Лебединський районний суд Сумської області
Справа № 580/1324/16-а
Номер провадження 2-а/580/41/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" листопада 2016 р. Лебединський районний суд Сумської області
в складі: головуючого судді: Бакланова Р. В.
з участю секретаря судового засідання - Гладкової С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Лебедині справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Бішкінської сільської ради Лебединського району Сумської області про скасування рішення сесії Бішкінської сільської ради Лебединського району Сумської області,-
В С Т А Н О В И В:
До Лебединського районного суду Сумської області звернувся ОСОБА_1 мотивуючи свої вимоги тим, що він звернувся до Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства. Рішенням Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області шостого скликання тридцять першої сесії від 25.03.2015р. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 вирішено надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 2 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель населеного пункту. На підстав зазначеного рішення Позивач звернувся до TOB Опус-Ресурс із замовленням проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для особистого селянського господарства. Про зазначене укладений договір № 20 від 23.04.2015р. 01.08.2016р. Бишкінською сільською радою Лебединського району Сумської області сьомого скликання шостої сесії прийняте рішення Про відміну рішення 31 сесії 6 скликання від 25.03.2016р. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 , яким вирішено відмінити рішення 31 сесії 6 скликання від 25.03.2016р. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів згідно з яким громадянину ОСОБА_1 надано у власність для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку орієнтовною площею до 2,0000 га як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства та повернути цю земельну ділянку до земель запасу населеного пункту . Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області від 01.08.2016р. Про відміну рішення 31 сесії 6 скликання від 25.03.2016р. Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1
У судове засідання представник позивача не з'явилась, надала суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позов підтримала у повному обсязі.
Представник відповідача у судові засідання призначені на 14, 21 вересня, 6, 25 жовтня, 10 листопада 2016 року не з'явився, з клопотань надісланих на адресу суду встановлено, що Бішкінський сільський голова не може приймати участь у судовому розгляді у зв'язку з хворобою. Суд не може визнати неявку представника відповідача, вп'яте, до судового засідання з поважних причин, оскільки Бішкінська сільська рада Лебединського району Сумської області є юридичною особою і не обмежена у праві на доручення представлення своїх інтересів. За таких обставин суд вважає за необхідне провести розгляд справи у відсутності сторін на підставі наявних у них доказів.
Під час судового розгляду були встановлені наступні факти та відповідні їм правовідносини:
Рішенням Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області шостого скликання тридцять першої сесії від 25 березня 2015року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 (а.с.8) вирішено надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею до 2 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель населеного пункту.
На підстав зазначеного рішення ОСОБА_1 звернувся до TOB Опус-Ресурс із замовленням проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для особистого селянського господарства. Про зазначене укладений договір № 20 від 23.04.2015р. 1 квітня 2016 року (а.с.9). На виконання умов зазначеного договору була виготовлена технічна документація на земельну ділянку.
25 лютого 2016 року Державна Інспекція сільського господарства в Сумській області звернулась з клопотанням (а.с.14) до Бішкінського сільського голови Лебединського району Сумської області про усунення порушення земельного законодавства з вимогою, щодо скасування рішення Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області шостого скликання тридцять першої сесії від 25 березня 2015 року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 у зв'язку з порушенням вимог п. 7 ст. 118 Земельного Кодексу України.
1 серпня 2016 року сесією Бишкінської сільської радою Лебединського району Сумської області прийнято рішення (а.с. 10) Про відміну рішення 31 сесії 6 скликання від 25 березня 2016року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 , як таке, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до частин 6, 7, 8, 9, 10 ст. 118 Земельного Кодексу України передбачено, що зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього. Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо Відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Пунктами 4, 5 рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16 квітня 2009 р. визначено, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До нормативних належать акти, які встановлюють, змінюють чи припиняють норми права, мають локальний характер, розраховані на широке коло осіб та застосовуються неодноразово, а ненормативні акти передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію. Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
За таких обставин суд вважає за необхідне визнати рішення Бишкінської сільської радою Лебединського району Сумської області від 1 серпня 2016року Про відміну рішення 31 сесії 6 скликання від 25 березня 2016року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 протиправним та скасувати його, оскільки рішення 31 сесії 6 скликання від 25 березня 2016року Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1 є актом органу місцевого самоврядування одноразового застосування, який вичерпав свою дію фактом його виконання, тобто замовленням та виготовленням Позивачем у встановленому порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його погодження, а тому не може бути скасований чи змінений органом місцевого самоврядування після його виконання
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 18, 19, 50, 71, 94, 100, 102, 159 - 163, 167 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області від 1 серпня 2016 року "Про відміну рішення 31 сесії 6 скликання від 25.03.2016 року "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_1".
Стягнути з Бишкінської сільської ради Лебединського району Сумської області, вул. Будівельна, с. Бишкінь Лебединського району Сумської області, код ЄДРПОУ 04389704 на користь ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканця АДРЕСА_1 судові витрати - судовий збір у розмірі 551 грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Лебединський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-ти денний строк з дня її проголошення, а особами, які не були присутні під час проголошення судового рішення, в той же строк після отримання його копії.
Повний текст постанови виготовлений 15 листопада 2016 року.
Суддя: Р. В. Бакланов
Суд | Лебединський районний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62743055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Лебединський районний суд Сумської області
Бакланов Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні