Постанова
від 02.11.2016 по справі 820/3835/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

02 листопада 2016 р. № 820/3835/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

при секретарі судового засідання - Самігулліній К.В.

за участю:

представників позивача - Маслієвої С.І., Коштур І.В.,

представника відповідача - Варламова Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Кооперативу "АВТОІСКРА" до Управління Держгеокадастру у м.Харкові Харківської області, третя особа: Харківська міська рада про скасування витягу з технічної документації,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Кооператив "АВТОІСКРА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати витяг № 387/16 від 16.02.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 6310137500:10:002:0101, сформований Управлінням Держгеокадастру у м. Харкові Харківської області;

- визнати протиправним та скасувати витяг №19 від 08.11.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 6310137500:10:002:0101, сформований Управлінням Держгеокадастру у м. Харкові Харківської області;

- судові витрати по сплаті судового збору покласти на відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оформлені та виготовлені відповідачем витяги з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 6310137500:10:002:0101), є неправомірними, оскільки, локальні фактори та відповідні їм коефіцієнти Км3 та Кф, затверджені нормативно-правовими актами та рішенням Харківської міської ради не враховані, що призвело до суттєвого завищення нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки і негативно вплинуло на права позивача, як користувача землею.

У судовому засіданні представники позивача підтримали доводи позовної заяви та просили суд прийняти рішення про задоволення позовних вимог.

Представник відповідача - Управління Держгеокадастру у м.Харкові Харківської області, позов не визнав.

У відзиві на позовну заяву (а.с.69-72) зазначив, що виходячи із положень пункту 3.10 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 р. за №18/15/21/11, розрахунок значення коефіцієнтів КмЗ (локальні фактори) при наданні витягу з нормативної грошової оцінки окремих земельних ділянок у місті Харкові здійснюється із застосуванням програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013" в автоматизованому режимі, що є використанням ГІС-технологій. Отже, Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області не розраховує в ручному режимі та не впливає на значення зазначеного коефіцієнту. Значення коефіцієнтів Км3 (локальні фактори) було розраховано розробниками Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р., затверджено вищевказаним рішенням Харківської міської ради і внесено до програмного комплексу. Також, програмним комплексом при визначенні коефіцієнтів локальних зон до частини земельної ділянки, яка входить до певної локальної зони було застосовано коефіцієнт, який встановлений вказаними вище рішенням Харківської міської ради та Порядком, а до іншої частини земельної ділянки, яка не входить до цих зон було встановлено коефіцієнт "1" та вирахувано середньозважений коефіцієнт пропорційно площі земельної ділянки, яка входить та не входить до певної локальної зони.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи відзиву та просив суд прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Третя особа - Харківська міська рада, у судове засідання повноважного представника не направила, про дату, час і місце судового засідання повідомлена судом належним чином, в порядку, передбаченому ст.33-35 КАС України, правом надати письмові заперечення чи пояснення не скористався, клопотань про перенос розгляду справи суду не заявляв.

Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

З матеріалів адміністративної справи встановлено, не заперечується сторонами у справі, що 29.12.2005 року орендодавець - Харківська міська рада на підставі рішення XXXIII сесії IV скликання від 22.02.2005 року №30/05 "Про припинення та надання в користування земельних ділянок юридичним та фізичним особам" надає, а орендар - кооператив "Автоіскра" приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі транспорту, яка знаходиться м. Харків, вул. Академіка Павлова, 164. (а.с.16-18).

Даний договір оренди землі (далі - договір) зареєстровано у Харківській філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах" в Державному реєстрі земель від 29.12.2005 р. за №75346/05.

За умовами вищевказаного договору, орендована земельна ділянка загальною площею 0,8940 га (п.2 Договору) передана в оренду до 01.01.2030 р. (п.8 Договору). Нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно з довідкою №2282/05 від 23.08.2005 р. становить 10078199,00 грн. (п. 5 Договору), розмір орендної плати становить 251,95 грн. на місяць (п. 9 Договору). Земельна ділянка за цільовим призначенням - землі транспорту (п. 16 Договору) передана в оренду для експлуатації та обслуговування автостоянки з критими навісами (п. 15 Договору).

Додатковою угодою від 29.12.2008 р., яка є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого 29.12.2005 р. за №75346/05, сторонами погоджено внесення змін до п. 5 та п. 9 у новій редакції відносно встановлення нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 2036/08 від 26.06.2008 р. у розмірі 8649872,00 грн. та розміру орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком №1771/8 від 09.10.2008 р., що складає 7784,89 грн. на рік, або на місяць - 648,74 грн. (а.с.22).

Таким чином, позивачу за Договором оренди землі від 29.12.2005 р. передано в строкове платне користування для експлуатації та обслуговування автостоянки з критими навісами земельну ділянку комунальної власності несільськогосподарського призначення - землі транспорту , кадастровий номер 6310137500:10:002:0101 (далі- земельна ділянка).

Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м.Харкова станом на 01.01.2013р., у тому числі базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова в сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Вказане рішення, відповідно до п. 2, вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель м.Харкова станом на 01.01.2013 року застосовується з 01.01.2014 року.

Відповідно до п.2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель м.Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 року №1269/13, Управління Держземагентства у м.Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР, рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, а згідно зі статтею 73 цього Закону, акти ради сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі створення) ради, прийняті в межах наданих повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Так, відповідачем, на замовлення кооперативу "Автоіскра", виготовлено витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 16.02.2016 р. №387/16 (далі - витяг від 16.02.2016 р. №387/16 ), відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6310137500:10:002:0101 становить 35725939,00 грн. (а.с.15).

Крім того, судом з пояснень представника позивача встановлено, що 12.08.2016 р. отримавши лист від Харківської міської ради з пропозицією про укладання додаткової угоди до договору оренди землі від 29.12.2005 р., кадастровий номер 6310137500:10:002:0101, про збільшення орендної плати, керівництво кооперативу стало відомо, що підставою для зміни орендної плати за користування землею став Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 08.11.2013 р. №19 (далі - витяг від 08.11.2013 р. №19), виготовлений відповідачем на замовлення Харківської міської ради в особі Департаменту земельних відносин.

Наданий представником відповідача у судовому засіданні витяг від 08.11.2013 р. №19, свідчить, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 6310137500:10:002:0101 становить 19960606,00 грн. (а.с. 99).

Враховуючи те, що позовні вимоги мотивовано порушенням відповідачем при формуванні витягів положень Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213 та Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики, Української академії аграрних наук, Держкомземом та Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 27.01.2006р. №18/15/21/11, внаслідок чого Управлінням Держземагентства у м.Харкові Харківської області було невірно визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки, що потягло за собою вагоме збільшення розміру орендної плати, у зв'язку із чим значно порушено права позивача, суд зазначає наступне .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

Згідно з ч.ч.1 та 2 ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень (ч.1ст.20 ЗК України).

Механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах населених пунктів та порядок оформлення Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки регламентується Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. №213 (далі - Методика №213) та Порядком нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженим наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії аграрних наук від 27.01.2006р. №18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за №388/12262 (далі- Порядок №18/15/21/11), який розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України "Про оцінку земель" та Методики.

Згідно із п.2-1 Методики №213 дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Пунктом 1 Методики №213 та п.1.3 Порядку №18/15/21/11 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

В силу п.4 Порядку №18/15/21/11 за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з додатком 2.

Положеннями п.21 Методики №213 передбачається, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою: Цн = В х Нп /Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує місцеположення земельної ділянки (Км), обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1 - коефіцієнт, який характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки, зокрема: а) чисельність населення та адміністративний статус населеного пункту, його місце в системі розселення; б) розміщення в межах населених пунктів, розташованих у приміських зонах великих міст; в) розміщення в межах населених пунктів, що мають статус курортів. Км2 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів, зокрема: а) відстань до загальноміського центру населеного пункту, концентрованих місць праці, масового відпочинку населення; б) розташування в ядрі центру великих і найбільших міст та інших населених пунктів, що мають особливо важливе історичне значення, в приморській смузі населених пунктів. Км3 - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.

Відповідно до п.3.10 Порядку №18/15/21/11 вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х Км3. Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені у додатку 1 цього Порядку №18/15/21/11.

Зокрема, у вказаному додатку встановлено значення локального коефіцієнту земельної ділянки, що знаходиться у межах зони без твердого покриття на рівнв - 0,90-0,93, зони магістралей підвищеного місто формуючого значення, затверджені у певних значеннях - 1,05;1,06;1,08; 1,2

Також, аналогічні значення вказаних коефіцієнтів затверджені рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. у додатку 3 Значення коефіцієнтів Км3 для зон впливу локальних факторів .

Судом встановлено, що у оскаржуваних витягах від 08.11.2013 р. №19 та від 16.02.2016 р. №387/16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки локальні коефіцієнти "Зони вулиць без твердого покриття" використано у розрахунку на рівні - 0,99722, що знано перевищує граничні розміри встановлені правовими актами, "Зони магістралей підвищеного місто формуючого значення" використано відповідачем на рівні - 1,13, проте, такий розмір не затверджено рішенням органу місцевого самоврядування.

Таким чином, відповідачем в спірних Витягах застосовано зазначення локальних коефіцієнтів Км3 вищі за максимальні граничні та не передбачені розміри, визначені Порядком №18/15/21/11та рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13.

Крім того, суд, досліджуючи питання щодо правомірності застосування у витягах коефіцієнту функціонального використання земельної ділянки за кадастровим номером 6310137500:10:002:0101, що розташована по вул.. Академіка Павлова, 164, вважає відмітити, що у 2013 році на момент затвердження Харківською міською радою від 03.07.2013р. № 1209/13 Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. від 03.07.2013р. № 1209/13, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.98 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.98 року за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики (далі - Інструкція №377).

Згідно Розділу 1 Інструкція №377, у звітах вказують площі земель, що перебувають у власності, постійному і тимчасовому користуванні юридичних та фізичних осіб, за винятком тих площ земель, які надані в тимчасове користування іншим власникам землі і землекористувачам із земель, що перебувають у власності або в постійному користуванні цих юридичних і фізичних осіб.

У звітах вказують площі земель і розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності в межах територій, які входять до адміністративно-територіальних одиниць, у тому числі окремо - в межах населених пунктів, зрошувані та осушені землі, розподіл земель за формами власності.

Розділом ІІ Інструкція №377 передбачено, що у графі 42 Форми № 6-зем "Звіт про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності" - вносяться дані про землі комерційного та іншого використання землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами - торговими центрами, комерційними банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними. Включати потрібно землі за видами економічної діяльності, вказаними в додатку 3; частину земель, наданих юридичним та фізичним особам для підприємницької діяльності, зазначеної в цьому додатку, а також землі згідно з додатком 4, на яких проводиться підприємницька діяльність.

У графі 43 вказуються дані про землі громадського призначення - включати землі, на яких не проводиться підприємницька діяльність і які використовують для державного управління (включно - для оборонних потреб), освіти, охорони здоров'я, релігійних організацій, спорту та соціальної допомоги, колективних, громадських та особистих послуг, екстериторіальної діяльності згідно з додатком 4, а також землі згідно з додатком 3, на яких не проводиться підприємницька діяльність.

Перелік категорій земель за функцією використання із зазначенням коефіцієнтів функціонального використання наведено у Додатку №1 до пунктів 3.5, 3.7, 3.9, 3.10 Порядку № 18/15/21/11.

Так, відповідно до вказаного Переліку, до складу категорії земель комерційного використання відносяться: G - землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту ; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; Н - землі готелів та ресторанів; J - землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють допоміжну діяльність у сфері фінансів та страхування; К - землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; О93 - землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги ; О92.7 - землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо) .

Відповідно до ч.1 ст. 20 Земельного Кодексу України закріплюється, що віднесення земельних ділянок до тієї чи іншої категорії здійснюється за відповідним рішенням органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади прийнятих відповідно до їх повноважень.

Враховуючи вищенаведене, суд доходить висновку, що відповідачем не обґрунтовано застосування вищезазначених коефіцієнтів у розмірах, що перевищують розміри встановлені Порядком та рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13.

Крім того, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача щодо неможливості впливати на показники коефіцієнтів Км3 у зв'язку з наданням Витягу із застосуванням програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013" в автоматизованому режимі, з огляду на наступне.

Управління Держземагенства у м. Харкові Харківської області, як суб'єкт владних повноважень, у відповідності до приписів ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Надаючи оскаржуваний Витяг за підписом заступника начальника управління, відповідач зобов'язаний був перевірити правомірність та обґрунтованість вказаних в ньому даних, які впливають на вартість грошової оцінки земельної ділянки. Формування Витягу в автоматичному режимі не може бути підставою для встановлення в ньому розмірів коефіцієнтів, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, перевіривши дії відповідача щодо розрахунку нормативної грошової оцінки вищезазначеної земельної ділянки з урахуванням вказаних значень коефіцієнтів, суд приходить до висновку, що вони вчинені з порушенням вищезазначених вимог законодавства.

Суд не приймає до уваги твердження відповідача щодо неможливості впливати на показники коефіцієнтів Км3 у зв'язку з наданням Витягу із застосуванням програмного комплексу Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 в автоматизованому режимі з огляду на те, що вказана обставина не передбачена законом, як така, що може виправдати наявність порушень.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до вимог ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Кооперативу "АВТОІСКРА" до Управління Держгеокадастру у м.Харкові Харківської області, третя особа: Харківська міська рада про скасування витягу з технічної документації - задовольнити.

Скасувати витяг №387/16 від 16.02.2016 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 6310137500:10:002:0101, сформований Управлінням Держгеокадастру у м. Харкові Харківської області.

Скасувати витяг №19 від 08.11.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер 6310137500:10:002:0101, сформований Управлінням Держгеокадастру у м. Харкові Харківської області.

Стягнути на користь Кооперативу "АВТОІСКРА" (61144, м.Харків, вул.Академіка Павлова, буд. 164, код ЄДРПОУ - 22628561) судовий збір у розмірі 2756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держгеокадастру у м.Харкові Харківської області (61003, м.Харків, вул. Квітки-Основ'яненко, буд.7).

Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлений 07 листопада 2016 року.

Суддя Панченко О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2016
Оприлюднено21.11.2016
Номер документу62742192
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3835/16

Постанова від 02.11.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 21.07.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні