпошти від 09.03.2016 р. повернуто на адресу Чернівецької ОДПІ за закінченням терміну зберігання.
Також судом встановлено, що 28.02.2016 р. відповідач подав до Чернівецької ОДПІ Головного управління ДФС у Чернівецькій області звітну податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2015 р. №9276264266, якою визначено суму нарахування за результатами останнього (звітного) податкового періоду в розмірі 63558,00 грн. (а.с. 22-23).
Посадовими особами позивача проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача з податку на прибуток, щодо термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань, за результатами якої складено акт №636/24-12-12-02/14263424 від 24.05.2016 р. (а.с. 20).
На підставі висновків викладених в акті перевірки, 24.05.2016 р. Чернівецькою ОДПІ винесено податкове повідомлення - рішення №0004301202, яким за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств за затримку на 48 календарних днів сплати грошового зобов'язання в розмірі 2000,00 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 400,00 грн. (а.с. 21).
Вказане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу відповідача, проте згідно довідки Укрпошти від 27.06.2016 р. повернуто на адресу Чернівецької ОДПІ за закінченням терміну зберігання (а.с. 19).
Статтями 67 та 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платники податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі ПК України).
Підпункт 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 14.1.175 ст. 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Пунктами 49.1, 49.3 ст. 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Як вбачається із інтегрованих карток платника, відповідачем частково сплачено самостійно визначені ним податкові зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 360,61 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 2109,67 грн.
Таким чином, податковий борг відповідача, який самостійно визначений ним в податкових деклараціях з податку на додану вартість з урахуванням становить 32544,39 грн. (32905,00 грн. - 360,61 грн.), а з податку на прибуток приватних підприємств 61448,33грн. (63558,00 грн. - 2109,67 грн.)
Згідно п. 56.1 ст. 56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення (п.56.2 ст.56 ПК України).
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій №0001021501 від 04.02.2016 р. та №0004301202 від 24.05.2016 р. направлені позивачем на адресу відповідача рекомендованими поштовими відправленнями. Згідно довідок Укрпошти, вказані поштові відправлення повернуті на адресу Чернівецької ОДПІ за закінченням терміну зберігання (а.с. 16, 19).
Таким чином, суд приходить до переконання, що податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій №0001021501 від 04.02.2016 р. та №0004301202 від 24.05.2016 р., з урахуванням вимог п. 58.3 ст. 58 ПК України, вважаються врученими відповідачу.
З матеріалів справи вбачається, що податкові повідомлення - рішення №0001021501 від 04.02.2016 р. та №0004301202 від 24.05.2016 р. відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалися.
Таким чином, розмір штрафних санкцій, який підлягає сплаті відповідачем становить 696,68 грн. (296,68 грн. + 400,00 грн.)
Згідно п. 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 94689,40 грн., який складається із податкових зобов'язань самостійно визначених відповідачем у податкових деклараціях з податку на додану вартість на суму 32544,39 грн., з податку на прибуток приватних підприємств на суму 61448,33грн. та нарахованих штрафних санкцій у розмірі 696,68 грн. Вказана обставина також підтверджується інтегрованими картками відповідача.
Пунктом 59.1 та 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Як зазначено позивачем у позовній заяві та підтверджується матеріалами справи, Чернівецькою ОДПІ сформовано та 05.02.2016 р. вручено посадовій особі Чернівецького малого приватного виробничого підприємства "ОЗОН" форми "Ю" податкову вимогу № 415-25 від 04.02.2016 р. на суму 32688,39 грн., що підтверджується підписом в корінці податкової вимоги (а.с. 13).
Відповідно до п. 60.6 ст. 60 ПК України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).
Оскільки після вручення податкової вимоги сума податкового боргу у відповідача змінилася, але податковий борг не був погашений відповідачем в повному обсязі, податкова вимога позивачем додатково не надсилалася.
Згідно п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.2, п. 95.3, п.95.4 ст.95 ПК України).
Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідач не надав належні та допустимі докази відсутності або погашення ним в добровільному порядку податкового боргу в сумі 94689,40 грн.
За таких обставин, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог податкового законодавства щодо сплати грошових зобов'язань, що є підставою для стягнення коштів з рахунків у банках, які обслуговують платника (відповідача) з погашення податкового боргу та вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. ст. 71, 86, 158, 160 - 167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з Чернівецького малого приватного виробничого підприємства "ОЗОН", яке має податковий борг, з рахунків платника податків у банках на суму 94689,40 грн. до Державного бюджету України.
У відповідності до ст. ст. 185-186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, проголошення вступної та резолютивної частини рішення, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дні отримання копії постанови.
Згідно ст. 254 КАС України постанова, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмовити у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.К. Левицький
Постанова в повному обсязі складена 15 листопада 2016 р.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62696129 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Спіжавка Георгій Георгійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні