cpg1251
Справа № 219/9610/16-а
2-а/219/143/2016
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2016 року Артемівський міськрайонний суд Донецької області в складі: головуючого - судді Фролової Н.М., при секретарі Шкурат К.В., за участю представника позивача- прокурора Михайлової М.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Бахмуті справу адміністративної юрисдикції за позовом Заступника керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_1 до Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи інтернат № 8 Донецької області, третя особа Державний навчальний заклад «Краматорське вище професійне торгово-кулінарне училище», Департамент освіти та науки України Донецької обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Звернувшись до суду з адміністративним позовом, заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької області в інтересах неповнолітньої дитини позбавленої батьківського піклування - ОСОБА_1 просить визнати бездіяльність Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи інтернату № 8 Донецької обласної ради щодо невиплати в повному розмірі випускнику з числа дітей позбавлених батьківського піклування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, одноразової грошової допомоги, передбаченої ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування» неправомірною та зобов'язати Часовоярську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат № 8 Донецької обласної ради нарахувати та виплатити дитині, позбавленої батьківського піклування ОСОБА_1, одноразову грошову допомогу, передбачену ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» в розмірі 7673 гривень 50 копійок, посилаючись на те, що при вивчені стану додержання законодавства щодо захисту прав і свобод дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування було вивчено стан додержання вимог Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» Часовоярською спеціальною загальноосвітньою школою - інтернат № 8 Донецької обласної ради щодо сплати одноразової грошової допомоги та встановлено, що неповнолітній ОСОБА_1, є випускником Часовоярської СЗОШ № 8, яку закінчив у 2015 році та відповідно довідки та відомості про виплату допомоги випускникам, в серпні 2015 року останньому, як дитині позбавленої батьківського піклування сплачено випускну допомогу в сумі 42 гривні 50 копійок.
При вказаній виплаті відповідач керувався п.п.1 п.13 постанови КМУ № 226 від 05.04.1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», яким передбачено виплату грошової допомоги в розмірі не менше як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Однак, відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» випускники навчальних закладів із числа дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку.
Крім цього, за п.2 Перехідних положень вказаного Закону передбачено, що інші нормативно-правові акти, прийняті до набуття чинності цим Законом, діють лише в частині, що не суперечить цьому Закону. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» розмір прожиткового мінімуму для дітей віком від 6 до 18 років становить 1286 грн., тому ОСОБА_1, як випускник школи-інтернату 2015 року з категорії дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у віці до 18 років повинен був отримати одноразову грошову допомогу у розмірі 7673,50 грн. з розрахунку 7 716 грн., (сума випускної грошової допомоги, яка мала бути видана) - 42,50 грн. (сума отриманої випускної грошової допомоги).
Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Прокурор у судовому засіданні підтримала пред'явлені позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, просила їх задовольнити у повному обсязі. Крім того, зазначила, що на момент проведення виплати ОСОБА_1 був неповнолітньою особою позбавленою батьківського піклування, а тому був позбавлений можливості захистити свої порушені права. Порушення прав ОСОБА_1, щодо отримання одноразової грошової допомоги було виявлено лише після отримання витребуваної 26.05.2016 р. органом прокуратури інформації, таким чином вважає, що строк звернення до суду не пропущений.
Представник відповідача Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи інтернат № 8 Донецької області в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, просять справу розглядати без участі їх представника. Як вбачається з письмового заперечення відповідача на адміністративний позов, останній з вимогами не погоджується, вважає їх такими, що не підлягають задоволенню. В запереченні зазначає, що згідно ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Конституційний Суд України в пункті 3 мотивувальної частини рішення №4-зп від 03 жовтня 1997року у справі про набуття чинності Конституцією України зазначив про те, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайно є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного, або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачене самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.
Закон України від 13 січня 2005 року N 2342-ІУ «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» було доповнено частиною 8 (зі змінами, внесеними згідно із Законами N 230-У ( 230-16 ) від 05.10.2006, N 4675-УІ ( 4675-17 ) від 15.05.2012, N 5462-УІ ( 5462-17 ) від 16.10.2012), згідно з якою випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.
Відповідно до статті 25 закону порядок відшкодування витрат, пов'язаних з утриманням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, у тому числі на харчування, одяг, взуття, м'який інвентар на одну фізичну особу, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, а також інших виплат, передбачених цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до державних соціальних стандартів.
Статтею 39-9 вказаного закону передбачено, що порядок відшкодування витрат на виплату допомоги випускникам закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, повне державне забезпечення відповідно до статті 8 цього Закону при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу відповідно до норм забезпечення випускників закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, затверджується Кабінетом Міністрів України.
Такий порядок викладений в Постанові Кабінету Міністрів України № 226 від 05 квітня 1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» зі змінами і доповненнями.
Цією постановою поділяються випускники (діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, особи з їх числа, а також учні і студенти, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків і перебували на повному державному утриманні в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, на тих, що після випуску вступають на навчання до професійно-технічних та вищих навчальних закладів та на таких, що після випуску працевлаштувалися.
Так відповідно до підпункту 1 пункту 13 вказаної постанови, дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також учням та студентам, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків і перебували на повному державному утриманні в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, при вступі на навчання до професійно-технічних та вищих навчальних закладів видається безоплатно за рахунок коштів тих закладів, які вони закінчили, комплект нового одягу і взуття на суму не менш як 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також грошова допомога в розмірі не менш як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Та відповідно до підпункту 4 пункту 13 постанови учням, студентам з числа дітей- сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учням, студентам, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишились без батьків, що навчалися або виховувалися в навчально-виховних та вищих навчальних закладах і перебували на повному державному утриманні, при їх працевлаштуванні видається одяг, взуття, м'який інвентар і обладнання на суму, не менш як 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також одноразова грошова допомога в розмірі шести прожиткових мінімумів.
Пункт 5 вказаної постанови передбачає, що діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, що перебувають під опікою (піклуванням), на період навчання у загальноосвітній школі забезпечуються безплатно шкільною і спортивною формами, обідами, у вищих навчальних закладах і професійних навчально-виховних закладах - обідами і гуртожитком. При працевлаштуванні після закінчення навчального закладу їм виплачується одноразова грошова допомога в розмірі шести прожиткових мінімумів, а також видається одяг і взуття на суму не менш як 16 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 будучи дитиною, позбавленою батьківського піклування, був вихованцем та навчався в Часовоярській спеціальній загальноосвітній школі-інтернаті №8 Донецької обласної ради з 05.12.2006 р. по 31.08.2015 року та був відрахований зі школи на підставі наказу № 111 від 31.08.2015року у зв'язку з вибуттям для подальшого навчання у Краматорському вищому професійному торгово-кулінарному училищі №42 на підставі поданої нею заяви від 31.08.2015 року та наказу директора вказаного училища №7 «З-УДЗ» від 25.08.2015року «про зарахування до складу учнів, прийнятих на навчання за державним замовленням»). Та до теперішнього часу продовжує навчання у цьому училищі.
Таким чином позивач після закінчення Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №8 Донецької обласної ради не був працевлаштований, а продовжив навчання у Краматорському вищому професійному торгово-кулінарному училищі №42, і відповідно до підпункту 1 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України № 226 від 05 квітня 1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (зі змінами і доповненнями), йому була виплачена грошова допомога в розмірі не менш як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що дорівнює на день виплати 42 грн 50коп.
Аналогічний висновок викладений і в листі Міністерства освіти та науки України №1/9-202 від 21.04.2016 року «Про порядок нарахування та виплати грошової допомоги випускникам шкіл-інтернатів».
Крім того, ОСОБА_1 особисто не звертався до Часовоярської СЗШІ № 8 обласної ради із заявою щодо виплати йому одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів. Заступник керівника Артемівської місцевої прокуратури Донецької звернувся до Артемівського міськрайсуду в інтересах неповнолітнього ОСОБА_1 28.09.2016 р., відповідно до п. 2 ст. 99 КАС «Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.». За таких підстав просять у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Представник третьої особи - Державного навчального закладу «Краматорське вище професійне торгово-кулінарне училище» будучи належним чином повідомленим про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, надав суду заяву про розгляд справи за відсутності представника. Позовні вимоги підтримує, та просив суд їх задовольнити.
Представник третьої особи Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, який був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, до суду не з'явився, надав суду заяву про проведення судового засідання без участі представника департаменту.
Вислухавши прокурора, дослідивши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав:
Судом встановлено, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1, матірю якого є ОСОБА_2, в графі батька - запис відсутній, що підтверджується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 (а.с. 7).
Рішенням Калінінського районного суду м. Донецька від 13.11.2006 р. ОСОБА_2 позбавлено батьківських прав відносно неповнолітнього сина ОСОБА_1 (а.с.18-19).
Рішенням виконавчого комітету Калінінського району м. Донецьк від 09.08.2006 року № 345, ОСОБА_1 переведений до школи-інтернату на повне державне забезпечення (а.с. 17).
Відповідно до інформації Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат № 8 Донецької обласної ради про працевлаштування випускників в 2015 року від 02.06.2016 року № 235, ОСОБА_1 було відраховано до Краматорського вищого професійного торгово-кулінарного училища № 42 (а.с 8-9).
Згідно з витягом з наказу № 01-64 від 08.09.2015 року, ОСОБА_1 зараховано з 01.09.2015 року на повне державне утримання учнів з числа дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у зв'язку з прийняттям на навчання в Краматорському вищому професійному торгово-кулінарному училищі (а.с. 16).
Як вбачається з довідки Часовоярської СЗШІ № 8 Донецької обласної ради від 26.05.2016 року, ОСОБА_1, як випускнику була проведена виплата допомоги при вступі до навчання до ПТУ у 2015 році в сумі 42,50 грн. (а.с. 10-11).
При цьому, як встановлено судом, при обчисленні одноразової грошової допомоги випускникам в сумі 42,50 гривень, адміністрація навчального закладу керувалась пп.1 п.13 постанов КМУ № 226 від 05.04.1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», відповідно до якої, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, особам з їх числа, а також учням, студентам, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишилися без батьків і перебували на повному державному утриманні в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, при вступі на навчання до професійно-технічних та вищих навчальних закладів видається безоплатно за рахунок коштів тих закладів, які вони закінчили, комплект нового одягу і взуття на суму не менш як 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також грошова допомога в розмірі не менш як 2,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Згідно до пп. 4 п. 13 вищевказаної постанови КМУ учням, студентам з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учням, студентам, які в період навчання у віці від 18 до 23 років залишились без батьків, що навчалися або виховувалися в навчально-виховних та вищих навчальних закладах і перебували на повному державному утриманні, при їх працевлаштуванні видається одяг, взуття, м'який інвентар і обладнання на суму, не менш як 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а також одноразова грошова допомога в розмірі шести прожиткових мінімумів.
Відповідно до ч.7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.
Таким чином, положення пп.1 п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України "Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування" не були приведені у відповідність до Закону України «Про забезпечення організаційно - правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», тому не відповідають його положенням, викладеним у ч.7 ст. 8 вищевказаного Закону.
Оскільки підзаконні акти не мають вищої юридичної сили над законами, а також, враховуючи п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», то застосування при виплаті випускної допомоги неповнолітньому ОСОБА_1 позбавленого батьківського піклування, відповідачем було неправомірно виплачено суму такої допомоги на підставі положень пп. 1 п.13 постанови Кабінету Міністрів України " Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування" в сумі 42,50 гривень, замість передбаченого ч. 7 ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно- правових умов соціального захисту дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» розміру, що повинен бути не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, який встановлений Законом України про державний бюджет на відповідний рік.
За таких обставин, суд вважає необхідним визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати неповнолітній дитині позбавленої батьківського піклування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження, одноразової грошової допомоги згідно вимог ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» та зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити неповнолітній дитині позбавленої батьківського піклування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження, одноразову грошову допомогу в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для дітей віком від 6 до 18 років відповідно до ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», з відрахуванням проведених ОСОБА_1 виплат.
При цьому вимоги прокурора в частині зобов'язання відповідача нарахувати та виплатити конкретно визначену суму грошей виходить за межі повноважень прокурора та суду при вирішенні наявного спору, оскільки такими функціями наділений лише відповідач, як суб'єкт владних повноважень.
Суд не приймає до уваги заперечення представника відповідача щодо права неповнолітнього ОСОБА_1 на отримання одноразової грошової допомоги лише при працевлаштуванні після закінчення закладу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, оскільки Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» не містить розмежування проведення виплати в розмірі не менше 6-ти мінімальних прожиткових мінімумів таким дітям, як зазначено у ч. 7 ст. 8 вказаного закону, на таку виплату при продовженні навчання та при працевлаштуванні, як наведено у постанові КМУ № 266, а лише надає право Кабінету Міністрів України, як зазначено у ст. ст. 25 та 39-9 Закону, встановлювати та затверджувати порядок відшкодування витрат, пов'язаних з утриманням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, в тому числі в частині виплат, передбачених ч. 7 ст. 8 Закону.
Таким чином ст.8 Закону чітко встановлює, що усі випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, повинні бути забезпечені за рахунок такого навчального закладу одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, незалежно від того продовжують вони далі навчання у іншому закладі або працевлаштуються.
Стосовно порушення строку звернення до суду з адміністративним позовом, суд зазначає наступне.
Частиною 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осіб встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до пункту 1 статті 3 Конвенції про права дитини від 20 листопада 1989 року (в редакції зі змінами схваленими резолюцією 50/155 Генеральної Асамблеї ООН від 21 грудня 1995 року), яку ратифіковано Постановою Верховної Ради України №789-ХІІвід 27.02.1991 року, в усіх діях, щодо дітей, незалежно від чого, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питанням соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергово увага приділяється як найкращому забезпеченню інтересів дитини.
Суд погоджується з тим, що на момент проведення виплати ОСОБА_1 був неповнолітньою особою позбавленою батьківського піклування, а тому був позбавлений можливості захистити свої порушені права. Порушення прав ОСОБА_1, щодо отримання одноразової грошової допомоги було виявлено лише після отримання витребуваної 26.05.2016 р. органом прокуратури інформації. Зазначене свідчити про поважність пропуску строку звернення до суду, передбаченого статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи викладене позов підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167,171 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Часовоярської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 8 Донецької обласної ради щодо невиплати випускнику з числа дітей позбавлених батьківського піклування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 одноразової грошової допомоги згідно вимог ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».
Зобов'язати Часовоярську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат № 8 Донецької обласної ради (ідентифікаційний код 22034382) нарахувати та виплатити випускнику з числа дітей позбавлених батьківського піклування ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2), одноразову грошову допомогу в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для дітей віком від 6 до 18 років відповідно до ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», з відрахуванням проведених ОСОБА_1 виплат.
У задоволенні позову в іншій частині - відмовити.
На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Артемівський міськрайонний суд Донецької області може бути подана апеляція протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Н.З .Фролова
Суд | Артемівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2016 |
Оприлюднено | 22.11.2016 |
Номер документу | 62763134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Фролова Н. М.
Адміністративне
Артемівський міськрайонний суд Донецької області
Фролова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні